پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پرسشنامه تیپ شخصیتی
پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک
پرسشنامه درونگرایی و برونگرایی
دانلود پرسشنامه سبک رهبری لیکرت
دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت
پرسشنامه سبک های رهبری
پرسشنامه استاندارد سبک رهبری
پرسشنامه ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

 

 

 

چکیده:

دانشگاه همانند سایر سازمان‌های رسمی دارای ساختار، مدیریت و منابع انسانی و مادی می‌باشد ولی علیرغم همه سازمان‌ها، دانشگاه نهادی است که درونداد، فراگرد و برونداد آن انسان است و این امر ایجاب می‌کند تا شیوه مدیریت و رهبری ویژه‌ای در دانشگاه اعمال گردد. پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سؤال که آیا بین تیپ‌های شخصیتی (درون‌گرا و برون‌گرا) و سبک مدیریتی (آمرانه – مشارکتی) مدیران دانشگاه تهران ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ انجام گرفته است در این پژوهش نمونه‌ای به حجم 88 نفر از مدیران دانشگاه تهران انتخاب گردیده که ابزار گردآوری اطلاعات از آنان شامل دو پرسشنامه استاندارد بوده.

 

یکی پرسشنامه «تیپ شخصیتی آیزنگ»  که شامل 90 سؤال آری، خیر و دیگری پرسشنامه سبک مدیریت «فردلوتانز»  که شامل 35 سؤال پنج گزینه‌ای است. این دو پرسشنامه که امروزه دقیق‌ترین و رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری تیپ شخصیتی و سبک مدیریتی محسوب می‌شوند از روایی و پایایی بالایی هم برخوردارند.اطلاعات حاصل از این پرسشنامه‌ها با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

از یافته‌های مهم تحقیق این است که : 1- بین تیپ شخصیتی و سبک مدیریت مدیران دانشگاه تهران رابطه وجود دارد. 2- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی در میان مدیران دانشگاه تهران همبستگی مثبت وجود دارد. 3- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه در بین مدیران دانشگاه تهران ارتباط وجود دارد. 4- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه همبستگی منفی وجود دارد. 5- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی همبستگی منفی وجود دارد. در پایان تحقیق پیشنهاداتی در ارتباط با بهبود مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه شده است.

 

 

 

 

 

پرسشنامه تعیین سبک مدیریت و محاسبه پایایی آن

پرسشنامه سرپرستی و مدیریت سبک‌های مختلف مدیران دانشگاه را طبق چهار سبک شناخته شده لیکرت (آمرانه ـ خیرخواهانه، مشورتی و مشارکتی) می‌سنجد.

پرسشنامه سرپرستی و مدیریت یا سبک رهبری شامل 35 سؤال در زمینه سبک رهبری ا ست که 15 سؤال سبک مشارکتی (انسانگرایی) و 20 سؤال سبک آمرانه (وظیفه‌گرایی) مدیران را اندازه‌گیری می‌کند. (مقیمی، 1377) که منبع اصلی آن در سال 1969 منتشر شده است.  این پرسشنامه بارها توسط پژوهشگران برای تعیین سبک مدیریت مدیران مورد استفاده قرار گرفته است و از درجه پایایی و روایی بالایی برخوردار است، با وجود این با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به برآورد پایایی این پرسشنامه در جامعه مورد بررسی مبادرت شد. عناصر این فرمول عبارتند از :

 

k = تعداد سؤال‌ها یا اظهارنظرها

  = واریانس نمره‌های خام آزمودنی‌ها

  = واریانس نمره‌های هر یک از سؤال‌ها یا اظهارنظرها

 

این فرمول در مواقعی بکار می‌رود که هیچ‌یک از پاسخ‌ها به خودی خود درست یا غلط نیست بلکه پاسخ آزمودنی موضع را مشخص می‌کند. (شریفی، 1375)

 

به منظور برآورد پایایی سی پرسشنامه از میان پرسشنامه‌ها به طور تصادفی انتخاب شده و فراوانی پاسخ‌های آزمودنی‌ها به گزینه‌های هر سؤال تعیین شده است. ارزش گزینه‌های پنجگانه همه اظهارنظرها از همیشه تا هیچ‌گاه به ترتیب برابر 5، 4، 3، 2، 1 است. میزان ضریب اعتبار برآورد شده برابر   می‌باشد. تمامی گزینه‌های این پرسشنامه از متون تئوری‌ها و سبک‌های چهارگانه مدیریت رنسیس لیکرت و با نظرخواهی از اساتید رشته‌های مختلف علوم تربیتی و تعدادی از محققین رشته مذکور تهیه شده‌اند که از جمله پژوهشگرانی که از این پرسشنامه‌ها استفاده نموده‌اند می‌توان از بهرام علی سینایی (پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 1380)، عطاءالله حنیفی (ارشد، 1378)، زهرا پایدار (1378) و … نام برد.

 

 

 

نحوه امتیازبندی و تفسیر نتایج

پرسشنامه تعیین سبک رهبری

1. عبارات شماره 8، 12، 17، 18، 19، 30، 34، 35 را با کشیدن دایره (O) علامت‌گذاری می‌نمائیم.

2. اگر برای عبارات فوق‌الذکر گزینه‌های بندرت (2) و هرگز (1) را انتخاب نموده‌اید برای هر یک از آنها یک امتیاز اختصاص دهید.

3. عبارات شماره 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 13، 14، 15، 16، 20، 21، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 29، 31، 32 و 33 را درنظر بگیرید، چنانچه برای عبارات مذکور گزینه‌های همیشه(5) و غالباً(4) را انتخاب‌نموده‌اید به‌هر عبارت یک امتیاز اختصاص‌دهید.

 

4. امتیاز عبارات 1، 2، 4، 6، 7، 9، 11، 12، 13، 14، 16، 17، 20، 21، 23، 25، 27، 29، 31 و 33 را با یکدیگر جمع کرده که در این صورت امتیازات حاصله میزان توجه پاسخ‌دهنده را به بعد آمرانه (وظیفه‌گرایی) نشان می‌دهد. T=…

5. امتیاز عبارات 3، 5، 8، 10، 15، 18، 19، 22، 24، 26، 28، 30، 32، 34 و 35 را با یکدیگر جمع کرده که در این صورت امتیازات حاصله میزان توجه پاسخ‌دهنده را به بعد مشارکتی (انسان‌گرایی) نشان می‌دهد. P=…

 

6. برای تعیین سبک رهبری تلفیقی، امتیاز بعد آمرانه (وظیفه‌گرایی) را بر روی محور سمت چپ نیمرخ سبک رهبری علامت‌گذاری کنید و سپس علامت بعد مشارکتی (انسان‌گرایی) را بر روی محور سمت راست نیمرخ سبک رهبری مشخص نمایید. اکنون با ترسیم یک خط مستقیم نقاط علامت‌گذاری شده بر روی دو محور را با یکدیگر متصل نمایید. نقطه‌ای که محور میانی نیمرخ سبک رهبری را قطع نموده، امتیاز سبک رهبری تلفیقی را نشان می‌دهد.

 

توجه : این پرسشنامه توسط «باردنز و متزکاس» ابداع گردیده که منبع اصلی آن به شرح زیر است :

 

William Pfeiffer & John E. Jones, A Hand book of Structured Experiences for Human Realations Training, San Diago: University Associates, 1974, pp. 7-12, As Adapted from Sergiovani Metzeus & Burden’s, the Leadership Behavior Description Questionnire, 1969.

اکثر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام گرفته قریب به اتفاق آنها از این پرسشنامه استفاده نموده‌اند.

حاصل نتایج بدست آمده از این پرسشنامه وضعیت و جایگاه سبک رهبری جامعه نمونه را مشخص می‌نماید.

 

پرسشنامه تعیین سبک رهبری

توجه به انسان صفر تا 59/7 و توجه به وظیفه صفر تا   «سطح اول لیکرت»

توجه به انسان صفر تا 59/7 و توجه به وظیفه 10 تا   «سطح دوم لیکرت»

توجه به انسان 59/7 تا 15 و توجه به وظیفه 0 تا   «سطح سوم لیکرت»

توجه به انسان 59/7 تا 15 و توجه به وظیفه 10 تا   «سطح چهارم لیکرت»

 

روش نمره‌گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک

پرسشنامه شخصیتی آیزنک دارای 4 مقیاس است، که هر مقیاس دارای کلید می‌باشد. با قرار دادن کلید بر روی برگه پاسخنامه نمرات آزمودنی‌ها در هر یک از مقیاس‌ها مشخص می‌شود.

– افرادی که در مقیاس E ـ نمره 12 و بالاتر بیاورند برون‌گرا هستند.

– افرادی که در مقیاس N ـ آقایان نمره 15 و خانم‌ها نمره 16 بیاورند، روان‌رنجورخو هستند.

– آزمودنی‌هایی که در مقیاس P ـ مردان نمره بالاتر از 5 و زنان نمره بالاتر از 4 بیاورند روان‌پریش‌خو.

– افرادی که در مقیاس L ـ زنان نمره 9 و بالاتر و مردان نمره 8 و بالاتر بیاورند دروغگو محسوب می‌شوند.

سؤالات نشان‌دهنده مقیاس E ـ N ـ P ـ L عبارتند از :

86، 82، 70، 64، 60، 56، 52، 49، 45، 42، 40، 36، 32، 29، 25، 21، 17، 14، 10، 5، 1=E

88، 84، 80، 77، 75، 72، 68، 66، 62، 58، 54، 47، 41، 38، 34، 31، 27، 23، 19، 15، 12، 7، 3=N

90، 87، 83، 79، 76، 74، 71، 67، 65، 61، 57، 53، 50، 46، 43، 37، 33، 30، 26، 22، 18، 11، 9، 6، 2=P

89، 85، 81، 78، 73، 69، 63، 59، 55، 51، 48، 44، 39، 35، 28، 24، 20، 16، 13، 8، 4=L

 

 

شیوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات

جمع‌آوری داده‌ها بوسیله ارائه پرسشنامه انجام گردید. در جریان این پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شد. این پرسشنامه‌ها به تدریج و در سال تحصیلی 85-84 در اختیار افراد نمونه تحقیق (برای پاسخگویی) قرار گرفت. روال کار به این منوال بود که طی نشست‌هایی که به تفکیک با مدیران برگزار شد، چگونگی روش اجرای آن و نحوه دقیق تکمیل پرسشنامه‌ها برای آنها تشریح شد. ضمناً به آنها اطمینان داده شد که هدف از این اقدام کمک به انجام یک پژوهش علمی است و تقاضا گردید که براساس نظرات واقعی خود و بدون درنظر گرفتن هر گونه مصلحت‌های اداری نسبت به تکمیل این پرسشنامه‌ها اقدام نمایند.

 

لیست مدیران شاغل در دانشگاه تهران از واحد کامپیوتر اداره کل کارگزینی به تفکیک دانشکده‌ها و ادارات اخذ شد و از میان افراد 92 نفر بطور تصادفی برای انتخاب نمونه تحقیق برگزیده شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات به تمامی دانشکده‌ها و ادارات جهت تحویل پرسشنامه‌ها مراجعه حضوری نمودم و برای جمع‌آوری نهایی در هر دانشکده یک نفر رابط جهت پیگیری کار انتخاب و معرفی نمودم و یک عدد پاکت تمبردار هم با آدرس در اختیار هر کدام از افراد منتخب قرار دادم و از آنها تقاضا شد که بعد از تکمیل پرسشنامه و برای اطمینان از محرمانه ماندن پاسخ‌ها، پرسشنامه تکمیل شده را در داخل پاکت قرار داده و آن را چسب و امضاء نموده و عودت نمایند که در نهایت در اواخر سال تحصیلی 85-84 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. (لازم به ذکر است این که کار به پیشنهاد قائم‌مقام مرکز مشاوره دانشگاه تهران که خود یکی از افراد نمونه این پژوهش بود انجام شد و کمک بزرگی برای جمع‌آوری پرسشنامه‌ها شد)

 

روش تجزیه و تحلیل آماری

از آنجا که برای بدست آوردن ارتباط بین متغیرها در این پژوهش از چند تست استاندارد با مقیاس فاصله‌ای استفاده شده است در تجزیه و تحلیل آماری از دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی کمک گرفته شد که در تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار آماری SPSSwin استفاده گردید و محاسبه ضریب پایایی و اعتبار هم با استفاده از () آلفای کرانباخ و نیز روش تنصیف داده‌ها به انجام رسید.

 

 

پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران رضایت شغلی تعهد سازمانی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی رضایت شغلی پرستاران تعهد سازمانی پرستاران رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی…

آثار تربیتی مطلوب حج از منظر قرآن و روایات

آثار تربیتی مطلوب حج از منظر قرآن و روایات آثار تربیتی حج آثار تربیتی حج از نگاه قرآن آثار تربیتی حج از نگاه روایات آثار حج در آیات و روایات بررسی مبانی و آثار تربیتی حج تحقیق آثار تربیتی حج…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت 35 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری کارایی مدیریت پیشینه تحقیق کارایی مدیریت مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت…

سابقه و کیفیت تکوین مدیریت و بررسی نظریه های متقدم و متاخر مدیریت اسلامی

سابقه و کیفیت تکوین مدیریت و بررسی نظریه های متقدم و متاخر مدیریت اسلامی نظریه پردازان و رویکردشان در مدیریت مدیریت اسلامی مبتنی بر نامه 53 نهج البلاغه مبانی نظری تدوین الگوی مدیریت اسلامی مبانی نظری تدوین مدل جهت مدیریت…

پاورپوینت بررسی نظریات جدید در ساختارهای پویا و منعطف

پاورپوینت بررسی نظریات جدید در ساختارهای پویا و منعطف دانلود پاورپوینت بررسی نظریات جدید در ساختارهای پویا و منعطف جایگاه ساختار ساده در ساختار سازمانی مشخصه های سازمانهای ماشینی سازمانهای شبکه ای سازمانهای تار عنکبوتی سازمانهای پارندی سازمان مجازی سازمانهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری…

پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در سوریه و بررسی آثار پیشگامان این عرصه

پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در سوریه و بررسی آثار پیشگامان این عرصه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ادبیات کودک در سوریه پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در…

پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری بر رضایت مشتری و وفاداری مشتریان

پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری بر رضایت مشتری و وفاداری مشتریان پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری پرسشنامه ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری پرسشنامه رضایت مشتری از کیفیت خدمات بانکی پرسشنامه…

تکنیکها، ابزارها و روشهای مورد استفاده در مدیریت HSE با تاکید بر ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی

تکنیکها، ابزارها و روشهای مورد استفاده در مدیریت HSE با تاکید بر ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی ارزیابی عملکرد HSE سازمان ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌زیست   تکنیک‌های مورد استفاده در مدیریت HSE ابزارهای…

بررسی فساد اداری در ساختار سازمانی

بررسی فساد اداری در ساختار سازمانی راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری در سازمان های دولتی…

ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن

ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در مورد معامله و لزوم…

مقاله تحقیقی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

مقاله تحقیقی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی کنوانسیون حقوقی حقوق بین الملل هوا و فضا مقررات حمل و نقل هوایی بین…

مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن

مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد ادبیات نظری چرخه تبدیل وجه…

پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص

پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص کلمات کلیدی : پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص تحقیق کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص مقاله کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص آشنایی با کتابخانه ها و…

محاربه و مفهوم آن در قرآن کریم و بررسی این موضوع ازنگاه اهل سنت و اهل تشیع

محاربه و مفهوم آن در قرآن کریم و بررسی این موضوع ازنگاه اهل سنت و اهل تشیع ارکان جرم محاربه جرم محاربه در قانون جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 دانلود پایان نامه…

جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور

جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور رفتن به سایت اصلی جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور به تعداد 213 صفحه pdf - با کیفیت عالی   شامل مباحث زیر می باشد.…

شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی

شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی رفتن به سایت اصلی چکیدهدر این مطالعه مفهوم اصلاح شده برای متابولیسم  آب شهری (UWM)،  برای…

نقوش و معماری مساجد قدیمی ایران و مقایسه آنها با هم

نقوش و معماری مساجد قدیمی ایران و مقایسه آنها با هم معماری مسجد کبود تبریز معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان بررسی نقوش مسجد کبود تبریز بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله اصفهان طراحی معماری مسجد کبود تبریز طراحی معماری…

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و…

نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی

نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی تامین صلح جهانی اختلافات بین المللی دیوان کیفری بین المللی شورای امنیت و صلح جهانی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی نقش دیوان کیفری بین المللی در…

شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها

شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها کلمات کلیدی : پایان نامه ثبت اسناد پایان نامه جعل اسناد پایان نامه در مورد جعل اسناد جعل اسناد ثبتی در حقوق ایران جعل…

پاورپوینت بررسی رنگ در معماری

پاورپوینت بررسی رنگ در معماری پاورپوینت بررسی رنگ در معماری بررسی رنگ در معماری رنگ در معماری مقاله بررسی رنگ در معماری تحقیق بررسی رنگ در معماری تناسب و تاسیر گذاری رنگ بر روند طراحی رنگ در معماری اسلامی رفتن…

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها سریه جنگ بازدارنده جنگ های انقلابی بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) دانلود مقاله بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان بر اساس مدل کارول دانلود پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان پرسشنامه مسئولیت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *