مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

توسعه تفكر ناب
اصول تولید ناب
مكانیزم های اجرای تولید ناب
مدل های تولید ناب
رابطه بین تولید ناب و عملکرد
مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت ها
مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و عملکرد
مبانی نظری تولید ناب

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی 

ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولید استان گیلان

 

 

 

 

چکیده 

تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان است تا از این طریق امکان کمک به بخش تولید کشور و استان در راستای تدوین استراتژی های مناسب در جهت بهبود عملکرد به ویژه در حوزه بازرگانی با نظر به اصول تولید ناب را فراهم نماید. تحقیق حاضر از نظر اجرا از نوع توصیفی شاخه همبستگی است. همچنین جامعه آماری، کلیه شرکت های تولیدی استان گیلان (با بیش از 20 پرسنل) می باشد که بر اساس آمارها در حدود 340 مورد برآورد گردیدند، جهت برآورد میزان حجم نمونه، از جدول مورگان و کرجسی استفاده شد، که بر این اساس حجم جامعه نمونه 181 شرکت محاسبه گردید.

 

 ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه بوده و جهت بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. ضمن آن که روایی پرسشنامه نیز از طریق مشورت با اساتید و صاحب نظران مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت توصیف متغیرهای تحقیق از شاخص های توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین، میانگین وزنی، انحراف معیار، واریانس و برای اثبات یا رد فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که بین میزان اجرای تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان رابطه مثبت معنادار است. ضمن آن که رابطه بین ابعاد تولید ناب در بخش های بهبود مستمر، میزان نواقص، تولید بهنگام، تیم های چند وظیفه ای، عدم تمرکز، یکپارچگی وظایف و سامانه های اطلاعاتی عمودی با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان نیز مثبت معنادار است. هم چنین بین ابعاد حذف اتلاف و سامانه تولید کششی تولید ناب با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان رابطه مثبتی وجود ندارد.

 

 

 

کلید واژگان:

تولید ناب

عملکرد بازرگانی

حذف اتلاف

بهبود مستمر

میزان نواقص

تولید بهنگام

عدم تمرکز

یکپارچگی وظایف

تیم های چند  وظیفه ای

سامانه های اطلاعاتی عمودی

 

 

 

 

مقدمه

دو انقلاب در ابتدا و انتهای قرن بیستم رخ داده است .انقلاب آغازین ظهور تولید انبوه و پایان عصر تولید دستی و انقلاب پایانی ظهور ناب و خاتمه یافتن عصر تولید انبوه است. اكنون جهان در آستانه عصری جدید به سر می برد، عصری كه در آن دگرگونی شیوه ها ی تولید محصولات و ساخته های بشر چهره زندگی او را یكسره دگرگون خواهد كرد(Pettersen, 2009: 1) .

لازمه رقابت در دنیای کنونی بهره گیری از تمام فنون، ابزارها و ایده های جدید ناب  است. در نیمه دوم قرن بیستم، تولید کنندگان جهان با رقبایی جدید مواجه شدند که با نیمی از سرمایه و امکانات لازم، محصولات را با کیفیتی بهتر، تنوعی بیشتر و با قیمتی پایین تر به بازارجهانی عرضه می کردند. تولید ناب  در واقع شیوه تولیدی است که ضمن به کارگیری فواید تولید انبوه و تولید دستی، با هدف کاهش ضایعات  و حذف هر فعالیت بدون ارزش افزوده  شکل گرفته است.

 

 بر این مبنا تكنیك ناب با كمك مجموعه ابزارهای خود می‌تواند نقش بنیادینی در اصلاح و بهبود فرایندها داشته باشد(اسمعیلی گیوی، 1382: 51). تولید ناب یک سامانه کامل است و مبنای عملکرد این سامانه یک رابطه برد دو طرفه برای کلیه عناصر موجود در چرخه تولید ناب می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم: ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق

2-1) مقدمه 14

2-2) تشریح مفهوم عملكرد 14

2-2-1) عملکرد بازار 15

2-2-2) عملكرد مالی 22

2-2-2-1) نرخ بازگشت دارایی 23

2-2-2-2) سهم بازار 23

2-2-2-3)  رشد فروش 28

2-3) تشریح تولید ناب 38

2-3-1) تولید ناب و تولید چابک 49

2-3-2) چالش های توسعه تفكر ناب 53

2-3-3)راهبردهای سازمانی توسعه تفكر ناب 53

2-3-4) راهبردهای فراسازمانی توسعه تفكر ناب 55

2-3-5) اصول تولید ناب 56

2-3-6) مكانیزم های اجرای تولید ناب 67

2-3-7) مدل های تولید ناب 69

2-4) پیشینه تحقیق 72

 

منابع و ماخذ

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1) تفاوت های عمده تولید ناب و تولید انبوه 44

جدول 2-2) تفاوت های تولید ناب و چابک 51

جدول 2-3) مقایسه ویژگی های زنجیره ناب و چابک 52

 

 

 

فهرست اشکال

شکل 2-1) مدل تعاملی بازاریابی و فروش 30

شکل 2-2) مدل مفهومی پیكره بندی بازاریابی و فروش 31

شکل 2-3) شبكه تامین در تولید انبوه 41

شکل 2-4) شبكه تامین در رویكرد ناب 42

شكل2-5) گام‌های یكپارچه سازی زنجیره تامین ناب 43

شکل 2-6) پیاده سازی مدل درخت حقیقت جاری برای ترکیب عرصه ناب و چابک 50

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 2- 1) مولفه ها و زیرمولفه های ارزیابی 72

 

 

 

 

پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر

پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر بررسی نقش فضای سبز در شهر نقش فضای سبز در شهر تحقیق بررسی نقش فضای سبز در شهر مقاله بررسی نقش فضای سبز در شهر پاورپوینت…

بررسی ابعاد مختلف اهلیت در فقه اسلامی و مطالعه تطبیقی آن با قانون مدنی

بررسی ابعاد مختلف اهلیت در فقه اسلامی و مطالعه تطبیقی آن با قانون مدنی پایان نامه اهلیت در معامله شرایط اهلیت در معامله اهلیت برای معامله اهلیت طرفین معامله اهلیت در حقوق ایران بررسی اهلیت در معاملات اهلیت در معامله…

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع…

بزهكاری

بزهكاری بزهكار بزهكاری آسیب اجتماعی نابسامانی خانواده انحراف اجتماعی پیامدهای نابسامانی خانواده تحول ساختار خانواده در ایران دانلود مقاله بزهكاری رفتن به سایت اصلی بزهكاری     نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی     چكیده اگرچه بر طبق رویكرد…

رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان

رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان سازگاری زناشویی سبك فرزندپروری سلامت عمومی فرزندان سبك فرزندپروری والدین دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی رابطه سازگاری زناشویی و سبك فرزندپروری والدین با سلامت عمومی فرزندان رفتن به…

پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده

پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده پاورپوینت آشنایی با منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده دنیای فازی پیشینه منطق فازی کاربردهای منطق فازی منطق فازی و هوش مصنوعی پروفسور لطفی زاده مقاله منطق فازی بررسی…

ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن

ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب…

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز اعتبار برند کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر اعتبار برند بر…

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه mslq دانلود پرسشنامه mslq پرسشنامه راهبردهای انگیزش یادگیری پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (mslq) پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری(mslq) دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پرسشنامه…

خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم

خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم 24 صفحه ورد قابل ویرایش مناسب مرور امتحان پایان ترم

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری…

پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه…

تئوری ها و ابعاد حمایت اجتماعی

تئوری ها و ابعاد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی تئوری های حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی کارکردهای حمایت اجتماعی مدلهای حمایت اجتماعی تحقیق کامل حمایت اجتماعی عوامل موثردر بهره مندی از حمایت اجتماعی رفتن به سایت…

پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو

پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو حل مسأله از طريق جستجو عامل هاي حل مسأله فرموله کردن مسائل مسأله هشت وزير الگوريتم هاي جستجوي درخت پياده سازي جستجوي عمومي درخت استراتژي هاي…

پروپوزال تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی

پروپوزال تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش پروپوزال استقرار مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار…

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری پایان نامه مدیریت دانش عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مدیریت دانش بر…

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه شادکامی آکسفورد پرسشنامه شادکامی آکسفورد word خرده مقیاس های پرسشنامه شادکامی آکسفورد مولفه های پرسشنامه شادکامی آکسفورد دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi ابعاد پرسشنامه شادکامی آکسفورد…

تبلیغات شهری – محیطی

تبلیغات شهری – محیطی دانلود مقاله تبلیغات محیطی تبلیغات محیطی در ایران دانلود مقاله تبلیغات شهری نظام تبلیغات شهری روشهای نوین تبلیغات محیطی تفاوت تبلیغات محیطی در ایران با سایر کشورها دانلود مقاله تبلیغات شهری – محیطی تبلیغات محیطی از…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى ادبیات نظری خودكارآمدی تحصيلى چارچوب نظری خودكارآمدی تحصيلى فصل دوم پایان نامه خودكارآمدی تحصيلى دانلود مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى پیشینه خودكارآمدی تحصيلى پیشینه تحقیق خودكارآمدی تحصيلى پیشینه داخلی خودكارآمدی…

تحولات مطالبات معوق بانکی در کشور و تدابیر لازم برای کنترل آن

تحولات مطالبات معوق بانکی در کشور و تدابیر لازم برای کنترل آن دانلود پروژه مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مطالبات…

جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن

جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن رفتن به سایت اصلی جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن به تعداد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد شغلی 42 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد شغلی 42 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد شغلی مبانی نظری تعهد شغلی پیشینه تحقیق تعهد شغلی پیشینه داخلی تعهد شغلی پیشینه خارجی تعهد شغلی پیشینه پژوهش تعهد شغلی پیشینه نظری…

پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مشکلات ساختاری اشتغال کشور

پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مشکلات ساختاری اشتغال کشور بازار کار ایران اشتغال و بیکاری در ایران مشکلات ساختاری اشتغال کشور دانلود پایان نامه اشتغال مشکلات ساختاری اشتغال کشور دانلود پایان نامه مشکلات اشتغال دانلود پایان نامه…

قاچاق دخانیات

قاچاق دخانیات قاچاق صنعت دخانیات فرار غیر قانونی از مالیات دانلود پایان نامه رشته حقوق قاچاق دخانیات دانلود پایان نامه حقوق خرید پایان نامه حقوق انجام پایان نامه حقوق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز 127 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز 127 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز پیشینه داخلی ارزش ویژه برند سبز پیشینه خارجی ارزش ویژه برند سبز پیشینه پژوهش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *