پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ

پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ

کلمات کلیدی :

پایان نامه داده کاوی
پایان نامه داده کاوی ارشد
خرید پایان نامه داده کاوی
پایان نامه در مورد data mining
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات شرکتها
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ با عنوان ارائه یک مدل جهت شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با استفاده از تکنیک داده کاوی می باشد.در این تحقیق بدنبال این بودم تا با استفاده از تکنیک های داده کاوی به ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری، بر حسب علایق و سلیقه او بپردازم.همچنین به دنبال این بودم که با مدل جدیدی که ارائه می دهم تعداد این تبلیغات مناسب برای مشتری را افزایش دهم. نتیجه این کار با روشی که در فصل سوم ارائه شد و پیاده سازی آن در فصل چهارم ذکر شد، نشان دهنده این بود که در کل به اهداف خود از این کار دست پیدا کرده ام.

 

 

 

 

 

با استفاده از خوشه بندی مشتریان و کشف قوانینی که در هر خوشه وجود داشت به ارائه تبلیغ مناسب به کاربر پرداختم که این نتایج را به همراه داشت :

1- بر طبق خوشه بندی K-Means 6/33 درصد از مشتریان در خوشه اول و 5/48 درصد از مشتریان در خوشه دوم و 1/17 درصد از مشتریان در خوشه سوم قرار داده شدند.
2- 35 درصد از کل تبلیغات ارائه شده به مشتریان مورد قبول واقع و خریداری شدند.
3- 40 درصد از تبلیغات ارائه شده به مشتریان خوشه 3 ( برتر ) مورد قبول و خریداری آنها قرار گرفت.
4- 29 درصد از تبلیغات ارائه شده به مشتریان خوشه 2 ( میانه ) مورد قبول و خریداری آنها قرار گرفت.
5 – 36 درصد از تبلیغات ارائه شده به مشتریان خوشه 1 ( ضعیف ) مورد قبول و خریداری آنها قرار گرفت.

 

 

 

 

همچنین برای افزایش تعداد تبلیغات مناسب به کاربر از قوانین خوشه دوم هر مشتری که درجه تعلق حداقل 25 درصد نسبت به آن خوشه داشت را استفاده کردم که این نتایج را به همراه داشت :
1- 3/5 درصد از کل تبلیغات ارائه شده به مشتریان مربوط به تبلیغاتی است که برای آن ها از قوانین خوشه دوم مشتری استفاده شد.
2- 61 درصد از تبلیغاتی که مربوط به قوانین خوشه دوم مشتری می باشد مورد قبول واقع و خریداری شدند.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدل ارائه شده برای ارائه هر چه بیشتر تبلیغات مناسب به مشتری که بر حسب علایق و سلیقه او باشد مفید بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق
  1-1: مقدمه  2
  1-2: بیان مسئله  3
 1-3: هدف تحقیق  4
1-4: اهمیت تحقیق  6
1-5: ساختار تحقیق  7

 

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق
2-1: مبانی نظری 10  
2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری 10
2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری  10
2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی  13
2-1-2: داده کاوی  15
2-1-2-1: تعریف داده کاوی  15
2-1-2-2: خوشه بندی  18
2-1-2-3: قوانین وابستگی  25
2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی  31
2-2: پیشینه تحقیقاتی  33

 

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1: مقدمه  40
3-2: اطلاعات مجموعه داده ها و آماده سازی داده  42
3-3: تعیین ارزش مشتری  44
3-4: استفاده از تکنیک های داده کاوی  48
3-5: رهیافتی برای شخصی سازی تبلیغات  56
3-6: روش ارزیابی  59

 

 

فصل چهارم : محاسبات و یافته های تحقیق
4-1 : پایگاه داده هدف  62
4-2 : آماده سازی مجموعه داده  63
4-3 : استخراج اطلاعات جهت تعیین معیارهای RFM  78
4-4 : داده کاوی  82
4-5 : ارائه تبلیغات مناسب به مشتری  117
4-6 : ارزیابی مدل  119

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و کار آینده
5-1 : نتیجه گیری  126
5-2 : پیشنهادها و کار آینده  128
منابع  131

 

 

فهرست شکل ها:

شکل 3-1 : فرایند شخصی سازی تبلیغات توسط داده کاوی  41

شکل 3-2 : قالب کاری سیستم ارائه تبلیغ در سایت  58 
شکل 4-1 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره یک در WEKA  107
شکل 4-2 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره دو در WEKA  110 
شکل 4-3 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره سه در WEKA  114 

 

فهرست جدول ها:
جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید  26
جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM  33
جدول 3-1 : مشخصات کالاهای موجود  43 
جدول 3-2 : ارزش گذاری معیار Recency  46 
جدول 3-3 : ارزش گذاری معیار Monetary  47
جدول 3-4 : مثال نحوه تخصیص RFM  48
جدول 4-1 : رکوردهای خرید مشتریان  63
جدول 4-2 : تخصیص مقادیر RFM  79
جدول 4-3 : شماره خوشه مشتریان در K-means  83
جدول 4-4 : رکوردهای خرید مشتریان پس از ویرایش  92
جدول 4-5 : نتایج پیشنهادها و عرضه تبلیغات کالاها به مشتریان  120   

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش اجتماعی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه نظری هوش اجتماعی ادبیات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​انواع هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​انواع هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​انواع هویت مبانی نظری ​​​​​​​انواع هویت پیشینه تحقیق ​​​​​​​انواع هویت پیشینه داخلی ​​​​​​​انواع هویت پیشینه خارجی ​​​​​​​انواع هویت پیشینه پژوهش ​​​​​​​انواع هویت پیشینه نظری ​​​​​​​انواع هویت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت دینی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت دینی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت دینی مبانی نظری هویت دینی پیشینه تحقیق هویت دینی پیشینه داخلی هویت دینی پیشینه خارجی هویت دینی پیشینه پژوهش هویت دینی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی کشاورزی با عنوان بررسی روابط ژنتیکی ارقام و پایه‌های سیب با استفاده از نشانگر مولکولی SSR

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی کشاورزی با عنوان بررسی روابط ژنتیکی ارقام و پایه‌های سیب با استفاده از نشانگر مولکولی SSR واکنش PCR سطح ملکول DNA نشانگر مولکولی SSR ارقام و پایه‌های سیب تعیین رابطه ژنتیکی ارقام و پایه…

مبانی نظری پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی

مبانی نظری پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طراحی شغلی مبانی نظری طراحی شغلی پیشینه تحقیق طراحی شغلی پیشینه داخلی طراحی شغلی پیشینه خارجی طراحی شغلی پیشینه پژوهش طراحی شغلی پیشینه نظری طراحی شغلی…

پروپوزال پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی

پروپوزال پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال شناسایی مشتریان با داده کاوی پروپوزال تحلیل رفتار…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت…

پاورپوینت بررسی حقوقی تغییر قرارداد های نفتی

پاورپوینت بررسی حقوقی تغییر قرارداد های نفتی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی حقوقی تغییر قرارداد های نفتی تغییر بررسی حقوقی قرارداد های نفتی تحقیق تغییر قرارداد های نفتی موارد مورد برسی در قراردادهای بین المللی نفتی تفسیر قراردادهای نفتی اعتبار…

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هوش معنوی

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هوش معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری هوش معنوی…

پاورپوینت موانع توسعه در کشورهای در حال توسعه

پاورپوینت موانع توسعه در کشورهای در حال توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت موانع توسعه در کشورهای در حال توسعه موانع توسعه در کشورهای در حال توسعه تحقیق موانع توسعه در کشورهای در حال توسعه موانع توسعه موانع داخلی توسعه انواع…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بدشکلی هراسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بدشکلی هراسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بدشکلی هراسی مبانی نظری بدشکلی هراسی پیشینه تحقیق بدشکلی هراسی پیشینه داخلی بدشکلی هراسی پیشینه خارجی بدشکلی هراسی پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی پیشینه نظری بدشکلی هراسی…

بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی

بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی ELearning آموزش الكترونیكی معیارهای آموزشی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه رشته آی تی بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه آی تی دانلود پایان نامه سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه فناوری اطلاعات رفتن به…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی رهبری قانون اساسی مبانی حقوقی اختیارات رهبری رابطه حقوق و مذهب دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مبانی حقوق و قانون اساسی خرید مقالات،پایان…

بررسی آماری قاچاق انسان در اسناد ایران و اسناد بین المللی

بررسی آماری قاچاق انسان در اسناد ایران و اسناد بین المللی پایان نامه قاچاق انسان قاچاق انسان از نگاه آمار ملی قاچاق انسان از نگاه آمار بین المللی قاچاق انسان در اسناد منطقه ای قاچاق انسان در اسناد بین المللی…

اقدامات،راهکارها و تدابیر پیشگیرانه جرم پولشویی

اقدامات،راهکارها و تدابیر پیشگیرانه جرم پولشویی کلمات کلیدی : اقدامات پیشگیرانه جرم پولشویی تدابیر پیشگیرانه جرم پولشویی راهکارهای پیشگیرانه جرم پولشویی پایان نامه کامل درمورد پولشویی دانلود پایان نامه پولشویی رفتن به سایت اصلی پولشويي يك جرم فراملي است كه…

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسش نامه خود کار آمدی تحصیلی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا پرسشنامه خودکارآمدی تحصيلی جينکز و مورگان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی و بانتینگ…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نگرش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نگرش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نگرش مبانی نظری نگرش پیشینه تحقیق نگرش پیشینه داخلی نگرش پیشینه خارجی نگرش پیشینه پژوهش نگرش پیشینه نظری نگرش ادبیات نظری نگرش چارچوب نظری نگرش رفتن به…

پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان

پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد نظریه های اقتصادی كلاسيك جديد ساختار مدلهاي كلاسيك جديد…

پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی

پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش سازمانی مدل های نظری جهت…

پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی

پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی پاورپوینت بازاریابی ورزشی در قایقرانی بازاریابی ورزشی در قایقرانی بازاریابی ورزشی تعریف بازاریابی تعريف بازاريابي ورزشي اهمیت بازاریابی ورزشی در رشته قایقرانی مراحل بازاریابی ورزشی ویژگیهای منحصر به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه کیفیت ارتباط دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط ادبیات نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط دانلود…

پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی پاورپوینت اسید بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی عوامل تعیین…

بررسی تئوری اشعار و ترانه های فولکلور

بررسی تئوری اشعار و ترانه های فولکلور جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی جایگاه زن درترانه های…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *