مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 تاريخچه ارزيابي عملكردسابقه ارزيابی به گذشته‌های بسيار دور بر مي‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد كه همواره در شكل گيری اجتماعات بشری تحت عنوان قبايل، پديده تقسيم كار در بين اعضای قبيله در مواردی نظير شكار، ايجاد امكان استراحت و غيره وجود داشته است. در اين دوران ارزيابي عملكرد به صورت ابتدايی موجود بوده است به گونه ای كه افراد موفق به گرفتن پاداش يا احتمالاً ترفيع مقام نايل شدند. نظام ارزيابی عملكرد به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال1800 ميلادی توسط رابرت اون در اسكاتلند در صنعت نساجي برای اولين بار مطرح گرديد، بطوريكه كالاهای توليد شده با استفاده از چوب‌هايی در رنگ‌های مختلف درجه بندی شدند كه اين كار در واقع نوعی ارزيابی از كيفيت و يا ستاده سازمان بوده است.در عصر حاضر، ارزيابی عملكرد در مقايسه با گذشته تكامل يافته و هم ‌پا با سير توسعه انديشه‌های مديريت، فرايند، ماهيت و كاركردهای ان توسعه و گسترش زيادی يافته است (دفتر ارزیابی عملکرد مدیریت، 1380).

 

 

 ارزيابي عملكرد در ايرانتاریخچه ارزیابی عملكرد در ایران به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در كشور مقرر شد مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور مركز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشكیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه كشور، وظیفه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشكیل شد.

در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ 28/12/1353 قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی‌كشور و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد (کریمی،1385)

 

 

 ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد 
نظام ارزيابی عملكرد را می‌توان از زوايای متفاوتی مورد بررسی قرار داد. دو ديدگاه مهم در خصوص ارزيابی عملكرد وجود دارد: 1) ديدگاه سنتی و 2) ديدگاه نوين. در ديدگاه سنتی، مهمترين هدف ارزيابی، قضاوت و ارزيابی عملكرد می‌باشد در حالی كه در ديدگاه مدرن، فلسفه ارزيابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفيت ارزيابی شونده متمركز شده است. ساير تفاوتهای اين دو ديدگاه را می توان به صورت زير بيان كرد:

نقش ارزيابي كننده: در ديدگاه سنتی ارزيابی كننده، هادی، مشورت دهنده و تسهيل كننده عمليات و عملكردها مي باشد.
دوره ارزيابي: در دیدگاه سنتی ارزیابی عملکرد، مهمترین هدف ارزیابی قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد. دیدگاه سنتی عملکرد دیدگاهی گذشته نگر دارد. در حالی که در دیدگاه مدرن فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است و ارزیابی در راستای چشم انداز و اهداف آتی سازمان برنامه ریزی واجرا می‌شود (نجفی و سایرین،1388: 161-147)

هدف: در ديدگاه سنتی هدف كنترل ارزيابی دهنده و مچ گيری است و اعمال سبك دستوری و محاكمه‌ای از ويژگي های بارز آن به شمار مي‌آيد در حالي كه در ديدگاه مدرن، هدف اموزش، رشد و بهبود بهسازی افراد و سازمان اهداف می‌باشد. 
دلیل این‌که امروزه بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد‌‌سنتی ، استاتیک می‌باشند این است که این سیستم ها در برابر تغییرات داخلی و محیط خارجی سازمان پویا و حساس نیستند (رمضان زاده، 1390).

 

 

 سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین
در بررسی فلسفه وجودی ارزیابی عملکرد با دو دیدگاه سنتی و نوین روبه رو می شویم. بسیاری از انتقادات مربوط به سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد ناشی از ناکامی آنها در سنجش و نظارت بر ابعاد چندگانه عملکرد به واسطه تمرکز بیش از حد بر شاخصهای مالی است (زالی،1388) که این امر ریشه در تئوری های اقتصادی دارد. 
اما شاخصهای مالی به تنهایی نمی توانند تصویر مناسب و کاملی از فعالیتهای داخل سازمان برای طراحان سیستمهای کنترل مدیریت فراهم کنند (رجاییان.1384)

 

استفاده از شاخصهای مالی به عنوان تنها معیار در ارزیابی عملکرد اثرهای نامطلوب زیر را به دنبال خواهد داشت:
1-  عمدتا” کوتاه نگرند. لذا مدیرانی که عملکردشان با شاخصهای مالی ارزیابی می شود ترغیب می شوند که با خطر انداختن ارزشها و عملکرد بلند مدت سازمان. نتایج مالی کوتاه مدت را بهبود بخشند. بطور مثال کاهش هزینه های تحقیق و توسعه آموزش گر چه در کوتاه مدت با کاستن هزینه های سازمان سود کوتاه مدت را افزایش می دهد ولی در بلند مدت موقیت رقابتی سازمان را به خطر می اندازند.

 

2-شاخصهای مالی کلان نگر نیستند و عوامل بیرونی موثر بر فعالیتهای سازمانی را در نظر نمی گیرند. لذا دید محدودی به مدیران می دهند وآنها را وا می دارند که به سازمان به عنوان یک سیستم بسته نگاه کنند.

 

3-عمدتاً شاخصهای مالی گذشته نگر و تاخیر دارند. به این معنی که خود حاصل بهبود عملکرد سازمان در حوزه های دیگرند.این شاخصها عمدتاً حاصل شاخصهای پیش رو هستند. کاهش زمان معرفی محصول به بازار زمان فرآیند افزایش بازده فرآیندهای عملیاتی و…شاخصهای پیش رو بوده ومی توانند موجب بهبود شاخصهای تاخیرداری نظیر سودآوری و نرخ بازده سرمایه شوند. بی توجهی به شاخص های پیش رو موجب می شود که روابط علت و معلولی بین شاخص ها در نظر گرفته  نشود و سازمان نتواند مسیر بهبودعملکرد مالی خود را بیابد.

 

4-شاخصهای مالی با یک کاسه کردن عملکرد تمامی اجزاءی سازمان در چند معیار نمی توانند مبنایی برای ارزیابی عملکرد واحدها و فرآیندهای سازمانی قرار گیرند. به عبارتی افزایش سود می تواند حاصل  مجموعه ای از بهبودهای علی و معلولی در سازمان باشد. در این مجموعه برخی واحدها و فرآیندها موثرتر و برخی کم تاثیرتر بوده و حتی ممکن است برخی واحدها و فرآیند عملکرد نامناسبی داشته باشند ولی برآیند کلی (به علت عملکرد خوب دیگر واحدها، فرآیندها و یا عوامل بیرونی) مناسب باشد.

 

5-کنترل مالی صرف ممکن است مدیران را ترغیب کند که داده ها را دستکاری کنند. مثلاً مدیران ممکن است با استفاده از روشهای حسابداری از درآمد آینده برای اهداف جاری قرض بگیرند. از آنجا که در تعیین اهداف مالی در بودجه هر دوره مدیران نفوذ زیادی دارند. ممکن است آنها اهدافی را وضع کنند که به راحتی بتوان به آنها دست یافت.

 

6-کارکنان و نیروهای اجرایی سازمان دید محدودی نسبت به شاخصهای مالی دارند و درک اینکه چه فعالیتی در حوزه کاری آنان موجب ارتقاء و بهبود شاخص های مالی (نظیر نرخ بازده سرمایه و سودآوری) می شود برای آنها دشوار است. لذا نمی توانند فعالیتهای خود را در جهت بهبود این شاخصها جهت دهی کنند (نجمی و زارعی، 1387).

 

در مقاله زالی در سال 1388 وان بیان کرد که تکیه بر معیارهای مالی صرف برای اطمینان از اینکه استراتژی خوب اجرا شود کافی نیست. از این رو صاحبنظران و دست اندر کاران به جستجوی شیوه ها و سیستم های نوین ارزیابی عملکرد می پردازند که تا حد امکان نقطه ضعف ها ی سیستم های سنتی را نداشته و پاسخگوی مشکلاتی که به آنها اشاره شد باشند (زالی، 1387).پیتر دراکر در این زمینه به عنوان معضل سنجش ارزیابی عملکرد چنین بیان می دارد: ((سنجش سنتی عملکرد برای ارزیابی کسب و کار کافی نیست. دلیل اصلی اینکه چرا ارزیابی سنتی در تامین نیازهای جدید کسب و کار موفق نمی شود، ریشه در شاخصهای ناقص و ضعیف دارد. تاکید بر شاخص های حسابداری بیانگر دیدگاههای تاریخی به عملکرد مالی شرکتها می باشد. این شاخص ها نتیجه عملکرد مدیریت است نه علت آن.))

 

 

 

 فهرست مطالب 
ارزیابی عملکرد
2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21
 

منابع

 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری تحقیق حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت صنعتی حقوق مالکیت ادبی و هنری تقسیم بندی های حقوق مالکیت فکری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری از…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر بیماری های اجتماعی انحرافات دانشجویان دختر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان…

اعسار از محكوم به

اعسار از محكوم به انواع اعسار قانون اعسار اعسار در فقه و حقوق اسلام دانلود مقاله اعسار از محكوم به نحوه اثبات دعوی اعسار مفهوم اصطلاحی اعسار رفتن به سایت اصلی اعسار از محكوم به   اعسار از نظر لغوی:…

بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس و تشریح انواع آن

بررسی سطوح و ابعاد عزت نفس و تشریح انواع آن کلمات کلیدی : انواع عزت نفس بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس شیوه های افزايش عزت نفس نقش عملكرد تحصيلي در عزت نفس نقش والدين در شكل…

پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو با نمره گذاری روایی و پایایی

پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو با نمره گذاری روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه آلکسی تیمیای تورنتو tas پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو پرسشنامه ناگویی هیجانی تورنتو مقیاس ناگویی خلقی تورنتو پرسشنامه ناگویی خلقی تورنتو پرسشنامه…

بررسی رابطه نتایج مدل های امتیاز دهی اعتباری و وضعیت اعتباری مشتریان حقیقی

بررسی رابطه نتایج مدل های امتیاز دهی اعتباری و وضعیت اعتباری مشتریان حقیقی مدل لاجیت مدل اعتباری ریسک اعتباری تسهیلات اعطایی امتیازدهی اعتباری سیستم بانکی کشور اعتبارسنجی مشتریان حقیقی دانلود مقاله اعتبارسنجی مشتریان حقیقی در سیستم بانکی کشور دانلود مقالات…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جرات ورزی یا ابراز وجود

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جرات ورزی یا ابراز وجود کلمات کلیدی : مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز…

ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده سازی…

مهر و تاریخچه آن

مهر و تاریخچه آن مهر مهرسازی مهر و گرافیک روش ساخت مهر دانلود مقاله مهر و تاریخچه آن تحول موضوعی مهر ها مهر های دوره ی صفوی تصاویر مهر های شاهان صفوی مهر های دوره ی قاجار خرید مقالات گرافیک…

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت ارکان جرم سرقت ارکان حقوقی جرم سرقت ارکان فقهی جرم سرقت سرقت در فقه اهل سنت سرقت در فقه امامیه مفاهیم مشابه سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت رفتن به…

پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی

پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی Routing مسیریابی متریك‌های Routing پروتكل‌های مسیریاب الگوریتم‌های Routing پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات

مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات برنامه اقتصادی حسابداری صنعتی حسابداری ضایعات دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات عادی و ضایعات غیرعادی خرید مقالات حسابداری سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی مهارتهای زندگی مهارتهای ارتباطی سلامت روانشناختی افزایش سلامت روانشناختی دختران ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

پروپوزال بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

پروپوزال بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد…

بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای

بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای کلمات کلیدی : تعریف مهارتهای مقابله ای مهارت های مقابله ای مسئله مدار ارزیابی سبک های مقابله ای تفاوتهای فردی در سبکهای مقابله ای دیدگاههای نظری مهارتهای مقابله ای  سبک های راهبردهای مقابله…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به ماندن مبانی نظری میل به ماندن پیشینه تحقیق میل به ماندن پیشینه داخلی میل به ماندن پیشینه خارجی میل به ماندن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی 97 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده…

ارزیابی شیوع افسردگی در بین جانبازان

ارزیابی شیوع افسردگی در بین جانبازان افسردگی جانبازان افسردگی جانبازان خفیف افسردگی جانبازان شدید مقایسه میزان افسردگی جانبازان خفیف و شدید ارزیابی شیوع افسردگی در بین جانبازان دانلود پایان نامه افسردگی جانبازان دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه رشته…

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء سنگ منشاء حوضه رسوبی زاگرس بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات مدلسازی حرارتی چاههای نفتی میزان بلوغ سنگهای منشاء هیدروکربنی مدل سازی ژئوشیمیایی چاههای نفتی مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت…

پرسشنامه رابطه خویشتن شناسی مدیران و سلامت سازمانی

پرسشنامه رابطه خویشتن شناسی مدیران و سلامت سازمانی پرسشنامه خویشتن شناسی مدیران پرسشنامه خویشتن شناسی مدیران بازرگانی پرسشنامه سلامت سازمانی دانلود پرسشنامه سلامت سازمانی پرسشنامه خویشتن­شناسی پرسشنامه خویشتن ­شناسی دانلود پرسشنامه خویشتن شناسی مدیران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته…

پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري

پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري بازاريابي و مشتري مداري تحقیق بازاريابي و مشتري مداري مقاله بازاريابي و مشتري مداري آميخته بازاريابي خدمات مديريت مشتريان داخلي گرايش بازاريابي اجتماعي مزاياي رضايت مشتري جلب…

پرسشنامه تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه بر روی مدیریت و موفقیت پروژه

پرسشنامه تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه بر روی مدیریت و موفقیت پروژه پرسشنامه سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه پرسشنامه کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه پرسشنامه مدیریت و موفقیت پروژه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی مبانی نظری اضطراب ریاضی پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی پیشینه داخلی اضطراب ریاضی پیشینه خارجی اضطراب ریاضی پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق  اختلال هراس خاص 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق  اختلال هراس خاص 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال هراس خاص مبانی نظری اختلال هراس خاص پیشینه تحقیق اختلال هراس خاص پیشینه داخلی اختلال هراس خاص پیشینه خارجی اختلال هراس خاص…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *