چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

مبانی نظری تبلیغات
دانلود مبانی نظری تبلیغات
پیشینه تبلیغات
پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات نظری تبلیغات
فصل دوم پایان نامه تبلیغات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات و مبانی نظری تبلیغات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

 

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

تعریف تبلیغات

کاتلر[1] (2002)، تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضه ی ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می کند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند.

اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین می گردد و درجه یا میزانی که دهنده ی سفارش به هدف های مورد نظر خود دست می یابد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثربخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. از مراحل مهم این نوع فرآیندها، انجام تحقیقات به منظور تعیین میزان تاثیر تبلیغ بر مخاطبان است که طی آن عواملی که در اثربخشی تبلیغات نیز موثرند، مشخص می گردند (صمصام شریعت و همکاران، 1386).

 

 

می‌توان تعاریف دیگری را برای تبلیغات بدین صورت بیان كرد:

·        تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلایل، شواهد یا ادعاها، با سبك هایی از طریق رسانه های ارتباطی، برای تقویت هدف یا مبارزه با ضد هدف.

·        پیام های دیداری گفتاری، كه با سبكی خاص، از طریق وسایل تبلیغاتی، مردم را به طریقی علاقمند و موافق یك نوع محصول، خدمت، فكر، دیدگاه یا مارك بخصوص می‌كند.

·        كلیه اشكال ترغیب عمومی، برای ایجاد تقاضا و بازار برای یك محصول یا خدمت كه بوسیله صاحب كالا یا موسسه، برای خریداران احتمالی ، بوسیله پیام مستقیم یا از طریق وسایل تبلیغاتی، انجام میگیرد.

·        تكنیكی كه برای تأثیر گذاردن بر رفتار انسان، ماهرانه از نمادها و نشانه ها استفاده می‌كند.

·        انجمن تجارت آمریكا : تبلیغات هر شكلی از پرداخت است كه به صورت غیرشخصی تقدیم و پیشرفت عقاید، خوبی ها و خدمات را با یك سری كارهای معین، ضمانت می‌كند.

·        فرانك جفكینز : مفهوم تبلیغات یعنی آنچه كه ما می‌خواهیم هنگام خرید یا فروختن بدانیم.

·        رابرت زاچر: تبلیغات به معنی ارتباطات و اطلاعا ت وابسته به تولیدات خدمات یا عقاید است كه در طی تماسهای فردی و براساس پرداختهای ناشی از فروش محصول یا در طی كسب اعتبار مناسب حاصل می‌شود (علیئی ، 1390).

در حقیقت، ساده ترین تعریفی که برای تبلیغات می توان ارایه نمود، چنین است: تبلیغات تلاشی است برای فروش بیشتر توسط یک بنگاه یا یک صنعت. چمبرلین[2] (2000)، تبلیغات را عاملی می داند که «با تغییر خواسته ها و سلایق بر میزان تقاضا اثر می گذارد» به عقیده ی شپرد[3] (2001)، تبلیغات یک عامل برای ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به مارک تجاری یا کالای خاص می باشد. ساموئلسون[4] (2002)، تبلیغات را عامل افزایش بازارهای فروش می داند که در عین حال اطلاعات مفیدی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد (دهقانی و همکاران، 1383).

تبلیغ در زبان پارسی و در فرهنگ پارسی معین نیز بدین گونه معنا شده است: رسانیدن پیام یا خبر یا مطلبی به مردم، ابلاغ، موضوعی را با انتشار اخبار و با وسایل مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره در اذهان عمومی جاگیر کردن. تبلیغات بازرگانی از زمره مفاهیمی است که به زعم وضوح ابتداییۀ اریه تعریفی جامع و مانع از آن با دشواری رو به رو است. می توان گفت، تبلیغات تجاری یعنی عملی که توجه ی مردم را به کالا یا داد و ستدی برانگیزد و به عبارت دیگر، کوششی در تدارک و انتشار آگهی ها، با هدف مثبت نشان دادن مصرف یک کالا. تبلیغ تجاری با هدف معرفی کالا در بازار و تحرک خریداران بالقوه صورت می گیرد و در مفهوم وسیع کلمه، عبارت است از انتشار اطلاعات یک کالا به منظور تحت تاثیر قرار دادن افراد یا گروه های خاص اجتماعی (ساجدی و نعمتی، 1391).

به طور کلی، تبلیغات را به دو دسته به شرح ذیل تقسیم نموده اند:

 

تبلیغات مستقیم

پیام دهنده خود را هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد اما صریح و بی پروا به مخاطبین خود ابلاغ می کند . در این روش مستمعین و بینندگان متن یا تصویری را بعنوان پیام و اطلاعیه « تبلیغی» دریافت می کنند و پیام دهندگان نیز در موقع و مقام « مبلغ » قرار دارند و شناخته می شوند.

بهترین فایده در تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها لااقل از تبلیغی بودن پیام آگاهند و از این جهت در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند. و در پذیرش ذهنی یا رد آن مختارند. از خصوصیات دیگر تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن است، در این روش اکثر ابزارها و برنامه ریزی آن و تدبر و نازک بینی کمتری صرف می شود و غالباً از تأثیر گذاری اگر نه عمیق تر اما سریعتر نیز برخوردار است.

تبلیغات غیر مستقیم

همانطوری که از عنوان آن پیداست این نوع تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح ندارد، با این شیوه اهداف تبلیغی پیامهای غیر مستقیم صادر شده پنهان و غیر محسوس است. به نظر بعید می اید اما نباید تصور کرد که با تلاش های معمولی در ارائه یک برنامه تبلیغات غیر مستقیم می توان ضمن تأثیر گذاری، اهداف تبلیغی آنرا کاملاً دور از فهم و ذهن همه کس نگاه داشت، زیرا تشخیص آن برای خواص و روشنفکران جوامع دشوار نیست و عوام نیز به تجربه در بیشتر موارد به نکته یاد شده یعنی اهداف تبلیغی در برنامه های تبلیغات غیر مستقیم پی خواهند برد. از ویژگیهای این نوع تبلیغ آن است که پیام های آن از کانالهای نامرئی و پنهانی و یا غیر منتظره عبور داده می شوند و معمولاً مخاطبین بطور غافلگیرانه آن را دریافت می کنند و در حقیقت به آنان تحمیل می شود . در تبلیغات غیر مستقیم لزوماً از اشکال و قانونمندی های مشخص و مکرر پیروی و استفاده نمی شود بلکه در ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصت های پیش آمده و موقعیت های خرید و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود (کاتلر، 1387).

 

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

تبلیغات از دیرباز توسط فروشندگان دوره گردی که به منظور فروش کالای خود، به معرفی آن می پرداختند، وجود داشته است. با اینحال، اولین قوانین تبلیغاتی در سال 1614 و در انگلستان وضع گردید. اولین تبلیغات روزنامه ای در سال 1625 در نشریه ی ویکلی نیوز لندن[5] چاپ شد و اولین روزنامه تبلیغاتی در سال 1704 در امریکا و با نام بوستون نیوزلتر[6] به چاپ رسید. اختراع رادیو در سال 1895 و به دنبال آن تلویزبون، دامنه ی تبلیغات را بسیار وسع ساخت. بطوریکه هزینه های تبلیغاتی در سال 1890 در امریکا بالغ بر 360 میلیون دلار گردید (دهقانی و همکاران، 1383).

در حقیقت، آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

 

[1] Kotler

[2] Chemberlin

[3] Shepherd

[4] Samoelson

[5] Weekly News of London

[6] Boston News Letter

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

بخش اول: ادبیات پژوهش تبلیغات تجاری

فعالیتهای ترفیع 5

2-2-1) تعریف ترفیع 6

• تبلیغات 8

• روابط عمومی 9

• فروش شخصی 10

• بازاریابی مستقیم 10

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11

• ارتباطات شفاهی 11

• بازاریابی پارتیزانی 12

• بازاریابی الکترونیکی 13

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13

• بازاریابی ویروسی 13

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14

2-2-3) تعریف تبلیغات 16

تبلیغات مستقیم 20

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23

3) جارچی های شهر 23

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری 68

فهرست منابع و مآخذ: 81

منابع لاتین: 87

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

پروپوزال و طرح تفصیلی وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

پروپوزال و طرح تفصیلی وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن شاخص اخلاق عملی نظریه های علمی اخلاق پروپوزال نظام اخلاقی نخبگان علمی پروپوزال نظام ‌های اخلاقی…

راهنمای انتشار و ثبت اوراق‌بهادار،ثبت شرکت‌ها و نهادهای مالی نزد سازمان بورس و اوراق‌بهادار

راهنمای انتشار و ثبت اوراق‌بهادار،ثبت شرکت‌ها و نهادهای مالی نزد سازمان بورس و اوراق‌بهادار بورس اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق‌بهادار ثبت شرکت‌ها و نهادهای مالی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت عابدی پرسشنامه خلاقیت عابدی doc نمره گذاری پرسشنامه خلاقیت عابدی دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc انواع پرسشنامه های خلاقیت پرسشنامه خلاقیت دانش آموزان پرسشنامه…

کتاب رایانش ابری

کتاب رایانش ابری رایانش ابری سرویس های ابری امنیت محاسبات ابری استانداردهای محاسبات ابری معماری سیستم های محاسبات ابری دانلود کتاب رایانش ابری دانلود کتاب محاسبات ابری رفتن به سایت اصلی کتاب رایانش ابری (بصورت کامل و جامع)    …

جزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق + دو سری نمونه سوال

جزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق + دو سری نمونه سوال جزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق رفتن به سایت اصلی جزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق + دو سری نمونه سوال مناسب دانشجویان کارشناسی ارشد معماری جزوه اول در…

ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی

ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی ارائه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت سازمانی 64 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه داخلی خلاقیت سازمانی پیشینه خارجی خلاقیت سازمانی پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی…

نظریه ها و رویکردهای سلامت و فساد اداری

نظریه ها و رویکردهای سلامت و فساد اداری نظریه فساد اداری نظریه های فساد اداری نظریات فساد اداری نظریه های سلامت اداری نظریه کارآمدی فساد نظریه‌های فساد و سلامت اداری نظریه سلامت اداری پایان نامه فساد اداری دانلود پایان نامه…

آموزش و برنامه ریزی و توسعه

آموزش و برنامه ریزی و توسعه آموزش و برنامه ریزی توسعه ی علمی ایران عوامل توسعه نیافتگی نقش اطلاع رسانی در توسعه دانلود مقاله آموزش و برنامه ریزی و توسعه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

مقاله بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

مقاله بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه میزان کارآفرینی بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پایان نامه رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران پیاده سازی مدیریت دانش…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…

تعمیر و طراحی مجدد نرم افزار

تعمیر و طراحی مجدد نرم افزار BPR پروسه تجاری طراحی مجدد سازمان دهی مجدد دانلود مقالات رشته مهندسی نرم افزار تعمیر و طراحی مجدد نرم افزار دانلود مقالات مهندسی نرم افزار دانلود مقالات نرم افزار دانلود مقالات کامپیوتر رفتن به…

تحلیل مالی و ارزیابی سرمایه ‌گذاری

تحلیل مالی و ارزیابی سرمایه ‌گذاری تحلیل مالی تحلیل مالی سرمایه ‌گذاری تحلیل و ارزیابی سرمایه ‌گذاری دانلود پاورپوینت ارزیابی سرمایه ‌گذاری تحلیل مالی و ارزیابی سرمایه ‌گذاری برآورد هزینه‌های پروژه صورت‌های مالی اساسی روش‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری تأمین مالی پروژه…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی تأثیرات منفی تربیتی پدر و مادر بر عزت نفس کودکان و نوجوانان در مدرسه

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی تأثیرات منفی تربیتی پدر و مادر بر عزت نفس کودکان و نوجوانان در مدرسه کودکان عزت نفس تأثیرات منفی تربیتی تأثیر بدرفتاری والدین عزت نفس کودکان و نوجوانان دانلود پایان نامه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های…

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟ برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟ مدلهای شبکه توپولوژی شبکه نگهداری از سخت افزار سیستم دانلود گزارش…

نیاز سنجی آموزشی سلامت

نیاز سنجی آموزشی سلامت نیاز سنجی نیاز سنجی سلامت نیاز سنجی آموزشی نیازسنجی بهداشتی نیاز سنجی آموزشی سلامت دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات مدیریتی سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات مدیریتی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری کودکان 37 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری کودکان 37 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری کودکان مبانی نظری پرخاشگری کودکان پیشینه تحقیق پرخاشگری کودکان پیشینه داخلی پرخاشگری کودکان پیشینه خارجی پرخاشگری کودکان…

پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل

پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل مقاله طراحي سيستم های حمل و نقل تحلیل طراحي سيستم های حمل و نقل طراحي سيستم های حمل و نقل باربران خودكار(AGV) انواع باربران خودكار انواع…

پاورپوینت آشنایی با برنامه راهبردي مرتع كشور

پاورپوینت آشنایی با برنامه راهبردي مرتع كشور پاورپوینت آشنایی با برنامه راهبردي مرتع كشور برنامه راهبردي مرتع كشور آشنایی با برنامه راهبردي مرتع كشور تنگناها و محدوديتهاي مطرح شده در برنامه چهارم وضع موجود مراتع کشوراز منظرهاي مختلف سطح و…

پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی

پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی پاورپوینت درد pain رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی به تعداد 53 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   تعریف درد / مکانیسم درد / تعدیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی پیشینه داخلی شادکامی پیشینه خارجی شادکامی پیشینه پژوهش شادکامی پیشینه نظری شادکامی ادبیات نظری شادکامی چارچوب نظری شادکامی…

آشنایی کامل با محیط زیست و نحوه حفاظت از آن

آشنایی کامل با محیط زیست و نحوه حفاظت از آن محیط زیست تاریخچه حقوق محیط زیست نحوه حفاظت از محیط زیست منابع تولید کننده آلودگی محیط زیست دانلود پایان نامه رشته محیط زیست دانلود پایان نامه محیط زیست آشنایی کامل…

ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت

ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت فرهنگ سازمانی مدارس فرهنگ سازمانی در مدارس فرهنگ سازمانی مدیران مدارس فرهنگ سازمانی معلمان مدارس مقایسه فرهنگ سازمانی مدارس خاص با مدارس عادی پایان نامه تاثیر فرهنگ سازمانی پایان نامه در مورد فرهنگ…

پرسشنامه سبک های تصمیم گیری مدیران اسکات و بروس

پرسشنامه سبک های تصمیم گیری مدیران اسکات و بروس کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک تصمیم گیری پرسشنامه سبک تصمیم گیری اسکات و بروس پرسشنامه سبک تصمیم گیری مدیران پرسشنامه سبک تصمیم گیری عمومی پرسشنامه سبک تصمیم گیری خرید پرسشنامه سبک…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *