مبانی نظری گردشگری

مبانی نظری گردشگری

مبانی نظری گردشگری
دانلود مبانی نظری گردشگری
پیشینه تحقیق گردشگری
ادبیات نظری گردشگری
فصل دوم پایان نامه گردشگری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
ادبیات و مبانی نظری گردشگری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری  رشته گردشگری

مبانی نظری گردشگری

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

چکیده

   صنعت گردشگری از دیر باز  مورد توجه بشر قرار گرفته و امروز یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است. این صنعت از طریق ترکیب همزمان منابع داخلی و خارجی، منافع اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی زیادی را برای فضاهای جغرافیایی به همراه دارد. امروزه نهادهای متولی صنعت گردشگری در سراسر دنیا، به امور گردشگری در طبیعت ودر ورای آن به لزوم حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگر اذعان دارند.

 

 

 

2-1- واژه شناسی توریسم

واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour  مشتق شده است به معنای سیرو سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است.(قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب   گردشگری(ماهیت و مفاهیم)   درباره ریشه  لغت گردشگری tourism  این گونه بیان شده است

این کلمه از کلمه tour  به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش داردکه از یو نا نی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری  که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیردوسپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارداطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت وتفریح برای سرگرمی‌معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است.(پاپلی یزدی، سقایی،1385 :18-19).

2-2- مفهوم توریسم

توریسم براساس تعریف سازمان جهانی توریسم، به كلیة فعالیت‌های افرادی اطلاق می‌شود كه به مكان‌هایی خارج از محیط عادی خود به منظور گذراندن ایام فراغت، انجام كار و سایر هدف‌ها، برای مدت كمتر از یك سال می‌روند. به این ترتیب، محور توریسم از مسافرت‌هایی كه صرفاً به منظور گذراندن تعطیلات و سپری كردن چند روز برای دیدار دوستان و آشنایان و بازدید از مناطق جذاب انجام می‌گیرد، بسی فراتر می‌رود (زاهدی، 1385: 4).

 توریسم مجموع پدیده‌ها و ارتباطات ناشی از کنش متقابل میان گردشگردان، سرمایه، دولت‌ها و جوامع میزبان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی، در فرایند جذب، حمل و نقل، پذیرایی و کنترل گردشگران و دیگر بازدیدکنندگان است ( Weaver,2000: 3).

        گردشگری مجموعه مسافرت‌هایی را دربرمی‌گیرد که به منظور استراحت وتفریح یا دیگرفعالیت‌های شغلی ویا اینکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام می‌گیرد وغیبت شخص گردشگر از محل سکونت دائم خود درطی این مدت موقتی وگذرا می‌باشد. بدیهی است کسانی که اقدام به مسافرت‌های شغلی منظمی‌بین محل کار و زندگی خود می‌کنند مشمول این تعریف نمی‌شود    (  Inskeep.2002  )

مفهوم توریسم و گردشگری با مفاهیمی‌همچون سیرو سفر، گذران اوقات فرافت،از شهری به شهر دیگررفتن و یا زیاد سفر کردن در آمیخته می‌با شد که معمولا این حر کت و جابجایی  به منظور آشنایی باملل دیگر وشناخت و کسب آگاهی ویا امور تجاری و مذ هبی انجام می‌گرفته است البته مفهوم جهانگردی در دنیای قدیم و جدید تغییراتی  یافته است زیرا در دنیای قدیم جهانگردی شامل فعالیت‌های خاصی همچون زیارت، سفرهای تجاری وبا زرگانی، سفر‌های ما جرا جو یانه سیا سی و اقتصادی بوده که در مقیاس اندک انجام می‌شده است.اما امروزه جهانگردی بعنوان یک مسئله مهم فرهنگی،اقتصادی،سیاسی،اجتماعی درسطوح ملی، جهانی مد نظر می‌باشد که  دارای اثرات مثبت و منفی می‌باشد.

2-3-تعریف جهانگردی

ازگردشگری در منابع مختلف تعاریفی ارائه شده که در اینجا به چند نمونه آنها اشا ره میکنیم :به مجموعه مسافرت‌هایی که از یک نقطه مبدأ ومقصد بدون انگیزه اقامت طولانی انجام گیرد فعالیت توریستی گویند. انگیزه فعالیت توریستی در وا قع می‌تواند استراحت،تفریح،وتجارت باشد.(فیض بخش،1355: 15)

گیلوی Gilwie  یکی از کارشناسان برجسته اقتصادی اروپا جهانگردی را اینچنین تعریف نموده است تمام افرادی که کشور خود را به قصد کشوری دیگر ترک نمایند وکمتر از یکسال در خارج اقامت نموده وبرای هزینه اقامت خود هیچگونه درآمدی در کشور مورد بازدید نداشته باشند جهانگرد شناخته می‌شوند.(همان :15)

همچنین در یکی از نخستین کتبی که در مورد جهانگردی درسال 1933 انتشار یافت جهانگرد به کسی اطلاق می‌شد که دو شرط در باره او مصداق داشته داشته باشد‌.اول آنکه از محل اقامت خود برای مدتی کمتر از یک سال دور بوده دوم اینکه در محل جدید کسب درآمد ننماید.(الوانی،دهدشتی،1373 :20)

توریسم براساس تعریف سازمان جهانی توریسم به کلیه فعالیت‌های افردی اطلاق می‌شود که به مکان‌هایی خارج از محیط عادی خود به منظور گذراندن ایام فراغت،انجام کاروسایر هدف‌ها برای مدت کمتراز یک سال می‌روند به این ترتیب محدوده توریسم از مسافرت‌هایی که صرفا به منظور گذراندن تعطیلات و سپری کردن چند روز برای دیدار دوستان و آشنایان و بازدید از مناطق جذاب انجام می‌گیرد بسی فراتر می‌رود

در تعریفی که سازمان ملل ارائه کرده است توریست فردی است که بیش از یک روز وکمتر از یک سال در محلی غیر از محل اصلی اقامت خود بماند‌. این تعریف سفرهای تجاری و بازرگانی را شامل  می‌شود اما سفر‌های مرتبط با کار کنان نظامی‌،دیپلمات‌ها،مها جران و دانشجو یان را در بر نمی‌گیرد (زاهدی،1385 :4 )

در کتاب گردشگری شهری گردشگری اینگونه تعریف شده است. گردشگری فعالیتی است که فرد  در مسافرت و در مکانی خارج از محیط عادی خو د انجام می‌دهد این مسافرت بیش از یک سال  طول نمی‌کشد و هدف تجارت یا فعا لیت‌های دیگر است.(موحد،1386 :14 ).

درتعریف دیگر اریک کوهن گردشگر را مسافر داوطلب و موقت که امید لذت بردن از یک تجربه  متنوع و تازه طی یک سفر دو سفره نسبتا طولانی و غیر تکراری را دارد تعریف می‌کند.( لی، 1378: 5).

گردشگری فعالیتی اجتماعی است که شامل رفتار انسانی، استفاده از منابع، تعامل با دیگران، اقتصاد و محیط است ( Holden,2000: 3).

2-4- مهم­ترین دیدگاه‌های ارائه شده درزمینه گردشگری

2-4-1- جهانی شدن

       گردشگری بین المللی به عنوان امید بخش ترین وپیچیده ترین وجایگزین ترین صنعتی است که جهان سوم با آن روبرواست. رشد سریع پیشرفت‌های تکنولوژی وافزایش تعداد کشورهایی که از کنترل دولتی به سوی اقتصاد بازار حرکت می‌کننددرحال ایجاد روندهای شدید به سوی جهانی شدن است وسبب تغییراتی مهم درحوزه جهانگردی بین المللی خواهد شد. فرایند جهانی شدن درحال شتاب گرفتن است، اما این امرسبب تغییرچهره این واقعیت که جهانگردی بین المللی  اساسأ موقوف به  مهم ترین کشورهای صنعتی جهان شده است. نگاهی گذرا به الگوی جریان مسافر نشان می‌دهد که مبادلات جهانگرد غالبا درحال گسترش است وجهانگردان انتخاب‌های نامحدود دارند.

2-4-2- فرهنگ پذیری

        نظریه فرهنگ پذیری عنوان می‌کندکه وقتی دو فرهنگ برای مدت طولانی با هم تماس پیدا می‌کنند. یک مبادله اندیشه‌ها و محصولات جایگزینش می‌شودکه در سطح متفاوتی از همگرایی بین فرهنگ‌ها را ایجاد می‌کندبدین معنا که آنها شبیه تر می‌شوند. تاثیر میهمان ومیزبان که در بحث فرهنگ‌ها مطرح است از سه طریق انجام می‌گیرد. الف) وقتی که توریست‌ها کالا یا خدمات را از مردم محلی در بازار یا هتل‌ها یا رستوران‌ها خریداری می‌کنند. ب) وقتی که توریست‌ها ومیزبان‌ها دارای تسهیلات مشابهی مانند سرگرمی‌هاو…. باشند ج) وقتی که آنها به طور هدفمندانه ای همدیگر را ملاقات می‌کنند تا یکدیگر را به کیش هم درآورند ویا اندیشه‌ها وتجربیات یا اطلاعات را مبادله نمایند.

2-4-3- نوسازی

 دیوید‌هاریسون دیدگاه نوسازی را در مطالعه توریسم به کاربرده است وی معتقد است اگرچه سهم اقتصادی واجتماعی توریسم بین المللی درراستای توسعه ملی دارای انشعابات نظری روشن است اما توریسم هم درگیر نوسازی وهم رویکردهای توسعه نیافتگی است‌.ایشان معتقدند برای ایجاد صنعت توریسم پررونق باید نوسازی درتمامی‌زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی وفرهنگی صورت گیرد.

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم

        تایلمن نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو را درجهت تشریح رضایت مندی توریستی به کار می‌برد طبق نظریه مزلو همه انسان‌ها دارای نیازهای مشترک وفطری هستندکه درسلسله مراتبی از نیرومندترین تا ضعیف ترین قرار می‌گیرندکه باید این نیازها ارضاشوند. نیازهایی که درپایین قراردارندباید قبل از نیازهایی که در بالا هستند ارضا شوند. با توجه به سلسله مراتب نیازهای مزلو یک توریست که برای انجام فعالیت توریستی به کشوردیگری سفرمی‌کند باید درجامعه میزبان نیازهایش برطرف شود اگرجامعه میزبان بتواند نیازهای توریست را برطرف نماید توریست به رضایت مندی می‌رسددرغیر این صورت سطح رضایت او پایین خواهد آمد.

2-4-5-  انگیزش

        مونتینهووکوپر نظریه انگیزه را در مورد توریسم به کاربرده اند مطابق نظر مونتینهو انگیزه موقعیت نیازهاست‌. انگیزه شرایطی را بیان می‌کند که افراد را در برمی‌گیردکه به نیازهای خویش پاسخ گویندوبه رضایت مندی برسد.

        کوپر دراین مورد بیان می‌دارد که شناخت درست تقاضای توریستی درسطح فردی پیامد جریانی می‌باشد

 که وابسته به عوامل مختلفی است‌. عوامل متشکل از نیازها و امیال که فراهم بودن پول،زمان، وتصورات و ادراک‌ها ونگرش‌ها آن را شکل می‌دهند.( طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سلیمان تنگه‌. 1385)

        عوامل تعیین کننده گردشگری بین المللی،عواملی هستند که باتوجه به مبادلات بین المللی،خدمات گردشگری هرکشور را دائماًدربخش بین المللی کارتحت تأثیرقرار می‌دهند.

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : كلیات تحقیق

1-1- تبیین مسأله پژوهشی و اهمیت آن 1

1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق 3

1-3- پیشینة تحقیق 4

1-4- اهداف تحقیق 4

1-5- فرضیه‌ها وسوال 5

1- 6- واژگان كلیدی 5

1-7- روش تحقیق و مراحل آن 6

1- 7-1- روش گرد آوری اطلاعات 6

1- 7- 2- جامعه آماری 6

1- 7-3- روش نمونه برداری  6

1- 7-4- ابزار تجزیه وتحلیل 6

1- 7-5- نمونه گیری 6

1- 7-5-1- حجم نمونه 6

1- 8- كاربرد نتایج تحقیق 7

1- 9- محدودیت‌های تحقیق 7

 

فصل دوم : اصول و مبانی گردشگری

2-1- واژه شناسی توریسم 9

2-2- مفهوم توریسم 10

2-3-تعریف جهانگردی  10

2-4- مهم¬ترین دیدگاه‌های ارائه شده درزمینه گردشگری 11

2-4-1- جهانی شدن 11

2-4-2- فرهنگ پذیری  12

2-4-3- نوسازی  12

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم  12

2-4-5-  انگیزش 13

2-4-6- نظریه عطایای الهی 13

2-4-7- نظریه هزینه نسبی 13

2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی 13

2-4-9- نظریه شرایط تقاضا 

13   2-5-  اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌و سازمان جهانی گردشگری 17

2-6-  انواع گردشگری 18

2-6-1-توریسم معمولی 18

2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت 19

2-6-3- توریسم ماجراجویانه  19

2-6-4-توریسم محصور 19

2- 6- 5- توریسم سلامتی 19

2- 6-6- توریسم مصرفی 19

2- 6-7- اكوتوریسم  20

2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان 20

2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان 20

2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان 20

2-6-11- توریسم تفریحی  21

2-6-12-توریسم شهری  21

2-6-13- توریسم طبیعت گرا  22

 2-7- اهداف گردشگران 23

2-8- شهر و توریسم  23

2-9-  ویژگی‌های بارز صنعت توریسم  24

2-10- برنامه  24

2-10-1- پیشینه برنامه ریزی  24

2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی 25

2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم 26

2-11- توریسم پایدار 27

2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار 27

2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار 29

2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدارو توسعه پایدار 31

2- 11-5- اصول توریسم پایدار 31

2-11-5 -1 -مشارکت  31

2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها 32

2-11-5-3 –  اشتغال برای افراد محلی 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی  32

2-11-5-5 – پایداری منابع 32

2-11-5-6 – هماهنگی در هدف‌ها 32

2-11-5-7 – همکاری  33

2-11-5-8 – ظرفیت پذیرش  33

2-11-5-9 – نظارت و ارزشیابی  33

2-11-5-10 -پاسخگویی  34

2-11-5-11- آموزش  34

2-11-5-12- حفظ هویت  34

2- 11- 6 – اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری 34

2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال 36

2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم 39

2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی 41

2-15- آینده صنعت توریسم       45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان 48

 

منابع 

 

 

بررسی تحولات و طرحهای شهری در شهر ری با نگاهی به کاربریهای ارضی و توسعه آن

بررسی تحولات و طرحهای شهری در شهر ری با نگاهی به کاربریهای ارضی و توسعه آن ویژگیهای كالبدی شهر ری بافت و عناصر كالبدی شهر ری كلیات كاربری ارضی در شهر ری تقسیمات شهرداری شهر ری محدودیتها و موانع توسعه…

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

پاورپوینت شگردهای سیاسی، قدرت و تصمیم گیری سازمانی

پاورپوینت شگردهای سیاسی، قدرت و تصمیم گیری سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت شگردهای سیاسی ، قدرت و تصمیم گیری سازمانی تصمیم گیری سازمانی عقلانیت محدود فرایند تصمیم گیری عقلایی مدل ائتلافی قدرت و سیاست مآخذ قدرت تفاوت بین فرمانروایی و دیگر…

مدل مخفی مارکوف و بهترین الگوریتمهای آموزش ( نسخه کامل و آپدیت شده )

مدل مخفی مارکوف و بهترین الگوریتمهای آموزش ( نسخه کامل و آپدیت شده ) مدلهای آماری مدل پنهان مارکوف مدلسازی سیگنال معماری مدل پنهان مارکوف مدل مخفی مارکوف مدل مخفی مارکوف و الگوریتمهای آموزش کاربرد مدل مخفی مارکوف رفتن به…

بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا

بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا پیش بینی تقاضای متلاطم پدیده اثر شلاقی مدیریت زنجیره تأمین شبکه های عصبی مصنوعی دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا رفتن به سایت…

ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری

ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری رایانش ابری سیستم های اجرایی تولید مدیریت سیستم های تولیدی سیستمهای توزیع شده اجرایی تولید استقرار سیستم های اجرایی تولید استقرار سیستم های اجرایی تولید با رایانش ابری…

پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای با تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره پرسشنامه عملکرد بازار پرسشنامه عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای اتکا پرسشنامه ارزیابی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد بازار فروشگاه های زنجیره ای…

کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی

کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه امام خمینی مبانی نظری قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی مبانی نظری قانون…

پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف حسن انوری و حسن احمدی گیوی

پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف حسن انوری و حسن احمدی گیوی پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف دکتر حسن انوری و حسن احمدی گیوی پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت دانلود مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت ادبیات نظری عملکرد بازرگانی شرکت فصل دوم پایان نامه عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل جنسی 66 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل جنسی 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل جنسی مبانی نظری میل جنسی پیشینه تحقیق میل جنسی پیشینه داخلی میل جنسی پیشینه خارجی میل جنسی پیشینه پژوهش میل جنسی پیشینه نظری میل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی سازمانی مبانی نظری بی تفاوتی سازمانی پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی پیشینه داخلی بی تفاوتی سازمانی پیشینه خارجی بی تفاوتی سازمانی پیشینه پژوهش بی…

وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن شاخص اخلاق عملی نظریه های علمی اخلاق پایان نامه نظام اخلاقی نخبگان علمی پایان نامه نظام ‌های اخلاقی دینی و…

حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی

حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی حق اشتغال اتباع بیگانه قانون کار ایران حقوق کار اتباع بیگانه سازمان بین المللی کار حق اشتغال مهاجرین خارجی در ایران حق اشتغال مهاجرین خارجی در اسناد…

بررسی تاثیرات نحوه مدیریت بر عملكرد کارمندان (آپدیت شده)

بررسی تاثیرات نحوه مدیریت بر عملكرد کارمندان (آپدیت شده) تعهد سازمانی افزایش بهبود سازمانی تاثیر چگونگی مدیریت بر عملكرد كاركنان بررسی تاثیرات نحوه مدیریت بر عملكرد کارمندان بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملكرد كاركنان دانلود پایان نامه مدیریت…

پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن در ایران

پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن در ایران DSL نامتقارن تکنولوژی ADSL بررسی جایگاه ADSL در ایران دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن…

دانلودکار آموزي شیمی طرح تزريق گاز امتزاجي رامشير

دانلودکار آموزي شیمی طرح تزريق گاز امتزاجي رامشير کلمات کلیدی : دانلودکار آموزي شیمی طرح تزريق گاز امتزاجي رامشير رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزي شیمی طرح تزريق گاز امتزاجي رامشير فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید :…

پاورپوینت آشنایی و بررسی مفاهیم مدارهای مرتبه اول و دوم

پاورپوینت آشنایی و بررسی مفاهیم مدارهای مرتبه اول و دوم پاورپوینت آشنایی و بررسی مفاهیم مدارهای مرتبه اول و دوم آشنایی و بررسی مفاهیم مدارهای مرتبه اول و دوم بررسی مفاهیم مدارهای مرتبه اول و دوم مدار مرتبه اول چيست…

بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها

بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها ترافیك تهران مدیریت پاركینگ مشكلات حمل و نقل دانلود مقالات رشته حمل و نقل بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها دانلود مقاله مشكلات حمل و نقل…

استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده

استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه در محیط های توزیع شده مبتنی بر مولفه برنامه های کاربردی محیط های توزیع شده برنامه های کاربردی مبتنی بر مولفه گذاشتن برنامه های کاربردی مبتنی در محیط های توزیع شده دانلود پاورپوینت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی…

پرسشنامه ارتباط مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد سازمانی

پرسشنامه ارتباط مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد سازمانی پرسشنامه مدیریت دانش بازاریابی پرسشنامه عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه مدیریت دانش بازاریابی دانلود پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارتباط…

پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه

پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه نظریات جامعه شناسی توسعه تحقیق نظریات جامعه شناسی توسعه مقاله نظریات جامعه شناسی توسعه بررسی نظریات جامعه شناسی توسعه تحلیل نظریات جامعه شناسی توسعه رفتن به سایت…

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی خواص سنگها سنگهای تزئینی سنگهای قیمتی تجارت جهانی سنگ فن آوری های استخراج سنگها حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی سیستم همکاری در فروش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *