مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی رهبری دانلود مبانی نظری خودکارآمدی رهبری پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری پیشینه داخلی خودکارآمدی رهبری پیشینه خارجی خودکارآمدی رهبری پیشینه پژوهش خودکارآمدی رهبری پیشینه…

طراحی و مدلسازی سیستم درایور موتور القایی کنترل شده جریان

طراحی و مدلسازی سیستم درایور موتور القایی کنترل شده جریان موتور القایی درایور موتور القایی درایور موتور القایی کنترل شده جریان طراحی و مدلسازی سیستم درایور موتور القایی کنترل شده جریان دانلود مقالات برق دانلود مقالات رشته برق رفتن به…

پاورپوینت کامل حسابرسی پیشرفته دکتر وکیلی فرد

پاورپوینت کامل حسابرسی پیشرفته دکتر وکیلی فرد کلمات کلیدی : پاورپوینت کامل حسابرسی پیشرفته دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل حسابرسی پیشرفته دکتر وکیلی فرد 19 فصل دکتر وکیلی فرد مناسب اساتید و همچنین کنفرانس دانشجویان و…

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی هوش هیجانی هوش معنوی…

بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی

بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی مدل سیاسی تصمیم گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی متغیرهای موثر در سیاست خارجی دانلود مقاله بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت سازمان مدیریت، اصول و مکاتب آن وظایف مدیریت برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت و کنترل در سازمان پرورش کارکنان مسئوليت و اختيار همكاري و…

پرسشنامه درونی سازی لاغری استیک و گراس با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه درونی سازی لاغری استیک و گراس با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه استیک و گراس پرسشنامه کلیشه سازی بدن ایده آل پرسشنامه درونی سازی لاغری دانلود پرسشنامه درونی سازی لاغری پرسشنامه درونی سازی لاغری استیک…

چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان

چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه رضایت شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان ادبیات نظری رضایت شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش کسب و کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش کسب و کار کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش کسب و کار مبانی نظری دانش کسب و کار پیشینه تحقیق دانش کسب و کار پیشینه داخلی دانش کسب و کار پیشینه خارجی…

رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از راهها و جاده ها در فصل سرما

رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از راهها و جاده ها در فصل سرما حفاظت از راهها و جاده ها کنترل برف و یخ زدگی راهها مدیریت نگهداری زمستانی راهها حفاظت از راهها در زمستان رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از راهها و…

بررسی عوامل رضایت شغلی و ابزارهای سنجش آن

بررسی عوامل رضایت شغلی و ابزارهای سنجش آن رضایت شغلی عوامل رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان روش های ارزیابی رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی آثار رضایت شغلی دانلود مقاله عوامل رضایت شغلی دانلود مقاله ابزارهای سنجش رضایت شغلی بررسی…

مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن

مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن مدلهای مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مبانی زیرساخت مدیریت دانش مولفه های زیر ساختی مدیریت دانش عوامل مؤثر در مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدلهای مدیریت…

بررسی ساختار پوسته از نظر سرعت و عمق لایه ها با استفاده از وارون سازی داده های لرزه ای ثبت شده

بررسی ساختار پوسته از نظر سرعت و عمق لایه ها با استفاده از وارون سازی داده های لرزه ای ثبت شده ساختمان سرعتی پوسته در اصفهان امواج طولی زلزله پوسته فلات ایران ساختار سرعتی و عمقی پوسته فلات ایران وارون…

مبانی نظری امنیت

مبانی نظری امنیت تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس مبانی نظری امنیت مبانی نظری تحولات امنیتی خلیج فارس مبانی نظری تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس مبانی تئوریک امنیت دانلود مبانی نظری امنیت مبانی تئوریک امنیت رفتن به…

بررسی ویژگی سنگها و رسوبات از نگاه زمین ریخت شناسی و تاثیر آن در توسعه شهری

بررسی ویژگی سنگها و رسوبات از نگاه زمین ریخت شناسی و تاثیر آن در توسعه شهری توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژیکی مخاطره شناسی توسعه شهری خصوصیات رسوبی حوزه بجنورد خصوصیات سنگ شناسی حوزه بجنورد قابلیت های سنگها ورسوبات درمخاطره شناسی توسعه…

پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک

پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک کلمات کلیدی : پرسشنامه خانواده پرسشنامه الگوهای ارتباطی پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده پرسشنامه الگوهای ارتباطی خانواده دانلود پرسشنامه الگوهای ارتباطی خانواده پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک پرسشنامه الگوی ارتباطی خانواده فیتزپاتریک…

طراحی منبع ولتاژ سه فاز با استفاده از تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی جهت تغذیه موتور القایی

طراحی منبع ولتاژ سه فاز با استفاده از تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی جهت تغذیه موتور القایی تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی کنترل موتور القایی مدولاسیون بردار فضایی طراحی منبع ولتاژ سه فاز دانلود مقالات مهندسی برق دانلود…

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز )

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز ) ازدواج شیوع ناباروری نظریه قشربندی جنسی مطالعه ملی رشد خانواده دانلود مقاله بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز ) همکاری در فروش فایل…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری

ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری مبانی نظری قیمت گذاری پیشینه تحقیق قیمت گذاری پیشینه داخلی قیمت گذاری پیشینه خارجی قیمت گذاری پیشینه پژوهش قیمت گذاری پیشینه نظری قیمت گذاری…

مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC

مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC کلمات کلیدی : ارزیابی سطح چابکی سازمان چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی مدل های دستیابی به چابکی سازمانی مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ چابکی سازمان با کارت امتیازی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه سبک های فرزندپروری و بهزیستی روانشناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه سبک های فرزندپروری و بهزیستی روانشناختی مبانی نظری سبک های فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبک های فرزندپروری مبانی نظری بهزیستی روانشناختی دانلود مبانی نظری بهزیستی روانشناختی پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری پیشینه تحقیق بهزیستی…

مکانیک خاک

مکانیک خاک خاک مقاومت خاک دانه بندی خاک خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها مکانیک خاک دانلود مقالات رشته عمران سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق عمران رفتن به سایت…

پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن در ایران

پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن در ایران DSL نامتقارن تکنولوژی ADSL بررسی جایگاه ADSL در ایران دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان مطالعه تکنولوژی ADSL و بررسی جایگاه آن…

مدیر مدرسه جلال آل احمد

مدیر مدرسه جلال آل احمد عصر معاصر ادبیات معاصر جلال آل احمد مدیر مدرسه جلال آل احمد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته ادبیات fileina…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *