مبانی نظری تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران
مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی
شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران
روشهای ارزیابی عملکرد مدیران
مولفه های استراتژی های منابع انسانی
مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت و گاز
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز
مدلهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

مبانی نظری تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

 

 

 

 

 

چکیده:  

هدف: 

هدف از این پژوهش تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه  توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران شاغل در شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بود. حجم نمونه 60 نفر  (52 نفر مردان و 8 نفر زنان)تعیین شد. روش نمونه گیری برای این تحقیق، سرشماری بود. ابزار گرد آوری داده ها، شامل دو پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT    و ارزیابی عملکرد هرسی و گلداسمیت (1991) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداکثر و حداقل) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه)  استفاده شد. و  محاسبات مربوط به تحلیل داده  با استفاده از نرم افزار SPSS نسخۀ 18 انجام گرفت.

 

 

 

یافته ها: یافته ها  نشان می دهد که میانگین  استراتژی های منابع انسانی و  ارزیابی  عملکرد مدیران به ترتیب، 3795/3  از 5  و 7899/3  از 5 می باشد که در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارند. 

نتیجه گیری: نتایج ضریب همبستگی نشان داد از میان ابعاد استراتژی های منابع انسانی، نقاط ضعف و فرصت ها  با  ارزیابی عملکرد رابطه مستقیم و معناداری دارد. در کل ضریب همبستگی متغیر مستقل  استراتژی های منابع انسانی کل با ارزیابی عملکرد کل نیز 391/٠ می باشد. که این نشان دهندۀ رابطه نسبتاً مطلوبی  بین این دو متغیر مذکور می باشد. 

 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیران

کرمانشاه

ارزیابی عملکرد

شرکت نفت و گاز

استراتژی منابع انسانی

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در سال های اخیر، نیروی انسانی در سازمان ها جایگاه محوری پیدا کرده است و منابع انسانی، عاملی استراتژیک در هر سازمان به شمار می آید. نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان، باید بتواند خود را با تغییرات و تحولات مستمر محیطی هم آهنگ نماید. استراتژی منابع انسانی می تواند،  با ایجاد هماهنگی بین استراتژی سازمان و خط مشی های منابع انسانی، امکان بهره برداری بهینه از فرصت ها و  پیش گیری از تهدید های احتمالی را فراهم کرده و سازمان را در جهت مزیت های رقابتی کمک کند.

 

در پژوهش حاضر  سعی بر آن شد تا تأثیر استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه از نگاه نظری کنکاش گردد و در ادامه مدلی برای این مفاهیم ترسیم و به بررسی ابعاد مدل و روابط آن در کلیه مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه پرداخته شود.

 

 

 پس از تجزیه و تحلیل های انجام شده در این تحقیق، در انتها مشخص گردید که بین تمامی متغیرهای مستقل استراتژی منابع انسانی (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها) با هفت متغیر وابسته ارزیابی عملکرد، (اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)، کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) و  محیط (تناسب محیطی))  تنها با دو متغیر نقاط ضعف و فرصت ها با ارزیابی عملکرد رابطه وجود دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اکثریت مدیران شرکت نفت و گاز دارای استراتژی منابع انسانی و ارزیابی عملکرد دارای مناسبی و مطلوبی می باشند. از طرفی دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد  بالاترین میانگین نمرات عوامل چهارگانه استراتژی منابع انسانی، به نقاط قوت استراتژی منابع انسانی  و کمترین شاخص مربوط به نقاط ضعف  استراتژی منابع انسانی  است که نشان می دهد همۀ شاخص های استراتژی منابع انسانی مدیران در سطح متوسط به بالا قرار داشتند. در این میان شاخص نقاط ضعف، وضعیت نسبتاً بدی  به سایر  شاخص ها دارد.

 

 

بدون شك براي تحقق اهداف سازمان و بقا، رشد و پويايي آن ، شناسايي منابع انساني خلاق ، مبتكر و نوآور اهميت حياتي دارد. و  با توجه به اهمیت نیروی انسانی در یک سازمان  و نقش وی در رشد و تحقق اهداف سازمانی، پرداختن به مبحث ارزیابی عملکرد در مدیران یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان های امروزی است (نظری، 1387: 26). زيرا با اجراي صحيح نظام ارزشيابي مي توان درجهت اثربخشي، ايجاد انگيزه و نهايتاً درجهت افزايش كمي و كيفي عملكرد مدیران گام هاي اساسي برداشت. اكثر نظريه پردازان مديريت منابع انساني بر اين عقيده اند كه سازمانها بايد پيش از هرتصميم گيري مهمي چون ارتقا، افزايش حقوق و دستمزد، جابجايي، انتصاب و بركناري از خدمت اقدام به ارزشيابي مدیران و  كاركنان مورد نظر كنند و باتوجه به معيارهاي متناسب عملكرد مدیران و كاركنان را موردارزشيابي قرار دهند. 

 

 

سازمان ها در ارزشیابی عملکرد کارکنان و اعضای خود در پی اهداف مختلف و گوناگون هستند. ارزشیابی این امکان را به مدیران می دهد که نارسایی های مهارتی افراد را درک کنند و با استفاده از آن برنامه های آموزشی را به اجرا در آورند. گذشته از این می توان با استفاده از ارزشیابی عملکرد پایه یا مبنایی برای تخصیص پاداش تعیین کرد. هر یک از نقش هایی که ارزشیابی عملکرد  در صحنه تصمیم گیری ایفا می کند، اهمیت زیادی دارد اما هدف نهایی ارزشیابی عملکرد رشد کارکنان و افزایش انگیزش شغلی می باشد. 

 

 

با بررسی های صورت گرفته و تحقیقات مطالعه شده می توان چنین نتیجه گرفت که مدل مورد بررسی توانایی در حد متوسطی را در خصوص تعیین عوامل و میزان تأثیر عوامل مؤثر در بهبود  عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  را  داشته و برای مدیران و سازمان ابزار نسبتاً مناسبی است. اگر به رشد ملایم عملکرد  نیروی انسانی نسبت به دهۀ  60 نگاه کنیم، در می یابیم که این رشد فقط 1/2  درصد بوده است. هر چند افزایش این رقم بیانگر تلاش مجموعۀ مدیران است، سطح عملکرد ما هنوز نسبت به کشورهای آسیایی مشابه، بسیار پایین است. به نظر می رسد که عامل ضعف مدیریت یکی از مهم ترین عوامل در  جهت کاهش عملکرد نیروی انسانی باشد(اسماعیلی، 1383: 134). یکی از دشواری های وضعیت فعلی کشور ما به هدر رفتن منابع یا به عبارتی نبود کارایی است؛ یعنی انسان به عنوان مؤثرترین و   راهبردی ترین منبع تولید در سطحی بسیار پایین تر از ظریفیت های ذهنی خود به کار گرفته می شود و میزان بهره گیری از  او به شدت پایین است. عملکرد  نیروی انسانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیا بسیار پایین است(اسماعیلی، 1383: 134).

 

 

 عملکرد و بهره وری  پایین در سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات، ناشی از عوامل مختلف و متنوع است. برای مدیران سازمان رسیدن به این امر مهم، مستلزم استفاده بهینه از منابع انسانی،  منابع مادی و مالی خواهد بود و از آنجا که کنترل منابع مادی و مالی به راحتی امکان پذیر است و بر این فرضیه بنا شده است که دستیابی به بالاترین و برترین فناوری و بهترین و بیشترین امکانات مالی فراهم است و با تلاش های مناسب و تحول مدیریت قابل دستیابی خواهد بود، تنها متغیر عمده و اساسی، نیروی انسانی است که زمینۀ تحقیق بهره وری را فراهم خواهد ساخت (پروکوپنکو،1380).

 

 با توجه به این که عملکرد مدیران  نقشی حیاتی برای سازمان دارد؛ بنابراین یافتن عواملی که بر روی عملکرد مدیران  و بهره وری آنان تأثیر گذار است از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد. تعیین معیارهای مناسب جهت گزینش نیروها می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف مورد نظر و دستیابی به سطوح مناسبی از بهره وری کمک نماید. این پژوهش نشان داد از نظر میانگین مؤلفه هایی چون اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)،  کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد)، محیط (تناسب محیطی) به ترتیب بیشترین اهمیت را در افزایش ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  دارا می باشد. بنابراین ضروری است که مدیران و مسئولان ضمن توجه به این مؤلفه ها، زمینه را برای بهبود این عوامل فراهم نموده تا بتوانند سازمان را به بهره وری لازم در سطوح مختلف فعالیت خود برساند. 

 

 

 

 

 

 

از آنجا که در پژوهش حاضر از چارچوب مدل SWOT  برای استراتژی منابع انسانی و  مدل ACHIEVE برای عملکرد کارکنان استفاده می شود. از این رو محقق بر آن شد که با بهره گیری از این مدل های فوق دیدگاه مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه را در خصوص استراتژی منابع انسانی با  عملکرد کارکنان را  ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب            
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1.  مقدمه 18
2-2.  مفهوم و فرایند استراتژی 18
2-2-1. تعریف استراتژی 18
2- 2-2. مفهوم استراتژی 19
2-2-3. مزیت رقابتی 19
2-2-4. قابلیت های متمایز 20
 2-2-5.  هماهنگی استراتژیک 20
2-2-6. مبانی استراتژی  21
2-2-7. قصد استراتژیک 21
2-3. استراتژی منبع- محور  22
2-4. توان استراتژیک 22
 2-5. مدیریت استراتژیک 22
2-6. تدوین استراتژی 24
2-7. نگرش سیستماتیک به تدوین استراتژیک 24
2-8. واقعیت فرایند تدوین استراتژی 25
2-9. واقعیت مدیریت استراتژیک 27
 2-10. استراتژی منابع انسانی 27
2-10-1. مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی های منابع انسانی 27
2-10-2. استراتژی سرباز وفادار 28
2-10-3. استراتژی نیروی کار قراردادی 28
2-10-4. استراتژی متخصص متعهد 29
2-10-5. استراتژی پیمانکارانه 29
2-11. تعریف استراتژی منابع انسانی 29
2-12. انواع استراتژی منابع انسانی 30
2-13. استراتژی عام منابع انسانی 30
2-13-1. یک شرکت تولیدی 30
2-14. استراتژی خاص منابع انسانی 31
2-14-1. استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی 31
2-15. معیارهای استراتژی اثربخش منابع انسانی 32
2-16. تعبیری از استراتژی مطلوب منابع انسانی 32
2-17. نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 33
2-18. تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی 34
2-19. نقش استر اتژی های منابع انسانی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 35
2-20. تعریف عملکرد 37
2-21. مفهوم عملکرد 38
2-22. انواع عملکرد 40
2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام 41
2-24. جلوه های عملکرد 41
2-25. ارزیابی عملكرد 42
2-26. تعریف ارزیابی عملكرد 42
2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد 43
2-28. رویكردها و روش های ارزشیابی عملكرد 44
2-29. فواید ارزیابی عملکرد 45
2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد 46
2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف 47
2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران 47
2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا 47
2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا 48
2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان 49
 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن 49
2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام 50
2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث 50
2-32-2. ارزشیابی در جهان 51
2-32-3. ارزشیابی در ایران 52
2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد 52
2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی 54
 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد 56
2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد 57
2-36-1. جمع آوری اطلاعات 57
2-36-2. ارزیابی و سنجش 57
2-36-3.  اقدامات اصلاحی 57
2-36-4. شبکه ارتباطی 57
2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد 57
2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی 57
2-37-2.کارمند یابی و انتخاب 58
2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان 58
2-37-4. تعیین مسیر شغلی 58
2-37-5. حقوق و مزایا 58
2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان 59
2-38.  كاربردهای ارزیابی عملكرد 60
 2-38-1. كاربردهای مدیریتی 60
2-38-2.  كاربردهای پرورشی 61
2-39. بازخورد ارزیابی عملكرد 61
 2-40. مدیریت عملكرد كارآمد 62
2-41. ارزیابی چندگانه یا 360 درجه 62
2-42. مدیریت بر مبنای هدف 63
2-43. فرایند مدیریت بر مبنای هدف شامل چهار مرحله است 64
 2-44. عملکرد  نیروی انسانی 65
2-45. نقش عملکرد در سازمان ها 65
2-46. اهمیت عملکرد در سازمان های كشور 66
2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان 66
2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد 68
2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نیروی كار 70
2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد 71
2-51. شاخص های عملکرد 73
2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد 74
2-53. بررسی نقش سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان در بهسازی نیروی انسانی 74
2-54. نقش عوامل رفاهی در ارتقای عملکرد نیروی انسانی 75
2-55. نقش مدیریت در بهبود عملکرد کارکنان 75
2-56. راه های بهبود عملکرد 76
2-57. خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 76
2-58. عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 79
2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 80
2-60. ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف 81
2-61. مزایا ی نظام ارزیابی عملكرد 82
2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد 83
2-63. مشكلات ارزیابی عملكرد 84
2-63-1. عینیت نداشتن 84
2-63-2. تعمیم 84
2-63-3. سختگیری، تساهل یا محافظه كاری 84
2-63-4. تازگی 85
2-63-5. مقایسه 85
2-63-6. محاكمه بجای ارزیابی 85
2-63-7. تعصبات شخصی ارزیاب 85
2-63-8.  پایان سخن 86
2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد 86
2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد 87
2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 88
2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد 88
2-67-1. روش امتیازبندی 88
2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم 89
2-67-3. روش‌های غیر متدوال 90
2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان 90
2-67-5. خطای هاله‌ای 91
2-67-6. عامل سنجی 92
2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف 92
2-67-8. روش توصیفی 92
2-67-9. روش قیاسی 92
2-67-10. روش درجه بندی 92
2-67-11. مقایسه دو به دو 92
2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 93
2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد 93
2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان 94
2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد 97
2-72. فرایند ارزیابی عملکرد 98
2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد 99
2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد 99
2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی 99
2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی 99
2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره 100
2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد 100
2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام 100
2-74-1-1. جلوگیری از خطا 100
2-74-1-2. پیشگیری از فساد 100
2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات 101
2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها 101
2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت 101
2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری 101
2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر 102
2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی 102
2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان 102
2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم 103
2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف 103
2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان 103
2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب 103
2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد 104
2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد 104
2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی 105
2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 105
2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران 108
2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج 121
2-82. مدل تحلیلی تحقیق 122

منابع 
منابع فارسی  
منابع لاتین 

فهرست جداول
جدول شماره(2-1):  اهداف ارزشیابی عملكرد 44
جدول شماره(2-2): کاربردهای ارزیابی عملکرد 60
جدول شماره(2-3): تفاوت های دو دیدگاه  از نظر اسپف و همکاران 81
جدول شماره(2-4): جدول امتیاز دهی به روش امتیاز بندی در ارزیابی عملکرد کارکنان 89
جدول شماره(2-5): جدول تعیین سطح کارکنان در روش رتبه بندی غیر مستقیم ارزیابی عملکرد 89

فهرست اشکال    
شکل شماره (2-1):  مدل ارزیابی عملكرد در سازمان ها 39
شکل شماره  (2-2): کاربردهای ارزیابی عملکرد 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی سازمان مدیریت دانش دانایی محوری فناوری اطلاعات جامعه اطلاعاتی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت تاثیر آموزش بین…

شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب شناسی…

پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر

پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر تحقیق مهارت برقراري ارتباط مؤثر چرامهارت برقراري ارتباط موثرمهم است تعريف ارتباط چرا ارتباط مهم است ویژگیهای ارتباط موثر ارتباط ناموثر چه عواملی در ارتباط مهم است ؟ عناصر اصلي…

بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت

بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت مهارتهای رهبری سبک رهبری لیکرت نگرشهای مختلف رهبری دیدگاه های معاصر رهبری رهبری مدیران در سازمان بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت دانلود پایان نامه رشته…

تاریخچه مدارس هوشمند و نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس

تاریخچه مدارس هوشمند و نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس کلمات کلیدی : تعریف مدارس هوشمند تاریخچه مدارس هوشمند ماهیت مدارس هوشمند مدل مفهومی مدارس هوشمند تحقیق درباره مدارس هوشمند تحقیق در مورد هوشمند سازی مدارس نقش فناوری های…

پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان مسئولیت مدنی و ضمان

پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان مسئولیت مدنی و ضمان اتلاف مسئولیت ضمان حقوق مدنی مسئولیت مدنی پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان مسئولیت مدنی و ضمان خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی حقوق سیستم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه در مورد هوش هیجانی پیشینه پژوهشی هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه نظری هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی هوش…

پروپوزال ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک

پروپوزال ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک توانمندسازی منابع انسانی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر عملکرد سازمان دانلود پروپوزال توانمندسازی منابع انسانی پروپوزال ارزیابی اثرات توانمندسازی…

شیوه های فرزند پروری و شکل های موثر و غیرموثر کنترل والدین بر فرزندان

شیوه های فرزند پروری و شکل های موثر و غیرموثر کنترل والدین بر فرزندان کلمات کلیدی : ابعاد شیوه های فرزند پروری انواع سبک های فرزندپروری نظریه های سبک فرزند پروری نظریه های شیوه های فرزند پروری شکل های موثر…

اصول مدیریت و پرورش گاو شیری

اصول مدیریت و پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه گاو شیری پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه اصول مدیریتی گاو شیری دانلود پایان نامه رشته کشاورزی اصول مدیریت و پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه طرح گاوداری شیری نحوه پروار…

مبانی نظری ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی

مبانی نظری ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی ترویج فعالیتهای کشاورزی توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج و توسعه کشاورزی در ایران نقش شوراهای روستایی در ترویج و توسعه کشاورزی مشارکت مردمی در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی مبانی…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 75 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پاداش سازمانی مبانی نظری پاداش سازمانی پیشینه تحقیق پاداش سازمانی پیشینه داخلی پاداش سازمانی پیشینه خارجی پاداش سازمانی پیشینه پژوهش پاداش سازمانی…

بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی

بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی اقلیم شناسی اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز اقلیم شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی دانلود پایان…

پاورپوینت سرویسهای الکترونیکی

پاورپوینت سرویسهای الکترونیکی پاورپوینت سرویسهای الکترونیکی سرویسهای الکترونیکی فناوري اطلاعات جامعة اطلاعاتي شاخصهاي استقرار جامعة اطلاعاتي چشم‌انداز جامعه اطلاعاتي ويژگيهاي عصر اطلاعات دولت الكترونيكي مزاياي رٲی گيری اينترنتي مدلهاي تجارت الكترونيكي رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت سرویسهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری 87 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری 87 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی مبانی نظری رابطه سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مبانی نظری مدیریت سرمایه فکری مبانی نظری…

پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی درسی(دیدگاه اجتماعی )

پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی درسی(دیدگاه اجتماعی ) کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی درسی(دیدگاه اجتماعی ) دیدگاه اجتماعی تحقیق دیدگاه اجتماعی مقاله دیدگاه اجتماعی سه حوزه در دیدگاه اجتماعی انتقال فرهنگی دونقش مدارس از دید تالگوت پارسونز…

قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل در مقایسه با قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران

قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل در مقایسه با قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران داوری تجارت بین الملل دانلود پایان نامه قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق دانلود…

پاورپوینت تفویض اختیار و عدم تمرکز

پاورپوینت تفویض اختیار و عدم تمرکز پاورپوینت تفویض اختیار وعدم تمرکز مفهــوم تمــرکــز انواع تمرکز و عدم تمرکز پیامدهای درجه تمرکز در سازمان مفهوم اختیار تفویض اختیار ارکان تفویض اختیار اصول حاکم در تفویض اختیار فرایند تفویض اختیار انواع اختیار…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت ادبیات نظری ارزیابی عملکرد شرکت فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و اثرات آنها بر سازمان

دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و اثرات آنها بر سازمان فناوریهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر سازمان دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و اثرات آنها بر سازمان دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود…

پرسشنامه افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

پرسشنامه افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی پرسشنامه افزایش فروش پرسشنامه تدوین برنامه بازاریابی پرسشنامه افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی دانلود پرسشنامه مدیریت بازارگانی نمونه پرسشنامه پایان نامه…

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند پرسشنامه سبک فرزندپروری دیانا بامریند تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه فرزند…

پرسشنامه حمایت شغلی، حمایت همکار و حمایت مسئول برگرفته از اسپونر 2004

پرسشنامه حمایت شغلی، حمایت همکار و حمایت مسئول برگرفته از اسپونر 2004 کلمات کلیدی : پرسشنامه اسپونر پرسشنامه حمایت شغلی پرسشنامه حمایت شغلی مسئول پرسشنامه حمایت شغلی همكار پرسشنامه حمایت شغلی اسپونر 2004 پرسشنامه حمایت شغلی مسئول و همكار پرسشنامه…

پرسشنامه تاثیر و ارتباط برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس

پرسشنامه تاثیر و ارتباط برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه خرید کالاهای لوکس پرسشنامه اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه رابطه برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس پرسشنامه تاثیر برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای…

روش های تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار

روش های تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی ها صکوک بانک کشاورزی بانکداری بدون ربا انواع اوراق انواع صکوک رایج در کشور روش های تبدیل دارایی به اوراق بهادار شناسایی و اولویت بندی روش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *