پروپوزال و طرح تفصیلی اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

پروپوزال و طرح تفصیلی اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

آمیخته ترفیع
ارزش ویژه برند پروما
اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند
تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند
پروپوزال ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی
ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان
پروپوزال تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از نگاه مشتریان

 

 

 

 

 

چكیده

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).

ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل 1: كلیات تحقیق 18

1-1- مقدمه 19

1-2- بیان مساله 20

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 22

1-4- اهداف تحقیق 24

1-5- سوالات تحقیق 24

1-6- فرضیات تحقیق 25

1-7- روش تحقیق از نظر شیوه انجام تحقیق 27

1-8- جامعه آماری پژوهش و ابزار سنجش 27

1-9- قلمرو تحقیق 27

1-10- تعریف روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل داده ها وآزمون فرضیه ها: 28

1-11- چهارچوب نظری تحقیق 28

1-12- متغیر های تحقیق 29

1-12-1- متغیر های مستقل 29

1-12-2- متغیرهای میانجی وابسته 29

1-12-3- متغیر های وابسته نهایی 30

1-13- تعریف مفهومی  و عملیاتی متغیرها 30

 

 

فصل 3: روش تحقیق 82

3-1- مقدمه 82

3-2- روش تحقیق 83

3-3- جامعه آماری 85

3-4- نمونه آماری 86

3-4-1- حجم نمونه آماری 86

3-4-2- روش نمونه گیری 87

3-5- ابزار گردآوری داده ها 87

3-6- ویژگی های فنی ابزار گردآوری داده ها 91

3-6-1- روایی 91

3-6-2- پایایی 92

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات 94

3-7-1- روش های آزمون آماری 94

3-7-2- آزمون های برازندگی مدل کلی 97

3-8- دلیل انتخاب روش لیزرل برای این مطالعه 99

3-9- جمع بندی 99

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

 

 

 

بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی

بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی کلمات کلیدی : دیدگاه صاحب نظران به چابکی سازمان اصول چابکی از دیدگاه گلدمن، نایجل و پریس سنجش چابکی از نظر ریک داو مدل اجرای چابکی از نظر شریفی…

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی کیفیت زندگی آموزش مهارتهای ارتباطی بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی…

انتخاب رله برای سیستمهای مخابرات مشارکتی و ارزیابی آن بر مبنای موقعیت

انتخاب رله برای سیستمهای مخابرات مشارکتی و ارزیابی آن بر مبنای موقعیت انتخاب رله سیستمهای مخابرات مشارکتی محوشدگی در شبکه های بی سیم روشهای مشارکت در شبکه های مخابرات مشارکتی انتخاب رله برای سیستمهای مخابرات مشارکتی و ارزیابی آن بر…

emg

emg تعریفemg نحوه تشکیل سیگنال آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده دستگاه emg انواع دستگاههایemg انواع الکترودها محل قرار دادن الکترودها در بدن کاربرد emg در ارگونومی رفتن به سایت اصلی ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﺗﺎر ﻋﻀﻼﻧﻲ ﺣﻴﻦ ﻛﻨﺘﺮل ﻋﺼﺒﻲ ﻧﺸﺎﻧﺪﻫﻨﺪه ﻳﻚ ﻓﺎﻛﺘﻮر…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی شبکه های اجتماعی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های اجتماعی مبانی نظری شبکه های اجتماعی پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی پیشینه داخلی شبکه های اجتماعی پیشینه خارجی شبکه های اجتماعی پیشینه پژوهش…

پاورپوینت بررسی انواع ابزار های مشتقه مالی

پاورپوینت بررسی انواع ابزار های مشتقه مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی انواع ابزار های مشتقه مالی تعریف ابزار مشتقه خصوصيات ابزار مشتقه نقش اقتصادي ابزار مالی مشتقه معایب ابزارهای مشتقه انواع قراردادهاي مشتقه قرارداد آتي پيمان آتي قراردادهاي سلف…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی مبانی نظری تنیدگی دانلود مبانی نظری تنیدگی پیشینه تنیدگی پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات نظری تنیدگی فصل دوم پایان نامه تنیدگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات و مبانی نظری تنیدگی رفتن به سایت…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از زندگی 48 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از زندگی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی مبانی نظری رضایت از زندگی پیشینه تحقیق رضایت از زندگی پیشینه داخلی رضایت از زندگی پیشینه خارجی رضایت از…

تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی

تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی دانشجویان مجازی دانشگاه شهید بهشتی 106 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمع بندی امتحانات…

پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی

پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی تصویر ذهنی سازمانی تاریخچه تصویر ذهنی تعریف تصویر ذهنی اهمیت تصویر ذهنی عوامل موثر در ایجاد خودانگاره چرخه تصویر ذهنی(حلقه بازخورد ناخودآگاهانه) عوامل شکل دهنده تصویر ذهنی سازمانی عوامل شکل دهندهOSI نیروی…

دانلودپروژه کارآموزی 50 ص

دانلودپروژه کارآموزی 50 ص کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی 50 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی 50 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 46 حجم : 89 مگابایت مقدمه فصل اول :آشنايي با مكان كارآموزي…

معیارهای انتخاب و ارزیابی مدیران از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

معیارهای انتخاب و ارزیابی مدیران از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه مدیران شایسته دانلود پایان نامه شایستگی مدیران در قرآن ملاک های مدیران شایسته دانلود پایان نامه شایستگی مدیران در نهج البلاغه دانلود پایان نامه معیارهای انتخاب و ارزیابی مدیران…

تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی

تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی انقلاب اسلامی ایران جنبش اسلامی لبنان تأثیرات انقلاب ایران در منطقه دانلود مقالات رشته معارف اسلامی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی دانلود مقالات معارف اسلامی خرید مقالات رشته معارف اسلامی دانلود…

استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت

استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت خلاقیت سبک های تفکر نظام های آموزشی دانلود مقالات رشته روانشناسی دانلود مقالات روانشناسی استفاده از سبک های تفکر در دانش آموزان برای پیش بینی میزان خلاقیت…

بررسی انواع الگوها و نظریه های سبک های دلبستگی

بررسی انواع الگوها و نظریه های سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : انواع سبک های دلبستگی نظریه های دلبستگی بالبی نظریه سبک های دلبستگی بالبی نظریه های روانشناسی دلبستگی انواع نظریه های دلبستگی نظریه های سبک های دلبستگی انواع الگوهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی مبانی نظری بحران های بانکی دانلود مبانی نظری بحران های بانکی پیشینه تحقیق بحران های بانکی ادبیات نظری بحران های بانکی فصل دوم پایان نامه بحران های بانکی مبانی نظری و پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری و…

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7S مک کینزی بالانس کرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در جستجوی برتری ، پرفروش ترین کتاب سال 1982 توسط…

بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم

بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم تورم نقدینگی اقتصاد بازار تولید و بهره وری دانلود مقاله رشته اقتصاد بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری و پیشینه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال شخصیت خودشیفته

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال شخصیت خودشیفته کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه داخلی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه خارجی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه پژوهش…

تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب

تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب تصفیه آب تصفیه خانه آب آشامیدنی فرآیند تصفیه آب تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح…

پرسشنامه بنگاه های زودبازده

پرسشنامه بنگاه های زودبازده پرسشنامه بنگاه های زودبازده پرسشنامه بنگاه های زود بازده دانلود پرسشنامه بنگاه های زودبازده دانلود پرسشنامه استاندارد بنگاه های زودبازده رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بنگاه های زودبازده   * با قیمت دانشجویی، ارزان و…

پاورپوینت اصول مهندسی ژئوتکنیک - مکانیک خاک در 128 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر و روابط و نمودار و جدول

پاورپوینت اصول مهندسی ژئوتکنیک - مکانیک خاک در 128 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر و روابط و نمودار و جدول کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول مهندسی ژئوتکنیک مکانیک خاک رفتن به سایت اصلی در این پروژه پاورپوینت…

عوامل ضروری و پیامدهای ناشی از تعهد سازمانی

عوامل ضروری و پیامدهای ناشی از تعهد سازمانی کلمات کلیدی : پيامدهاي تعهد سازماني مدل های تعهد سازمانی نظریه های تعهد سازمانی تعهد سازمانی و تعاریف آن تعریف مفهومی تعهد سازمانی تعریف عملیاتی تعهد سازمانی تحقیق کامل در مورد تعهد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *