پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی دانلود مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی ادبیات نظری بودجه ریزی…

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن

پایان نامه بررسی کمال گرایی و نظریه های مربوط به آن کلمات کلیدی : ابعاد کمال گرایی انواع کمال گرایی پایان نامه کمال گرایی نظریه های کمال گرایی عوامل موثر بر کمال گرایی رویکردهای مربوط به کمال گرایی نظریه هورنای…

دفتری كهن از خاطرات جنگی: آناباسیس

دفتری كهن از خاطرات جنگی: آناباسیس كسنفن آناباسیس اردشیر دوم هخامنشیان كورش جوان خاطرات جنگی تاریخ‌نگاری یونانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق تاریخ رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت و…

علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری

علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری اعتبارسنجی مطالبات معوق راه کارهای پیشگیری مطالبات معوق بانکها افزایش بهره وری بانکها و موسسات اعتباری علل اصلی افزایش مطالبات معوق بانکها دانلود…

پاورپوینت (اسلاید) انبارداری

پاورپوینت (اسلاید) انبارداری کلمات کلیدی : پاورپوینت انبارداری تحقیق انبارداری انبارداری تعريف انبار واحدهاي در گير با انبار وظايف انبارها وظايف انبار دار انواع انبار انواع موجوديهاي انبار سيستم انبارداري برخي از مزاياي سيستم انبار داري رفتن به سایت اصلی…

گزارش كارآموزی مهندسی مواد با عنوان ریخته گری آبكاری كروم

گزارش كارآموزی مهندسی مواد با عنوان ریخته گری آبكاری كروم آبکاری فلزات الکترولیتهای كروم ریخته گری آبكاری كروم آبکاری کروم دانلود گزارش كارآموزی مهندسی مواد با عنوان ریخته گری آبكاری كروم خرید گزارش كارآموزی مهندسی مواد انجام گزارش كارآموزی مهندسی…

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در…

زیبایی شناسی و بررسی تزیینات معماری بناهای ایران

زیبایی شناسی و بررسی تزیینات معماری بناهای ایران تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار معماری قاجار خانه های دوره قاجار معماری دوره پهلوی زیبایی شناسی معماری بناهای ایران زیبایی شناسی معماری بناهای دوره قاجار ویژگی معماری خانه های دوره…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 91 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 91 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن مبانی نظری کارت امتیازی متوازن مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت…

پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پرسشنامه زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد زنجیره…

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده هدف: مطالعه مکانیسم تشکیل کیفیت…

اختلاف طرفین ازدواج در نوع و شرایط عقد نکاح

اختلاف طرفین ازدواج در نوع و شرایط عقد نکاح کلمات کلیدی : شروط ضمن عقد وضعیت حقوقی عقد نکاح شروط ضمن عقد نکاح چیست وضعیت حقوقی عقد موقت ازدواج اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح اختلاف زوجین در شرایط عقد…

بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی

بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی فرآیند تولید ماکارونی دانلود پایان نامه ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه فناوری تولید ماکارونی بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی تاریخچه ماكارونی در ایران دانلود پروژه ماکارونی…

مبانی شبکه های عصبی مصنوعی ساختارها، الگوریتم ها و کاربردها

مبانی شبکه های عصبی مصنوعی ساختارها، الگوریتم ها و کاربردها شبکه های عصبی مصنوعی شبكه هاي عصبي مصنوعي چيست پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی doc پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی دانلود پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی پایان…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان مشارکت سیاسی زنان در ایران مشارکت سیاسی زنان ایرانی الگوهای رفتار سیاسی زنان دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی دانلود پایان نامه مشارکت سیاسی زنان رفتن به سایت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مدارس هوشمند

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مدارس هوشمند کلمات کلیدی : رفصل دوم پایان نامه مدارس هوشمند مبانی نظری مدارس هوشمند پیشینه تحقیق مدارس هوشمند پیشینه داخلی مدارس هوشمند پیشینه خارجی مدارس هوشمند پیشینه پژوهش مدارس هوشمند پیشینه نظری…

بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها

بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در قانون جدید عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال…

ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا  ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی…

کاربرد تجربی: واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی

کاربرد تجربی: واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی کاربرد تجربی واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه کاربرد چارچوب  نظریه بازی برای آمریکای جنوبی، یک قاره که مدام با تب برفکی مبارزه میکند،  بینشی را…

بررسی جایگاه توسل در بین زنان

بررسی جایگاه توسل در بین زنان کلیدواژهتوسل، قرآن، زنان، شهر بم رفتن به سایت اصلی چکیده توسل به عزیزان درگاه الهی از جمله مسائلی است که میان مسلمانان جهان رواج کامل دارد، و از روزی که شریعت اسلام به وسیله…

رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین پایان نامه زنجیره تامین پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین ارتباط برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق مبانی نظری طلاق مبانی نظری در مورد طلاق مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق چارچوب نظری طلاق چارچوب نظری درباره طلاق چارچوب نظری در مورد طلاق پیشینه تحقیق طلاق پیشینه نظری طلاق پیشینه تحقیق…

فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری

فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش مشتری فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت فصل سوم پایان نامه…

پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به معروف و نهی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *