مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان

مبانی نظری رویکردهای یادگیری
دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری
پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری
ادبیات نظری رویکردهای یادگیری
فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری
ادبیات و مبانی نظری رویکردهای یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 

به منظور سوق دادن دانشجویان به سمت یادگیری مادام العمر ابتدا لازم است رویکرد های مختلف دانشجویان را نسبت به یادگیری مورد بررسی قرار داد.  رویكرد دانشجویان به یادگیری،  تابعی از انگیزه و استراتژی است .  در صورت اختلاف بین انگیزه ها و استراتژی ها وقتی كه رویكرد یادگیری پاسخگوی الزامات تدریس و ارزیابی نباشد،  دانشجویان با مشكلات مواجه خواهند شد.  دانشجویان رویكردی را می پذیرند كه با ادراكشان از تكلیف مرتبط است و فعالیت آن ها در امر مطالعه و یادگیری نتیجه ادراكاتشان از محیط و دوره و تعاملی است كه با محیط دارند.  اگر ادراك دانشجویان این باشد كه ارزیابی،  مطالبه باز تولید دانش و انتقال اطلاعات را از آن ها دارد به احتمال قوی یك رویكرد صوری به یادگیری را بر می گزینند و بر حافظه تأكید می كنند.  ادراكات دانشجویان از برنامه درسی،  تدریس خوب،  اهداف روشن،  حجم (فشار) كار،  تكالیف دشوار و ارزیابی مناسب بر انتخاب رویكرد یادگیری آنان تأثیر دارد.  تفسیر فراگیران از محیط یادگیری و شیوه اجرای برنامه درسی به میزان مهمی در تعیین جهت هدفی كه دنبال می كنند و هم چنین بر رویكردهای یادگیری آنان مؤثر است. (ساکتی و همکاران ، 1386) 

 

 

اصطلاحات رویكردهای صوری و عمقی ابتدا توسط مارتون و سالجو (1976) مطرح شده و تحقیقات متعددی پیرامون آنها صورت گرفته است بیگز (1987) رویكرد سومی را به نام رویكرد استراتژیك یا  حصولی به آنها افزود كه ممكن است گاهی اوقات با رویكردهای حصولی و عمقی در هم آمیزد.   (ساکتی و همکاران ، 1386) این باور كه دانشجویان رویكردهای صوری،  عمقی و یا حصولی یادگیری را می پذیرند تأثیر معنا داری روی طراحی رویكردهای تدریس در آموزش عالی داشته است.  باید به خاطر داشت كه نباید دانشجویان به عنوان فراگیران صوری یا عمقی توصیف شوند.  چرا كه این واژه ها بیشتر بر رویكرد اشاره دارند و نه به فراگیر،  یك دانشجو می تواند در زمان های مختلف و به تناسب تكالیف متفاوت رویكردهای متفاوتی را در پیش گیرد.  

 

 

هر رویكرد یادگیری دارای دو بعد انگیزه و استراتژی است.  دانشجویان دارای رویكرد صوری،  انگیزه بیرونی (صوری) دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند كسب شغل خوب می دانند.  آنها نیازمند به تعادل بین كار سخت و اجتناب از شكست هستند و با اتخاذ استراتژی صوری هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می كنند.  تمركز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تكلیف و باز تولید دانش از طریق یادگیری مبتنی بر عادت و تكرار است و تكالیف را فاقد ارتباط با یكدیگر تلقی می كنند.  رویكردی كه دانشجو برای یادگیری در پیش می گیرد و بر اساس آن عمل می كند به شرطی می تواند مطلوب واقع شود كه به تبدیل منجر شود.  یعنی بتواند با برقراری رابطه بین مفاهیم و درك نسبت و ارتباط اجزای با یكدیگر و با كل به شیوه تجزیه و تحلیل و تركیب موضوعات پراكنده،  از آن ها به نتیجه ای جدید و نو برسد كه البته صفت تازگی و نو بودن می تواند مختص به آن یاد گیرنده در مقطع زمانی مورد نظر باشد.  چنین رویكردی را می توان رویكرد عمقی تلقی نمود.  

 

دانشجویان دارای رویكرد عمقی به ماده درسی علاقه مند هستند و با انگیزه درونی (عمقی) سعی در حداكثر رسانیدن فهم خود از درس برای ارضای كنجكاوی خود دارند.  آن ها با اتخاذ استراتژی عمقی تكالیف را جالب تلقی كرده و روی معنای ضمنی مطالب بیشتر از معانی لفظی آن ها تأكید می كنند و در جستجوی انسجام بین اجزای تكالیف مختلف با یكدیگر هستند.  برای این كه دانشجویان رویكرد عمقی به یادگیری را اتخاذ كنند لازم است اساتید با اتخاذ رویكرد عمقی به تدریس و ارزیابی مشوق دانشجویان باشند. 

دانشجویان دارای رویكرد حصولی یا استراتژیك برداشت خاصی از انگیزه بیرونی (حصولی) دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می كنند.  آن ها با اتخاذ استراتژی حصولی و گزینش راهبرد مرتبط با تكلیف،  سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه،  مطالب را دنبال می كنند.  این دانشجویان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی كه می توانند بالقوه كسب كنند برای تكالیف خود زمان صرف می كنند.  

 

نتایج ارزیابی رویكردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد كه دانشجویان در اثر تجارب خود از آموزش عالی تشویق به درگیر شدن با رویكردهای مطلوب یادگیری یعنی رویكرد عمقی نمی شوند.  این چنین استنباط می شود كه محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانشجویان را نه ملزم و نه تشویق به رویكرد عمقی یادگیری می كند و ادراكات دانشجویان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود.  كیفیت كل یادگیری و نتایج یادگیری با رویكردهای یادگیری دانشجویان مرتبط است و اگر اساتید از ویژگی های دانشجویان خود بر حسب شیوه ی رویكردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند این دو می توانند بهبود یابند. رویكردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.  رویكرد سطحی مبتنی بر انگیزه حداقل كردن تلاش،  هم چنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش كم می باشد.  یعنی كسب نمره ی قبولی.

 

  اما از راه میان بر كه اغلب به معنای آن است كه دانشجو مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است.  رویكرد حصولی نیز نتیجه گرا است نه وظیفه گرا و برای دانشجویی كه این رویكرد را دنبال می كند نمره بالا هدف است.  دانشجو وظیفه خود را فقط به دست آوردن نمره می داند.  بیشتر نگران عامل هزینه – سود،  زمان و تلاش است و تقلب نیز در خدمت این هدف قرار می گیرد.  اما رویكرد عمقی تنها رویكرد وظیفه گرا است.  در این رویكرد دانشجو می كوشد تا مواد آموزشی را بفهمد،  اجزای را به كل مرتبط بسازد و یادگیری را با دانش موجود خود یكپارچه كند و آن را در موقعیت های جهان واقع به كار گیرد.  در رویكرد راهبردی یا حصولی،  هدف دانشجویان سبقت گرفتن از ارزیابی است یعنی دانشجویان از الزامات ارزیابی آگاهند و با دقت متوجه ترجیحات ادراك شده از سوی اساتید هستند.  از این رو آن ها زمان و تلاش خود را برای بالا بردن نمرات خود بكار می گیرند. 

 

 معمولاً دانشجویان دارای رویكرد عمقی و حصولی (اغلب موارد عمقی) در ارزیابی ها عملكرد بالاتری دارند و در اغلب تحقیقات رابطه منفی بین نمرات دانشجویان در رویكرد صوری و عملكرد تحصیلی و رابطه ی مثبت بین رویكرد عمقی و حصولی و عملكرد تحصیلی دانشجویان در امتحانات گزارش شده است.  دانشجویی كه یادگیری را برحسب افزایش كمّی در دانش یا حفظ كردن تلقی می كند،  غیر ممكن است كه یك رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كند و بر عكس دانشجویانی كه یادگیری را انتزاع معنا یا فرا گرد تفسیری با هدف فهم واقعیت تلقی كنند،  احتمال بیشتری هست كه رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كنند.  دانشجویانی كه ماهیت ارزیابی را مشوق یادآوری می دانند و فشار كار را بالا تلقی می كنند به احتمال قوی رویكرد صوری را می پذیرند در حالی كه رویكرد عمقی با ادراكات مثبت از تدریس واجد كیفیت بالا،  اهداف روشن و تا حدی استقلال در یادگیری را تشویق كند.

 

  ادراك دانشجویان از زمینه تدریس مستقیماً بر انگیزه و آمادگی آنان و تصمیماتشان برای عمل اثر می گذارد.  به طور كلی دانشجویان روش یادگیری خود را با ادراكشان از آنچه برای آن ها لازم است تطبیق می دهند.  اكثر دانشجویان به شدت تحت تأثیر سیستم ارزیابی هستند.  آنها عناوینی را می خوانند و مهارت هایی را تمرین می كنند كه می اندیشند به احتمال بیشتر در امتحان خواهد آمد.  در صورتی كه اساتید از ارزیابی به صورت هدفمند استفاده نكنند،  دانشجویان می كوشند تا پی برند چه چیزی مهم است و با خواندن مواد بدون اهمیت در جهت اهداف نا مناسب فعالیت كنند.  محصول یادگیری ممكن است به صورت كمی با تأكید بر اینكه چقدر یاد گرفته می شود ارزیابی شده و یا به صورت كیفی با تأكید بر اینكه به چه خوبی و به چه روشی یاد گرفته می شود ارزیابی گردد.  ماهیت ارزیابی باید ماهیت اهداف یادگیری را منعكس كند.  تغییر رویكرد یادگیری دانشجویان طی دوره ی تحصیلی نشانه تأثیر تدریس و زمینه بر ادراكات دانشجویان و رویكردهای یادگیری آن هاست.  رویكردهای ارزیابی با هدف باز تولید دانش،  تدریس رسمی،  انتقال مستقیم اطلاعات،  فشار كار سنگین و فقدان آزادی در شیوه ی یادگیری،  مشوق رویكرد صوری یادگیری هستند (ساکتی و همکاران ، 1386)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22

 

مبانی نظری در زمینه یادگیری

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

 

پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر

2-4-2:پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وضعیت مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وضعیت مدیریت دانش مبانی نظری وضعیت مدیریت دانش در سازمان دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت…

پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی

پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی اصول نگهداری مواد غذایی تحقیق اصول نگهداری مواد غذایی جلوگیری و یا به تأخیر انداختن تجزیه های میکروبی روشهای جلوگیری و یا به تأخیر انداختن تجزیه های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی 30 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقص بینایی مبانی نظری نقص بینایی پیشینه تحقیق نقص بینایی پیشینه داخلی نقص بینایی پیشینه خارجی نقص بینایی پیشینه پژوهش نقص بینایی پیشینه نظری…

مقاله کامل فرکانس

مقاله کامل فرکانس رادیوآماتور frequency فرکانس طیف الکترومغناطیسی اسکنرها یا دستگاههای بی سیم مدولاسیون مقاله کامل فرکانس دانلود مقاله کامل فرکانس رفتن به سایت اصلی مقاله کامل فرکانس         بَسامَد، تَواتُر یا فرکانس ( frequency) به اندازه‌گیری تعداد دفعاتی گویند که یک…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی بررسی پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی تحلیل استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت استراتژی های منابع انسانی تحقیق استراتژی های مدیریت منابع انسانی رفتن…

معرفی درایورهای جریان متناوب

معرفی درایورهای جریان متناوب جریان متناوب دانلود پایان نامه درایورهای AC دانلود پایان نامه درایورهای جریان متناوب معرفی درایورهای جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان AC دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق…

مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته…

آثار روانی و دینی حسادت و پیامدهای اجتماعی آن

آثار روانی و دینی حسادت و پیامدهای اجتماعی آن کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت آثار روانی حسادت آثار جسمانی حسادت پیامدهای فردی حسادت پیامدهای دنیوی حسادت پیامدهای اخروی حسادت پیامدهای اجتماعی حسادت تعریف حسادت در علم اخلاق تحقیق کامل…

فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک فصل سوم پایان نامه استقرار مدیریت…

مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم

مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم اگوست كنت امیل دوركیم مبانی جامعه شناسی سیاسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی مقایسه اندیشه‌های اگوست كنت و امیل دوركیم دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی…

پایان نامه رشته تاریخ با عنوان انقلاب اسلامی

پایان نامه رشته تاریخ با عنوان انقلاب اسلامی مقایسه بین انقلابهای جهان با انقلاب اسلامی ایران حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی ایران تئوریهای مختلف حوادث انقلاب اسلامی ایران دیدگاههای مختلف حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی پایان نامه انقلاب اسلامی ایران…

تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری

تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری بهره وری اثربخشی سیستم اتوماسیون اداری فن آوری اطلاعات و ارتباطات سیستم های اطلاعاتی مدیریت تاثیر اتوماسیون اداری بر بهره وری دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

دانلود پرسشنامه تعارض سازمانی بین فردی با روایی و پایایی 

دانلود پرسشنامه تعارض سازمانی بین فردی با روایی و پایایی  کلمات کلیدی : دانلود پرسشنامه تعارض بین فردی پرسشنامه تعارض سازمانی رابینز پرسشنامه تعارضات سازمانی پرسشنامه استاندارد تعارض سازمانی پرسشنامه مدیریت تعارض سازمانی پرسشنامه حل تعارض سازمانی رابینز دانلود پرسشنامه…

مبانی نظری بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

مبانی نظری بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت…

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارتباطات‎ ‎بیشترهمیشه بهترنیست؟ فعل و انفعال‎ ‎بین‎ ‎ارتباطات موثر وتعارض‎ ‎بین فردی‎ ‎درتاثیر بررضایت

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارتباطات‎ ‎بیشترهمیشه بهترنیست؟ فعل و انفعال‎ ‎بین‎ ‎ارتباطات موثر وتعارض‎ ‎بین فردی‎ ‎درتاثیر بررضایت ارتباطات موثر خریدار وفروشنده فعل و انفعال بین ارتباطات همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل…

تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها

تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها دانلود تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها سند رسمی رعایت حدود صلاحیت مامور رسمی رعایت مقررات قانونی در تنظیم سند سند رسمی از دیدگاه مقررات ثبتی سند عادی سند لازم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی مبانی نظری تنوع فرهنگی دانلود مبانی نظری تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات نظری تنوع فرهنگی فصل دوم پایان نامه تنوع فرهنگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات و مبانی…

خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی بر اساس کتاب دكترحساس یگانه

خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی بر اساس کتاب دكترحساس یگانه خلاصه کتاب جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی جزوه دست نویس دانشجو از مباحث کلاس به…

پروپوزال ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری

پروپوزال ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی شرایط فیزیکی محیط کار طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری…

ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی روش سوراخکاری مرکزی دانلود پایان نامه تنش زدایی دانلود پایان نامه تنش پسماند تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک بررسی تنش های پسماند در نمونه…

پایان نامه سلامت روانی فرزندان

پایان نامه سلامت روانی فرزندان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه درباره سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی کودکان پایان نامه سلامت روانی دختران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری 109 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری 109 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بروز فساد اداری پیشینه پژوهش بروز فساد اداری پیشینه تحقیق بروز فساد اداری مبانی نظری فساد اداری فصل دوم پایان نامه فساد اداری مبانی…

فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی

فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی پیشینه داخلی مهارت های اجتماعی پیشینه خارجی مهارت های اجتماعی پیشینه پژوهش مهارت…

تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در ایران و جهان

تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در ایران و جهان محیط‌ زیست توسعه پایدار همایش‌های محیط زیست مقوله‌های زیست محیطی جهان بدون مرز تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *