نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن

پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش
بررسی مدلهای مدیریت دانش
نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش
تأثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از این پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن می باشد.

 

تكنولوژی اطلاعات می‌تواند بعنوان ابزاری قدرتمند عمل كرده و ابزارهایی مؤثر و كارآمد برای همه وجوه مدیریت دانش شامل تسخیر، اشتراك و كاربرد دانش تأمین كند. توانایی تكنولوژی اطلاعات در كاوش، نمایه، تلفیق، بایگانی و انتقال اطلاعات می‌تواند تحولی در گردآوری، سازماندهی، رده‌بندی و اشاعه اطلاعات ایجاد كند. تكنولوژیهایی مانند سیستمهای مدیریت بانكهای اطلاعات مرتبط، سیستمهای مدیریت مدارك، اینترنت، اینترانت، موتورهای كاوش، ابزارهای جریان كار، سیستمهای پشتیبان اجرا، سیستمهای پشتیبان تصمیم‌گیری، داده كاوی، ذخیره داده‌ها، پست الكترونیك، كنفرانس تصویری، تابلوی اعلانات، گروههای خبری و تابلوهای بحث می‌توانند نقشی اساسی در تسهیل مدیریت دانش داشته باشد .

اما، تكنولوژی اطلاعات بخودی خود قلب مدیریت دانش نیست و هیچ پروژه‌ای تنها بخاطر كاربرد آخرین تكنولوژیهای اطلاعاتی تبدیل به پروژه مدیریت دانش نمی‌شود. تكنولوژی اطلاعات فقط نقش پشتیبان را در مدیریت دانش ایفا می‌كند. تكنولوژی اطلاعات به تنهایی تأمین كننده دانش نیست. تكنولوژی اطلاعات می‌تواند به افراد در پیدا كردن اطلاعات كمك كند اما این خود افراد هستند كه باید تعیین كنند آیا اطلاعات متناسب و مرتبط با نیاز خاص آنها هست یا خیر. برای تبدیل اطلاعات به دانش، افراد باید اطلاعات را تحلیل، تفسیر و درك كرده و آن را در متنی جای دهند.

از آنجا که پذیرش گسترده‌ای از دانش به عنوان یک منبع مهم اقتصادی، سازمان‌ها شده است و تلاش برای اینکه مدیریت دانش به عنوان یکی از عوامل متعددی توانمندسازی شناسایی شده است، و فن آوری که قطعا یکی از آنها است. فن آوری است که موجب حمایت و ایجاد، انتقال و استفاده از دانش، را امکان پذیر می‌سازد. به این خاطر که به دلیل پویایی فن آوری و به طور کلی، سرعت در شتاب در طیف گسترده‌ای از مناطق توسعه می‌یابد، و نیز به پیچیدگی حوزه مدیریت دانش را، که شامل دیدگاه‌های متناقض در دانش و رویکرد به مدیریت آن می‌باشد. تکنولوژی‌هایی که می‌تواند، فن‌آوری‌های مدیریت دانش را پشتیبانی کنند،  

 

روش معمول این است که آنها را مرتبط با فرایندهای دانش کنند. اما فرآیندهای مشخص شده به طور گسترده ای متفاوت است و مانع درک کلی تر خواهد شد. روش جایگزین شده برای توصیف فن آوری‌های تجاری در دسترس،  فن آوری به عنوان بخشی از معماری‌های سیستم‌های مدیریت دانش و به عنوان برنامه‌های کاربردی برای کسب و کار تعریف شده‌اند. چارچوب‌های موجود برای پیاده‌سازی مدیریت دانش نیز معمولا شامل ملاحظات استراتژی است. علاوه بر این، تحقیق در مورد سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات به طور کلی نیز مرتبط با هم ترازی استراتژیک برای مدت زمان طولانی است. ما پس از آن که چنین رویکردی می‌تواند بینش مفید به فن‌آوری‌های مدیریت دانش و استفاده از آنها نتیجه‌گیری می‌کنیم. روش ما برای بررسی ارتباط بین فن‌آوری‌های مدیریت دانش و استراتژی در مفهوم هستی شناسی است. هستی شناسی متشکل از اصطلاحات، تعاریف و شرح روابط خود را دارد. از جمله مزایای بسیاری ممکن است، به منظور تسهیل درک مشترک و به اشتراک گذاری دانش در یک دامنه خاص هستی شناسی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد (Govind et al, 2009).

 

فرهنگ سازمانی نیز یكی دیگر از متغیرهای زیرساختی برای پیاده سازی مدیریت دانش است (.(Gold et al., 2001 ; Demarest, 1997 طبیعتاً، سازمان‌ها باید یك فرهنگ مناسب برای پیاده سازی مدیریت دانش پایه گذاری كنند. فرهنگ اعتماد باعث می‌شود روابط و اعتماد متقابل بین اعضاء سازمان افزایش یابد و افراد تمایل بیشتری به پیاده سازی مدیریت دانش داشته باشند. همچنین سازمان‌ها نیاز به یك محیط یا فرهنگ یادگیری مستمر دارند تا پیاده سازی مدیریت دانش موفقیت آمیز باشد (Nedlela & Toit, 2001) به گونه‌ای كه یادگیری در همه سطوح سازمان اتفاق بیفتد. در یك فرهنگ یادگیری افراد مشكلات را جستجو می‌كنند و تشویق به یادگیری می‌شوند و از طریق ابزارهای یادگیری همانند آموزش پیاده سازی مدیریت دانش را تقویت می‌كنند .(Damanpour, 1997)

با تقویت فرهنگ یادگیری ظرفیت سازی برای پیاده‌سازی مدیریت دانش افزایش پیدا می‌كند. برای ایجاد ظرفیت یادگیری در سازمان سه مفهوم قابل بررسی است: یادگیری، تغییر ابتكار و تغییر فرهنگ  .(Daneshfard,K, 2004)در آینده سازمان‌هایی موفق و پایدار خواهند بود كه از دیگران جلوتر و دائماً در حال یادگیری باشند ((Najafbeygi R, 2004  همچنین سازمان‌ها نیاز به روابط حمایتی، تشریك مساعی و ایجاد فضای صمیمیت و دوستی (فرهنگ همكاری) برای تحقق مدیریت دانش دارند. در چنین فرهنگی افراد همدیگر را حمایت و كمك می‌كنند و دانش مورد نیاز برای انجام فعالیتهای سازمانی در اختیار همدیگر قرار می‌دهند تا به كارگیری دانش، آسان و زمینه ایجاد ایده‌ها و روش‌های نوین در سازمان فراهم شود. گرایش یا عدم گرایش سازمان‌ها به فرهنگ قدرت می‌تواند پیاده‌سازی مدیریت دانش را متاثر سازد. (.(Davel & Snyman, 2007  عده‌ای از محققان معتقدند وجود نظام سلسله مراتبی، خط مشی‌های سیاسی و نفوذ صاحب منصبان قدرت در به اشتراك گذاشتن مدیریت دانش در بخش دولتی موثراست. (.(Fytton et al., 2004

 

 

 

 

مقدمه:

تئوری‌های عرفی نئو کلاسیکی بر پایه انباشتگی دو عامل بنا شده‌اند: سرمایه و نیروی کار. اقتصاد دانان باور دارند که هر دوی این منابع، بازده نزولی دارند و سرانجام هر افزایش اضافی از نیروی کار و یا سرمایه از قانون بازده نزولی پیروی خواهد کرد. ایده ایستایی رشد در برخی نقاط که توسط دیدگاه کلاسیک پیشنهاد شده بود توسط تئوری نئوکلاسیکی و با این نظریه که تکنولوژی وضعیت مناسبتری را از نقطه ایستا تبیین می‌کند به بن بست رسید و حال این ایده با عبارت دانش به چالش کشیده شده است. اما اقتصاد دانان یک دوره‌ی سختی برای تطبیق دانش در داخل مدل‌های خودشان دارند، چرا که بر خلاف سرمایه و نیروی کار که بازده نزولی را نشان می‏دهند، دانش بازده صعودی را نشان می‏دهد (Arntzen et al, 2009) 

 

دلیل بحرانی دیگر بر رشد دانایی محور، تغییرات است. تغییرات همیشگی و پیوسته با جلوه‌ای از حرکت شتابان دگردیسی‌ها در بازار، فناوری، بنگاه‌ها و دیگر بخش‌های اقتصادی. این امر موجب می‌شود تا بنگاهها و افراد در جستجوی سودهای بالاتر بجای سودهای معمول فکر نوآوری، جستجوی راه‌ها، عملیات و فناوری‌های جدید باشند. در نگرش اقتصاد جدید، تغییر اقتصادی، نتیجه حرکت آرام از یک حالت تعادلی به حالت دیگر نیست بلکه آن از دنبال کردن سودهای شبه انحصاری نتیجه می‌گردد که متعلق به نوآوران است. ایده‌های جدید بکرار توسط بنگاه‌ها ایجاد می‌شود و تغییرات اقتصادی بوسیله موفقیت فناوریها و راهکارهایی که روش‌های قبلی را منسوخ می‌کنند، بوجود می‌آید  Hung , 2005)). 

 

خلاقیت هسته اصلی فرآیند نوآوری است و بهره‌وری واحدهای تحقیق و توسعه نیز از خلاقیت نشأت می‌گیرد. در فرآیند ملی نوآوری نیز دانش خلق می‏شود و وظیفه مدیریت دانایی نیز عبارت از فرآیند اداره دقیق دانش برای رفع نیازهای موجود‌، شناخت و بهره برداری از دانش موجود کسب شده و ایجاد فرصتهای جدید و توان ظرفیت بکارگیری دانش می‏‏‏باشد. وظایف واحدهای تحقیق و توسعه نیز توسعه مرزهای دانش با تحقیقات پایه‌ای و یا تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی برای بهبود مستمر فرآیند تولیدی است. بنگاههای صنعتی موفق در اقتصاد جدید آنهایی هستند که بطور مستمر به تولید دانش بپردازند و آن را در سراسر سازمان توزیع کنند و سریعاً تبدیل به تکنولوژی و محصول کنند (Dalkir et al, 2007) .

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2 – 1 مقدمه . 11

2-2 مدیریت دانش   12

2 – 2 – 1  تاریخچه مدیریت دانش . 12

2-2-2 انواع دانش .  14

2 – 2 – 3  تعاریف .  15

2 – 3 مدیریت دانش و تدوین دانش   20

2 – 4  اکتساب دانش   21

2 – 5 تسهیل و انتقال دانش .  21

2 – 6  کاربری دانش . 22

2 – 7 ذخیره (انباشت) دانش 22

2 – 8  اهمیت مدیریت دانش  22

2 – 9  الزامات سیستم‌های مدیریت دانش . 22

2 – 10 سرمایه فکری چیست؟ . 24

2 – 11رویکردها و روشهای اندازه‌گیری نامشهودها  25

2 – 12 سرمایه انسانی  26

2 – 13 اهدف مدیریت دانش  27

2 – 14 مدیریت دانش جدید . 28

2 – 15 زنجیره اطلاعات  29

2 – 16 داده  30

2 – 17 اطلاعات  30

2 – 18 نقش فن آوری اطلاعات  31

2 – 19 دانش . 31

2 – 20 مدیریت داده، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش . 32

2 – 20 – 1 مدیریت داده  32

2-20-2 مدیریت اطلاعات  32

2 – 21 فرایندها در مدیریت دانش  33

2 – 22 عناصر اساسی مدیریت دانش . 34

2 – 23 نقش دانش در مدیریت دانش  36

2 – 24 نقش مدیریت در مدیریت دانش. 37

2 – 25 نقش تكنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش . 39

2 – 26 تأثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش .  40

2 – 27  مدلهای مدیریت دانش  41

2 – 28 تولید دانش . 48

2 – 29 انتقال دانش  48

2 – 30 فناوری اطلاعات . 50

2 – 31 فرهنگ سازمانی  51

2 – 32 صادرات  54

2 – 33 فرایند صادرات  60

2-34 محرک های صادرات . 61

2-35 برنامه راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی ایران . 62

2-36 روند صادرات غیر نفتی . 63

2-37 فرش ایران . 66

2-38  سابقه تحقیقات  69

2-38-1 پیشینه داخلی  69

2-38-2 پیشینه خارجی  73

منابع

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری انگیزش کاری…

پاورپوینت بررسی کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی

پاورپوینت بررسی کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی کلمات کلیدی : پاورپوینت کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی کودک آزاری و کودکان شاهد خشونت خانگی کودک آزاری کودک آزاری جنسی کودک آزاری عاطفی کودک آزاری در خانواده کودک…

پایان نامه کارشناسی مهندسی برق الکترونیک با عنوان لیزر الكترون آزاد free eleetron laser FEL

پایان نامه کارشناسی مهندسی برق الکترونیک با عنوان لیزر الكترون آزاد free eleetron laser FEL لیزر میدانهای ویگلر نور تقویت شده لیزر الكترون آزاد دانلود پایان نامه مهندسی برق دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه لیزر الكترون آزاد دانلود…

پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی پاپورپوینت تیپ‌های شخصیتی پاپورپوینت سبک های مدیریت لیکرت پاپورپوینت سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت رفتن…

بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب

بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب آبشویی برنامه زراعی خاك شور وسدیمی آبشویی خاک های شور آبشویی خاک های سدیمی تعیین برنامه زراعی مناسب بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه…

پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران و مصر

پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران و مصر اثبات دعوی ادله اثبات دعوی ادله اثبات كیفری ادله اثبات كیفری در قانون جزای مصر ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران دانلود پروپوزال ادله اثبات دعوی دانلود…

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند مدیریت دانش شخصی استقرار مدیریت دانش در دانشگاه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پایان نامه مدیریت دانش شخصی کاربرد مدیریت دانش…

پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی (بخش دوم کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی)

پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی (بخش دوم کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی) پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی پاورپوینت گذری اجمالی بر سیر تحول مدیریت دولتی سیاست و اداره در مدیریت دولتی نظریه…

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عزت نفس پرسشنامه عزت نفس کودکان پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت دانلود پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت- نوجوانان و جوانان…

تشریح ماهیت و عوامل نیات رفتاری مشتری

تشریح ماهیت و عوامل نیات رفتاری مشتری کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام به خرید مصرف کننده…

بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون

بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون رفتار هیسترزیس…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت فرهنگی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی پیشینه داخلی هویت فرهنگی پیشینه خارجی هویت فرهنگی پیشینه پژوهش هویت فرهنگی چارچوب نظری هویت فرهنگی فصل دوم پایان نامه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی مبانی نظری سازگاری شغلی پیشینه تحقیق سازگاری شغلی پیشینه داخلی سازگاری شغلی پیشینه خارجی سازگاری شغلی پیشینه پژوهش سازگاری شغلی پیشینه نظری سازگاری شغلی…

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA انواع معیارهای ارزیابی عملکرد مدل‌های حسابداری(مالی) ارزیابی عملکرد معیارهای اقتصادی ارزیابی عملکرد ارزش افزوده اقتصادی و نرخ تورم و نرخ ارز معیارهای ارزیابی عملکرد معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی رفتن به…

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی در اسلام و رابطه آن با آگاهی از وجود الهی

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی در اسلام و رابطه آن با آگاهی از وجود الهی کلمات کلیدی : اجزا هوش معنوی هوش معنوی کینگ هوش معنوی در سازمان پایان نامه هوش معنوی هوش معنوی و سلامت روان ویژگی…

پرسشنامه ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

پرسشنامه ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان پرسشنامه مدیریت کیفیت خدمات پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت کیفیت زنجیره تامین پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر پرسشنامه کیفیت خدمات پاراسورامان پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال پرسشنامه استاندارد tqm پرسشنامه…

بررسی رئوس مکاتب فکری در امنیت بین المللی با تاکید بر نظریه هژمونی

بررسی رئوس مکاتب فکری در امنیت بین المللی با تاکید بر نظریه هژمونی نظریه هژمونی امنیت بین المللی مکاتب فکری در امنیت بین المللی رئوس مکاتب فکری در امنیت بین المللی با تاکید بر نظریه هژمونی دانلود پایان نامه امنیت…

اثر تکانه های قیمت نفت برشاخص قیمت بازار سهام(الگو و رهیافت SVAR)

اثر تکانه های قیمت نفت برشاخص قیمت بازار سهام(الگو و رهیافت SVAR) الگوی SVAR تکانه قیمت نفت شاخص قیمت بازار سهام دانلود مقاله اثر تکانه های قیمت نفت برشاخص قیمت بازار سهام(الگو و رهیافت SVAR) بررسی ایستایی متغیرها با استفاده…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی مبانی نظری اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی پیشینه تحقیق اختلال…

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی رهبری دانلود مبانی نظری خودکارآمدی رهبری پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری پیشینه داخلی خودکارآمدی رهبری پیشینه خارجی خودکارآمدی رهبری پیشینه پژوهش خودکارآمدی رهبری پیشینه…

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان افسردگی cbt خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان شناختی رفتاری افسردگی پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی تکنیک های cbt برای درمان افسردگی دانلود پروتکل…

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان تصمیم گیری در سازمان تحقیق تصمیم گیری در سازمان تعریف تصمیم گیری مساله یابی ، تصمیم گیری ، انتخاب و حل مساله فرایند تصمیم گیری مدل های تصمیم گیری انواع…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت شنیدن و مولفه های آن مبانی نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن پیشینه تحقیق مهارت شنیدن و مولفه های آن…

اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز

اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز اصلاح خاك تحکیم خاک زهکش قائم پیش بارگذاری نشست سازه اصلاح خاک به روش پیش بارگذاری اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *