چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش مدیریت دانش

مبانی نظری سنجش مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری سنجش مدیریت دانش
پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش
ادبیات نظری سنجش مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه سنجش مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری سنجش مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته‌ مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش مدیریت دانش

 

 

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

چکیده

در اغلب منابع، مدیریت دانش دارای چهار بخش اصلی ایجاد، ذخیره­سازی و بازیابی، انتقال و به­کارگیری دانش است و همواره پنجمین مرحله که می­تواند اندازه­ گیری دانش باشد در مراحل اصلی مدیریت دانش از قلم افتاده است، در حالیکه وجود آن برای موفقیت اجرای سایر فرآیندهای مدیریت دانش امری ضروری است (جعفری و همکاران،1386). از این رو اندازه­گیری، از جمله مسائلی در مدیریت دانش است که به نسبت بخش­های دیگر آن کمترین توسعه یافته و در عین حال تلاش­های بسیار جدی بر روی آن انجام شده است. علت این کمتر توسعه یافتگی را می­توان در آن دانست که اندازه­گیری چیزی که دیده و یا احساس نمی­شود بسیار دشوار است (مک اینرنی،2002).

 

همچنین اندازه­ گیری مدیریت دانش موضوعی پیچیده است که این پیچیدگی از یک طرف، حاصل تعداد متغیر­های دخیل در موضوع و از طرف دیگر ،به علت وجود متغیر­های کلامی است که مولفه ابهام را به تصمیم­گیری می­افزاید (زیمرمن[1]،1996). اما بدون تردید توسعه حوزه­های دیگر مدیریت دانش منوط به توسعه اندازه­گیری است. چرا که مدیران باید بتوانند ارزش حضور استراتژی­ها و متدولوژی­های مدیریت دانش را در سازمان خود نمایان کنند، و در غیر این صورت نخواهند توانست بهبود­ های حاصل شده را با مدیریت دانش مرتبط سازند (مک اینرنی،2002). توسعه مبانی اندازه ­گیری مدیریت دانش در سال­های اخیر انجام شده است و در برخی سازمان­ها به کار بسته شده است، اما مطالعات ­بهبودی در جهت طراحی متدهای جهانی لازم است (ِلمون[2]،2004 ).

 

2-3-1- سنجش اثربخشی مدیریت دانش:

        اساساً مدیریت دانش را پیاده ­سازی می­کنیم تابه نتیجه مطلوب برسیم و مطلوبیت خود شاخصی قابل اندازه­ گیری است، چرا که اگر غیر از این باشد، نمی­توانیم رسیدن به مطلوب را اثبات نماییم. بسیاری از شرکت­های بزرگ در سال­های اخیر، سرمایه­گذاری­های بسیاربالایی در زمینه مدیریت دانش انجام داده­اند، و به تبع آن این شرکت­ها خواستار انعکاس نتایج در عملکرد و سرمایه­های ملموس خود هستند (خدیور و همکاران،1386).

اگر بخواهیم موفقیت مدیریت دانش را بسنجیم باید قادر باشیم دانش را بسنجیم. ارزیابی دانش هم به معنی برآورد ارزش پولی آن نیست؛ به این معنی است که تعیین کنیم آیا اهداف دانش تحقق یافته­اند یا نه. اگر سازمان­ها در اندازه­گیری دانش خود شکست بخورند، چرخه دانش نا تمام می­ماند، به این دلیل است که بازخوردی وجود ندارد تا بر اساس آن در عناصر بنیادی متعدد مدیریت دانش، اصلاحات احتمالی انجام گیرد. با توجه به این، تعریف شاخص­های جایگزین به منظور تعیین میزان موفقیت سیستم مدیریت دانش از چالش­های مدیریت دانش محسوب می­شود (پروبست و همکاران[3]،2000).

منظور از اثربخشی مدیریت دانش نیز برآورده کردن اهداف مدیریت دانش و رضایتمندی از آن است (صمیمی و آقایی،1384). سنجش اثربخشی مدیریت دانش بر حسب منافع تجاری دشوار است زیرا ابزار­های مدیریت دانش هنوز به طور واضح تعریف نشده­اند. چن و چن[4] (2006) عملکرد مدیریت دانش را به ابزارهای کمی و کیفی با دورنماهای مختلف تقسیم­بندی کردند. مقیاس­های کیفی شامل بهبود مهارت­های کارکنان، کیفیت محصول، فرآیند­های تجاری و روابط مشتری (فروشنده) می­باشد، در حالیکه مقیاس­های کمی شامل کاهش قیمت­های عملیاتی، بهبود تولید و افزایش سود است. چو وگو[5] (2008) چهار عنصر را در فرآیند­های سازمانی تعریف کردند که شامل فعالیت­های دانش، دارائی­های دانش، تاثیر بر فعالیت­های سازمانی و اهداف تجاری  می­باشد. در حالی که کالیفا و لیو[6] نشان دادند اثر بخشی مدیریت دانش بستگی به تاثیر مدیریت دانش بر دستیابی به اهداف شرکت دارد. با این حال این ابزار­ها بر سازمان تمرکز دارند نه بر خود مدیریت دانش (کالیفا و لیو، 2003). بنابراین مدیریت دانش جهت اجرای اثربخش نیاز به روشها، فن­آوری و ابزارهای درست دارد (جعفری و همکاران،1386).

در نهایت می­توان گفت سنجش اثربخشی مدیریت دانش بسیار دشوار است و روش واحدی جهت سنجش آن وجود ندارد. برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش، عوامل و شاخص­های مختلفی وجود دارند که برای تعیین آنها باید دقت لازم را به عمل آورد. بررسی ادبیات و تحقیقات موجود در این زمینه نشان داد که یکی از روش­ها می­تواند استفاده از ابزارهای سنجش موجود در این زمینه باشد. بنابراین، پژوهش حاضر با مرور رویکرد­های موجود در این حوزه به معرفی و مقایسه برخی از ابزارهای مهم می­پردازد.

1 . Zimmermann

1. Lemon

[3].Probst et al

[4].Chen&  Chen

[5] .Chua&  Goh

[6]. Khalifa&  Liu

2.Hertzum

 

 

 

فهرست مطالب       

 

فصل دوم: ادبیات پژوهش

2-1- مقدمه. 

2-2- مدیریت دانش.

2-2-1-گذری بر مدیریت دانش

2-2-2-دانش                                                           

2-2-2-1- روابط داده،اطلاعات و دانش

2-2-2-2- داده.

2-2-2-3-اطلاعات .

2-2-3-طبقه بندی انواع دانش.

2-2-4-منابع دانشی سازمان.

2-2-5-تعاریف مدیریت دانش

2-2-6- اهمیت به کارگیری مدیریت دانش.

2-2-7-اهداف مدیریت دانش.

2-2-2-8-فرآیند های مدیریت دانش

   2-2-9-مدیریت دانش در آموزش عالی.

 2-3-سنجش مدیریت دانش.

2-3-1- سنجش اثربخشی مدیریت دانش.

2-3-2- انواع رویکرد های سنجش مدیریت دانش.

2-3-3- ابزارهای سنجش مدیریت دانش.

   2 -3-3-1- کارت امتیازی متوازن

   2-3-3-2- جهت یاب اسکاندیا

   2-3-3-3- نظارت بر دارایی‌های نامشهود.

  2-3-3-4- حسابداری منابع انسانی.

  2-3-3-5- روش شناسیKP3.

  2-3-3-6- شاخص عملکرد مدیریت دانش.

  2-3-3-7- سیستم مبتنی بر رضایت کاربر

2 -3-4–مقایسه ابزار های سنجش مدیریت دانش.

2-4- مدل تحقیق و اجزای آن.

   2-4-1-کارت امتیازی متوازن. .

  2-4-2-. شاخص عملکرد مدیریت دانش.

  2-4-3-. فرآیند تحلیل شبکه‌ای.

2-5- دانشگاه مازندران.

2-6-مروری بر تحقیقات انجام شده.

   2-6-1-تحقیقات خارجی.

   2-6-2-تحقیقات داخلی.

2-7-خلاصه فصل دوم

 

 

 

منابع و مأخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل‌ها

17 شکل2-1- اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم گیری

40 شکل2-2- رابطه بین مولفه های اصلی در متدلوژیKp3 برای تعیین سهم دانش در عملکرد شرکت.

46 شکل2-3- مدل اولیه تحقیق.

48 شکل2-4- ارتباط کارت امتیازی متوازن با مدیریت دانش.

51 شکل2-5- تفاوت ساختار سلسله مراتب و شبکه.

54 شکل2-6- فرمت استاندار سوپر ماتریس.

58 شکل2-7- مدل سنجش اثر بخشی مدیریت دانش.

59 شکل2-8- مدلANP سنجش عملکرد مدیریت دانش.

60 شکل2-9- مدل وو و ونگ برای ارزیابی موفقیت مدیریت دانش

62 شکل2-10-توانمندی مدیریت دانش به منظور اثربخشی مدیریت دانش.

65 شکل2-11-مدل مفهومی ارزیابی و آسیب‌شناسی مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی.

68 شکل2-12-مدل عوامل تأثیر گذار بر موفقیت سیستم مدیریت دانش و همچنین پیامدها آن

73 شکل2-13-چارچوب مرور ادبیات پژوهش

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

33 جدول 2-1- رویکرد های متفاوت ارزیابی مدیریت دانش.

36 جدول 2-2- شاخص های کارت امتیازی متوازن.

37 جدول 2-3- شاخص های جهت یاب اسکاندیا.

38 جدول 2-4- شاخص های نظارت بر دارایی های نا مشهود

39 جدول 2–5 شاخص های حسابداری منابع انسانی.

40 جدول 2-6- شاخص های متدلوژی Kp3

42 جدول 2-7- شاخص های عملکرد مدیریت دانش.

43 جدول 2-8- شاخص های سیستم مبتنی بر رضایت کاربر.

44 جدول 2-9- مقایسه ابزارهای سنجش مدیریت دانش

48 جدول 2-10- مدل کارت امتیازی متوازن برای دانشگاه.

69 جدول 2-11- پژوهش های انجام شده در حوزه سنجش مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

52 نمودار2-1- ارتباط درونی و بیرونی میان عناصر

63 نمودار2-2- سلسله مراتب سنجش اثربخشی مدیریت دانش

64 نمودار2-3-مدل سلسله مراتبی ارزیابی عملكرد سیستم مدیریت دانش سازمان.

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز )

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز ) ازدواج شیوع ناباروری نظریه قشربندی جنسی مطالعه ملی رشد خانواده دانلود مقاله بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز ) همکاری در فروش فایل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد کلمات کلیدی : مبانی نظری قصد خرید مجدد فصل دوم پایان نامه قصد خرید مجدد دانلود مبانی نظری قصد خرید مجدد پیشینه قصد خرید مجدد پیشینه تحقیق قصد خرید مجدد پیشینه داخلی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه بیمه آتش سوزی دلایل عدم گرایش افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن علل…

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش پروپوزال پایان نامه…

ارزیابی تاثیرگذاری عامل بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام با استفاده از مدل داده های تركیبی

ارزیابی تاثیرگذاری عامل بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام با استفاده از مدل داده های تركیبی دانلود پایان نامه اهرم بدهی عملیاتی مدل داده های تركیبی بورس اوراق بهادار تهران بازده آتی حقوق صاحبان سهام تاثیر اهرم بدهی…

پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی

پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی به تعداد 30 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   بعضی مباحث مطرح…

پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه فکری و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه فکری و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه سرمایه فکری با عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 84 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 84 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پاداش در سازمان مبانی نظری پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری روشهای پرداخت پاداش در سازمان مبانی نظری مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه داخلی مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه خارجی مسئولیت پذیری اجتماعی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعهد شغلی مدیران آموزشی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعهد شغلی مدیران آموزشی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد شغلی مدیران آموزشی مبانی نظری تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه تحقیق تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه پژوهش تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه نظری…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی…

پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی مدیران مبانی نظری هوش اخلاقی مدیران پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران پیشینه داخلی…

دولت الکترونیک گامی در جهت پیاده سازی سیاست های اصل 44

دولت الکترونیک گامی در جهت پیاده سازی سیاست های اصل 44 اصل44 ارتباطات دولت الکترونیک توسعه دولت الکترونیک مراحل دولت الکترونیک فرایند استقرار دولت الکترونیک دولت الکترونیک گامی در جهت پیاده سازی سیاست های اصل 44 رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی دانلود مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی ادبیات نظری هوش معنوی فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی ادبیات و مبانی…

پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی

پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه رفتار شهروندی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی دانلود رایگان پرسشنامه رفتار سازمانی رفتن به سایت…

دانلود پایان نامه سقط جنین

دانلود پایان نامه سقط جنین سقط جنین دانلود پایان نامه سقط جنین قاعده نفی عسر و حرج دانلود پایان نامه رشته حقوق ارکان جرم در ایران مجازات سقط جنین رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با…

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه يافتگي در اقتصاد

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه يافتگي در اقتصاد کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه يافتگي در اقتصاد توسعه و مفهوم توسعه يافتگي در اقتصاد توسعه و مفهوم توسعه يافتگي مفهوم توسعه تفاوت رشد و توسعه تعاریفی از توسعه…

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه حل مسئله اجتماعی پرسشنامه حل مسئله کودکان دانلود پرسشنامه حل مسئله پرسشنامه مهارت حل مسئله پرسشنامه حل مسئله نوجوانان پرسشنامه سبک های حل مسئله…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی نوجوانان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی نوجوانان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی نوجوانان مبانی نظری شادکامی نوجوانان پیشینه تحقیق شادکامی نوجوانان پیشینه داخلی شادکامی نوجوانان پیشینه خارجی شادکامی نوجوانان پیشینه پژوهش شادکامی نوجوانان پیشینه نظری شادکامی نوجوانان…

ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده

ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++)

آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++) یون منگنز پذیرفتاری پارامغناطیس گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز دانلود آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn) خرید آزمایش رشته فیزیک…

تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش

تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش دانلود مقاله تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش دانلود مقاله کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *