مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.        

 

                                                                                                           
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   
   
    

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  
ب – منابع خارجی . 

 

 

پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر تنوع کاربرد…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ذهن آگاهی روانشناختی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ذهن آگاهی روانشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی مبانی نظری ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه داخلی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه خارجی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه پژوهش…

مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی

مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی ضبط دیجیتال کنترل رادیویی میکروکنترلر AVR دانلود پروژه ضبط دیجیتال با کنترل رادیویی مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه رشته الکترونیک دانلود پروژه الکترونیک…

قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف قصی بن کلاب عبد مناف بن قصی هاشم بن عبد مناف دانلود مقاله قصی بن كلاب عبد مناف بن قصی هاشم بن عبدمناف سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی 192 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی 192 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری منابع انسانی مبانی نظری مدیریت استراتژیک مبانی نظری مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی ادبیات…

پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی

پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصادی کينز در مقابل مدل قديم کلاسيک اقتصاد کلان کلاسيک تعيين اشتغال و توليد تابع توليد كوتاه مدت قانون سي نظريه مقداري…

اصول تمرینی برای کوهنوردی

اصول تمرینی برای کوهنوردی کوهپیمایی ورزش کوهنوردی سیستم های انرژی زا برای کوهنوردی اصول تمرینی برای کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان

پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان تحقیق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان تعریف صندوق‌ سرمایه‌گذاری مستغلات اهداف صندوق زمین و ساختمان تفاوت صندوق زمین و…

پروپوزال شناسایی علل تاثیرگذار برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات

پروپوزال شناسایی علل تاثیرگذار برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات عوامل برون سپاری ضرورت برون سپاری برون سپاری خدمات شهری برون سپاری خدمات شهرداری تاثیر برون سپاری بر عملکرد سازمان برون سپاری خدمات شهری با مدل سوات آسیب شناسی…

بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن اثر متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت روشهای ساخت کامپوزیتها دانلود پایان نامه تولید زیرکن دانلود…

پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی

پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع با عنوان کفپوش پی وی سی pvc کامپوزیت مصنوعی کفپوش پی وی سی صنایع شیمیایی و پتروشیمی دانلود پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع خرید پروژه رشته طراحی و ایجاد صنایع سیستم همکاری در…

پاورپوینت تحلیل برنامه ریزی روستایی در ایران

پاورپوینت تحلیل برنامه ریزی روستایی در ایران پاورپوینت تحلیل برنامه ریزی روستایی در ایران تعاریف و مفاهیم و اهمیت برنامه ریزی روستایی ایران مبانی مضمونی برنامه ریزی روستایی برنامه ریزی روستایی در ایران مروری بر دیدگاههای و روشهای توسعه روستایی…

مبانی نظری گردشگری

مبانی نظری گردشگری مبانی نظری گردشگری دانلود مبانی نظری گردشگری پیشینه تحقیق گردشگری ادبیات نظری گردشگری فصل دوم پایان نامه گردشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری ادبیات و مبانی نظری گردشگری رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری  رشته گردشگری…

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی…

پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب

پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب کلمات کلیدی : پاورپوینت فلسفه سیستم تولید ناب تحقیق فلسفه سیستم تولید ناب فلسفه سیستم تولید ناب سيستم هاي مختلف توليد مشخصه های توليد دستی مشخصه های توليد انبوه تولید ناب ظهور توليد ناب فلسفه…

بررسی تاثیرات نانوفناوری در عملیات اکتشاف مخازن نفتی و گازی و مزایای آن در مقابل روشهای سنتی

بررسی تاثیرات نانوفناوری در عملیات اکتشاف مخازن نفتی و گازی و مزایای آن در مقابل روشهای سنتی نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع نفت و گاز مزایای نانوفناوری فناوری نانو در صنعت نفت و گاز عملیات اکتشاف مخازن…

پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ

پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع چارچوب نظری هیأت استاندارد های حسابداری مالی FASB پاورپوینت فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت چارچوب…

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت پاورپوینت حقوق معلولان در سازمان ملل پاورپوینت…

کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری

کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سازمانی برون سپاری خدمات شهری الگوهای آسیب شناسی سازمانی فرآیند آسیب شناسی سازمانی  کاربردهای مفید مدل‌های سازمانی آسیب شناسی برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سیستم برون…

بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون

بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون بررسی تاسیسات الکتریکی بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون سیستم اتصال زمین طراحی سیستم برق اضطراری سیستم های اعلام و اطفای حریق شناسایی و انتخاب سیم دانلود پایان نامه الکترونیک دانلود پایان نامه رشته الکترونیک رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه داخلی تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه خارجی تفکر انتقادی دانشجویان…

جزوه موازنه جرم و انرژی

جزوه موازنه جرم و انرژی جزوه موازنه جرم و انرژی نوشته دیوید هیمل بلاو ترجمه دکتر مرتضی سهرابی رفتن به سایت اصلی جزوه موازنه جرم و انرژی به تعداد 162 صفحه pdf     عناوین مطالب : فصل اول :…

پاورپوینت حاکمیت شرکتی

پاورپوینت حاکمیت شرکتی پاورپوینت حاکمیت شرکتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت حاکمیت شرکتی مناسب اساتید و ارائه دانشجویان ارشد حسابداری به تعداد 23 اسلاید قایل ویرایش   شامل مباحث زیر می باشد. 1-مقدمه 2-تعاریف حاکمیت شرکتی 3-حاکمیت شرکتی در ایران…

روشها و تکنیک های داده کاوی

روشها و تکنیک های داده کاوی روشهای داده کاوی انواع روشهای داده کاوی روشهای مختلف داده کاوی مقایسه روشهای داده کاوی طبقه بندی روشهای داده کاوی روش های داده کاوی چیست؟ تکنیک های داده کاوی تکنیک های داده کاوی چیست…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *