مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها

مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها

رایانش ابری
سیستمهای اجرایی تولید
سیستم اجرایی توزیع شده سرویس گرا
تحلیل سیستم های اجرایی تولید
کشف سرویسها سیستم های اجرایی تولید
دانلود پایان نامه سیستمهای اجرایی تولید
کاریرد رایانش ابری در سیستمهای اجرایی تولید

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه  رشته فناوری اطلاعات

مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها

 

 

 

 

 

چکیده:

یکی از حوزه هایی که مناسب است تا در سیستم های اجرایی تولید برای حصول نتایج بیشتر ، استفاده شود شناسایی سرویس های مورد نیاز است که با استفاده از این رویکرد هنوز راه حل های مناسبی ارائه نشده است .در این تحقیق مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها توضیح داده می شود. جزئیات مربوط به گام های شناسایی، تعیین مشخصه ها شرح داده می شود. هدف از ارائه این رویکرد ارائه چهارچوبی جامع برای سیستم های اجرایی تولید با استفاده از سرویس گرایی است. این چهارچوب بایستی حدالامکان از مزایای سرویس گرا برای کاربرد بهینه در محیط توزیع شده استفاده کرده باشد.

در ادامه تحقیق، ابتدا نگاهی کلی به رویکرد مورد استفاده و مراحل آن آورده شده است ، سپس به معرفی طرح کلی سیستم اجرایی توزیع شده سرویس گرا خواهیم پرداخت. در بخش پایانی به صورت جزئی تر رویکرد پیشنهاد شده تشریح می شود.

3.2 نگاهی کلی

هدف این تحقیق ارائه چهارچوبی سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید و مبتنی بر مدل محاسبات ابری است . علت استفاده از سرویس گرایی در ارائه این چهارچوب این است که بتوان با تحلیل ماژولهای مختلف این سیستم ها سرویس های مورد نیاز را استخراج نمود . البته با توجه به ماهیت این سیستم ها و سیستم های امکاناتی ، نمی توان ادعا کرد که تمامی سرویس های چهارچوب شناسایی شده اند ولی سرویس های استخراج شده قابل پاسخگویی برای مهمترین بخش های سیستم هستند. بسیاری از این سرویس ها قابلیت ترکیب با کامپوننت های فعلی سیستم را دارند و بسیاری از آنها بایستی جایگزین راه حل های فعلی شوند.

از این رودر این چارچوب ، سرویس های شناخته شده در حقیقت جزء سرویس های اصلی این سیستم ها هستند و در مراحل دیگر چرخه این سیستم ها ، به عبارتی در فاز توسعه و پیاده سازی نیز نیاز به کشف سرویس وجود دارد که زیر مجموعه این کار قرار نمی گیرد. این سرویس ها منجر به افزایش استفاده مجدد و در نتیجه کاهش هزینه ها حین اجرا خواهد شد.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که متودولوژی های متعددی برای تحلیل سرویس گرا ایجاد و به کار گرفته می شود ، رویکردی که ما برای تحلیل این سیستم ها استفاده می کنیم بایستی ویژگی آن را داشته باشد تا سیستم های توزیع شده و بسیار بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. در بین متودولوژی های موجود، متودولوژی SOMA (Service Oriented Modelling and Architecture   ( کاندید مناسبی برای این کار می باشد.

با توجه به مطالعات انجام شده بر روی دامنه موجود، تمرکز برای کشف و شناسایی سرویس ها و تعیین مشخصه سرویس های مهم این سیستم با استفاده از متودولوژی پیشنهاد شده می باشد.

– ابتدا با بررسی سیستم های اجرایی تولید موجود و شناسایی مشکلات و بسط این مشکلات با در نظر گرفتن محیط توزیع شده جدید ، به شرح مسائل مختلف که برای رفع آنها نیاز به ارائه مدل سرویس گرا داریم می پردازیم.

– با در نظر گرفتن شرح مسائل مختلف برای هر کدام بنا بر متودولوژی در نظر گرفته  SOMA و الگوی راه حل پیشنهاد می دهیم.

– با شناسایی سیستم های اجرایی تولید و فعالیت ها و وظایف آنها با استفاده از الگوهای طراحی موجود ، عناصر کلیدی این سیستم ها را شناسایی می کنیم.

– با در نظر گرفتن الگوهای راه حل پیشنهادی و در نظر گرفتن دامنه موجود، الگوهای طراحی سیستم های اجرایی تولید اهداف مهم کسب و کار وسیستم های قدیمی به شناسایی سرویس های پیشنهادی می پردازیم.

– سرویس ها را با روش های موجود بررسی کرده و سرویس های کاندید را شناسایی می کنیم.

طراحی سرویس گرای این چارچوب به نحوی است که سعی شده عناصر موجودیت تا حد امکان قابلیت کار دو به دو را داشته باشند تا یکپارچگی هر چه بیشتر در محیط توزیع شده تولید فراهم شود. این رویکرد طراحی جامع بوده و هدف ارائه مخزن سرویس بهینه حاوی سرویس های پایه ی سیستم های اجرایی تولید در محیط توزیع شده است.

 

 

 

کلمات کلیدی:

شناسایی سرویسها

مبانی رویکرد پیشنهادی

سیستمهای اجرایی تولید

 

 

 

 

 

فهرست رئوس مطالب

3.1 مقدمه

3.2 نگاهی کلی

3.2.1 تشریح سیستم های اجرایی تولید و طرح مساله در محیط توزیع شده

3.2.2 انتخاب الگوهای راه حل(Solution pattern )  های SOMA

3.2.3 الگوی راه حل های پیشنهادی توسط SOMA

3.2.4 تعریف موجودیت های کلیدی با استفاده از الگوهای طراحی سیستم ها ی توزیع شده

3.3  شناسایی سرویس ها

3.4 تطابق رویکرد با مدل محاسباتی ابری

3.4.1 مراحل چارچوب از دید محاسبات ابری

3.4.2 شناسایی سرویسهای سیستمهای اجرایی تولید

3.5   ماژولهای اصلی سیستمهای اجرایی تولید تحت عنوان برنامههای کاربردی سرویس گرا

3.6 ارتباطات میان ماژولهای مختلف سیستمهای اجرایی تولید

3.7 توابع سیستم های اجرایی تولید به عنوان سرویس

3.8 سبک معماری مناسب برای کنترل سیستم های اجرایی تولید توزیع شده در ابر

3.9 زمانبندی جزئی تحت عنوان سرویس

3.9.1 ملزومات تامین كننده ابر

3.10 مدیریت منابع به عنوان سرویس

3.10.1 ملزومات تعیین كننده سرویس

3.10.2 ملزومات سازمانها

3.11  نظارت به عنوان سرویس

3.12 جمع بندی

مراجع و منابع

چکیده انگلیسی

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 3.1 سرویس- هدف 57

جدول3.2 تجزیه دامنه 61

جدول 3.3 به كارگیری ابر زمانبندی 105

 

 

 

 

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودار

43 شکل3.1 نمایی کلی از رویکرد مورد استفاده

46 شکل3.2 ESB

48 شکل3.3 قالب ESB

50 شکل3.4 سرویس های ESB

54 شکل3.5 مدل محاسبات ابری و جایگاه سیستم

55 شکل 3.6 سیستم  های اجرایی تولید توزیع شده

56 شکل3.7 ماژول  های سیستم  های اجرایی تولید  

60 شکل3.8  زیر سیستم  های اصلی سیستم  های ابر

64 شکل 3.9 جستجوی سرویس

65 شکل 3.10 اطلاع رسانی از تغییر سرویس

65 شکل 3.11 ثبت سرویس

66 شکل 3.12 شبه کد ثبت سرویس

67 شکل 3.13   مقداردهی اولیه به منابع

68 شکل 3.14 تغییرات در منابع

68 شکل 3.15 شبه کد تغییر در منابع

70 شکل 3.16 نمودار فعالیت زمانبند

71 شکل 3.17 شبه کد زمانبند

73 شکل 3.18 مدیریت چرخه حیات سفارش

74 شکل 3.19 شبه کد توزیع کننده

76 شکل 3.20 بازرس

77 شکل 3.21 شبه کد بازرس

79 شکل 3.22 پی گیری کننده

80 شکل 3.23 پی گیری کننده

82 شکل 3.24 دریافت گزارش از تحلیلگر

83 شکل 3.25 شبه کد مدیریت داده  های سفارش

84 شکل 3.26 مدیریت سفارش

85 شکل 3.27 نقش میانجی

86 شکل 3.28 مدل اطلاعاتی واسط  ها

87 شکل 3.29 مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش

88 شکل 3.30 مذاکره میان مدیریت منابع مختلف

89 شکل 3.31 بخشی از مذاکرات کنترل فرآیند اجرای سفارش

90 شکل 3.32 مذاکرات بین مدیر منابع و بازرس

91 شکل 3.33 مذاکره میان سرویس  های سطح بالاتر و مدیر سفارش

91 شکل 3.34 ارائه گزارش

92 شکل 3.35 مذاکره بین بازرس و مدیر

93 شکل 3.36 مذاکراتی برای کنترل میان چندین مدیر منبع

95 شکل 3.37 همه چیز تحت عنوان سرویس

97 شکل 3.38 مدیریت چرخه حیات سفارش

98 شکل 3.39 ملزومات کاربران، سازمان  ها و تامین کنندگان

99 شکل 3.40 ارکسترازیسون ماژول مدیریت سفارش

101 شکل3.41 چیروگرافی

102 شکل3.42توزیع سرویس  ها در محیط ابر

104 شكل 3.43 مجازی سازی زمانبندی

106 شکل 3.44 مدیریت منابع تولید

110 شکل 3.45نظارت برتخصیص منابع

 

 

بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی

بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

حل المسائل ویرایش سوم کتاب فیبر نوری کایزر

حل المسائل ویرایش سوم کتاب فیبر نوری کایزر حل المسائل ویرایش سوم کتاب فیبر نوری کایزر رفتن به سایت اصلی حل المسائل ویرایش سوم کتاب فیبر نوری کایزر Optical Fiber Communications by Gerd Keiser - 3rd Edition به تعداد 116…

تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران

تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی تاثیر…

بررسی موانع عدم شفّافیت بازار سرمایه ایران و ارائه راهکارها

بررسی موانع عدم شفّافیت بازار سرمایه ایران و ارائه راهکارها بازار سرمایه شفافیت بازار كارایی بازار دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی بررسی موانع عدم شفّافیت بازار سرمایه ایران و ارائه راهکارها دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانلود…

جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر قیابکلو

جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر قیابکلو جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر قیابکلو رفتن به سایت اصلی جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر قیابکلو دست نویس کلاسی 57 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات

مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان مولفه های فساد اداری فساد اداری در شهرداریها آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد…

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش کاری

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش کاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری انگیزش کاری…

پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود

پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی الگوی مبتنی بر تحلیلی نمایندگی تئوری اثباتی حسابداری ارزیابی روش اثباتی هموارسازی سود-فرضیه های…

نقد و بررسی لزوم اختبار اوصاف مبیع از دیدگاه فقها

نقد و بررسی لزوم اختبار اوصاف مبیع از دیدگاه فقها بیع غرر اختبار اوصاف مبیع اصالة الصحة ادلّه موافقین و مخالفین با لزوم اختبار دانلود مقاله رشته حقوق نقد و بررسی لزوم اختبار اوصاف مبیع از دیدگاه فقها دانلود مقاله…

پروپوزال محاسبات ابری

پروپوزال محاسبات ابری کلمات کلیدی : پروپوزال رایانش ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری نمونه پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال امنیت در محاسبات ابری رفتن به سایت اصلی نمونه…

نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی حرفه ای

نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی حرفه ای کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی حرفه ای فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی حرفه ای فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل…

پاورپوینت بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT؛ مطالعه موردی: روستا نسر

پاورپوینت بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT؛ مطالعه موردی: روستا نسر کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT روستا نسر بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT روستا نسر عوامل داخلی مؤثربرگردشگری روستای نسر عوامل خارجی مؤثربرگردشگری روستای…

بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10

بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10 قدرت الكتریكی توزیع و انتقال برق میكروكنترلهای PIC ارزیابی پروتكل مخابراتی X10 عملكرد قدرت الكتریكی در توزیع و انتقال برق بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار مصرف کننده ادبیات نظری رفتار مصرف کننده چارچوب نظری رفتار مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار مصرف…

روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی وجوه

روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی وجوه بانكداری الكترونیكی توسعه پول و بانكداری انتقال الكترونیكی وجوه روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی…

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل هشتم کتاب…

پاورپوینت آشنایی با برج میلاد

پاورپوینت آشنایی با برج میلاد پاورپوینت آشنایی با برج میلاد مشخصات فنی برج میلاد مقایسه برج میلاد با دیگر برج ها راه‌های دسترسی و حمل و نقل برج میلاد قسمت های مختلف برج میلاد امکانات ویژه برج میلاد جایگاه برج…

بررسی کارکرد ماشینهای کشت در کشت مسطح پنبه

بررسی کارکرد ماشینهای کشت در کشت مسطح پنبه پنبه ردیف کار خطی کار سله‌ شکنی فاصله بین دو بوته‌ ای کشت مسطح پنبه ماشینهای کاشت پنبه عملکرد ماشینهای کاشت پنبه دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته کشاورزی بررسی کارکرد ماشینهای کشت…

بررسی اقسام و کیفیت مجازات محاربه در قرآن و قانون

بررسی اقسام و کیفیت مجازات محاربه در قرآن و قانون بررسی محاربه در قرآن بررسی محاربه قانون بررسی اقسام محاربه بررسی اقسام مجازات محاربه در قرآن بررسی اقسام مجازات محاربه درقانون بررسی کیفیت مجازات محاربه در قرآن بررسی کیفیت مجازات…

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک مبانی نظری زنجیره تامین چابک مدل های…

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع جوشکاری

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع جوشکاری نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات…

بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها دانلود پایان نامه منابع انسانی دانلود پایان نامه توانمندسازی کارکنان دانلود پایان نامه بهره وری مدیریت منابع انسانی افزایش اعتماد به نفس در سازمانها دانلود…

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان تحلیل غیر خطی ویسکو الاستیک ضخامت جداره لوله های کامپوزیتی

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان تحلیل غیر خطی ویسکو الاستیک ضخامت جداره لوله های کامپوزیتی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود مقاله ترجمه شده مقالات ترجمه شده مقاله…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *