مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  مدیریت بازارگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

 

 

 

 

چکیده:

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .

 

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

2- 1مقدمه  11

2-2 تاریخچه  11

2-3 تاریخچه برند 12

    2-4 تاریخچه برند در ایران 13

    2-5 تعریف برند در ایران  14 

    2-6 برند چیست  14 

    2-7 اهمیت برند 17

   2-8 هرم برند  17

2-9 مدل محوری برند  19

2-10 ارزش برند  20

2-11 خصوصیت ویژه برند 21

    2- 11-1  تحریک احساسات توسط برند  21

2-11-2 تصویر شخصی از برند  21

    2-11-3 ارزش کارمزد ادراک شده     21

    2-411- عملیات و فعالیت خدمت  21

    2-11-5 محیط  22

    2-12 ابعاد ارزش ویژه برند  22

   2-12-1 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری  24

2-12-1-1 تعریف مقصد گردشگری      24

    2-12-1-2 ویژگی های مقصد گردشگری  24

2-12- 1-3 ساخت برند  25

2-12-2 آگاهی از برند  28

2-12- 3 تصویر ذهنی برند  30

2-12-4 کیفیت ادراک شده 33

2-12-5 وفاداری برند 34

2-13 ارزش کلی ارزش ویژه برند  37

2-14 زنجیره ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر  38

2-15 رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند(شاخص های ارزش ویژه برند)  39

2-15-1 شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کاپفرر  40

2-15-2   شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 40

2-15-3شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر 40

بخش دوم

پیشینه تحقیق 43

الف- پیشینه خارجی 43

ب- پیشینه داخلی   44

جمع بندی فصل دوم 50

 

 

 

                                              

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره2-1: ویژگی های تصویر ذهنی برند——————————————————————-32

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1: هرم برند———————————————————————————————–18

شکل 2-2:مدل محوری برند————————————————————————————–19

شکل 2-3: مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دید گردشگران در مقاصد گردشگری———————————- 23

شکل2-4 مراحل آگاهی از برند ———————————————————————————–30

شکل 2-5: مدل زنجیره ارزش برند کلر ————————————————————————– 38

شکل 2-6 : مدل مفهومی تحقیق———————————————————————————– 44

شکل 2-7: مدل تلفیقی توسط محقق از مدل های موجود در ادبیات ————————————————– 46

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…

ارزیابی فرم سفالهای شوش

ارزیابی فرم سفالهای شوش سفال های شوش فرم سفال های شوش بررسی فرم سفال های شوش دانلود تحقیق سفال شوش دانلود تحقیق فرم سفال شوش دانلود تحقیق ارزیابی فرم سفالهای شوش رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته هنر ارزیابی…

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی مفاهیم مختلف تابعیت وضعیت تابعیت در حقوق ایران وضعیت حقوقی افراد بی تابعیت تابعیت در حقوق ایران تابعیت در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه تابعیت دانلود پایان نامه…

پایان نامه رشته حقوق با عنوان بایسته های مسئولیت مدنی و کیفری (نظری، علمی، کاربردی)

پایان نامه رشته حقوق با عنوان بایسته های مسئولیت مدنی و کیفری (نظری، علمی، کاربردی) تعاریف و جایگاه انواع مسئولیت ها مسئولیت در فقه مسئولیت مدنی و کیفری مسئولیت ها در قانون اساسی دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب شناسی زندگی زناشویی 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب شناسی زندگی زناشویی 65 صفحه کلمات کلیدی : مدل ها و نظریه های آسیب شناسی زندگی زناشویی فصل دوم پایان نامه آسیب شناسی زندگی زناشویی مبانی نظری آسیب شناسی زندگی زناشویی پیشینه تحقیق آسیب…

پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان فعالیت های اساسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری فعالیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و رویکردهای آن 67 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و رویکردهای آن 67 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای هوش سازمانی مبانی نظری رویکردهای هوش سازمانی پیشینه تحقیق رویکردهای هوش سازمانی پیشینه داخلی رویکردهای هوش سازمانی پیشینه خارجی رویکردهای…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دغدغه مسیر شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دغدغه مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دغدغه مسیر شغلی مبانی نظری دغدغه مسیر شغلی پیشینه تحقیق دغدغه مسیر شغلی پیشینه داخلی دغدغه مسیر شغلی پیشینه خارجی دغدغه مسیر شغلی پیشینه پژوهش…

پرسشنامه بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

پرسشنامه بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه میزان تخلفات رانندگی پرسشنامه اخلاق شهروندی پرسشنامه اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی در شهر رفتن…

پرسشنامه رابطه سبک های مدیریت و کارایی کارکنان

پرسشنامه رابطه سبک های مدیریت و کارایی کارکنان پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک مدیریت دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک رهبری مدیران پرسشنامه سنجش کارایی کارکنان دانلود پرسشنامه کارایی کارکنان پرسشنامه کارایی سازمان پرسشنامه استاندارد کارایی کارکنان پرسشنامه…

حذف یون ها و فلزات سنگین از آب شهری با ترکیب مزوپوری SBA-15

حذف یون ها و فلزات سنگین از آب شهری با ترکیب مزوپوری SBA-15 حذف یونها سنگین از آب شهری حذف فلزات سنگین از آب شهری ترکیب مزوپوری SBA15 برای حذف یونها سنگین ترکیب مزوپوری SBA15 برای حذف فلزات سنگین ارائه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی رفتن به سایت…

مبانی نظری تعهد سازمانی

مبانی نظری تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی نظری تعهد سازمانی…

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها خصوصی سازی صنعت بیمه روشهای خصوصی سازی صنعت بیمه آثار خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار داراییها آثارخصوصی سازی صنعت بیمه بر سرمایه گذاری های شركت های…

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده انتقال حرارت گرادیان دمایی…

بررسی فاکتورهای محیطی و تاثیر آنها بر عامل رضایتمندی از محیط کار

بررسی فاکتورهای محیطی و تاثیر آنها بر عامل رضایتمندی از محیط کار فاکتورهای محیطی طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری رضایتمندی از محیط کار عامل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق 99 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق 99 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق مبانی نظری نظریه های اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های اخلاق مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان مبانی نظری انگیزش کارکنان ادبیات نظری انگیزش کارکنان چارچوب نظری انگیزش کارکنان فصل دوم پایان نامه انگیزش کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش کارکنان پیشینه انگیزش کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان پیشینه داخلی انگیزش…

مبانی شرعی،مشروعیت،ماهیت و جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی

مبانی شرعی،مشروعیت،ماهیت و جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی محرومیت از حقوق اجتماعی محرومیت از خدمات عمومی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی مبانی…

بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی

بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی بررسی رابطه دادگاه و داوری موارد دخالت دادگاه در رسیدگی داوری داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی مداخله دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی مصادیق مداخله دادگاه…

نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی

نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی احکام داوری تجاری بین‌المللی شناسایی احکام داوری تجاری بین‌المللی اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی نظم عمومی در داوری تجاری بین‌المللی نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی پایان نامه نظم عمومی…

شرایط و ضوابط اجرای اقدامات تامینی و تربیتی

شرایط و ضوابط اجرای اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی پایان نامه اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خستگی شغلی 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خستگی شغلی 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خستگی شغلی مبانی نظری خستگی شغلی پیشینه تحقیق خستگی شغلی پیشینه داخلی خستگی شغلی پیشینه خارجی خستگی شغلی پیشینه پژوهش خستگی شغلی پیشینه نظری…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال های اضطرابی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال های اضطرابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال های اضطرابی مبانی نظری اختلال های اضطرابی پیشینه تحقیق اختلال های اضطرابی پیشینه داخلی اختلال های اضطرابی پیشینه خارجی اختلال های اضطرابی…

خوشه بندی فازی (Fuzzy Clustering)

خوشه بندی فازی (Fuzzy Clustering) کلاسترینگ خوشه بندی کلاسترینگ فازی خوشه بندی فازی هدف از خوشه بندی الگوریتمهای خوشه بندی دانلود مقاله خوشه بندی فازی دانلود مقالات رشته هوش مصنوعی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته هوش مصنوعی با…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *