مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
دانلود مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
ادبیات نظری نگارش برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نگارش برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
ادبیات و مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

 

 

 

 

 

مقدمه

برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[1]

[1]Hatton

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. 

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل دوم مبانی نظری 10

مقدمه 3

1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5

2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14

1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14

تجزیه و تحلیل PESTEL: 15

فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15

تحلیل خود 18

2-2-2- تحلیل رقبا 22

3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24

– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25

– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25

– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25

3-2- تعیین اهداف 26

1-3-2- اهداف بازاریابی 28

2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30

4-2.تدوین استراتژی 36

5-2- بازاریابی هدف 37

1-5-2- بخش بندی بازار 39

2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42

3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43

2-5-2- بازار هدف 44

3-5-2- موضع یابی 45

6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47

1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49

1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52

2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53

3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54

4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54

5-1-6-2- بسته‌بندی 56

6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57

2-6-2- قیمت‌گذاری 60

1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60

2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61

3-2-6-2- تعیین قیمت 62

3-6-2- توزیع 65

1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66

2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67

3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67

4-6-2- ترویج 68

1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68

تبلیغات 68

فروش شخصی 69

بازاریابی مستقیم 69

روابط عمومی 70

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70

پیشبرد فروش 71

اهداف پیشبرد فروش 71

استراتژی‌های پیشبرد فروش 72

2-4-6-2- برنامه ترویجی 73

7-2- زمینه پژوهش 75

فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

 

 

فهرست

1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12

2-2- PESTEL 21

3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20

4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26

5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29

6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39

7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40

8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46

9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8

شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9

شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14

شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15

شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16

شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17

شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19

شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31

شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32

شکل 8-2- ماتریس آنسف 35

شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41

شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43

شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44

شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48

شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50

شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51

شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52

شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53

شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57

شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59

شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62

شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63

شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64

شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73

شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75

شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77

 

بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی

بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی اجازه ولی در عقد نکاح اذن ولی در نکاح باکره ولایت در نکاح اذن ولی در نکاح اذن ولی در نکاح باکره اذن ولی در نکاح…

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن مدیریت زمان فلسفه مدیریت ارتباط با کارکنان برنامه ریزی در سازمان مدیریت تنش دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان…

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

ماهیت اشتیاق شغلی و بررسی نظریه های آن

ماهیت اشتیاق شغلی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : اشتیاق شغلی doc اشتیاق شغلی کارکنان پایان نامه اشتیاق شغلی ابعاد اشتیاق شقلی کان نظریه های اشتیاق شقلی کان پیشایندهای اشتیاق شقلی کان تعریف نظری اشتیاق شغلی تعریف عملیاتی…

نظریه های روانشناختی اضطراب

نظریه های روانشناختی اضطراب کلمات کلیدی : تحقیق اضطراب کودکان انواع اضطراب در کودکان علائم اضطراب در کودکان نظریه های اضطراب در کودکان مدل های نظری اضطراب در کودکان رفتن به سایت اصلی هدف از این تحقیق بررسی و تشریح…

مدارات تغذیه

مدارات تغذیه مدارات تغذیه مدارات مجتمع مدارات الكترونیكی چگونگی ساخت رگولاتورهای ولتاژ دانلود مقاله مدارات تغذیه دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق با عنوان مدارات تغذیه   مقدمه تقریباً‌تمام مدارات الكترونیكی…

رسانه و شبکه های اجتماعی

رسانه و شبکه های اجتماعی رسانه های اجتماعی فناوری رسانه های اجتماعی مولفه های رسانه اجتماعی تقسیم بندی رسانه های اجتماعی مزاياي شبکه های اجتماعی پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی کارکرد شبکه هاي اجتماعی مجازي ویژگی های رسانه های اجتماعی…

مقاله بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس

مقاله بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس امنیت در خلیج فارس نظام امنیتی خلیج‌فارس ترتیبات امنیتی خلیج فارس بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس دانلود مقاله ترتیبات امنیتی خلیج فارس امنیت‌ ملی‌ جمهوری‌اسلامی‌ ایران‌ در منطقه‌ خلیج‌فارس سیاستگزاریهای‌ امنیتی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی ها و نظریه های شخصیت 30 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه شخصیت شناسی پیشینه تحقیق شخصیت پیشینه روانشناسی شخصیت مبانی نظری شخصیت دانلود مبانی نظری شخصیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های شخصیت…

استفاده از جریان الکتریکی برای گرم کردن مواد غذایی

استفاده از جریان الکتریکی برای گرم کردن مواد غذایی هیتینگ جریان الکتریکی گرم کردن مواد غذایی دانلود مقاله استفاده از جریان الکتریکی برای گرم کردن مواد غذایی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته…

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی از نظر روانشناسان و صاحبنظران مشهور

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی از نظر روانشناسان و صاحبنظران مشهور کلمات کلیدی : اجزا هوش معنوی هوش معنوی کینگ هوش معنوی در سازمان پایان نامه هوش معنوی هوش معنوی و سلامت روان ویژگی ها و مولفه های…

مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو

مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو منابع انسانی شهرداری توکیو ارزیابی عملکرد ساختار و نظامهای مدیریت مدیریت منابع انسانی ساختار مدیریت منابع انسانی شهرداری مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حجاب در مذهب مبانی نظری حجاب در مذهب پیشینه تحقیق حجاب در مذهب پیشینه داخلی حجاب در مذهب پیشینه خارجی حجاب در مذهب…

پاورپوینت رویکردهای مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری

پاورپوینت رویکردهای مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری کلمات کلیدی : پاورپوینت رویکرد های مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری پاورپوینت رویکرد مبتنی بر اصول در تدوین استانداردهای حسابداری پاورپوینت…

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری پرسشنامه فساد اداری سازمانهای دولتی پرسشنامه فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه فساد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط زناشویی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط زناشویی مبانی نظری غنی سازی روابط زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی روابط زناشویی پیشینه خارجی…

پاورپوینت موازنه بین ویژگی های کیفی اطلاعات : پارادوکس چهارچوب نظری گزارشگری مالی

پاورپوینت موازنه بین ویژگی های کیفی اطلاعات : پارادوکس چهارچوب نظری گزارشگری مالی پاورپوینت موازنه بین ویژگی های کیفی اطلاعات پارادوکس چهارچوب نظری گزارشگری مالی موازنه بین ویژگی های کیفی اطلاعات ویژگیهای مرتبط بامحتوای اطلاعات ویژگیهای مرتبط با ارائه اطلاعات…

مقاله ادبیات چیست؟

مقاله ادبیات چیست؟ تعریف شعر غنایی انواع ادبی منظومه های حماسی دانلود مقاله ادبیات درآمدی بر ادبیات فارسی برون مرزی منظومه های حماسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان…

پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری

پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری تحقیق طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری هدف از طراحی سیستم ویژگی های یک سیستم موفق…

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش  پایان نامه ارشد مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان مراحل استقرار مدیریت دانش موانع استقرار مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پیاده سازی و…

مبانی نظری بیع الکترونیکی در حقوق ایران

مبانی نظری بیع الکترونیکی در حقوق ایران کلمات کلیدی : مبانی نظری بیع الکترونیکی مبانی نظری در مورد بیع الکترونیکی پیشینه تحقیق بیع الکترونیکی پایان نامه بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تجارت الکترونیکی بیع است یا معاطات…

بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری

بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری خشونت همسرآزاری خشونت خانوادگی خشونت علیه زنان دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری رفتن به سایت اصلی بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری…

مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با احکام داوری بین المللی در ایران

مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با احکام داوری بین المللی در ایران اجرای احکام احکام قضایی خارجی احکام داوری بین المللی اجرای احکام قضایی خارجی در ایران اجرای احکام داوری بین المللی در ایران مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با…

گزارش کارآموزی برق نارمک

گزارش کارآموزی برق نارمک گزارش کارآموزی برق نارمک گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی فروش گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی برق کارآموزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل رفتن به سایت…

بررسی انواع الگوها و نظریه های سبک های دلبستگی

بررسی انواع الگوها و نظریه های سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : انواع سبک های دلبستگی نظریه های دلبستگی بالبی نظریه سبک های دلبستگی بالبی نظریه های روانشناسی دلبستگی انواع نظریه های دلبستگی نظریه های سبک های دلبستگی انواع الگوهای…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *