نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

مراحل پیاده سازی erp
نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp
نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان
نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp
نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی ERP
نتایج نظرسنجی برنامه ریزی منابع سازمان
نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی erp
نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفقیت آمیز ERP با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود نتایج نظرسنجی پایان نامه كارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان بسته های نرم افزاری جامعی هستند که به صورت راه حل های ارائه شده ای به یکپارچگی همه فرآیندها و حوزه های وظیفه ای موجود در کسب و کار کمک می کنند. مزیت اصلی و اولیه این سیستم ها ایجاد یک بستر نرم افزاری یکپارچه مشترک برای فرآیندهای یکپارچه موجود در کسب و کار مربوطه می باشد. پیاده سازی بهینه و موفقیت آمیز سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی نیازمند توجه ویژه به تکنولوژی و همچنین عوامل انسانی می باشد و این فرآیند به حدی با مسئله مدیریت دانش گره خورده که موفقیت کلی این نوع از پروژه ها به فعالیت گروهی از کارکنان متبحر و دانش محور وابستگی شدیدی خواهد داشت.

 

 مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک جستجو، انتخاب، سازماندهی، پالایش و نمایش اطلاعات است، به طریقی که درک کارکنان در زمینه خاصی بهبود و اصلاح شود و سازمان بصیرت و درک بهتری از تجربیات خود کسب کند. پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان فرآیند دشوار و پیچیده ای است که در آن مدیریت تغییرات، ارتباطات و درگیری ذینفعان به اندازه مسائل فنی مهم به شمار می آید. با توجه به این موضوع می توان مدیریت دانش را به عنوان پیش شرط اصلی پیاده سازی موفق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان در نظر گرفت. انواع مختلفی از دانش و مهارت ها در هر نقطه از چرخه حیات سیستم های سازمانی مورد نیاز بوده و این دانش در اختیار افراد مختلفی از سازمان قرار گرفته است. 

 

مدیران و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات در یافته اند که با استفاده از علم مدیریت دانش می توانند به پیاده سازی های موفق تری از سیستم های سازمانی دست یابند. باید توجه داشت که در هر مرحله از چرخه حیات سیستم های سازمانی می توان با اتکاء بر عناصر چرخه مدیریت دانش و شناسایی و از میان برداشتن موانع مدیریت مؤثر دانش شانس دستیابی به موفقیت را افزایش داد. 

 

در این تحقیق به ارائه یک چارچوب مدیریت دانش در جهت دستیابی به پیاده سازی موفقیت آمیز سیستم های سازمانی می پردازیم.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

پیاده سازی موفق erp

برنامه ریزی منابع سازمانی

 

 

 

 

 

 

نقطه شروع تحلیل مجموعه ای از اطلاعات و یافته ها برای اهداف تحقیقاتی، استفاده از 2 رویکرد کلی کمی[1]و کیفی[2] می باشد. رویکرد کمی، از علوم طبیعی مثل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و… ناشی می شود و مربوط به تحقیق درباره پدیده هایی است که قابل مشاهده بوده و به طریقی قابل اندازه گیری هستند. چنین مشاهدات و اندازه گیری هایی می توانند عینی شده و توسط سایر محققین تکرار و استفاده شوند. روش معمول در رویکرد کمی، مطالعه و بررسی منابع موجود برای تدوین نظریه های مناسب، ایجاد تئوری ها و فرضیه های ممکن و سپس تست و تجزیه و تحلیل آماری این تئوری ها و فرضیه ها می باشد. روش های کمی معمولا با جمع آوری و پردازش داده های عددی سروکار دارند و ابزاری برای آزمایش تئوری های عینی از طریق بررسی ارتباط بین متغیرها با استفاده از رویه های آماری هستند.

 

به چنین فرآیندی رویکرد کمی تحقیق گفته می شود. در مقابل، رویکرد کیفی، بینش هایی را فراهم می کند که با رویکردهای صرفا کمی نمی توان آنها را تشریح نمود. رویکرد کیفی ابزاری برای کاوش و درک مفاهیمی است که افراد یا گروه هایی آنها را به مسائل اجتماعی و انسانی نسبت می دهند. به عبارتی می توان چنین بیان کرد که روش تحقیق کیفی با مجموعه ای از داده های غیر عددی سروکار دارد. البته این الزاما بدین معنی نیست که داده های کیفی به هیچ عنوان کمیت پذیر نیستند بلکه مثلا خروجی مصاحبه ها و پرسشنامه ها می تواند داده های کمی باشد. قابلیت تفسیر[3]یکی از ویژگی های مهم داده های کیفی محسوب می شود و اگرچه قسمتی از داده های تولید شده کمیت پذیر هستند، اما حجم وسیعی از تحلیل انجام گرفته، معمولا تفسیری می باشد.

در ذیل به تشریح بیشتر ویژگی های رویکرد کیفی پرداخته و تفاوت های آن را با رویکرد کمی بیان می کنیم:

رویکرد کیفی مرتبط با نظرات، تجربیات و احساسات افراد تولید کننده داده های ذهنی است.

درک یک موقعیت از طریق یک چشم انداز کلی حاصل می شود. رویکرد کمی به توانایی شناسایی مجموعه ای از متغیرها بستگی دارد.

داده های کیفی از طریق مواجهه مستقیم با افراد، مصاحبه نفر به نفر، مصاحبه های گروهی یا مشاهده جمع آوری می شوند.

از داده ها برای خلق مفاهیم و تئوری هایی که به ما در جهت درک پدیده های اجتماعی کمک می کنند، استفاده می شود که این رویکرد یک روش استنتاجی برای توسعه تئوری محسوب می شود.

[1] Qualitative

[2] Quantitative

[3] Interpretability

        جدول 4-5 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور دوم از فاز 2 ارزیابی

 

صحت

دقت

جامعیت

قابلیت فهم

قابلیت استفاده

انسجام

قابلیت بسط

میانگین

53/4

42/4

79/4

74/4

63/4

53/4

68/4

واریانس

78/0

66/0

80/0

30/0

18/1

57/0

06/1

انحراف از معیار

88/0

82/0

89/0

55/0

09/1

75/0

03/1

 

 

1-1-1-2نتایج آماری دور سوم از فاز 2 ارزیابی

 

            شکل 4-8 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور سوم ارزیابی فاز 2

 

 

           شکل 4-9 امتیازات کلی به دست آمده در دور سوم ارزیابی فاز 2

        جدول 4-6 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور سوم از فاز 2 ارزیابی

 

صحت

دقت

جامعیت

قابلیت فهم

قابلیت استفاده

انسجام

قابلیت بسط

میانگین

26/5

21/5

21/5

11/5

16/5

21/5

16/5

واریانس

30/0

38/0

48/0

30/0

76/0

27/0

87/0

انحراف از معیار

55/0

61/0

69/0

55/0

87/0

52/0

93/0

 

 

1-1-2- مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی

همانطور که در جداول 4-5 و 4-6 نشان داده شده است، واریانس و انحراف معیار امتیازهای داده شده محدود بوده که این موضوع نشان دهنده اجماع نظر خبرگان در امتیازدهی به فاکتورهای ارزیابی چارچوب پیشنهادی می باشد. با توجه به جدول 4-7 می توان دریافت که واریانس نتایج دور سوم نسبت به دور دوم کاهش یافته است که این موضوع نیز نشان دهنده نزدیکتر شدن نظرات خبرگان در دور سوم نسبت به دور دوم است و این حالت همان هدف روش دلفی یعنی رسیدن به اجماع نظر می باشد.

 

         جدول 4-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی

نتایج دور دوم از فاز 2 ارزیابی

 

صحت

دقت

جامعیت

قابلیت فهم

قابلیت استفاده

انسجام

قابلیت بسط

میانگین

53/4

42/4

79/4

74/4

63/4

53/4

68/4

واریانس

78/0

66/0

80/0

30/0

18/1

57/0

06/1

انحراف از معیار

88/0

82/0

89/0

55/0

09/1

75/0

03/1

نتایج دور سوم از فاز 2 ارزیابی

 

صحت

دقت

جامعیت

قابلیت فهم

قابلیت استفاده

انسجام

قابلیت بسط

میانگین

26/5

21/5

21/5

11/5

16/5

21/5

16/5

واریانس

30/0

38/0

48/0

30/0

76/0

27/0

87/0

انحراف از معیار

55/0

61/0

69/0

55/0

87/0

52/0

93/0

تفاضل نتایج دور سوم و دور دوم از فاز 2 ارزیابی

 

صحت

دقت

جامعیت

قابلیت فهم

قابلیت استفاده

انسجام

قابلیت بسط

واریانس

48/0

28/0

32/0

00/0

42/0

30/0

19/0

انحراف از معیار

33/0

21/0

20/0

00/0

22/0

23/0

10/0

 

1-2- نتیجه گیری کلی ارزیابی چارچوب پیشنهادی

خوشبختانه در فاز اول ارزیابی یعنی زمانی که چارچوب به شرکت ها و سازمان هایی ارائه شد که اقدام به پیاده سازی سیستم های سازمانی کرده بودند، به ازای هر سلول بیش از 50 درصد شرکت کنندگان با مورد بیان شده در چارچوب موافق بودند که این موضوع می تواند نشان دهنده مطلوب بودن چارچوب پیشنهادی تلقی شود. همچنین در فاز دوم ارزیابی یعنی زمانی که چارچوب به اساتید دانشگاه و متخصصین شرکت های دولتی و خصوصی ارائه شد چارچوب پیشنهادی از لحاظ فاکتورهای صحت، دقت، جامعیت، قابلیت فهم، قابلیت استفاده، انسجام و قابلیت بسط تقریبا امتیاز 5 از 7 را به دست آورد و اکثر خبرگان شرکت کننده به اتفاق آرا چارچوب پیشنهادی را در دستیابی به اهداف تعریف شده این کار تحقیقی موفق دانستند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

کلیات تحقیق

1-1- تعریف مسئله 2

1-2- اهداف تحقیق 3

1-3- حوزه تحقیق 5

1-4- ساختار تحقیق 5

ارزیابی چارچوب پیشنهادی

4-1- مقدمه 108

4-2- معرفی روش دلفی 110

4-3- کاربرد روش دلفی در تحقیقات سیستم های فناوری اطلاعات 111

4-4- روش اجرای همه پرسی دلفی 113

4-4-1- دور اول 113

4-4-2- دورهای بعدی 114

4-4-3- تعداد شرکت کننده ها 114

4-4-4- صلاحیت خبرگان 114

4-4-5- تحلیل یافته ها 115

4-5- ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 116

4-5-1- فاز اول ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 116

4-5-2- نتایج کمی به دست آمده در دور دوم فاز 1 ارزیابی 119

4-5-3- نتایج کمی به دست آمده در دور سوم فاز 1 ارزیابی 121

4-5-4- جمع بندی ارزیابی با استفاده از روش دلفی در فاز 1 ارزیابی 123

4-5-5- فاز دوم ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی 125

4-5-6- نتایج ارزیابی چارچوب پیشنهادی با استفاده از روش دلفی در فاز 2 132

4-5-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی 134

4-6- نتیجه گیری کلی ارزیابی چارچوب پیشنهادی 135

5- نتیجه گیری و کارهای آتی 136

5-1- نتیجه گیری 137

5-2- کارهای آتی 138

6- پیوست 1 140

7- منابع 148

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 4-1 تفاوت بین دو رویکرد کمی و کیفی———————————————–109

جدول 4-2 تاریخ توزیع پرسشنامه ها در بین شرکت ها در فاز 1 ارزیابی——————————117

جدول 4-3 سابقه کار خبرگان منتخب در فاز دوم ارزیابی چارچوب———————————126

جدول 4-4 تاریخ توزیع پرسشنامه ها در بین خبرگان در فاز 2 ارزیابی——————————-126

جدول 4-5 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور دوم از فاز 2 ارزیابی————————–131

جدول 4-6 میانگین و واریانس اظهار نظر خبرگان در دور سوم از فاز 2 ارزیابی————————134

جدول 4-7 مقایسه نتایج آماری دور دوم و دور سوم از فاز 2 ارزیابی——————————–135

 

 

 

 

فهرست تصاویر

شکل 4-1 نتیجه اظهارنظر خبرگان در دور دوم اجرای روش دلفی در فاز 1 ارزیابی———————–120

شکل 4-2 نتیجه اظهارنظر خبرگان در دور سوم اجرای روش دلفی در فاز 1 ارزیابی———————-122

شکل4-3 جمع بندی ارزیابی با استفاده از روش دلفی در فاز 1 ارزیابی——————————-124

شکل 4-4 بررسی پایایی پرسشنامه شماره 4 در مرحله دوم از ارزیابی فاز 2—————————-130

شکل 4-5 بررسی پایایی پرسشنامه شماره 4 در مرحله سوم از ارزیابی فاز 2—————————-131

شکل 4-6 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور دوم ارزیابی فاز 2————————————–132

شکل 4-7 امتیازات کلی به دست آمده در دور دوم ارزیابی فاز 2———————————–132

شکل 4-8 نتایج اظهار نظر خبرگان در دور سوم ارزیابی فاز 2————————————-133

شکل 4-9 امتیازات کلی به دست آمده در دور سوم ارزیابی فاز 2 ———————————-134

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر 109 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر 109 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمان مبانی…

فصل دوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

فصل دوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه…

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند مدیریت دانش شخصی استقرار مدیریت دانش در دانشگاه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پایان نامه مدیریت دانش شخصی کاربرد مدیریت دانش…

عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی

عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی مکانیسم های دفاعی سبکهای مکانیسم های دفاعیروانی عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی دانلود پایان نامه روانکاوی دانلود پایان نامه مکانیسم های روانی دانلود پایان نامه روانشناسی عمومی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی عمومی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

تشریح و تبیین سرمایه گذاری خارجی و مقررات قانونی حاکم بر آن در صنعت نفت

تشریح و تبیین سرمایه گذاری خارجی و مقررات قانونی حاکم بر آن در صنعت نفت کلمات کلیدی : پایان نامه سرمایه گذاری خارجی تحقیق در مورد سرمایه گذاری خارجی تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در ایران روشهای جذب سرمایه گذاری خارجی…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 1 ( نحوه ارائه صورتهاي مالي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 1 ( نحوه ارائه صورتهاي مالي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 1( نحوه ارائه صورتهاي مالي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 1 استاندارد حسابداري شماره یک پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 1 پاورپوینت نحوه ارائه صورتهاي مالي…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 استاندارد حسابداري شماره دو پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) دانلود رایگان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای کلمات کلیدی : مبانی نظری راهبردهای مقابله ای پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای پیشینه داخلی راهبردهای مقابله ای پیشینه خارجی راهبردهای مقابله ای پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله ای پیشینه نظری راهبردهای مقابله…

پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی

پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تفکر انتقادی کودکان آزمون سنجش تفکر انتقادی پرسشنامه تفکر انتقادی دانش آموزان تفکر انتقادی واتسون گلیزر پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون و گلیزر آزمون تفکر انتقادی واتسون گلاسر…

پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان

پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان استراتژی های رایج در سطوح سازمان سطوح استراتژی در سازمان استراتژی در سطح کل سازمان انواع استراتژی هدایتی استراتژی پرتفولیو ماتریس گروه مشاوران بوستون ماتریس نمایشگر…

نارسایی هیجانی در روانشناسی

نارسایی هیجانی در روانشناسی کلمات کلیدی : نارسایی هیجانی تورنتو نارسایی هیجانی مقاله نارسایی هیجانی پژوهش تعریف نارسایی هیجانی تحقیق کامل نارسایی هیجانی نارسایی هیجانی و سبک های دفاعی رفتن به سایت اصلی نارسایی هیجانی عبارت است از آشفتگی در…

جرم انگاری برخی از عنوانهای حقوقی در ایران و تاثیرملاحظه های سیاسی و اجتماعی بر آن

جرم انگاری برخی از عنوانهای حقوقی در ایران و تاثیرملاحظه های سیاسی و اجتماعی بر آن جرم‎انگاری جرم زدایی تصرف عدوانی انتقال مال غیر ضمان جرم انگاری عنوانهای حقوقی در ایران تاثیرملاحظه های سیاسی جرم انگاری عنوانهای حقوقی تاثیرملاحظه های…

والدین چه کارهایی می توانند انجام دهند تا رفتار کودک خود را تغییر دهند

والدین چه کارهایی می توانند انجام دهند تا رفتار کودک خود را تغییر دهند رفتار کودک تربیت کودک اختلال بیش فعالی دانلود مقاله والدین چه کارهایی می توانند انجام دهند تا رفتار کودک خود را تغییر دهند سیستم همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری کارت امتیازی متوازن ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن فصل دوم…

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان تاریخچه نانو فناوری نانو فناوری نانو در صنعت ساختمان کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن نانو تکنولوژی چیست؟ دانلود گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادمانی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادمانی مبانی نظری شادمانی پیشینه تحقیق شادمانی پیشینه داخلی شادمانی پیشینه خارجی شادمانی پیشینه پژوهش شادمانی پیشینه نظری شادمانی ادبیات نظری شادمانی چارچوب نظری شادمانی…

ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد

ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد ارزیابی اثرات زیست‌محیطی بهره‌برداری سد ارزیابی اثرات زیست‌محیطی سد سازی بررسی آثار زیست محیطی سد ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته محیط زیست ارزیابی اثرات…

مبانی نظری تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی

مبانی نظری تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی بررسی محوریت وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در شهرک های دانشجویی مبانی نظری تاثیر وقف در نظام آموزشی طراحی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه سلامت روانشناختی دانلود مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی ادبیات نظری سلامت روانشناختی فصل دوم پایان نامه سلامت روانشناختی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی…

دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش

دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی کارخانه پشم گزارش فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 42 حجم : 2 مگابایت مقدمه احداث كارخانه پشم…

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

بررسی زیرساختهای مدیریت دانش

بررسی زیرساختهای مدیریت دانش تركیب ابزارها و فناوری های مدیریت دانش مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc دانلود پایان نامه مدیریت دانش فناوری‌های مدیریت دانش پایان نامه زیرساختهای مدیریت…

پاورپوینت توسعه پایدار و توسعه فرهنگی

پاورپوینت توسعه پایدار و توسعه فرهنگی کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه پایدار و توسعه فرهنگی تحقیق توسعه پایدار و توسعه فرهنگی مولفه های توسعه پایدار عاملان توسعه پایدار فرهنگ و توسعه نقش و کارکرد فرهنگ عوامل مهم و موثر فرهنگی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *