پروپوزال ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

پروپوزال ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

رضایت شغلی
رضایت مشتریان
رضایت شغلی کارکنان بیمه
رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه
رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری
پروپوزال ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری
دانلود نمونه پروپوزال رشته بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته بیمه

ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

 

 

 

بیان مساله:

خدمات بیمه­ای با مفهوم رضایت و عدم رضایت بیمه گذار ارتباط تنگاتنگی دارد . فرآیند کلی رضایت مشتری بایدبه منظور بهبود و افزایش روابط استراتژیک آ­ن ، به طور دقیق تحلیل، درك و مدیریت شود(کانجی و وینی[1]،2001 ،12).برای بهبود سطح رضایتمندی مشتریان ضروری است که ابتدا سطح فعلی رضایت مشتریا­ن معین شود یعنی سازمان باید بداند که مشتریان چقدر احساس رضایت می کنند(فسی کوا[2]،2004،ص84).محققانی چون؛ بروك و اسمیت [3]، نشان دادند كه وقتی یك مشتری، خدمات خاصی را می خرد، كاركنان مستقیماً بر درك مشتری از كیفیت تعامل اثر می گذارند.به گونه ای كه یك مشتری ناراضی نه تنها ممكن است برای دریافت خدمت به سازمان های دیگری مراجعه كند، بلكه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراك می گذارد؛ از سویی دیگر، ممكن است در نتیجه یك تعامل با كیفیت میان كاركنان و مشتری، مشتری راضی شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراك بگذارد.(قره چه،دابوییان، 1390 ،ص34).

 در سازمان ها­ی خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصاً كاركنانی كه در تماس مستقیم با مشتریان هستند، برای ارائه خدمت با كیفیت در مقایسه با شركت­ها­ی تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا كه، كاركنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و كیفیت این تعامل متمایز كننده سازمان های برتر از سایر سازمان هاست (نوری،1382،ص45).بعضی از مدیران به علت ناتوانی سعی كردند با توسل به شیوه های قهرآمیز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمان­های خود سركوب كنند. در حالی كه تحقیقات نشان داده است سازمان هایی كه در آنها تضاد كمتری وجود د ارد، اغلب در محیط های رقابتی با شكست مو اجه می­شوند؛ چرا كه اعضای چنین سازمان هایی آن چنان متجانس هستندكه برای سازگاری یا تطبیق خود با شرایط محیطی آمادگی كمی دارند یا چنان از وضع موجود راضی هستند كه تصور می كنند به بهبود وضع موجود نیازی ندارند. در حالی كه تعارض به مثابة خون تاز­ه­ای در ر­گ­های سا­زمان های پر تكاپو، پیشرو و توفیق طلب  است و سر و كار داشتن با تعارض در قلب مدیریت هر سازمانی نهفته است. براساس مدل نظری كاهن و همكاران[4] ( 1964 ) تجربة نقش ابهام می تواند به واكنشهای متناقض ، احساسات تنش، كاهش اعتماد به نفس و نارضایتی در فرد منجر شود .تعهد كاركنانن برای موفقیت سازمانی معاصر ضروری است. كاركنان دارای تعهد بالا احتمالاً مشتاق هستند به خاطر سازمان تلاش بیشتری انجام دهند. 

دلبستگی قوی فرد به سازمان توانائی های انطباقی بهتر و پاسخ­دهی بیشتر به تغییرات در تقاضاهای مشتری را امكا ن­پذیر می سازد، همچنین باعث انطباق با فشارها و اضطرارهای محیطی می شود. در بسیاری از سازمان ها، كاركنان عامل عمده ای را تشكیل می دهند و اثر بخشی، كارآمدی، و عملكرد حرفه ای سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر سازمان در ایجاد احساسات وفاداری و تعهد در اكثر كاركنانش موفق شود، احتمال بیشتری وجود دارد كه اهدافش برآورده شود و عملكرد كلی آن افزایش یابد( قمری،1390). ازجمله متغیر هایی كه با تعهد سازمانی رابطه دارد، رضایت شغلی است. رضایت شغلی به عنوان حالت هیجانی لذت بخش تعریف شده است كه از ارزیابی، واكنش عاطفی و نگرش فرد نسبت به شغل ناشی می شود رضایت شغلی به لذت بردن از كار،انجام بهتر كار،اشتیاق و شادمانی در خصوص كار ،و پاداش مناسب گرفتن به خاطر تلاش های فرد اشاره می كند.رضایت شغلی چند بعدی است آن شامل چندین بعد مجزا مانند رضایت از دستمزد،فرصت های ارتقا،امنیت شغلی و اهمیت/چالش شغل است)بلوچ،2009،ص67 . ( رضایت شغلی و تعهد سازمانی دو مورد از با نفودترین نگرش ها در مورد كار هستند كه كه در ادبیات كار و سازمان بررسی شده اند. تعهد سازمانی به خاطر تمایل به حفظ نیروی كار قوی برای محققان و سازمانها مهم است. محققان و متخصصان به درك عواملی كه تصمیم كاركنان را برای ماندن یا ترك كردن یك سازمان تحت تاثیر قرار میی دهد،شدیدا علاقمند هستند(قره چی به نقل از ویلیامز،2004،ص21). باتوجه به مطالب گفته شده حال سوال این است چه رابطه ای میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریی وجود دارد؟بدین منظور در این تحقیق به بررسی رابطه بین رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری در شرکتهای بیمه شهرستان رشت می پردازیم.

 

 

 

[1] Kanji &Winnie

[2] Fecikova

[3] Brook & Smith

[4] Cohen & et al

 

 

 

واژگان کلیدی:

تعارض نقش

ابهام نقش

رضایت شغلی

رضایت مشتری

تعهد درک شده کارکنان

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

1-1)  مقدمه 1

1-2) بیان مساله 2

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق 4

1-4) اهداف تحقیق 5

1-5) سوالات تحقیق 6

1-6)  چهارچوب نظری تحقیق 7

1-7) فرضیه های تحقیق 7

1-8-1)تعاریف نظری متغیرها 8

1-8-2) تعاریف عملیاتی متغیرها 8

1-9) قلمروتحقیق 10

 

3-1) مقدمه

3-2) فرایند اجرای تحقیق

3-3) روش تحقیق

3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری

3-4-2)  حجم نمونه

3-5) ابزار گردآوری داده ها

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بدشکلی هراسی مبانی نظری بدشکلی هراسی پیشینه تحقیق بدشکلی هراسی پیشینه داخلی بدشکلی هراسی پیشینه خارجی بدشکلی هراسی پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی پیشینه نظری بدشکلی هراسی…

بررسی و تشریح نظریه های خشونت

بررسی و تشریح نظریه های خشونت کلمات کلیدی : نظریه های خشونت علیه زنان نظریه های روانشناسی خشونت نظریه های جامعه شناسی خشونت نظریه های مربوط به خشونت علیه زنان نظریه های مربوط به خشونت نظریه هانتینگتون در رابطه با…

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…

بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه

بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه همگرائی فناوریها فناوری فناوری ادراکی زیست فناوری فناوری نانو سلولهای بنیادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش

پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تعریف دانش مديريت استراتژيک دانش برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش ارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانش مديريت دانش و مزيت…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری 50 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه یادگیری مبانی نظری یادگیری پیشینه تحقیق یادگیری پیشینه داخلی یادگیری پیشینه خارجی یادگیری پیشینه پژوهش یادگیری پیشینه نظری یادگیری ادبیات نظری یادگیری چارچوب نظری…

احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران

احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران قاعده لا ضرر قاعده نفی عسر و حرج قاعده مقدمه حرام،حرام است احكام ثانویه حقوق موضوعه…

مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها

مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مبانی نظری مطالبات…

ارزیابی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و بررسی حدود اختیارات مدیران شرکت در انجام معاملات

ارزیابی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و بررسی حدود اختیارات مدیران شرکت در انجام معاملات دانلود پایان نامه ماده 118 دانلود پایان نامه مسئولیت مدنی مدیران ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت مسئولیت مدنی مدیران شركتهای تجاری حدود اختیارات…

ارزیابی تحولات روند برنامه ریزی شهری و طرحهای ساختاری – راهبردی

ارزیابی تحولات روند برنامه ریزی شهری و طرحهای ساختاری – راهبردی برنامه ریزی استراتژیک طرحهای ساختاری – راهبردی تحولات روند برنامه ریزی شهری پیشینه طرحهای ساختاری راهبردی در ایران سطوح مختلف برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی استراتژیک در شهر سازی…

پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع پیمانهای آتی

پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع پیمانهای آتی دانلود پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و دکتر عسکر نوربخش با موضوع پیمانهای آتی پاورپوینت فصل…

بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری

بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری نمونه مغزی بیوسورفکتانت نگهدارنده مغزه ازدیاد برداشت میکروبی نفت بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران

بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران احزاب سیاسی در ایران تکثر سیاسی احزاب در ایران تکثر سیاسی احزاب قبل از انقلاب تکثر سیاسی احزاب بعد از انقلاب دانلود تحقیق احزاب سیاسی در ایران فعالیت احزاب…

تاریخچه قراردادهای نفت ایران و تشریح انواع قراردادهای نفتی

تاریخچه قراردادهای نفت ایران و تشریح انواع قراردادهای نفتی کلمات کلیدی : پایان نامه انواع قراردادهای نفتی تاریخچه قراردادهای نفت ایران بررسی انواع قراردادهای نفتی انواع قراردادهای نفتی در ایران انواع قراردادها در صنعت نفت بررسی حقوقی قراردادهای نفتی در…

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره پیشینه داخلی خودپنداره پیشینه خارجی خودپنداره پیشینه پژوهش خودپنداره پیشینه نظری خودپنداره ادبیات نظری خودپنداره چارچوب نظری خودپنداره رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان 69 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش منابع تکوین خود

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش منابع تکوین خود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منابع شناخت خود مبانی نظری منابع شناخت خود پیشینه تحقیق منابع شناخت خود پیشینه داخلی منابع شناخت خود پیشینه خارجی منابع شناخت خود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های عزت نفس 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های عزت نفس 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس فصل دوم پایان…

فصل دوم پایان نامه طراحی لباس

فصل دوم پایان نامه طراحی لباس کلمات کلیدی : فصل دوم پروژه طراحی لباس فصل دوم پایان نامه طراحی لباس فصل دوم پایان نامه رشته طراحی لباس دانلودفصل دوم پایان نامه طراحی لباس نمونه فصل دوم پایان نامه طراحی لباس…

مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی 1392

مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی 1392 مسئولیت پزشک مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی سیر قوانین موضوعه در ایران که در باب مسؤولیت پزشکی مسؤولیت…

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی معلمان سبکهای رهبری مدیران سبک‌های رهبری نظریه لیکرت سبک‌های رهبری لیکرت در مدارس رابطه بین سبک‌های رهبری با رضایت شغلی رابطه بین سبک‌های رهبری مدیران مدارس با رضایت شغلی…

داده کاوی و روشهای آن

داده کاوی و روشهای آن روشهای داده کاوی انواع روشهای داده کاوی روشهای مختلف داده کاوی مقایسه روشهای داده کاوی طبقه بندی روشهای داده کاوی روش های داده کاوی چیست؟ تکنیک های داده کاوی تکنیک های داده کاوی چیست انواع…

خرید دین در معاملات بانکی

خرید دین در معاملات بانکی خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین در نظام بانکی خرید دین در معاملات بانکی…

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک

جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک کلمات کلیدی : جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست آموزش مصور علم سوجوک رفتن به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *