مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری 63 صفحه

کلمات کلیدی :

پیشینه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فصل دوم پایان نامه اندازه گیری رضایت مشتری
مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه پژوهش اندازه گیری رضایت مشتری
چارچوب نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه داخلی و خارجی اندازه گیری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری :

– تعريف رضايت مشتري
    امروزه جلب كامل رضايت مشتري هدف اصلي بسياري از سازمان ها شده است. موتورولا و زيراكس از اولين شركت هايي بودند كه هدف “رضايت 100درصد مشتري” را براي خود انتخاب كردند . تمركز بر مشتري براي اين شركت ها و بسياري از شركت هايي كه اين هدف را دنبال مي كنند ، به عنوان نتيجة حركتي به سمت كيفيت گرايي بوده ، ولي براي برخي ديگر از كارشناسان  بخشي از هدف گذاري هاي مديريت ارشد سازمان بوده است[32].

 

 

رضايت مشتري به دو صورت تعريف شده است[32] :

به عنوان خروجي و يا به عنوان فرآيند.

 

 دسته اول رضايت مشتري را به عنوان نتيجة نهايي حاصل از مصرف يك كالا يا خدمت تعريف مي كنند :
    خروجي فرآيند خريد و مصرف كه در نتيجة مقايسة خدات و هزينه هاي خريد با آنچه توسط مشتري پيش بيني شده بود ، حاصل مي شود. 
    دسته دوم تعاريفي هستند كه بيشتر بر جنبه هاي ادراكي و روانشناختي تاثيرگذار بر رضايت مشتري تاكيد دارند: 
    ارزيابي اينكه آيا كالا يا خدمت دريافت شده همانگونه كه انتظار مي رفته بوده است. يا ارزيابي اينكه آيا آلترناتيو انتخاب شده با معيارهاي از پيش تعيين شده سازگار بوده است.

 

    يكي از تعاريف جامعي كه در اين زمينه وجود دارد مربوط به استاندارد

 

 

2000 :ISO 9000  است كه رضايت مشتري را برداشت وي از ميزان برآورده شدن الزاماتش تعريف كرده است. همچنين ذكر كرده است كه شكايت مشتري مي تواند نشان دهنده عدم رضايت وي باشد ولي عدم شكايت نشان دهنده رضايت بالاي مشتري نيست .[20]

 

    استاندارد 2000 : ISO 9001 نيز ضرورت توجه به مشتري را تصريح كرده است و به عنوان يكي از اندازه گيري هاي عملكرد سيستم مديريت كيفيت ، سازمان بايد اطلاعات مربوط به برداشت مشتري از ميزان برآورده سازي الزامات مشتري توسط سازمان را مورد پايش قرار دهد. روش هاي دريافت و استفاده از اين اطلاعات بايد معين شوند.

 

 

اندازه گيري رضايت مشتري
يكي از صاحبنظران در مورد مشتري مي گويد[21]:
((مشتري هميشه رئيس بوده، هست و خواهد بود . مشتري تنها رئيسي است كه بايد او را راضي كنيد. او صاحب و مالك همه دارايي هاي شماست. او كسي است كه براي شما خانه، اتومبيل و لباس مي خرد. او هزينه گردش و تفريح شما را فراهم مي سازد، فرزندانتان را به مدرسه مي فرستد. هزينه ويزيت پزشك و تهيه داروي شما را تقبل مي شود او پرداخت كننده چك هاي وصولي شماست . او كسي است كه به شما ارتقا و ترفيع ميدهد. مشتري كسي است كه اگر او را از خود برنجانيد حقوق و مزايايتان را قطع مي كند)).اگر شما سيستمي داشته باشيد كه رضايت مشتريان را بصورت مستمر اندازه گيري كند مانند اين است كه همواره فشارخون، ضربان قلب و علائم حياتي را در برابر ديدگان خود داريد. مشتريان راضي به احتمال زياد براي تكرار خريد مراجعه مي نمايند ولي مشتريان خشنود(شيفته) بي ترديد خريد خود را تكرار خواهند كرد و به مشتريان ماندگار(وفادار) تبديل خواهند شد. تفاوت مشتريان راضي و شيفته در اين است كه مشتريان راضي به راحتي ممكن است توسط رقبا ربوده شوند . اگر رقبا به يك مشتري راضي خدمات يا محصولي مشابه با كمي برتر ارائه دهند احتمال گرايش مشتري به خريد از رقبا بسيار زياد خواهند بود . اما مشتريان شيفته به ندرت به تبليغات يا دعوت ديگر سازمانها توجه مي نمايند [21].

 

اندازه گيري مرتب و پيوسته خشنودي مشتريان يك ضرورت انكار ناپذير جهت وفادار سازي مشتريان است . بر اساس تحقيقات TARP نزديك به 25% از مشتريان از خريد خود ناخشنود مي شوند و 95% نسبت به شكايت از سازمان مربوط اقدام نمي كنند . طبق تحقيقات انجام شده مشترياني كه شكايت نمي كنند دليل رفتار خود را نبود سيستم شفاف و راحت جهت ارتباط و انتقال شكايت اعلام داشته اند[23].به همين دليل براي سازمان مشتري مدار لازم است كه در مورد ارتباط با مشتري در تمام زمانها (پيش از خريد، در هنگام خريد و پس از خريد) اقدامي انجام دهد.

 

 

عواملي كه در هر مرحله تاثير گذار هستند عبارتند از[23]:

در هنگام خريد:
شهرت سازمان، نام تجاري، تجربيات پيشين، نظرات ديگران، تبليغات، فرهنگ سازي مصرف، كيفيت، ويژگي و عملكرد محصول، توضيحات فروشندگان،    ضمانتها و گارانتي ها،    قيمت،    برنامه ها و سياستهاي پشتيباني از مشتري،

 

 

 

پس از خريد:
    سهولت نصب و استفاده،    پاسخ به شكايات ،اقدام به موقع براي تعميرات، در دسترس بودن عرضه كننده و خدمات او،    قطعات يدكي،     مقايسه عملكرد محصول با محصولات رقبا
    با توجه به اينكه مشتري در كدام مرحله از خريد قرار دارد صداي مشتري ها (VOC) مختلف دريافت خواهد شد. در جمع آوري VOC بايد از همه مراحل اطلاعات را جمع آوري كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم. مبانی نظری تحقیق
2-1- مشتری
2-1-1- مقدمه
      2-1-2- تعریف مشتری
      2-1-3- انواع مشتری
      2-1-4- ارزش مشتری
2-2- رضایت مشتری
2-2-1- مفهوم رضایت مشتری
2-2-2- تعریف رضایت مشتری
2-2-3- دلایل افزایش اهمیت جلب رضایت مشتری
2-2-4- اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-5- برنامه اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-6- فرآیند اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-7- چرا می خواهیم رضایت مشتری را اندازه گیری کنیم؟
2-2-8- چه کسی از اطلاعات بدست آمده استفاده خواهد کرد؟
2-2-9- داده ها باید به چه صورت باشند؟
2-2-10- اهداف متداول اندازه گیری رضایت مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
مروري بر تحقيقات گذشته    30
شکل 3-1- اجراي موفق مديريت ارتباط با مشتري (بولينگ و همكاران ، 2006) [29]    37
   شکل 3-2-  عناصر کليدي مديريت ارتباط با مشتري (ليندگرين و همكاران ، 2006)[36]    38
8 عنصر سازنده CRM از نظر گارتنر    42
•    تمركز بر مشتريان اصلي و كليدي    43
•    سازماندهي فرايندهاي كسب و كار    44
•    مديريت دانش    44
•    برخورداري از فناوريهاي مدرن و به روز    45
شکل 1 مدل ارزيابي موفقيت استراتژي مديريت ارتباط با مشتري در صنعت نساجي[9]    49
فهرست منابع و مآخذ:    56

منابع

 

 

 

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی تئوری…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با…

پایان نامه کارشناسی نمایش گرایش ادبیات نمایشی با عنوان نظری بازکاوی بحران هویت در آثار اوژن یونسکو و عنوان عملی نمایش نامه‌ی یک شب معمولی

پایان نامه کارشناسی نمایش گرایش ادبیات نمایشی با عنوان نظری بازکاوی بحران هویت در آثار اوژن یونسکو و عنوان عملی نمایش نامه‌ی یک شب معمولی اوژن یونسکو عصر اضطراب عصر بحران آثار اوژن یونسکو فیلسوفان عصر بحران بحران هویت در…

جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات

جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی نمونه سوالات رفتن به سایت اصلی جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات ویژه کلیه دانشجویان مقطع…

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی دانلود پایان نامه دیوید هاکنی دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی ویژگیهای آثار دیوید هاکنی تحلیل آثار دیوید هاکنی بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه…

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی ویژگی های حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی با استفاده از ماده های قانونی GPS چیست GPS چگونه کار می کند از GPS چه استفاده در تعیین حدود…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و…

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه) خصوصی سازی صنعت بیمه روشهای خصوصی سازی صنعت بیمه آثار خصوصی سازی صنعت بیمه دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان نامه بیمه آثارخصوصی سازی…

پوششهای ممنوع در شرع مقدس اسلام

پوششهای ممنوع در شرع مقدس اسلام پوششهای ممنوع حجاب اسلامی پوششهای ممنوع در اسلام پوششهای حرام بر زن مسلمان پوششهای حرام بر مرد مسلمان پوششهای غیرجایز مرد مسلمان پوششهای ممنوع برای زنان پایان نامه حجاب پایان نامه پوششهای ممنوع در…

مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد

مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد مسیل شهر مشهد مشکلات بهداشتی بافت خاک دانلود مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی زمین شناسی سیستم همکاری…

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی کلمات کلیدی : مولفه های تشکیل دهنده شادمانی عوامل موثر بر شادی و شادمانی اثرات شادی از منظر روان شناسی عوامل شادی دنیوی از نظر آیات و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منابع شناخت 31 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منابع شناخت 31 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منابع شناخت خود مبانی نظری منابع شناخت خود پیشینه تحقیق منابع شناخت خود پیشینه داخلی منابع شناخت خود پیشینه خارجی منابع شناخت خود پیشینه…

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان…

سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی

سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی رهبری تحولی رهبری خدمتگزار بهسازی منابع انسانی سبک رهبری سبک رهبری مدیران دانلود تحقیق رشته مدیریت سبک رهبری در سازمانهای آموزشی بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی سبک رهبری و بهسازی…

تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی حقوق بشر سلب حقوق مدنی حقوق مدنی نسبی حقوق مدنی مطلق تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق رفتن به…

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری بررسی روند توسعه شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری در شهر ری شناخت الگوی…

پروپوزال کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

پروپوزال کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند مدیریت دانش شخصی استقرار مدیریت دانش در دانشگاه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پروپوزال مدیریت دانش شخصی کاربرد مدیریت دانش…

بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی

بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی ابعاد هوش سازمانی نظریه های هوش سازمانی  مدل های هوش سازمانی  پایان نامه هوش سازمانی دانلود پایان نامه هوش سازمانی پایان نامه درباره هوش سازمانی رفتن به سایت اصلی هوش سازمانی داشتن…

تحلیل سیستم نامتعادل

تحلیل سیستم نامتعادل ترانسفورمر سیستم قدرت سیستم متعادل سیستم نامتعادل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق برق رفتن به سایت اصلی تحلیل سیستم نامتعادل  …

عوامل مؤثر بر برندسازی فضاهای عمومی، از طریق بررسی رابطه هویت و ارزش ویژه برند

عوامل مؤثر بر برندسازی فضاهای عمومی، از طریق بررسی رابطه هویت و ارزش ویژه برند برندسازی فضاهای عمومی، هویت و ارزش ویژه برند ، رضایت گردشگران، پیاده راه های شهری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق با موضوع عوامل مؤثر…

پرسشنامه ارزیابی آمادگی شهر الکترونیک

پرسشنامه ارزیابی آمادگی شهر الکترونیک پرسشنامه شهر الکترونیک پرسشنامه شهر الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی آمادگی شهر الکترونیکی پرسشنامه پیاده سازی شهر الکترونیکی دانلود پرسشنامه شهر الکترونیک دانلود استاندارد پرسشنامه شهر الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

تاثیر شرایط تاریخی و سیاسی بر اقامه نماز جمعه و فتاوای فقها

تاثیر شرایط تاریخی و سیاسی بر اقامه نماز جمعه و فتاوای فقها کلمات کلیدی : وجوب نماز جمعه در قرآن وجوب نماز جمعه در زمان غیبت وجوب تخییری نماز جمعه وجوب تعیینی نماز جمعه ادله وجوب نماز جمعه حکم وجوب…

آثار و نحوه انعقاد معاملات با حق استرداد و مقایسه آن با عقود مشابه در حقوق ایران و انگلیس

آثار و نحوه انعقاد معاملات با حق استرداد و مقایسه آن با عقود مشابه در حقوق ایران و انگلیس پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق ایران معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس مقایسه…

اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت

اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت هارمونیک ها اثرات هارمونیک ها اثرات هارمونیک ها بر سیستمهای قدرت اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت دانلود مقاله…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *