چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی

مبانی نظری عملکرد سازمانی
دانلود مبانی نظری عملکرد سازمانی
پیشینه عملکرد سازمانی
پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی
ادبیات نظری عملکرد سازمانی
فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی
ادبیات و مبانی نظری عملکرد سازمانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی

 

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

سازمان یک نهاد اجتماعی است که دارای هدف می باشد و سیستمی است که به سبب داشتن یک ساختار آگاهانه فعالیتهای خاصی را انجام می دهد و دارای مرزهای شناخته شده ای است. (دفت 1374، ص 96) این تعریف 4رکن اساسی دارد که به اختصار به آن می پردازیم:

 

1-نمادهای اجتماعی: سازمان از مردم و گروههای انسانی تشکیل می شود. افراد و نقشهایی که آنها ایفا می کنند از اجزای اصلی تشکیل دهنده سازمان هستند.

2-دارای هدف بودن: موجودیت هر سازمان برای تامین هدف خاصی است. هر سازمان و اعضایش همواره در پی تامین یک هدف، مقصود با انجام ماموریت خاصی هستند.

3-سیستم با ساختار آگاهانه: معنی یک سیستم فعال این است که سازمان مزبور کارها و فعالیتهای خاصی را انجام میدهد. سازمانهای تخصصی به صورتی آگاهانه به چندین بخش و دایره (برای انجام دادن یک مجموعه از فعالیتهای خاصی) تقسیم می شوند.

4-مرزهای مشخص: مرزهای سازمان تعیین کننده عوامل و ارکان درونی و برونی آن هستند در سازمان عضویت، نقش تعیین کننده دارد و مرز سازمان بوسیله عضو یا اعضاء مشخص میشود. (همان منبع)

 

حال به عوامل موثر بر عملکرد سازمانی می پردازیم: 

1-ساختار سازمانی 2- محیط سازمانی 3- سیاست ها و رویه های سازمانی 4-فرهنگ سازمانی 

 

ساختار سازمانی

ساختار سازمانی در نمودار سازمان نمایان است. نمودار سازمانی یک نهاد قابل رویت، از کل فعالیتها و فرآیندهای سازمانی است. در تعریف ساختار سازمانی به سه رکن اصلی اشاره می شود که اینک به آنها می پردازیم.

1-ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی در سازمان است. آن نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و نیز حیطه کنترل مدیران یا سرپرستان را مشخص می نماید.

2-ساختار سازمانی تعیین کننده ا فرادی است که بصورت گروهی در دوایر کار میکنند و گروهبندی یا تقسیم بندی دوایر است که در کل سازمان وجود دارد.

3-ساختار سازمانی در برگیرنده طرح سیستم ها می شود که بوسیله آنها فعالیتهای همه دوایر هما هنگ و یکپارچه می گردد. و در نتیجه سیستم ارتباط موثر (در سازمان) تضمین خواهد شد.

و مینتز برگ ساختار سازمانی را اینگونه بیان می کند: ساختار یک سازمان را میتوان مجموعه راههایی دانست که طی آنها فعالیتهای سازمان به وظیفه های شناخته شده تقسیم و میان این وظیفه ها هماهنگی تامین می شود (مینتزبرگ، 1371: 3) . 

 

با توجه به تعاریف فوق الذکر ساختار سازمان بایستی منعکس کننده اهداف و برنامه ها باشند. و اجزای ساختار باید بگونه ای برگزیده شود که ضمن حفظ سازگاری داخلی یا هماهنگی، با وضع سازمان یعنی اندازه و پیشینه محیط فعالیت و نظام مورد بهره گیری نیز سازگار باشد. 

 

تاثیر ساختار بر عملکرد:

با توجه به ساختار سازمان میتوان نوع رفتار کارکنان را توجیه کرد یا پیش بینی نمود. یعنی علاوه بر عوامل فردی و گروهی، روابط ساختاری که در سازمان بین افراد بوجود می آید بر نوع نگرش ورفتار آنها اثرات زیادی می گذارد. مبنای این بحث که ساختار بر نگرش و رفتار فرد اثر می گذارد چیست؟ نگرش فرد و آنچه باعث بهبود عملکرد وی می گردد به این امر بستگی دارد که ساختار سازمانی تا چه اندازه میتواند ابهامات را از بین ببرد و برای عضو سازمان مطالب زیر را روشن کند:

«از من انتظار می رود که چه کاری را انجام دهم؟» «از من انتظار می رود که کار را چگونه انجام دهم؟» «گزارش کار خود را به چه کسی بدهم؟» «اگر مشکلی داشتم به چه کسی مراجعه کنم؟»

 

بدیهی است که ساختار، محدودیتهایی را بر کارکنان اعمال میکند و کارهایی را که انجام میدهند تحت کنترل قرار میدهد، برای مثال اگر ساختار سازمان به گونه ای باشد که کارها بسیار مهم و تخصصی باشند رعایت دقیق زنجیره فرماندهی، تفویض نکردن اختیارات و محدود بودن حوزه یا قلمرو کنترل موجب میشود که کارکنان از آزادی عمل بسیار اندکی برخوردار شوند. در چنین سازمان هایی کارها به شدت کنترل می شود، فرد بایستی در یک محدوده مشخص کار کند و دارای رفتارهای محدود باشد. برعکس اگر ساختار سازمان به گونه ای باشد که حول محور تخصص تنظیم نشده باشد، امور بسیار رسمی نبوده و حوزه یا قلمرو کنترل گسترده می باشد، کارکنان از آزادی عمل بیشتری برخوردار خواهند بود و میتوانند رفتارهای گوناگون و متنوعی داشته باشند. بطور کلی عوامل: استراتژی، اندازه سازمان، تکنولوژی و محیط از جمله عواملی هستند که نوع ساختار سازمان را تعیین میکنند.(مکانیکی و ارگانیکی)

 

 

محیط سازمانی:

معنی واژه محیط، نامحدود است و آن شامل همه چیزهایی می شود که در خارج از سازمان قرار دارند. ولی تجزیه و تحلیلی که در آن جا صورت می گیرد تنها جنبه هایی از محیط مورد توجه است که سازمان نسبت به آنها حساسیت دارد و برای بقاء و ادامه فعالیت خود باید در برابر آنها از خود واکنش نشان دهد. از این رو محیط سازمان را به اینصورت تعریف می کنیم. 

تمام عواملی که در خارج از مرز سازمان وجود دارند و بر تمام یا بخشی از سازمان اثرات بالقوه می گذارند (دفت، 1374: 235) . 

 

محیط از چندین بخش که ارکان یا عوامل مشابهی دارند تشکیل می شوند. در هر سازمانی میتوان این بخشها را مشاهده کرد. آنها عبارتند از: صنعت، مواد اولیه، منابع انسانی، منابع مالی، بازار، تکنولوژی، شرایط اقتصادی، دولتی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی و ابعاد محیط را میتوان به انواع نامطمئن، ساده یا پیچیده و محیط پایدار یا ناپایدار تقسیم نمود.

 

 

تاثیر محیط بر عملکرد سازمان

محیط خارجی به شیوه کارکرد سازمان و پدیده عدم اطمینان که مدیریت با آن روبه رو می شود اثرات شدید دارد. معمولا سازمان ها بصورت سیستم های باز اجتماعی میباشند. بیشتر آنها با صدها عامل خارجی سروکار دارند. تغییر و پیچیدگی محیط نقش بسیار مهمی در طرح ریزی و عمل سازمان ها دارند. محیطهای سازمانی از نظر عدم اطمینان و وابستگی به منابع متفاوتند. عدم اطمینان نتیجه دو بعد پایدار – ناپایدار و ساده – پیچیده بودن محیط است و کمبود مواد ومنابع مالی باعث وابستگی سازمان به منابع خارجی می شود.  زمانی که محیط مورد توجه قرار گیرد طرح ریزی سازمان برمبنای اصول منطقی صورت می گیرد. از طرفی همانگونه که بیان شد محیط سازمان از نیروها یا نهادهایی تشکیل میشود که خارج از آن قرار دارند و بصورت بالقوه بر عملکرد سازمان اثر می گذارند.محیط میتواند بر ساختار اثرات شدید بگذارد.

 

 

فهرست مطالب

بخش اول: عملکرد

مقدمه 43

تعاریف عملکرد  43

عوامل مؤثر بر عملکرد فردی 44

توانایی‌های ذهنی 44

توانائی‌های جسمی 45

تناسب بین توانایی‌های فرد و شغل  45

شخصیت 46

عوامل تعیین کننده شخصیت 46

وراثت 46

محیط 46

یادگیری 47

ادراک 47

انگیزش 48

انگیزش و عملکرد 49

تأثیر استرس یا فشار روانی بر عملکرد فردی 50

عوامل مؤثر بر عملکرد گروهی  51

ارتباطات چیست 51

فرایند ارتباط 52

نظریه‌های هدایت و رهبری  53

نظریه‌های خصوصیات فردی و رهبری 53

نظریه‌های رفتار رهبری 53

نظریه‌های موقعیتی و اقتضائی 54

عوامل مربوط به رهبری 55

عوامل مربوط به پیروان 55

عوامل مربوط به موقعیت و شرایط 55

قدرت و سیاست 55

تعریف سیاست 56

رفتار بین گروهی و تعارض 57

تأثیر  تعارض و تضاد بر عملکرد 59

عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی 60

تعریف سازمان 60

ساختار سازمانی 61

تأثیر ساختار بر عملکرد 62

محیط سازمانی 63

تأثیر محیط بر عملکرد سازمانی 63

سیاست ها و رویه های سازمان 64

روش‌های گزینش 64

برنامه‌های آموزش و پرورش 65

ارزیابی عملکرد 65

فرآیند ارزیابی  66

تدوین و تنظیم شاخص‌های ارزیابی عملکرد 66

تدوین و برقراری معیارهای عملکرد 66

ابلاغ و اعلان شاخص‌ها به ارزیابی شونده 66

سنجس عملکرد واقعی 66

مقایسه عملکرد با استاندارد های هر شاخص 67

اعلان نتایج به کارکنان و بحث در چگونگی اصول نتایج 67

اقدام به منظور بکارگیری عملیات اصلاحی 67

محتوای ارزیابی  67

هدف و منظور ارزیابی 68

بازآگاهی و بازخورد 68

شناخت خود 68

بهبود عملکرد  68

سابقه خدمتی  68

برنامه‌ریزی  68

بهسازی  69

انتظارات 69

اجرای تعهدات قانونی 69

روش ها و فنون ارزشیابی عملکرد 69

روش استفاده از ویژگی‌های صفات 69

انتخاب اجباری 70

روش‌ مقیاسی 70

روش وقایع حساس  70

روش رتبه‌بندی 70

روش مقایسه زوجی  71

روش توضیع اجباری  71

سیستم پاداش  71

اتحادیه های کارگری  72

فرهنگ سازمانی  72

تأثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد 73

بخش دوم: ادبیات ویژه پژوهش

پژوهش‌های خارج کشور 77

پژوهش‌های داخل کشور 87

تاریخچه و شرحی بر شرکت سهامی بیمه ایران 90

آموزش در بیمه ایران 92

مدیریت وجوه و سرمایه گذاری 94

روابط عمومی و اطلاع رسانی 95

تبلیغات و اطلاع رسانی 95

فعالیت اتکایی و بین الملل بیمه ایران 96

اتکایی قبولی 96

اتکایی واگذاری 96

قراردادی  96

اختیاری  96

بیمه های انرژی 97

مکانیزاسیون بیمه ایران 97

طراحی و بهبود سیستم های موجود 97

پشتیبانی فنی 97

عملکرد شبکه 97

ایجاد سیستم های جدید 98

اهداف برنامه ها و امتیازات بیمه ایران 98

منابع

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی اصول اخلاق…

بهبود عملكرد واحتمال خطای بیت سیستم ofdm با كدینگ رید-سولومان دركانال فیدینگ

بهبود عملكرد واحتمال خطای بیت سیستم ofdm با كدینگ رید-سولومان دركانال فیدینگ کدینگ رید coding read سولومان سیستم ofdm کانال awgn کانال فیدینگ رفتن به سایت اصلی

پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان

مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان کلمات کلیدی : مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان رفتن به سایت اصلی مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان به تعداد 9…

قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا

قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا اثر فورس ماژور بر قرارداد آثار قوه قاهره و انتفای قرارداد فورس ماژور در قراردادهای بازرگانی نقش قوه قاهره در رفع مسئولیت قراردادی قوه قاهره در…

بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام

بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام نظریه های شادمانی شادکامی از دیدگاه روانشناختی شادکامی از دیدگاه جامعه شناختی ویژگیهای اصلی افراد شادکام مقالات شادکامی شادکامی doc پایان نامه شادکامی شادکامی چیست تعریف شادکامی در روانشناسی نظریه های شادکامی…

پرسشنامه عوامل موثر بر حس تعلق مکانی

پرسشنامه عوامل موثر بر حس تعلق مکانی کلمات کلیدی : پرسشنامه حس تعلق پرسشنامه حس تعلق به مکان نمونه پرسشنامه حس تعلق به مکان دانلود پرسشنامه حس تعلق دانلود پرسشنامه حس تعلق به مکان نمونه پرسشنامه حس تعلق به مکان…

پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی

پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه استاندارد وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری صنعت هواپیمایی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی…

پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2)

پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2) پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان دستورالعمل پرسشنامه سبک فرزند پروری پرسشنامه تربیت فرزندان سبک های فرزند پروری یانگ پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه تربیت کودک پرسشنامه باولک و کین پرسشنامه استاندارد فرزند…

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی سیاه چاله سازمان مجازی استدلال استعاره ای تاثیر سیاه چاله ها بر عملکرد سازمان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیاه چاله ها در سازمان کاوش سیاه چاله ها در سازمان های…

تمایل مصرف کنندگان به خرید و عوامل موثر بر آن

تمایل مصرف کنندگان به خرید و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : عوامل موثر بر تمایل به خرید تعریف رفتار مصرف کننده تمایل مصرف کنندگان به خرید عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده عوامل…

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت فراگـیر مدیریت ارتبـاط با شـهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی…

نقش کدینگ کانال در بازدهی سیستم ‏‎OFDM‎‏

نقش کدینگ کانال در بازدهی سیستم ‏‎OFDM‎‏ کدبرداری نرم دانلود پایان نامه کدینگ کانال دانلود پایان نامه سیستم OFDM انتشار چند مسیره بکارگیری اطلاعات کانال در کدبرداری نقش کدینگ کانال در بازدهی سیستم ‏‎OFDM‎‏ دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بزهکاری زنان 36 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بزهکاری زنان 36 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بزهکاری زنان مبانی نظری بزهکاری زنان پیشینه تحقیق بزهکاری زنان پیشینه داخلی بزهکاری زنان پیشینه خارجی بزهکاری زنان پیشینه پژوهش بزهکاری زنان پیشینه نظری…

پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان دانلود پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان دانلود پاورپوینت کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت…

پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش قیمت گذاری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش قیمت گذاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری مبانی نظری قیمت گذاری پیشینه تحقیق قیمت گذاری پیشینه داخلی قیمت گذاری پیشینه خارجی قیمت گذاری پیشینه پژوهش قیمت گذاری پیشینه نظری قیمت گذاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 35 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری CRM پیشینه تحقیق CRM مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پاورپوینت برند و توسعه تجارت

پاورپوینت برند و توسعه تجارت دانلود رایگان پاورپوینت برند و توسعه تجارت پاورپوینت برند و توسعه تجارت برند و توسعه تجارت اهمیت برند در تجارت مفاهیم مختلف برند چرخه برندسازی ضرورت های توجه به موضوع برند در حوزه تجارت سطوح…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هیجان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هیجان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هیجان مبانی نظری هیجان پیشینه تحقیق هیجان پیشینه داخلی هیجان پیشینه خارجی هیجان پیشینه پژوهش هیجان پیشینه نظری هیجان ادبیات نظری هیجان چارچوب نظری هیجان…

ارزیابی خرید دین پولی اسناد و اوراق بهادر در قوانین جدید بانک از منظر فقه و حقوق

ارزیابی خرید دین پولی اسناد و اوراق بهادر در قوانین جدید بانک از منظر فقه و حقوق خرید دین خرید دین پولی حکم خرید دین پولی تنزیل اسناد و اوراق بهادار بررسی فقهی تنزیل اسناد و اوراق بهادار بررسی حقوقی…

خلاصه کتاب مقالاتی درباره دین - گئورك زيمل

خلاصه کتاب مقالاتی درباره دین - گئورك زيمل خلاصه کتاب مقالاتی درباره دین - گئورك زيمل رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مقالاتی درباره دین - گئورك زيمل به تعداد 36 صفحه pdf مناسب اساتید و درس سمینار دانشجویان علوم…

ماهیت و انواع سرمایه اجتماعی و بررسی ابعاد آن

ماهیت و انواع سرمایه اجتماعی و بررسی ابعاد آن کلمات کلیدی : ابعاد سرمایه اجتماعی مدل های سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی سرمایه اجتماعی از دیدگاه اسلام سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمن عناصر و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *