مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

مبانی نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
ادبیات و مبانی نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه
دانلود پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه
دانلود مبانی نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
فصل دوم پایان نامه رتبه بندی در صنعت بیمه
ادبیات نظری رتبه بندی در صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

 

 

 

 

 

 

مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه: در این بخش به بررسی رتبه بندی شرکت های بیمه می پردازیم که حاوی مباحث ذیل می باشد:
بعد از تعریف رتبه بندی، تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی، ضرورت، اهداف، مزایا، محدودیت ها و متدولوژی رتبه بندی شرکت های بیمه و در ادامه طبقات روش شناسی و مهم ترین فاکتورهای مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی عنوان می گردد.

2-5-1- مقدمه:
موضوع رتبه بندی بنگاههای اقتصادی کشور و تأثیر آن بر قدرت مانور شرکت های مورد رتبه بندی در سطح بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیّت است و بی گمان، اهمیّت و ضرورت آن برای فعالان و برنامه ریزان اقتصادی کشور کاملاً مشخص است. اما اهمیّت هر نوع رتبه بندی تا حدود زیادی بستگی به میزان تخصص و تجربه و توانایی و اختیارات مؤسسات متصدی رتبه بندی دارد. با توجه به اینکه مؤسسات رتبه بندی بین المللی به دلایل سیاسی رغبتی به ارزیابی و رتبه بندی بنگاههای اقتصادی ایران ندارند، لذا در این زمینه باید به توانمندی های سازمان ها و مؤسسات داخلی اکتفا کرد (یاری، 1389، ص 34).

 

2-5-2- تعریف رتبه بندی:
–    رتبه بندی؛ ارزیابی و قضاوتی است که شخص ثالث یا یک سازمان مستقل و غیر ذینفع درباره اعتبار یک شرکت به عمل می آورد. 
–    رتبه بندی؛ سنجش یک موضوع با موضوعات مشابه به منظور تعیین و برتری آن نسبت به دیگران، این سنجش می تواند نسبت به وضعیت مالی یا اعتباری یک فرد یا یک موسسه باشد. رتبه بندی عبارتست از؛ تنظیم اشیاء یا افراد بر مبنای یک ویژگی معین یا مجموعه از اختصاصات آنها (عزیزی نقش، 1390). 

 

2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه:
منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه، ارزیابی پیچیده از شرایط و وضعیت مالی و غیر مالی شرکت بیمه است، که توسط متخصصین مستقل انجام می شود و به عنوان یکی از عناصر اصلی رقابت غیر قیمتی در بازار تلقی می شود. به بیان ساده؛ با رتبه بندی، موقعیت و وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه از ابعاد مختلف به ویژه ابعاد مالی روشن می شود. یا به عبارتی، رتبه بندی رویدادی جهت شفافیت موقعیت و وضعیت مؤسسه بیمه در بازار عمل می کند (میرزائی و صفری، 1388، ص 16).

 

2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی:
 مفهوم رتبه‌بندی با رده‌بندی بسیار متفاوت است. در رتبه‌بندی پدیده مورد بررسی با مقیاسی مستقل مورد محک قرار می‌گیرد، ولی در رده‌بندی پدیده مورد بررسی با هم مقایسه می‌شوند. فرض کنید شرکت‌های بیمه دانشجویان یک کلاس هستند. در آخر دوره تحصیلی بر اساس معیارهای مختلف که همان امتحانات پایان ترم می باشد، شاگردان قبول، مشروط یا مردود می شوند. قبولی یا مردودی دانشجویان با توجه به نتایج حاصل از معیارهای از قبل تعریف شده که همان امتحانات و دروس می باشد، تعیین می‌شود. در این مثال دو نکته قابل توجه می باشد؛ اولاً معیارهای قبولی یا مردودی مستقل از نتایج به‌دست آمده از دانشجویان است و در آغاز شروع تحصیل معین می باشد؛ ثانیاً معیارهای رتبه‌بندی، فارغ از نتایج به دست آمده تغییر نمی‌کنند. حال یک کنکور را در نظر بگیریم که قرار است از بین ده‌هزار نفر شرکت‌کننده، هزار نفر جذب شوند. در این جا مفهوم رده‌بندی مصداق دارد که کلیه افراد، صرف نظر از نمرات آنها از بالاترین نمره تا نفر هزارم به‌عنوان قبولی اعلام می‌شوند. 

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نیز اینگونه بررسی می‌شود که کدام شرکت با توجه به ساختار سرمایه، مدیریت ریسک بر منابع خود و مجموع ریسک‌هایی که قبول کرده، توانايی پذیرفتن ریسک‌های جدید یا قبول تعهدات جدید را دارد و کدامیک به‌ صورت مشروط می‌توانند و کدامیک حق قبول ریسک اضافه‌تر را ندارند (rahimaher@yahoo.com).

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-1- مقدمه
2-5-2- تعریف رتبه بندی
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي

2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد 
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق
2-7- مدل پیشنهادی تحقیق
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)

منابع

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

مبانی نظری تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

مبانی نظری تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری شناسایی بدافزارها در محیط محاسبات ابری مبانی نظری تشخیص و ردیابی…

قراردادها و شرایط عمومی انتقال حقوقی سهام

قراردادها و شرایط عمومی انتقال حقوقی سهام انتقال حقوقی سهام شكل حقوقی انتقال سهام شرایط عمومی انتقال سهام انتقال سهام در شرکتهای تعاونی ماهیت حقوقی انتقال سهام رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق قراردادها و شرایط عمومی انتقال…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک 69 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک چارچوب نظری ارزیابی عملکرد بانک فصل دوم پایان نامه…

پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری

پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری کلمات کلیدی : پروپوزال رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری نمونه پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال امنیت در…

فناوری نانو و خودروهای امروزی

فناوری نانو و خودروهای امروزی نانو نانوکامپوزیت کاربرد فناوری نانو در خودروهای امروزی فناوری نانو و خودروهای امروزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق صنایع…

پاورپوینت پيامدهاي اخلاقي مديريت برند

پاورپوینت پيامدهاي اخلاقي مديريت برند کلمات کلیدی : پاورپوینت پيامدهاي اخلاقي مديريت برند پيامدهاي اخلاقي مديريت برند مديريت برند تحقیق مديريت برند تعریف برند محصول فرعي برندينگ جامعه برند چگونه محصول از برند متمايز مي شود شهرت و متمايز شدن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری 107 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری 107 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری ادبیات نظری امنیت در رایانش ابری…

پاورپوینت مقدمه‌ای بر مبانی نظری انتقال سیاست

پاورپوینت مقدمه‌ای بر مبانی نظری انتقال سیاست کلمات کلیدی : پاورپوینت مقدمه‌ای بر مبانی نظری انتقال سیاست مقدمه‌ای بر مبانی نظری انتقال سیاست مبانی نظری انتقال سیاست درس آموزی و انتقال سیاست تعاریف و نظریات و مدل‌های یادگیری سیاستی مدل…

پیشرفت ، ایمنی و هدف در صنعت جوشکاری

پیشرفت ، ایمنی و هدف در صنعت جوشکاری جوش آرگون بازرسی جوش صنعت جوشکاری انواع جوشکاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق مدیریت رسانه پیشینه داخلی مدیریت…

اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد

اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد تحلیل عمودی تحلیل افقی بازده قیمت روزانه شاخص بازار و…

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی در زنان دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی زنان پایان نامه در مورد سرسختی روانشناختی پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد 47 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی پیشینه خارجی…

نظریه های روانشناسی و جامعه شناسی مرتبط با تنظیم خانواده

نظریه های روانشناسی و جامعه شناسی مرتبط با تنظیم خانواده کلمات کلیدی : نظریه های تئوری اقتصادی نظریه های تنظیم خانواده نظریه کنش اجتماعی تالکوت پارسونز تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده نظریه های روانشناسی مرتبط با تنظیم خانواده…

پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن

پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن برنامه سازی خلاق در رادیو اصول برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی مولفه های برنامه سازی…

دانلودكارآموزي در سازمان مسكن

دانلودكارآموزي در سازمان مسكن کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي در سازمان مسكن رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي در سازمان مسكن فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 100 حجم : 3 مگابایت فصل اول آشنایی کلی با مکان کار…

پروپوزال بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان

پروپوزال بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر…

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه erp پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های دولتی پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه عوامل حیاتی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق  مدیریت عرضه و خرید 41 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق  مدیریت عرضه و خرید 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت عرضه و خرید مبانی نظری مدیریت عرضه و خرید پیشینه تحقیق مدیریت عرضه و خرید پیشینه پژوهش مدیریت عرضه و خرید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری 77 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری 77 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رایانش ابری مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش ابری پیشینه نظری…

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پرسشنامه ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت در پیاده…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش رقابتی مبانی نظری هوش رقابتی پیشینه تحقیق هوش رقابتی پیشینه داخلی هوش رقابتی پیشینه خارجی هوش رقابتی پیشینه پژوهش هوش رقابتی پیشینه نظری…

دیدگاه ها و مولفه های بهزیستی ذهنی

دیدگاه ها و مولفه های بهزیستی ذهنی کلمات کلیدی : اهمیت بهزیستی ذهنی بهزیستی ذهنی و روانشناختی دیدگاه های بهزیستی ذهنی مولفه های بهزیستی ذهنی تعریف مفهومی بهزیستی ذهنی تعریف عملیاتی بهزیستی ذهنی پایان نامه بهزیستی ذهنی متغیرهای پیش بینی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *