مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی 96 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی 96 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نگارش برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی می باشد. در بخش اول مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مقدمه
برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

 

 

از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[1]

 

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. 

 

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری 10
مقدمه 3
1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14
1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14
تجزیه و تحلیل PESTEL: 15
فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15
تحلیل خود 18
2-2-2- تحلیل رقبا 22
3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24
– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25
– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25
– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25
3-2- تعیین اهداف 26
1-3-2- اهداف بازاریابی 28
2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30
4-2.تدوین استراتژی 36
5-2- بازاریابی هدف 37
1-5-2- بخش بندی بازار 39
2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42
3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43
2-5-2- بازار هدف 44
3-5-2- موضع یابی 45
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47
1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49
1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52
2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53
3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54
4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54
5-1-6-2- بسته‌بندی 56
6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57
2-6-2- قیمت‌گذاری 60
1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60
2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61
3-2-6-2- تعیین قیمت 62
3-6-2- توزیع 65
1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66
2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67
3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67
4-6-2- ترویج 68
1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68
تبلیغات 68
فروش شخصی 69
بازاریابی مستقیم 69
روابط عمومی 70
نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70
پیشبرد فروش 71
اهداف پیشبرد فروش 71
استراتژی‌های پیشبرد فروش 72
2-4-6-2- برنامه ترویجی 73
7-2- زمینه پژوهش 75
فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

فهرست
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12
2-2- PESTEL 21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

فهرست اشکال
شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8
شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9
شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14
شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15
شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16
شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17
شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19
شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31
شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32
شکل 8-2- ماتریس آنسف 35
شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41
شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43
شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44
شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48
شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50
شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51
شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52
شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53
شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57
شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59
شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62
شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63
شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64
شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73
شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75
شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های IDS

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های IDS مبانی نظری سیستم های IDS دانلود مبانی نظری سیستم های IDS پیشینه تحقیق سیستم های IDS ادبیات نظری سیستم های IDS فصل دوم پایان نامه سیستم های IDS مبانی نظری و پیشینه…

بررسی همجنس گرایی در مکاتب و ادیان غیر توحیدی

بررسی همجنس گرایی در مکاتب و ادیان غیر توحیدی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان رفتن به سایت اصلی این تحقیق در مورد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل پیشینه پژوهش…

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه بهای تمام شده آموزش سلسله مراتب فعالیتها در سیستم ABC سلسله مراتب هزینه ها در…

ارزیابی قانونی و فقهی فرق دیه زن و مرد

ارزیابی قانونی و فقهی فرق دیه زن و مرد دیه زن دیه مرد تفاوت دیه زن و مرد تفاوت دیه زن و مرد در فقه تفاوت دیه زن و مرد در قانون بررسی تفاوت دیه زن و مرد از نظر…

استراتژی مهندسی معکوس

استراتژی مهندسی معکوس مهندسی معکوس REENGINEERING بهبود کیفیت و نوآوری استراتژی های فناوری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق صنایع رفتن به سایت اصلی استراتژی…

پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت

پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری امکان سنجی استقرار ABC پیشینه نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت ادبیات نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری استقرار…

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه شادکامی آکسفورد پرسشنامه شادکامی آکسفورد word خرده مقیاس های پرسشنامه شادکامی آکسفورد مولفه های پرسشنامه شادکامی آکسفورد دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi ابعاد پرسشنامه شادکامی آکسفورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد اعتیاد 88 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد اعتیاد 88 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتیاد مبانی نظری اعتیاد دانلود مبانی نظری اعتیاد پیشینه تحقیق اعتیاد دانلود پیشینه تحقیق اعتیاد پیشینه داخلی اعتیاد پیشینه خارجی اعتیاد پیشینه پژوهش…

پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت دانش در شركتهای بیمه پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده سازی…

بررسی اقسام و کیفیت مجازات محاربه در قرآن و قانون

بررسی اقسام و کیفیت مجازات محاربه در قرآن و قانون بررسی محاربه در قرآن بررسی محاربه قانون بررسی اقسام محاربه بررسی اقسام مجازات محاربه در قرآن بررسی اقسام مجازات محاربه درقانون بررسی کیفیت مجازات محاربه در قرآن بررسی کیفیت مجازات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت کلمات کلیدی : مبانی نظری اوقات فراغت دانلود مبانی نظری اوقات فراغت پیشینه تحقیق اوقات فراغت فصل دوم پایان نامه اوقات فراغت پیشینه داخلی اوقات فراغت پیشینه خارجی اوقات فراغت پیشینه پژوهش اوقات فراغت…

روشهای تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی و بررسی فرآیند ساخت بر آن

روشهای تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی و بررسی فرآیند ساخت بر آن انواع کامپوزیت ها کامپوزیتهای زمینه فلزی کامپوزیتهای زمینه فلزی انواع کامپوزیت های زمینه فلزی روش های تولید کامپوزیت زمینه فلزی روشهای تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی تولید کامپوزیت با روش…

ماهیت محاربه و تحلیل ارکان مادی و روانی محاربه

ماهیت محاربه و تحلیل ارکان مادی و روانی محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید مجازات محاربه چیست تعریف محاربه جرم محاربه ارکان جرم محاربه جرم محاربه در قانون جدید دانلود مقاله محاربه محاربه…

پرسشنامه استاندارد سازگاری شغلی پورکبیریان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه استاندارد سازگاری شغلی پورکبیریان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری شغلی دانلود پرسشنامه سازگاری شغلی پرسشنامه استاندارد سازگاری شغلی پرسشنامه سازگاری شغلی پورکبیریان نمره گذاری پرسشنامه سازگاری شغلی پورکبیریان روایی و پایایی پرسشنامه سازگاری…

معرفی معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا با عنوان سازمان الف

معرفی معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا با عنوان سازمان الف آشنایی با سازمان الف دانلود تحقیق معرفی سازمان الف سازمان سازمان الف مأموریت و چشم انداز سازمان الف بیانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف ررسی های جمعیت شناسی…

پاورپوینت استروژن

پاورپوینت استروژن پاورپوینت استروژن مقاله پاورپوینت استروژن تحقیق پاورپوینت استروژن پژوهش پاورپوینت استروژن پروژه پاورپوینت استروژن رفتن به سایت اصلی استروژن   Estrogen , Ethinyl Estradiol , Estradiol valerate           Conjugated اثرات :  صفات ثانويه جنسي ، تكامل دستگاه تناسلي زنانه و…

تعیین بهترین روش انتخاب فرکانس بهینه آزمون غیر مخرب جریان گردابی به منظور تعیین سختی

تعیین بهترین روش انتخاب فرکانس بهینه آزمون غیر مخرب جریان گردابی به منظور تعیین سختی فرکانس بهینه آنالیز رگرسیون آنالیز هارمونیک عمق نفوذ استاندارد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد 67 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد 67 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد مبانی نظری کارایی مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد پیشینه تحقیق کارایی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد بازرگانی شرکت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت دانلود مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت ادبیات نظری عملکرد بازرگانی شرکت فصل دوم پایان نامه عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری و پیشینه…

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7S مک کینزی بالانس کرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در جستجوی برتری ، پرفروش ترین کتاب سال 1982 توسط…

پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی

پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مدیریت اسلام دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی بینش اسلام پیرامون مدیریت مدیریت امانت است مدیریت تکلیف است نه حق شرایط تکلیف حق مدیریت خدمت است نه…

بررسی تطبیقی و مقایسه ای زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون

بررسی تطبیقی و مقایسه ای زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون ادراک حسی زیبایی‌شناسی ارسطو زیبایی‌شناسی افلاطون بررسی زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون مفهوم زیبایی تاریخچه زیبایی‌شناسی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود…

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO کانال سیار ارتباط سیار کانال مخابراتی سیستم های MIMO ارتباط دو ایستگاه سیار سیستم های چند ورودی چند خروجی سیستمهای مخابراتی سلولی بررسی کانال مخابراتی در ارتباط…

بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم

بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم مقایسه محاربه با بغی مقایسه محاربه با تروریسم بررسی مقایسه ای محاربه با بغی و تروریسم اصطلاح محاربه از دیدگاه فقیهان امامیه و اهل سنت محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *