مبانی نظری ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی

مبانی نظری ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی

ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان
ارزیابی عملکرد شهرداری ها
شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها
ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد سازمان با QFD
مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمانی
ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی
مبانی نظری ارزیابی عملکرد با BSC و QFD

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

چکیده

امروزه مدیران در همه سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امكانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی منطبق با ساختار برنامه استراتژیک سازمان ها به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملكرد شعب مختلف آن ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. یک روش متداول، مدیریت عملکرد كارت امتیازی متوازن  می باشد که شاخص هایی در چهار منظر مالی، فرآیندها، مشتری و یادگیری، رشد و توسعه بوده و با هدف ایجاد توازنی بین چهار منظر می باشد.در این پژوهش که در شهرداری اصفهان صورت پذیرفته است، ابتدا نقشه استراتژی شهرداری اصفهان بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در بازه زمانی 90 تا 95،  تهیه گردید که طی آن مقاصد راهبردی، اهداف راهبردی به همراه روابط علت و معلولی مابین آنها و شاخص های لازم در چهار وجه تعیین شده کارت امتیازی متوازن مشخص گردیده است.

 

 

 

 سپس داده های جمع آوری شده این اهداف و شاخص ها در شهر اصفهان به صورتی کاملاً کمی درآمده و آنگاه به با توجه به اهداف کمی به ارزیابی هر کدام در بازه زمانی سال های 1390 تا 1392، پرداخته شده است. از نتیجه ارزیابی اهداف، میزان موفقیت هر هدف مشخص می گردد که به عنوان وروردی جهت اولویت بندی پروژه‌های آتی شاخص مشخص شده در برنامه اصفهان 95،  با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت  مورد استفاده قرار گرفته است . 

 

 

 

به عبارت دیگر این پژوهش به ارائه مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن(BSC) و گسترش کارکرد کیفیت (QFD) به منظور ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان و اولویت بندی پروژه ها در جهت بهبود عملکرد ، پرداخته است. 

 

 

 

 

 نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که شهرداری اصفهان با توجه به انجام کلیه اقدامات و پروژه های مصوب در برنامه راهبردی خود( اصفهان95 ) ،  که طی سال های 90 تا 92 انجام پذیرفته است، در دستیابی به برخی از اهداف راهبردی خود (توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، مدیریت مطلوب پسماند شهری، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه زیرساختها و برنامه های ورزشی، توسعه زیرساختها و برنامه های تفریحی) به موفقیت 100 درصدی نائل نشده است که بر اساس آن جهت برطرف نمودن شکاف حاصل از وضعیت موجود و مطلوب لازم است پروژه های شاخص تعیین شده را به ترتیب اولویت مشخص شده با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت، اجرائی نماید.

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزیابی عملکرد

کارت امتیازی متوازن

گسترش کارکرد کیفیت

اولویت بندی پروژه ها

 

 

 

 

 

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

ارزیابی عملکرد سازمان ها یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریتی است که می توان به کمک آن از وضعیت سازمان، اطلاعات لازم را به دست آورد. رسالت اصلی سنجش عملکرد ، تعیین کارایی و اثربخشی سازمان تحت ارزیابی است، ولی در کنار آن باید توانایی تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان را نیز داشته باشد و راهکارهایی نیز برای رفع نقاط ضعف ارائه دهد. (سنجری و ابطحی, 1390, ص. 14)

امروزه با رشد و توسعه روز افزون سازمان های از یک سو و تغییرات سریع و عمیق در شرایط محیطی از سوی دیگر سازمان ها را وادار به پذیرش مفهوم رقابت و رقابتی شدن کرده به گونه ای که شرط بقاء سازمان ها ارتقاء عملکرد آنها شده است. بدیهی است سازمان هایی که رویکرد استراتژیک داشته  باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. اما آنچه مسلم است وجود استراتژی به تنهایی کافی نیست بلکه اجرا و کنترل استراتژی ها ست که سازمان را پیش می برد (غلامی, 1386) .

 

 

 

علیرغم اهمیت استراتژی ها و تلاش سازمان ها برای بکارگیری آنها تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، تعداد بسیار کمی ار سازمان ها موفق به اجرای استراتژی هایشان شده اند. مدیران سازمان ها برای اطمینان از اجرای موفق استراتژی ها خود از سیستم های سنجش عملکرد استفاده می نمایند. بررسی ها نشان داده که سیستمهای سنجش عملکرد سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های مالی هستند جوابگوی نیاز امروز سازمان ها نمی باشند. این سیستم های سنجش بیشتر به گذشته سازمان توجه دارند. در حالی که سازمان ها به ابزارهایی نیاز دارند که آن ها را به سمت آینده سوق دهد. (کاپلان  و نورتون , 1992)

 

 

 

با توجه به ضرورت سنجش عملکرد، کاپلان و نورتون در یک طرح تحقیقاتی به ارائه یک مدل متوازن جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها پرداخته اند. آنها علاوه بر جنبه مالی که در بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گرفت به جنبه های عملکردی دیگر همچون جنبه مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری نیز توجه نمودند. در مدل کارت امتیازی متوازن  چشم انداز و استراتژی های سازمان به یک سری اهداف راهبردی در این چهار جنبه تبدیل می شوند. سپس برای ارزیابی توفیق در این اهداف در هر جنبه ، شاخص هایی برای آنها در نظر می گیرند. در مرحله بعد تعیین اهداف کمی برای دوره های زمانی مشخص برای هریک از آنها و در انتها اقدامات ابتکاری اجرایی جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته می شود (نورالسنا, 1388).

 

 

 

بین جنبه های مدل کارت امتیازی متوازن و اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه نوعی ارتباط علی و معلولی وجود دارد. به طوریکه برای کسب دستاورد های مالی(منظر مالی) می بایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(منظر مشتری) واین کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرآیندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آن ها را با خواسته های مشتریانمان منطبق سازیم(منظر فرآیند های داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرآیند های ارزش آفرین ، امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد و نوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت نمائیم(منظر رشد و یادگیری) (بختیاری, 1388). 

 

 

 

کارت امتیازی متوازن ابتدا تنها برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شده بود اما پس از مدتی پدید آورندگان آن متوجه شدند که برخی سازمان ها از آن برای کمک به اجرای  استراتژی خود استفاده می کنند. کاپلان و نورتون در مقاله خود با عنوان “اگر با استراتژی های خود مشکل دارید آن ها را ترسیم کنید” بحث نقشه استراتژی را مطرح نمودند. (کاپلان و نورتون, 1996)

نقشه استراتژی همان ترسیم روابط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه کارت امتیازی متوازن می باشد. در واقع نقشه استراتژی یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی ها و انتقال آن به کلیه سطوح سازمان فراهم می سازد. روابط علت و معلولی موجود در نقشه استراتژی سازمان نشان می دهد که چگونه دارایی های نامشهود به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

 

 

 

 

یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته و وظایف بسیار زیادی را در قبال شهروندان به عهده دارد، شهرداری‌ها می‌باشند. امروزه مدیران شهری در محیط بسیار پیچیده  و پر چالش فعالیت می‌کنند که ایجاد اهداف صحیح و درک چگونگی نیل به آنها و همچنین کنترل استراتژی ها و عملیات سازمان، به امری حیاتی تبدیل شده است . لذا با توجه به ارتباط مستقیم و محسوس با کل جامعه شهری باید سیستم ارزیابی عملکرد بسیار کاملی برای برنامه های راهبردی خود داشته باشند.

 

 

 

در این پژوهش به ارائه ی روشی برای ارزیابی برنامه ی راهبردی پرداخته می شود که بدین منظور از تکنیک کارت امتیازی متوازن و گسترش کارکرد کیفیت  استفاده می شود. در ابتدا برنامه راهبردی شهرداری اصفهان  به طور کامل شناخته می شود و در ادامه اهداف برنامه در قالب چهار منظر BSC قرار می گیرد و با حضور متخصصین امر و خبرگان دانشگاهی نقشه استراتژی با مشخص نمودن روابط علت و معلولی پدید می آید. در ادامه با بررسی ادبیات پژوهش و استفاده از نظرات متخصصین و خبرگان دانشگاهی، شاخص های کمی و کیفی اهداف راهبردی مشخص و نسبت به اهداف سازمانی درصد تحقق آن ها محاسبه می گردد.

 

 

 

 جهت محاسبه شاخص های سنجش از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان استفاده شد که داده های کمی از کتاب آمار نامه شهر اصفهان استخراج و اطلاعات داده های کیفی از نظر سنجی های صورت گرفته از شهروندان اصفهانی که به صورت سالانه تهیه می گردد استفاده گردید. در ادامه اهدافی که میزان دستیابی به آن ها در سطح پایین تری بوده است شناسایی و در انتها با استفاده از ابزار QFD جهت افزایش درصد تحقق برنامه، به اولویت بندی پروژه های شاخص آتی در برنامه اصفهان 95 مشخص گردیده بود پرداخته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14

2-1- مقدمه 14

2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14

2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15

2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15

2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15

2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16

2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17

2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18

2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19

2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19

2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21

2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24

2-3-4- نقشه استراتژی 34

2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35

2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37

2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39

2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40

2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42

2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44

2-4-1- تاریخچه شهرداری 44

2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47

2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47

2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49

2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51

2-5-1- پژوهشهای داخلی 51

2-5-2- پژوهشهای خارجی 56

-3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59

 

 

منابع فارسی 101

منابع لاتین 103

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

‏شکل2-1 سیستم مدیریت عملكرد كارت امتیازی متوازن 21

شکل2-2 الگوی جامع مدیریت استرتژیک بر اساس مدل دیوید 50

شکل2- 3 نقشه استراتژی شهرداری تهران تهیه شده در سال89 52

شکل2- 4 نقشه استراتژی شهرداری مشهد در سال های 93تا 96 تهیه شده در سال92 53

شکل2-5 نقشه استراتژی شهر جده تهیه شده در سال2009 57

شکل2-6 مدل نقشه استراتژی شهر استانبول تهیه شده در سال2010 58

 

 

 

 

 

فهرست جداول

‏جدول2-1 جمع بندی پیشینه پژوهش داخلی 60

‏جدول2-2 جمع بندی پیشینه پژوهش خارجی 60

 

 

 

ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل زوجین طلاق

ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل زوجین طلاق عوامل موثر بر طلاقمقاله عوامل موثر بر طلاق در ایران بررسی عوامل موثر بر طلاق پایان نامه در مورد طلاق دانلود پایان نامه طلاق پایان نامه با موضوع طلاق تحقیق کامل در مورد…

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها جنگ رسانه‌ای علیه ایران نظام مقابله با جنگ نرم دشمن عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی عملیات روانی دشمن علیه جوانان راهبردهای مقابله با…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حل مسئله اجتماعی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حل مسئله اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی…

ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان پایان نامه سبک های تفکر پایان نامه پیش بینی اضطراب فرزندان پایان نامه نگرش های فرزندپروری نگرش های فرزندپروری والدین سبک های تفکر والدین سبک های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی 34 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی 34 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ناگویی هیجانی مبانی نظری ناگویی هیجانی پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی پیشینه داخلی ناگویی هیجانی پیشینه خارجی ناگویی هیجانی پیشینه پژوهش ناگویی هیجانی پیشینه نظری…

بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری

بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری بهینه سازی الگوریتم های جستجو سیستم های نرم افزاری بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری بهینه سازی الگوریتم های جستجو بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری با تاکید بر الگوریتم های…

پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها

پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 81 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 81 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود 46 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود…

دلایل پذیرش و عدم پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی

دلایل پذیرش و عدم پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی شخص حقوقی سابقه شخص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی سابقه شخصیت حقوقی در ایران تحقیق در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دلایل پذیرش مسئولیت کیفری…

ارکان، آثار و اوصاف حقوقی معاملات با حق استرداد و وجوه افتراق و تشابه آن با مفاهیم مشابه

ارکان، آثار و اوصاف حقوقی معاملات با حق استرداد و وجوه افتراق و تشابه آن با مفاهیم مشابه پایان نامه معاملات با حق استرداد ماهیت معاملات با حق استرداد ارکان معاملات با حق استرداد آثار معامله با حق استرداد اوصاف…

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور مولفه های سلامت روان در زنان بارور مولفه های سلامت روان در زنان ناباور مولفه های رضایت جنسی در زنان بارور مولفه های رضایت جنسی در…

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران تحقیق سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران مقاله آشنایی…

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در…

گزارش كارآموزی كارشناسی مهندسی پزشكی(بیوالكتریك) با عنوان ساكشن و الكترو كوتر – رادیولوژی

گزارش كارآموزی كارشناسی مهندسی پزشكی(بیوالكتریك) با عنوان ساكشن و الكترو كوتر – رادیولوژی ساکشن عملکرد ساکشن دانلود گزارش كارآموزی كارشناسی مهندسی پزشكی(بیوالكتریك) با عنوان ساكشن و الكترو كوتر – رادیولوژی انواع ساكشن ازلحاظ شكل ظاهری انواع ساکشن از لحاظ مکانیسم…

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کارآمدی استراتژی های تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کارآمدی استراتژی های تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال استراتژی روش خرید و نگهداری روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام روش های…

عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران

عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران جمعیت نیروی كار رشد جمعیت شاخص‌های جمعیتی سیاست‌های جمعیتی دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی بررسی سیاست های جمعیتی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد مبانی نظری سازمان های مردم نهاد پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد پیشینه داخلی سازمان های مردم نهاد…

پیشینه سفالگری در ایران

پیشینه سفالگری در ایران سفال شوش سفالگری در ایران سفالینه های منقوش پیدایش سفال در ایران دانلود تحقیق سفال شوش نمادهای خدایان روی سفالینه ها دانلود تحقیق سفالگری در ایران دانلود تحقیق تاریخچه سفالگری در ایران رفتن به سایت اصلی…

بررسی حقوقی اثرات اِشغال نظامی

بررسی حقوقی اثرات اِشغال نظامی اِشغال نظامی آثار حقوقی اِشغال نظامی اِشغال نظامی در اسناد بین الملل صلاحیتهای حاكم قانونی در اراضی اشغالی صلاحیتهای دولت اشغال كننده در اراضی اشغالی آثار حقوقی اشغال بر اموال سرزمینهای اشغالی دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه ادبیات نظری احساس تعلق به مدرسه چارچوب نظری احساس تعلق به مدرسه فصل دوم پایان نامه احساس تعلق به مدرسه دانلود مبانی نظری احساس تعلق…

پرسشنامه بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

پرسشنامه بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه یادگیری الکترونیکی پرسشنامه فرآیندهای مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پرسشنامه…

شکل حقوقی و شرایط انتقال سهام

شکل حقوقی و شرایط انتقال سهام انتقال حقوقی سهام شكل حقوقی انتقال سهام شرایط عمومی انتقال سهام انتقال سهام در شرکتهای تعاونی ماهیت حقوقی انتقال سهام شکل حقوقی و شرایط انتقال سهام قراردادها و شرایط عمومی انتقال حقوقی سهام رفتن…

پرسشنامه خشنودی شغلی اسمیت، کندال و هالین

پرسشنامه خشنودی شغلی اسمیت، کندال و هالین کلمات کلیدی : پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت و همکاران پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت کندال پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت و هیولین پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *