مبانی نظری ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

مبانی نظری ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

فن بازار دفاعی
ميانجي بازاريابي فناوري
فناوری اطلاعات بازار کار
اهمیت فناوری در صنایع دفاعی 
فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی
عوامل موثر در موفقیت فن بازار
ارتقاء عملکرد فن بازار دفاعی
افزایش نرخ مبادلات فناوری بین بنگاه های دفاعی
الگویی برای کسب موفقیت فن بازار دفاعی
مبانی نظری فن بازار
مبانی نظری فن بازار دفاعی

رفتن به سایت اصلی

مسئلۀ این تحقیق عدم موفقیت فن‌بازار دفاعی بوده و محقق تلاش کرده است با مشخص کردن عوامل مؤثر بر موفقیت یا عدم موفقیت فن‌بازار‌های دفاعی، راهکار یا الگویی را برای ارتقاء عملکرد آن‌ها ارائه نماید تا از این راه موجبات افزایش نرخ مبادلات فناوری بین بنگاه‌های دفاعی فراهم گردد.

 

 

مرور ادبيات موضوع نشان داد که عملكرد “نهادهاي ميانجي بازاريابي فناوری” تحت تأثیر “عوامل طرف عرضه” و “عوامل طرف تقاضا” قرار دارد و در‌نتيجه می‌توان گفت که موفقيت فن‌بازارها به‌عنوان نوع خاصی از این نهادها نیز تحت تأثیر  عوامل مذکور قرار دارد.

 

 

علاوه بر این، موفقيت نهادهاي فوق تحت تأثیر عوامل و “سازوكارهاي دروني” آن‌ها نيز مي‌باشد، يعني هرچه اين عوامل دروني مساعدتر و اين سازوكارها روان‌تر و كاراتر باشند احتمال موفقيت فن‌بازار بيشتر خواهد بود. از طرف ديگر، به روایت ادبیات موضوع و از آنجا كه نهادهاي ميانجي بازاريابي فناوری و به‌طور  خاص فن‌بازار، در خلأ عمل نمي‌كنند مي‌توان گفت كه فن‌بازارها تحت تأثیر شرايط محيطي نيز قرار دارند.

 

به عبارت ديگر، موفقيت فن‌بازارها نه تنها به روانی و كارایی عوامل و “سازوكارهاي دروني” آن‌ها بلکه به مساعد بودن عوامل محيط بيروني یا خارجی آن‌ها نيز بستگي دارد. 

 

 

 

به‌طور خلاصه، نتايج حاصل از مرور ادبيات را می‌توان چنین جمعبندی کرد که:

موفقيت فن‌بازارها، یعنی بالا بودن كميت و كيفيت مبادلات فناوری انجام شده از طريق آن‌ها در يك دوره زماني مشخص، تحت تأثیر چهار دسته از عوامل قرار دارد:

عوامل طرف عرضه كه به كليه عوامل  مؤثر بر عرضۀ فناوری توسط اشخاص حقيقي و حقوقي در فن‌بازار اشاره دارد؛
عوامل طرف تقاضا كه به كليه عوامل مؤثر بر تقاضاي اشخاص حقيقي و حقوقي برای خرید فناوری از فن‌بازار اشاره دارد؛
عوامل و سازوكارهاي دروني که منظور از آن‌ها كليه عواملي است كه طرف عرضه را به طرف تقاضا متصل كرده و موجب تسهيل مبادلات فناوری مي‌شوند؛
و سرانجام عوامل محيطي یا خارجی که منظور از آن‌ها عواملي غير از عوامل طرف عرضه و تقاضا است كه با تأثیر نهادن بر طرف عرضه، طرف تقاضا و سازوكارهاي دروني و يا به‌طور مستقيم بر موفقيت فن‌بازار تأثیر مي‌‌گذارند. 
 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم مباني نظري پژوهش و مروري بر تحقيقات پيشين    16
    1-2 مقدمه    17
    2-2 مفهوم فناوری    18
    3-2 بازار فناوری    20
    4-2 نهادهاي ميانجي بازاريابي فناوري    22
    5-2 ميانجيگري سيستماتيك    23
        1-5-2 كاركردهاي سازمان‌هاي ميانجي    24
        2-5-2 ميزان تمركز بر ميانجي‏گري    26
        3-5-2 ارتباط با محيط نهادي    26
        4-5-2 تأثير بر فرايند نوآوري    27
        5-5-2 نقش‏های نهادهای میانجی در تجاری‏سازی فناوری    28
        6-5-2  نوع‏شناسي ميانجي‏هاي بازاريابي فناوري    30
        1-6-5-2  نهادهاي اعطاي حق امتياز    30
        2-6-5-2  کارگزاران مالکيت معنوي    31
        3-6-5-2  برگزارکنندگان مزايده‏هاي مالکيت معنوي    31
        4-6-5-2  نهادهاي تبادل برخط مالکيت معنوي    32
        5-6-5-2  تأمين مالي به پشتوانه مالکيت معنوي    32
        6-6-5-2  مشاوران مالکيت معنوي    32
        7-6-5-2  بنگاه‏هاي برون‏سپاري مالکيت معنوي    33
        8-6-5-2  صندوق‏هاي يکپارچه‏ساز مالکيت معنوي    33
        9-6-5-2  صندوق تأمين مالي دعاوي حقوقي    33
        10-6-5-2  انتقال فناوري    34
        11-6-5-2  بانک‏هاي سرمايه‏گذاري مالکيت معنوي    34
        12-6-5-2  بنگاه‏هاي توسعه مالکيت معنوي    35
        13-6-5-2  چند نکته تکميلي درباره نهادهاي ميانجي    35
    6-2 فن‌بازار     36
        1-6-2 ضرورت وجود فن‌بازار    36
        2-6-2 مفهوم فن بازار    39
        3-6-2 وظايف و کارکردهاي فن بازار    40
        4-6-2 انواع فن بازار    41
        5-6-2 تفاوت فن بازار با ساير بازارها    43
        6-6-2 فن‌بازار، نظام نوآوري و نقش دولت    44
        7-6-2 گستره خدمات فن‏بازار    47
        8-6-2 مطالعات تطبیقی فن بازار در جهان    49
        9-6-2 مطالعات تطبیقی فن‏بازار دفاعی در جهان    60
        10-6-2 تجربه فن‏بازار دفاعی در جهان    64
        11-6-2 دلایل موفقیت فن‏بازار در کشورهای غربی    67
        12-6-2 مدل‌هاي پياده‌سازي فن بازار    72
        13-6-2 عوامل مؤثر بر موفقيت فن‏بازار    74
        14-6-2 چارچوب تحلیلی برای ارتقای فن‏بازار    78
        15-6-2 ذي‏نفعان فن‏بازار    79
    7-2 فن بازار در ايران    83
        1-7-2 اسناد بالادستي    83
            1-1-7-2 سند چشم‏انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404    84
            2-1-7-2 ابلاغیه مقام معظم رهبری راجع‏به سیاست‏های کلی برنامه پنجم توسعه    84
            3-1-7-2 قانون برنامه پنجم توسعه کشور    85
            4-1-7-2 رهنمودهای مقام معظم رهبری برای نقشه جامع علمی کشور    87
            5-1-7-2 نقشه جامع علمی کشور    88
            6-1-7-2 سیاست‏های کلی علم و فناوری کشور    92
        2-7-2 وضعيت کشور در زمينه‏ي فن بازار    95
            1-2-7-2 فن‏بازار دفاعی؛ تجربه فن‏بازار در وزارت دفاع و پش ن م    96
            2-2-7-2 ویژگی‏های فن‏بازار دفاعی    98
            3-2-7-2 ضرورت تمرکز بیشتر بر جایگاه سکوهای فناوری در شکل‏گیری فن‏بازار    102
            4-2-7-2 نقش موسسه در مبادلات فناوری ودجا    104
            5-2-7-2 نهادهای میانجی و واسطه‏ای نظام نوآوری ودجا    108
            6-2-7-2 وضعیت فن‏بازار دفاعی در کشور از نگاه نهادی    111
            7-2-7-2 پشتوانه‏های قانونی برای معاملات فناوری    112
            8-2-7-2 سابقه فن‏بازار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری    112
            9-2-7-2 فن‏بازار منطقه‏ایی؛ تجربه فن‏بازار در پارک‏های علم و فناوری    113
            10-2-7-2 کریدور نانو    113
            11-2-7-2 تجربه فن‏بازار در سازمان پژوهش‏های علمی و صنعتی    114
            12-2-7-2 فن‏بازار پارک فناوری پردیس    114
        3-7-2 محدوديت‏هاي فعاليت فن‏بازارها در ايران    114
            1-3-7-2 محدوديت‏هاي فرهنگی    114
            2-3-7-2 محدوديت‏هاي اقتصادی    115
            3-3-7-2 محدوديت‏هاي قانونی    115
            4-3-7-2 محدودیت‏های نیروی انسانی    115
            5-3-7-2 محدودیت‏های دولتی و سیاست‏گذاری    115
        4-7-2 پژوهش‌هاي انجام شده    116
            1-4-7-2 مطالعۀ حسینی و سهرابی    116
            2-4-7-2 مطالعۀ موحدی و طباطبایی    122
            3-4-7-2  مطالعۀ صمدی و همکاران    123
    8-2 جمع‏بندی ادبیات    125

منابع  

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (مطالعه موردی:شرکت آلفا)

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (مطالعه موردی:شرکت آلفا) سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه…

بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی

بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های…

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی گلدهی ژنهای گلدهی ژنهای موثر در گلدهی پردازش Ana تنظیم شده دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در…

پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی

پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی ونگ و احمد ( 2004 ) پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری در سازمان پرسشنامه نوآوری پرسشنامه نوآوری سازمانی oi پرسشنامه انواع نوآوری پرسشنامه…

صدف های دو کپه ای پخته و خام

صدف های دو کپه ای پخته و خام صدف های دو کپه ای پخته و خام رفتن به سایت اصلی نمونه  پایداری و ثبات صدف دو کفه ای خام دارای پوسته (Mytilus galloprovincialis)، به صورت بسته بندی در هوای معین…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات و مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام 32 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام 32 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بازده سهام پیشینه تحقیق بازده سهام پیشینه داخلی بازده سهام پیشینه خارجی بازده سهام پیشینه پژوهش بازده سهام پیشینه نظری بازده سهام فصل دوم پایان نامه…

فساد اقتصادی و چگونگی مبارزه با آن در فرآیند توسعه اقتصادی

فساد اقتصادی و چگونگی مبارزه با آن در فرآیند توسعه اقتصادی فساد اقتصادی شاخصهای فساد چگونگی مبارزه با فساد اقتصادی فساد اقتصادی در فرایند توسعه اقتصادی شاخص فساد اقتصادی در كشورهای مختلف جهان آثار فساد دركشورهای صنعتی روش های مبارزه…

بررسی امكان استفاده از مدل ژنتیك مالی ( FGP ) در ارزیابی قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی امكان استفاده از مدل ژنتیك مالی ( FGP ) در ارزیابی قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران ارزیابی قیمت سهام مدل های پیش بینی قیمت سهام روش های پیش بینی قیمت سهام پایان نامه پیش بینی قیمت سهام…

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی کارمندان ارتش

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی کارمندان ارتش کلمات کلیدی : فصل سوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان فصل سوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان فصل سوم پایان نامه سلامت روان نمونه فصل سوم پایان نامه…

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی دانلود پایان نامه پی وی سی افزودنیهای فرایند PVC افزودنیهای خواص PVC دانلود پایان نامه رشته صنایع تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی رفتن به سایت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های لکنت زبان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های لکنت زبان مبانی نظری نظریه های لکنت زبان پیشینه تحقیق نظریه های لکنت زبان پیشینه داخلی نظریه های لکنت زبان پیشینه خارجی…

انواع اشاعه

انواع اشاعه اشاعه مشاع شركاء حصه حالات بیع مشاع وضع حقوقی بیع مال مشاع دانلود مقاله انواع اشاعه رفتن به سایت اصلی انواع اشاعه   طرح مسئله: در این تحقیق سعی می شود به این سوال که آیا هر شریک…

پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار

پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار آشنایی با نیازهای نرم افزار مهندسی نیازها نیازهای خواننده نیازهای دامنه نیازهای کاربر نیاز LIBSYS نیاز ویرایشگر شبکه نیازهای سیستم…

سمینار ارشد کامپیوتر تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان

سمینار ارشد کامپیوتر تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان یادگیری ماشین یادگیری در انسان نظریه های یادگیری مسایل یادگیری در انسان تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان دانلود سمینار تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان دانلود سمینار…

ماهیت اشتیاق شغلی و بررسی نظریه های آن

ماهیت اشتیاق شغلی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : اشتیاق شغلی doc اشتیاق شغلی کارکنان پایان نامه اشتیاق شغلی ابعاد اشتیاق شقلی کان نظریه های اشتیاق شقلی کان پیشایندهای اشتیاق شقلی کان تعریف نظری اشتیاق شغلی تعریف عملیاتی…

پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی آن هوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی آن هوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس اعتماد به نفس جنسی پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی آن هوپر پرسشنامه اعتماد به نفس جنسی 15 سوالی…

پاورپوینت (اسلاید) خشونت

پاورپوینت (اسلاید) خشونت پاورپوینت خشونت تحقیق خشونت مقاله خشونت بررسی خشونت تعریف خشونت ریشه خشونت نظر فروید در مورد خشونت دانود رایگان پاورپوینت خشونت خشونت pdf پایان نامه خشونت رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع خشونت، در قالب…

پاورپوینت کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف دکتر سهیل سرمد سعیدی

پاورپوینت کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف دکتر سهیل سرمد سعیدی کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد…

بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی

بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی پرورش ماهی استخر پرورش ماهی طراحی و ساخت مزارع آبی بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی دانلود پروژه شیلات دانلود پروژه رشته شیلات رفتن به سایت اصلی دانلود…

کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن

کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن تمایل به کارآفرینی سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی…

پاورپوینت وظایف مدیریت

پاورپوینت وظایف مدیریت پاورپوینت وظایف مدیریت دانلود رایگان پاورپوینت وظایف مدیریت تعريف وظيفه وظايف مديران از ديدگاه صاحب نظران وظايف مديران از ديدگاه برچ وظايف مديران از ديدگاه هنري فايول وظايف مديران از ديدگاه لوتر گيوليك وظايف مديران از ديدگاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مقابله دانلود مبانی نظری مقابله پیشینه تحقیق مقابله دانلود پیشینه تحقیق مقابله پیشینه داخلی مقابله پیشینه خارجی مقابله پیشینه پژوهش مقابله پیشینه نظری مقابله ادبیات نظری مقابله…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان مبانی نظری عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات نظری عملکرد کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات و مبانی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *