مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان
پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش
مبانی نظری با موضوع مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری مدیریت دانش doc
مبانی نظری درباره مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری crm

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 عصر امروز، عصر سازمانهای مبتنی بر دانش  است. مدیریت دانش در راستای دستیابی به منابع نوین دانشی، تئوری های نوینی همچون مدیریت دانش جامعه گرا  که هدف آن دستیابی به منابع عظیم دانش مشتریان است را مورد توجه جدی قرار داده است (رتنا و تی ان جی  ،2011). در سال های اخیر، موضوع مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش، فرصتی را برای سازمان ها فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و با هدف سودرسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد.

 

در ادامه به بررسی وضعیت کنونی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به بررسی نقش و اثر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شده و با توجه به نظر سنجی انجام شده در میان مدیران و معاونین و کارشناسان (خبرگان) شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به تحلیل میزان تاثیر عوامل مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

شعب بانک پاسارگاد

مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

 

 

 

 

بیان مساله 

در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی اجتماعی و دولتی بودن نظام بانکی و مهمتر از همه میزان فزونی تقاضا بر عرضه، بانک های کشور متاسفانه مشتری مداری و ارکان آن را مورد بی توجهی قرار داده اند و نتوانسته اند به نحو احسن از بازاریابی نوین استفاده کنند. مردم به علت عدم توجه و بها ندادن به نیازها و خواسته هایشان و ارائه خدمات یکسان و مشابه توسط تمامی شعب بانک های کشور هیچگونه انگیزه ای برای  مراجعه به شعب بانک ها نداشته اند. بانک ها باید پیشاپیش به تجهیز نمودن خود -شناسایی نیازها – توقعات مشتریان و همچنین توجه به وضعیت بازار اهمیت قائل شوند زیرا هر بانکی بتواند زودتر از رقبا این نیازها را شناسایی و برآورده کند در میدان رقابت پیروز خواهد بود. 

 

برای بانک ها ضروری است که مشتریان را به خوبی بشناسند و یک رابطه قوی و مورد اعتماد بین موسسه و مشتریانش ایجاد کنند (تیلور و استنلی،1999). مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش ابزارهای استراتژیک کلیدی برای همه سازمانها به شمار می روند بخصوص در محیط رقابتی امروز، همچنین مدیریت دانش یک موضوع مهم برای پیاده سازی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری از مباحثی است که امروزه سازمانها را به دوباره اندیشی در راهکارهای برقراری ارتباط با دامنه وسیع مشتریان و تسخیر این دانش گسترده برانگیخته است اما به جرات می توان به این نکته اشاره کرد که برقراری ارتباط موثر با مشتریان بدون بکارگیری مدیریت دانش امکان پذیر نیست(غلامیان و همکاران،1385).

 

مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوری هایی گفته می شود که در شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات  بهتر به مشتریان بکار می رود. هدف از مدیریت ارتباط با مشتری درک پیش بینی و مدیریت نیازهای مشتریان موجود است و تکنیکی است که یک سازمان قصد دارد به کمک آن سرمایه گذاری اش را پیرامون رفتارهای مشتری مدیریت کند. در محیط رقابتی امروز استفاده از تکنیک مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری برای کسب مشتری و حفظ مشتریان موجود اهمیت پیدا کرده است(سلامی،2008). اصول مدیریت ارتباط با مشتری چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان بیان می کند از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی، نگهداری آن در زمان های مختلف. سازمان ها با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می توانند چرخه ی فروش را کوتاهتر، وفاداری مشتری را بیشتر و ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد بیشتر نمایند، با کمک آن می توان مشتریان موجود را حفظ و مشتریان جدید را جذب نمود. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی بازرگانی که هدف آن ایجاد و توسعه روابط ارزشمند با مشتری بر اساس دانش است.

 

مدیریت دانش فرآیند توزیع و پخش دانسته های فردی و سازمانی در کل سازمان است که منجر به افزایش بازده و عملکرد کل سازمان می شود(بوکمن ،1998).ابزارهای مدیریت دانش به عنوان عامل اصلی موفقیت شامل کسب و کاربرد مدیریت دانش، انتشار دانش می باشند و همچنین عوامل دیگری همچون عوامل سازمانی، مشتری گرایی، تکنولوژی ارتباط با مشتری می توانند اثرات مستقیم یا غیر مستقیم روی موفقیت CRM داشته باشند. یک اثر غیر مستقیم یک تاثیر در موفقیت CRM است که نه بطور مستقیم بلکه از طریق دیگر عوامل در نظر گرفته شده است(روه و همکاران ،2005؛ اید ،2007؛ چن و چینگ ،2004).

با توجه به مطالب مطرح شده تحقیق حاضر بطور کاربردی به بررسی اثرگذاری و نقش قابلیت مدیریت دانش، متغیرهای سازمانی، تکنولوژی CRM، مشتری گرایی در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری خواهد پرداخت و بدنبال پاسخ به سئوالاتی مانند “اثر مدیریت دانش به عنوان عامل اصلی بر موفقیت کاربرد (اجرا) مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ آیا عوامل وابسته دیگری هم وجود دارند؟ نقش آن ها در موفقیت ارتباط با مشتری چیست؟” خواهد بود.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش 22

2-1- مقدمه 23

2-2- تعاریف و مبانی نظری  مدیریت دانش 25

2-2-1- تعریف دانش 26

شکل (2- 1): زنجیره داده تا خرد (حسن زاده،1386) 32

شکل (2-2): تبدیل داده به دانش (رادینگ،1382) 33

2-2-3- انواع دانش 33

2-2-4- چرخه دانش 37

شکل(2-3) – چرخه دانش 38

2-2-5- تعریف مدیریت دانش: 38

2-2-6- تاریخچه مدیریت دانش 42

جدول (2-1)- تاریخچه مدیریت دانش 43

2-2-7- فرآیند مدیریت دانش و مراحل  مدیریت دانش 44

جدول (2-2)- مراحل مدیریت دانش از دیدگاه کارایانیس 45

2-2-7-1- پردازش دانش 47

2-2-7-2- انتقال دانش  48

2-2-8- تسهیم دانش 49

ماناسکو(2000) چهار مرحله را برای مدیریت دانش شناسایی کرده است: 52

شکل (2-4)- سیستم مدیریت دانش و مولفه های به هم پیوسته آن 56

2-2-9- اصول مدیریت دانش 56

2-2-10- مزایای مدیریت دانش 57

2-2-11- مدل های مدیریت دانش 59

2-2-11-1- مدل هیکس  59

شکل (2-5) – مدل هفت سی (خوانساری،1384) 61

شکل(2-8) : مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پرابست و همکاران،2002). 67

جدول 2-3- مراحل و ابزار مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 69

جدول (2-4)- مروری بر مدل های اصلی مدیریت دانش (افرازه،1384) 71

2-2-12- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش 72

شکل 2-9 : مبانی زیرساخت مدیریت دانش (سیوان،2000). 73

2-2-13- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها 75

2-2-15- موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها 77

2-2-15-2- عوامل سازمانی 78

2-3- مدیریت ارتباط با مشتری 80

2-3-1- تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری 81

جدول(2-5)- تعاریف مختلف مدیریت ارتباط با مشتری (صلواتی و همکاران،1390) 84

2-3-2- تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری 86

2-3-3- ضرورت و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری 87

2-3-4- فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری 90

2-3-4-1- شناسایی مشتریان سازمان 90

2-3-5- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری 92

جدول (2-6)- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرات مختلف 93

2-3-6- اصول مدیریت ارتباط با مشتری 94

2-3-7- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری 95

جدول 2-7: مزایای مدیریت ارتباط با مشتری 98

2-3-9- انواع فن آوری های مدیریت ارتباط با مشتری 100

2-3-9-1- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش عملیاتی 101

2-3-9-3- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش تعاملی 103

2-3-11- دلایل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری 105

2-3-11-2- بلوغ نرم افزاری سازمان 105

2-3-12- موانع مدیریت ارتباط با مشتری 106

2-3-14- برخی از فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری 109

2-3-15- پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری 110

2-3-15-1- پیش نیازهای تکنیکی 113

شکل (2-10) : مراحل پیاده سازی CRM از دیدگاه گارتنر 115

2-3-17- مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری 116

شکل (2-11)- فرآیند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری 118

2-3-18- نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای ایرانی 118

2-3-19- مدل های CRM 119

جدول(2-8 )- مدل های CRM 121

2-4-1- مدیریت منابع انسانی 122

2-4-2- مدیریت ارشد (رهبری) 126

2-4-3- ساختار سازمانی 127

2-4-3-1- ساختار نظری 128

الف – ساختار مكانیكی 129

ب – ساختار ارگانیكی 129

2-4-3-2- ساختار عملی 129

ساختار عملی را می توان بر اساس بخش های پنج گانه و یا گروه بندی فعالیت های سازمان تقسیم كرد. 129

ب – ساختار عملی بر اساس گروه بندی فعالیت های سازمان 131

جدول 2-9 : انواع ساختار سازمانی (مینتزبرگ،1374) 134

2-5- چهارچوب نظری 136

شکل (2 – 14) – مدل تحلیلی موفقیت ارتباط با مشتری (گریدومورنو، پادیلاملندز،2011) 141

2-6- پیشینه تحقیق 141

2-6-1- پژوهش های خارجی 141

جدول (2-10)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن 144

2-6-2- پژوهش های داخلی 145

 

 

فهرست منابع

 

حقوق شهروندی در حکومت اسلامی با تاکید بر کرامت انسانی

حقوق شهروندی در حکومت اسلامی با تاکید بر کرامت انسانی کرامت انسانی حقوق شهروندی حقوق شهروندی در دین اسلام حقوق شهروندی در حکومت اسلامی با تاکید بر کرامت انسانی دانلود مقاله رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

بررسی تکنیکهای برنامه نویسی در هوش مصنوعی و ارزیابی آن در بازیهای کامپیوتری

بررسی تکنیکهای برنامه نویسی در هوش مصنوعی و ارزیابی آن در بازیهای کامپیوتری هوش مصنوعی بازیهای کامپیوتری تکنیکهای برنامه نویسی بررسی تکنیکهای برنامه نویسی در هوش مصنوعی و ارزیابی آن در بازیهای کامپیوتری بررسی تکنیک برنامه نویسی در هوش مصنوعی…

مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی

مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی رشته ادبیات، عرفان و ادیان ادبیات، عرفان و ادیان عرفان اسلام مسیحیت وحدت فنا همکاری…

مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی

مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی گیاه شناسی گیاهان دارویی اثر بخشی گیاه روش تکثیر و کاشت گیاهان دارویی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

استقلال دهی به نوجوانان و بررسی نقاط قوت و ضعف آن

استقلال دهی به نوجوانان و بررسی نقاط قوت و ضعف آن تربیت کودکان استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی اصول تربیت استقلال دهی…

اتصالات در سازه های فولادی

اتصالات در سازه های فولادی اتصالات سازه های فولادی اتصالات در سازه های فولادی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی دانلود مقاله اتصالات در سازه های فولادی رفتن به سایت اصلی اتصالات در سازه های فولادی   چکیده  – در…

بررسی مفهوم ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله

بررسی مفهوم ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در مورد معامله…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 38 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه…

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی عملکرد اعضا و اتصالات بارهای رفت و برگشتی طراحی لرزه ای سازه ها بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی بررسی…

بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی

بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی کلمات کلیدی : پایان نامه تربیت دینی ویژگیهای تربیت دینی روش آموختن دین به فرزند مراحل پذیرش دین در فرزند     ضرورت و اهمیت تربیت دینی تعریف عملیاتی…

پردازش موازی و ابزار Globus

پردازش موازی و ابزار Globus گرید Globus پردازش موازی شبكه‌های توزیع یافته پردازش موازی و ابزار Globus سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته کامپیوتر دانلود مقالات رشته…

پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان پروپوزال سبک های تفکر پروپوزال پیش بینی اضطراب فرزندان پروپوزال نگرش های فرزندپروری نگرش های فرزندپروری والدین سبک های تفکر والدین سبک های تفکر ناکارآمد…

بررسی موانع و علل تأخیر در رسیدگی پرونده ها ی اداره کار

بررسی موانع و علل تأخیر در رسیدگی پرونده ها ی اداره کار کارگر قانون کار امنیت شغلی هیأت حل اختلاف اداره کار و امور اجتماعی کارفرما دیوان عدالت اداری دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش…

جرایم مشهود در حقوق کیفری ایران و اقدامات خاص آنها

جرایم مشهود در حقوق کیفری ایران و اقدامات خاص آنها جرم جرایم مشهود ضابطین دادگستری حقوق کیفری ایران دانلود مقاله جرایم مشهود در حقوق کیفری ایران و اقدامات خاص آنها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

مقاله بررسی تغییرات بافتی کبد، کلیه و آبشش ماهی قزل آلای رنگین کمان ناشی از حمام با ماده ضدعفونی کننده آکوآجرم

مقاله بررسی تغییرات بافتی کبد، کلیه و آبشش ماهی قزل آلای رنگین کمان ناشی از حمام با ماده ضدعفونی کننده آکوآجرم آكواجرم ماهی قزل آلای رنگین کمان میکروارگانیسم های بیماری زا ضدعفونی كننده و آنتی سپتیك مختلط بررسی تغییرات بافتی…

تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت

تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت رفتن به سایت اصلی تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت…

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار انبار انبارداری ماشین آلات انبار ابزارهای مورد استفاده در انبار دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای انبار دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار رفتن به سایت اصلی دانلود…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه بازاریابی داخلی بانک پرسشنامه بازارگرایی پرسشنامه بازارگرایی بانک پرسشنامه تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازار گرایی (مطالعه…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق 56 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق 56 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق طلاق پیشینه پژوهش طلاق پیشینه نظری طلاق پیشینه تاریخی طلاق پیشینه تحقیق درباره طلاق تاریخچه طلاق چیست تاریخچه طلاق در ایران پیشینه تحقیق در مورد طلاق…

وب سرور اپاچی

وب سرور اپاچی وب سرور چیست وب سرور آپاچی انواع وب سرور نصب وب سرور آپاچی htaccess دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله کامپیوتر و IT رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT وب سرور…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی بررسی پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی تحلیل استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت استراتژی های منابع انسانی تحقیق استراتژی های مدیریت منابع انسانی رفتن…

بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها)

بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها) قاچاق بازرسی گمرک وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها) سیستم همکاری…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری پرسشنامه بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه رفتار خرید مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر…

الگوها و نظریه های سرمایه اجتماعی و عوامل موثر بر ایجاد، حفظ و نابودی آن

الگوها و نظریه های سرمایه اجتماعی و عوامل موثر بر ایجاد، حفظ و نابودی آن کلمات کلیدی : الگوهای سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی پایان نامه سرمایه اجتماعی شاخصهای سرمایه اجتماعی اهمیت سرمایه اجتماعی گونه های سرمایه اجتماعی دیدگاه…

طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی

طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی درخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق از طرف زن در فقه امامیه درخواست طلاق از طرف زن در فقه اهل سنت طلاق بر مبناي عسر و حرج ایات طلاق در قران…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *