نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی

نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی

برنامه درسی
موانع و محدودیتهای سازماندهی تلفیقی برنامه‌های درسی
برنامه درسی تلفیقی
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی
ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی
ویژگی‌‌های برنامه درسی تلفیقی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی

نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی

 

 

 

چکیده:

تغییرات گوناگون و مستمر در دنیای فناوری و دگرگونی‌های عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، و به تبع آن‌ها پیدایش نیازهای متنوع و گوناگون فردی و اجتماعی، و وضعیت نگران كننده‌ی فاصله‌ی بین دنیای آموزش و دنیای كار ضرورت ایجاد تغییر در شیوه‌های طراحی و اجرای برنامه‌های درسی را امری بدیهی ساخته است و موجب شده تا برنامه‌ریزان بیش از پیش در زمینه‌ی طراحی برنامه‌ها به رویكردهای مختلف بیندیشند. (یكی از رویكردهایی كه می‌تواند به حل مسئله كمك كند رویكرد تلفیقی است.)در طول زمان نظام‌های درون رشته‌ای، مهم‌ترین سهم و نقش را در آموزش داشته‌اند. علیرغم انتقادات و اشكالاتی كه به این شیوه‌ی سازماندهی وارد ساخته‌اند. اما عملاً بخش اعظم برنامه‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها در دنیا، بر این اساس طراحی می‌شده و اكنون نیز پا برجاست (احمدی، به نقل از ملكی 1382).

 

در حالی كه با وجود این نظام هرگز بین محتوای برنامه درسی و زندگی واقعی دانش‌آموز رابطه موثر به وجود نمی‌آید بدین معنی كه آموخته‌های شاگردان در مسائل اساسی زندگی‌شان به كار نمی‌آید و هیچ كمكی در حل مسائل زندگی به آنها نمی‌كند.لذا وقتی مفاهیم علمی نتوانند دانش‌آموز را رشد دهند از ارزش تربیتی برخوردار نخواهند بود، چرا كه در زمینه تربیت دانش‌آمو‌ز، رشته‌های علمی نقشی جز وسیله بودن ندارند.وقتی در زندگی خود با مسائلی مواجه می‌شویم هرگز نمی‌پرسیم كه به عنوان مثال درس ریاضی چه بخش از مسئله را حل می‌كند و یا درس دیگر چه نقشی می‌تواند داشته باشد، چرا كه مسائل اجتماعی از كلیت برخوردارند، لذا باید كلی نگریسته شوند (هاشمیان نژاد به نقل از ملكی، 1382).

 

 

کلمات کلیدی:

برنامه درسی

سازماندهی محتوا

برنامه درسی تلفیقی

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

 

 

مقدمه:

در نظام سنتی تعلیم و تربیت، نقش آموزش و پرورش، انتقال دانش، و نظام ارزشی از نسلی به نسلی دیگر بوده است اما امروزه با توجه به دگرگونی مداوم وضعیت بازار و مشاغل و نگرانی در تضمین فرصت‌های شغلی و تغییر در ابعاد مختلف دانش و به اصطلاح انفجار دانش و نیز انفجار جمعیت و همچنین تغییر در دیدگاه صاحب‌نظران كه خواهان انسجام و سازگاری برنامه‌ها با دگرگونی‌های عظیم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تغییرات مستمر در دنیای تكنولوژی و مشاغل هستند. ضرورت تغییر در ساختار برنامه‌های درسی امری بدیهی محسوب می‌گردد. (خلخالی، 73)لذا باید به رویكردی روی آورد كه كلی‌نگر باشد یعنی هم مسائل مورد نیاز فرد و جامعه و هم در برگیرنده چند نظام رشته‌ای باشد، كه تحقق چنین امری تا حدی از طریق رویكرد تلفیقی میسر خواهد بود. در این برنامه‌ها واقعیتها و نیازهای دنیای جدید در فراسوی ساختار یكسو نگری رشته‌ها، جرئی‌نگری و محدودیت‌های تخصصی شدن و تقسیم علوم مطرح می‌گردد.

 

این بحث (تلفیق) از جالب‌ترین مباحث مربوط به طراحی برنامه درسی است كه به عنوان راهی برای یادگیری واقعی، با از میان برداشتن مرزهای ساختگی بین موضوعات درسی تشخیص داده شده است.این نوع برنامه درسی با هدف ارتباط دادن مطالب معنادار و تلفیق مفاهیم، مضامین و مهارت‌ها در مقابل برنامه‌های درسی مجزا و محتوا محور قرار می‌گیرد. (ملكی، 82)

 

رویكردهای تلفیقی نیز مانند هر رویكرد تربیتی ریشه در دیدگاه‌های فلسفی و روان‌شناسی دارد كه مباحث‌مربوط به‌وحدت‌دانش و مبانی‌روان‌شناسی و اجتماعی‌وحدت‌دانش شامل آن می‌گردد. (ملكی، 1379)ابعاد تلفیق برنامه‌های درسی را در سه بعد می‌توان بررسی كرد. وسعت، شدت و درگیری محیطی (ملكی، 1379، ص 177)اولین تجربه طراحی برنامه‌های درسی میان رشته‌ای در دوره تحصیلی ابتدایی آغاز گردید و رفته رفته به دور متوسطه سرایت كرد (مهر محمدی، 1378)

 

ابتدا سه رویكرد پیشرفت‌گرا [روش پروژه، برنامه درسی مبتنی بر تجربه و نهضت فعالیت] به برنامه‌های درسی دوره ابتدائی ظهور كرد (مهر محمدی، 1383)و سپس انواع دیگر سازماندهی تلفیقی مطرح شدند از جمله رشته محور، رشته‌های موازی واحدهای درسی، درس‌های شكل گرفته از رشته‌های مكمل یكدیگر واحدهای درسی میان رشته‌ای، الگوی روز تلفیق شده و برنامه كامل می‌باشد كه به طور مفصل در ادامه مطالب، شرح داده خواهد شد همچنین در این پژوهش سعی بر آن است كه مطالبی در مورد تاریخچه، تعریف، انواع سازماندهی تلفیقی، ابعاد تلفیق، دلایل آن، معیارهای تلفیق، متدها، رویكردهای فلسفی و روان‌شناسی مرتبط با آن، مزایا و محدویت‌های آن ارائه گردد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: طرح پژوهش 1

            مقدمه: 2

            بیان مساله: 4

            اهداف تحقیق: 5

            سوالات تحقیق: 5

            اهمیت و ضرروت: 5

            روش تحقیق: 6

            جامعه آماری: 7

            روش نمونه‌گیری و تعیین حجم نمونه: 7

            آزمون آماری: 7

            روش جمع‌آوری داده‌ها: 7

     محدودیتهای موضوع تحقیق: 8

            محدودیتهای در اختیار محقق: 8

            محدودیتهای خارج از اختیار محقق: 8

    تعاریف واژه‌ها: 9

        تعاریف نظری: 9

تعاریف عملیاتی: 10

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق 11

مقدمه: 12

تاریخچه: 13

واژه‌های انگلیسی و تعاریف مختلف برنامه درسی تلفیقی: 18

اصول تلفیق: 20

انواع تلفیق: 21

1) تلفیق تصادفی (اتفاقی): 25

2) تلفیق از طریق تقویت و تمرین: 26

3) تلفیق از طریق محاط كردن: 26

4) تلفیق از طریق هماهنگی: 27

5) تلفیق از طریق فرایندها: 27

6) تلفیق با استفاده از تم یا موضوع: 28

الف ـ تلفیق محتوا محور 32

ب ـ تلفیق مهارت محور 32

1ـ برنامه‌ی درسی محتوا محور: 33

2ـ برنامه‌ی درسی مهارت محور: 33

ابعاد تلفیق 34

وسعت 34

شدت 35

درگیری محیطی: 35

الف ـ توصیف مسایل محیطی: 36

ب ـ جستجوی راه حل یك مسأله محیطی: 36

ج ـ فعالیت دانش‌آموزان برای اصلاح واقعی وضعیت محیطی در یك طرح واقعی: 36

ویژگی‌‌های برنامه درسی تلفیقی: 36

چرائی رویكردی تلفیقی: 39

فواید و نكات مثبت تلفیق در برنامه‌های درسی 43

1) مهارتی 43

2) نگرشی 43

3) دانشی 44

برنامه درسی تلفیقی پیش‌نیاز تحقق توسعه پایدار و همه جانبه در ایران: 45

1ـ نارسائی مراكز علمی و تحقیقاتی كشور در حل مشكلات و معضلات موجود در جامعه: 46

2ـ ناكارآمدی پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در عرصه عمل: 47

3ـ ناتوانی مراكز علمی در تولید علم و بومی كردن آن: 47

4ـ نادیده انگاشتن برخی از حوزه‌های دانش و بعضاٌ قربانی كردن آنها: 48

5ـ شیوع و گسترش روز افزون دگرگونی و بحران‌های گوناگون در قلمرو زندگی فردی و اجتماعی نسل‌های جدید و تضعیف سرمایه‌های انسانی 49

موانع و محدودیتهای سازماندهی تلفیقی برنامه‌های درسی 51

الف) موانع  خارجی: 52

ب) موانع داخلی: 53

الگوهای تلفیق برنامه درسی: 54

الگوی برنامه درسی مكعب شكل 54

الگوی برنامه درسی تلفیقی از نظر شومیكر 56

1ـ فرایندها و مهارتهای اصلی 57

2ـ رشته‌های برنامه‌ی درسی 57

3ـ مضمون‌های اصلی 58

4ـ پرسش‌ها 58

الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر بین: 58

الگوی تلفیق برنامه‌ی درسی در تعلیم و تربیت نتیجه‌‌مدار 60

الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر جی كوبز: 61

1ـ انتخاب یك مركز سازماندهی 61

2ـ سیال‌سازی ذهنی ارتباطات 61

3ـ تعیین سوالات راهنما كه به عنوان قلمرو و توالی عمل می‌كنند 62

4ـ نوشتن فعالیت‌های اجرائی: 62

الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر دریك: 63

1ـ محتوا و دانش ارزشمند 63

2ـ چهارچوب نظری 63

3ـ هدف‌ها و نتایج یادگیری و ارزشیابی 64

الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر ماریون بریدی 66

ارائه مدلی جهت برنامه‌ی درسی تلفیقی: 68

گزارشی درباره اجرای برنامه درسی تلفیقی در ژاپن: 71

تحقیقات انجام شده در خارج از كشور 73

تلفیق از دیدگاه دانش‌آموز: ساخت معنا در علوم (1992) 73

برنامه‌ی درسی تلفیقی برای آموزش و پرورش سال 2000 74

نگرش‌معلمان مدرسه ابتدایی نسبت به یك برنامه درسی میان‌رشته‌ای در تایوان 75

ایجاد ارتباط یك مطالعه موردی یادگیری كلاس پنجم از دو سازمان مختلف برنامه‌ی درسی تلفیقی 76

پنج سطح تلفیق برنامه‌ درسی در مدرسه‌ی میانی (1995) پژوهشگر: شومیكر 78

تهیه‌ی برنامه‌های تلفیقی چند رشته‌ای و میان رشته‌ای (1997) 79

باورهای حرفه‌ای و شرایطی كه برنامه‌ی درسی تلفیقی مدرسه‌ی میانی در انگلستان را حمایت می‌كند. 80

انتظارات و واقعیات تلفیق برنامه‌ی درسی در یك مدرسه میانی 81

جمع‌بندی مطالعات خارج از كشور 83

تحقیقات داخل كشور 84

چگونگی تلفیق برنامه‌های درسی تاریخ، جغرافیا، تعلیمات اجتماعی و ارایه اصول و روشهای مناسب در این خصوص 85

اصلاحات برنامه‌ی درسی ملی ژاپن با تاكید بر رویكرد تلفیقی 86

بررسی‌ كتاب‌های درسی علوم تجربی و ارایه الگو برای درهم تنیدن برنامه‌ی درسی علوم ابتدایی 87

آموزش و پرورش در دوره‌ی انتقال 87

تلفیق درس دینی و قرآن در برنامه‌ی درسی نظام آموزشی متوسطه 89

الگوهای تلفیق در برنامه درسی دوره‌ی‌ ابتدایی 1380 89

تأثیر آموزش تلفیقی در یادگیری دانش‌آموزان پایه اول ابتدائی شهر تهران 90

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق 91

مقدمه 92

روش تحقیق 92

جامعه آماری: 93

روش نمونه‌گیری و تعیین حجم نمونه: 93

روش جمع‌آوری داده‌ها و ابزارهای آن 94

روائی و پایائی ابزارهای پژوهش: 95

روش تحلیل داده‌ها: 95

 

فصل چهارم: نجزیه و تحلیل داده‌ها 97

مقدمه 98

یافته های توصیفی و استنباطی 98

 

فصل پنجم: خلاصه تحقیق، نتیجه‌گیری و پیشنهادها 108

مقدمه 109

خلاصه‌ تحقیق: .

نتایج و ارتباط آن با دیگر پژوهش‌های انجام شده: 115

پیشنهادات: 117

فهرست منابع: 120

الف ـ كتب فارسی 120

ب ـ پایان‌نامه‌ها 121

ج ـ مقالات 122

د ـ سایت‌ها 124

رـ كتب انگلیسی 125

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 4-1: آمار توصیفی میزان یادگیری دو گروه آزمایش و گواه 100

جدول 4-2: نتایج آزمون آماری t استودنت .

جدول 4-3: نتایج ضریب همبستگی بین دروس علوم و ریاضی دانش آموزان 101

جدول 4-4: آمار توصیفی میزان انگیزه دو گروه آزمایش و گواه 102

جدول 4-5: نتایج آزمون آماری t استودنت .

جدول 4-6: نتایج ضریب همبستگی بین میزان یادگیری و انگیزه دانش آموزان 103

جدول 4-7: توزیع فراوانی پاسخ والدین در بکارگیری مهارت آموخته های دانش آموزان 105

جدول 4-8: نتایج آزمون کای دو   .

جدول 4-9: توزیع فراوانی پاسخ والدین در بکارگیری مهارت آموخته های دانش آموزان .

جدول 4-10: نتایج آزمون کای دو   .

جدول 4-11: توزیع فراوانی پاسخ معلمان درخصوص درهم تنیدگی 107

جدول 4-12: نتایج آزمون کای دو   .

جدول میزان پاسخ دانش‌آموزان به پرسشنامه انگیزه (گروه تجربی ـ پیش آزمون) .

جدول میزان پاسخ دانش‌آموزان به پرسشنامه انگیزه (گروه گواه ـ پیش آزمون) .

جدول میزان پاسخ دانش‌آموزان به پرسشنامه انگیزه (گروه تجربی ـ پس آزمون) .

جدول میزان پاسخ دانش‌آموزان به پرسشنامه انگیزه (گروه گواه ـ پس آزمون) .

جدول نمرات ریاضی و علوم (گروه تجربی ـ پیش آزمون) .

جدول نمرات ریاضی و علوم (گروه گواه ـ پیش آزمون) .

جدول نمرات ریاضی و علوم (گروه تجربی ـ پس آزمون) .

جدول نمرات ریاضی و علوم (گروه گواه ـ پس آزمون) .

 

 

فهرست اشكال

شكل 1ـ2. پیوستار الگوهای تلفیق (جی كوبز، ص 14). 25

شكل 2ـ2ـ الگوی برنامه درسی مكعب شكل (رگ، 1997، ص 30) 55

شكل 3ـ2ـ  سه خصوصیت اساسی الگوی برنامه درسی از نظر بی‌ین 59

شكل 4ـ2ـ 60

شكل 5ـ2ـ چرخ شش پره‌ای حمایت مضمون بوسیله حوزه‌های دیسپلینی مختلف 62

شكل 6ـ2ـ 64

شكل 7ـ2ـ سفر (دریك، 1993، ص 7) 66

شكل 8ـ2ـ الگوی تلفیق برنامه درسی بریدی (1997) 67

 

 

 

 

 

مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان جرایم اینترنتی و حقوق کیفری

مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان جرایم اینترنتی و حقوق کیفری جرایم اینترنتی حقوق کیفری نقش اینترنت در جرایم دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان جرایم اینترنتی و حقوق کیفری خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه ادبیات نظری ارزیابی عملکرد کارکنان…

ارزیابی علل عدم تمایل افراد به بیمه

ارزیابی علل عدم تمایل افراد به بیمه بیمه آتش سوزی دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه بیمه آتش سوزی ارزیابی علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی دلایل عدم گرایش افراد به بیمه آتش سوزی عوامل مؤثر بر…

پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی

پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی تاریخچه صنعت ریسندگی کلاردشت نقوش سفالهای تپه کلار تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت اثرات نقش و نگار سفال بر قالی بررسی نقوش سفال کلار بررسی نقوش قالیهای…

پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی مدیر محقق ساخته شده

پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی مدیر محقق ساخته شده پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عملکرد شغلی مدیر پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی مدیر دانلود پرسشنامه عملکرد شغلی مدیر دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی مدیر رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد…

پروپوزال بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان

پروپوزال بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان نشانه های اختلال شخصیت ویژگی های اختلال شخصیتی اختلالات شخصیتی در بین زنان مدیریت بدن در بین زنان پروپوزال اختلالات شخصیت پروپوزال اختلال شخصیت پروپوزال در مورد اختلال…

فصل دوم پایان نامه زمانبندی منابع در محاسبات ابری

فصل دوم پایان نامه زمانبندی منابع در محاسبات ابری کلمات کلیدی : مبانی نظری زمانبندی منابع در محاسبات ابری پیشینه تحقیق زمانبندی منابع در محاسبات ابری پیشینه پژوهش زمانبندی منابع در محاسبات ابری پیشینه نظری زمانبندی منابع در محاسبات ابری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت مبانی نظری ویژگی های شخصیت دانلود مبانی نظری ویژگی های شخصیت پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیت ادبیات نظری ویژگی های شخصیت فصل دوم پایان نامه ویژگی های شخصیت مبانی…

مطالعه و آزمایش فرآیند شکل دهی با استفاده از پرتو لیزر در ورقهای آلومینیوم به ضخامت های مختلف

مطالعه و آزمایش فرآیند شکل دهی با استفاده از پرتو لیزر در ورقهای آلومینیوم به ضخامت های مختلف فرآیند شکل‌دهی با لیزر فرآیند شکل‌دهی با استفاده از لیزر مکانیزم‌های شکل‌دهی با پرتو لیزر فرآیند شکل دهی در ورقهای آلومینیوم مکانیزم‌های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های هویت مبانی نظری سبک های هویت پیشینه تحقیق سبک های هویت پیشینه داخلی سبک های هویت پیشینه خارجی سبک های هویت…

بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح

بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح نفقه درعقد منقطع ماهیت حق زن بر نفقه نفقه پس از انحلال عقد دائم نفقه پس از آثار مالی انحلال نکاح جهیزیه پس از آثار مالی انحلال نکاح چگونگی استرداد…

خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس

خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس خلاصه درس شناسایی الگو دست نویس دانشجو از مباحث کلاس رفتن به سایت اصلی خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس pattern recognition به تعداد…

ماهیت و ویژگی های اذن و بررسی ولایت پدر و جد پدری در نکاح دختره باکره

ماهیت و ویژگی های اذن و بررسی ولایت پدر و جد پدری در نکاح دختره باکره کلمات کلیدی : پایان نامه نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  ولایت پدر در نکاح باکره ولایت جد پدری در نکاح…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس مبانی نظری پلیس دانلود مبانی نظری پلیس دانلود پیشینه تحقیق پلیس پیشینه تحقیق پلیس ادبیات نظری پلیس فصل دوم پایان نامه پلیس ادبیات و مبانی نظری پلیس رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عناصر هوش سازمانی مبانی نظری عناصر هوش سازمانی پیشینه تحقیق عناصر هوش سازمانی پیشینه داخلی عناصر هوش سازمانی پیشینه خارجی عناصر…

پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی

پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی اداره امور استخدامی عمومی تحقیق اداره امور استخدامی عمومی تعریف، هدف و وظایف اداره امور استخدامی مراحل امور استخدامی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز عملیات نگهداری منابع انسانی کاربرد نیروی…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی…

پروپوزال توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک

پروپوزال توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره…

پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

پرسشنامه بررسی تاثیر برنامه های تشویقی صادراتی بر عملکرد صادراتی بنگاههای صادراتی

پرسشنامه بررسی تاثیر برنامه های تشویقی صادراتی بر عملکرد صادراتی بنگاههای صادراتی پرسشنامه برنامه های تشویقی صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی بنگاه های صادراتی پرسشنامه برنامه های تشویقی صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی دانلود پرسشنامه عملکرد صادراتی بنگاه های…

اختلال پیش فعالی

اختلال پیش فعالی IEP ADHD اختلال پییش فعال دانلود مقاله اختلال پیش فعالی علل ADHD چیست؟ اضطراب و افسردگی درمان بیش فعالی در كودكان پیش دبستانی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل فروش فایل انجام پروژه…

دانلوداحداث ساختمان مسكوني - گزارش کارآموزی 1 و 2 - 65 ص

دانلوداحداث ساختمان مسكوني - گزارش کارآموزی 1 و 2 - 65 ص کلمات کلیدی : دانلوداحداث ساختمان مسكوني - گزارش کارآموزی 1 و 2 - 65 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : احداث ساختمان مسكوني - گزارش کارآموزی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی مبانی نظری بهزیستی پیشینه تحقیق بهزیستی پیشینه داخلی بهزیستی پیشینه خارجی بهزیستی پیشینه پژوهش بهزیستی پیشینه نظری بهزیستی ادبیات نظری بهزیستی چارچوب نظری بهزیستی رفتن به…

دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55 ص

دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 94 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 94 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق در مورد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *