ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول

ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول

کلمات کلیدی :

پایان نامه برند
پایان نامه مدیریت برند
وظایف مدیریت برند
نحوه شکل گیری برند
رویکردهای مدیریت برند
جايگاه‌ برند در جهان امروز
جایگاه مدیریت برند در سازمان
برند چیست و چه ویژگی هایی دارد
مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در مورد برند و با موضوع ماهیت و مزایا انواع برند و بررسی جایگاه برند در محصول می باشد.   کاتلر(1991)بیان می‌کند که نام یا علامت‌گذاری موضوع مهمی در استراتژی محصول است. در برنامه‌ریزی محصول، سه جنبه یا سطح در نظرگرفته می‌شود. اساسی‌ترین جنبه، محصول اصلی  است که پاسخگوی این سؤال است که خریدار واقعا چه چیزی را می‌خرد؟ محصول اصلی درمرکز تمامیت کالا قرار گرفته ‌است. محصول اصلی همان خدمات مشکل گشاینده کالا یا فواید اساسی آن است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید انتظار، آن را دارند. در سطح بعدی طراحان محصول باید بر مبنای محصول اصلی، یک محصول واقعی  بوجود آورند. محصول واقعی عمدتاً دارای ویژگی‌هایی از قبیل برند، بسته‌بندی، کیفیت، طرح و مشخصات آن است. آخرین سطح محصول، محصول جانبی است که خدمات پس از فروش، ضمانتنامه و بطورکلی مزایای اضافی همراه کالا را در بر می‌گیرد.

 

 

 

 

   دونالد  (2010)  می‌گوید شرکت‌ها  باید به اهمیت  برند و نقش آن و اینکه چگونه موفقیت برند به توفیق جامع سازمانشان کمک می‌کند توجه داشته باشند(آکر،2010). برند به عنوان محرک اصلی ارزش شرکت‌ها در قرن بیست و یکم بشمار رفته و از فواید و اهمیت بسیاری برای شرکت و مشتریان برخوردار می‌باشد(بولتن موسسه برند فاینانس،2000).
   برند یکی از ابزارهاي ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتري محسوب می‌گردد و به دو دلیل براي مشتریان ارزشمند است: اول اینکه ریسک مصرف‌کننده را کاهش می دهد و دوم در هزینه‌هاي تصمیم- ‌گیري صرفه‌جویی می نماید( سوئینی و سوایت، 2008).امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان‌هاست که آنها را در جهت ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار یاری می‌رساند(بلستر و ایلمن ،2005). برند، همانند سرمايه يا فناوري و مواد اوليه در ايجاد ارزش افزوده براي يك سازمان نقش دارد(غفاریان ،2006);(لوتسر ،1995). مشتري و سازمان هر دو از مزاياي برند بهره مي‌برند .

 

 

 

 

 

زماني كه مصرف‌كننده تجربه يك بار استفاده از يك برند را داشته باشد، با آن احساس راحتي بيشتري داشته، تمايل به استفاده از آن محصول بالا مي‌رود. برند اطلاعاتي در مورد كيفيت كالا، عملكرد و ساير جنبههاي كالا ميباشند و باعث مي‌شوند مشتري ريسك كمتري را متحمل شود. برند به صاحبان آ نها معنا مي‌بخشد و همچنين جزء ثروت آنها محسوب ميشود(نصيري پور و ديگران ،1389). در فرایند ارزش‌آفرینی، برندها موجب خلق ارزش برای شرکت‌ها می‌شوند، در رویکرد اقتصادی، ارزش‌آفرینی از دو جنبه عرضه و تقاضا قابل تحلیل می‌باشد، از جنبه تقاضا می‌توان بیان نمود که برندها موجب دستیابی به قیمتی بالاتر برای محصول در میزان مشخصی از فروش شده و حتی برندهای قدرتمند، میزان فروش را نیز افزایش می‌دهند و همچنین برندها موجب ایجاد تقاضای با ثبات‌تری برای محصول از جانب مشتریان شده و نوعی مانع قوی برای ورود رقبای جدید محسوب می‌شوند. ارتباط با مشتری از دو جهت کارکردی، احساسی موجب ایجاد ارزش برای برند می‌شود. از جهت کارکردی برندها با ایجاد اطمینان از کیفیت به انتخاب و تصمیم‌گیری مشتری کمک می‌کنند. از جهت احساسی نیز، برندها موجب القاء نوعی احساس عزت نفس می‌شوند(رهنمای رودپشتی و احمدی،1390). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه    12
2-2-1-تاریخچه خلق برند    12
2-2-2- تعریف واژه برند    14
2-3- جایگاه برند در محصول    15
2 -4- مزایای یک برند    17
2-5- برندسازی    20
2-6- ارزش ویژه برند    24
2-7 شخصیت برند    27
2-8- تصویر ذهنی برند    28
2-9- مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق    28
2-9-1- مرحله‌اول: خودشناسی    28
2-9-2- مرحله دوم: تعیین جایگاه شرکت    29
2-9-3- مرحله سوم : تهیه ابزار کار    30
2-9-4- مرحله چهارم: داشتن استراتژی مناسب مطرح نمودن برند شرکت در جامعه    31
2-10- مدیریت برند    33
2-10-1- جایگاه مدیریت برند در چارت سازمان    33
2-10-2- وظایف مدیریت برند    33
2-11- پيشينه تحقيق    34
2-11-1- مطالعات خارجي    34
2-11-2- مطالعات داخلي    36
2-12- معرفی سازمان مورد مطالعه    39
2-13- جمع بندي    41

منابع

پایان نامه کارشناسی مهندسی صنایع-برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها با عنوان طراحی و ایجاد واحد صنعتی تولید قوطی غذایی

پایان نامه کارشناسی مهندسی صنایع-برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها با عنوان طراحی و ایجاد واحد صنعتی تولید قوطی غذایی صنعت بسته بندی ایجاد واحد صنعتی تولید قوطی غذایی صنعت قوطی سازی برنامه ریزی و تحلیل سیستم دانلود پایان نامه…

سلامت روان و ابعاد آن

سلامت روان و ابعاد آن کلمات کلیدی : ابعاد سلامت روانی ابعاد اصلی سلامت روانی ابعاد مختلف سلامت روانی نظریه های سلامت روان نظریه های مربوط به سلامت روان دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان رویکردهای مختلف در مورد…

دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانک

دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانک دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری دانلود گزارش کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی رشته حسابداری دانلود کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری…

پرسشنامه بررسی ارتباط بین كیفیت خدمات بارضایتمندی و تبلیغات شفاهی از دیدگاه مراجعه کنندگان

پرسشنامه بررسی ارتباط بین كیفیت خدمات بارضایتمندی و تبلیغات شفاهی از دیدگاه مراجعه کنندگان پرسشنامه كیفیت خدمات رضایتمندی مراجعه کنندگان پرسشنامه رابطه كیفیت خدمات بارضایتمندی پرسشنامه رابطه كیفیت خدمات با تبلیغات شفاهی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری نگارش برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق نگارش برنامه بازاریابی ادبیات نظری نگارش برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه نگارش برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری

افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری امنیت اطلاعات در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه…

مطالعات ترافیکی طراحی پارکینگ

مطالعات ترافیکی طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ طراحی معماری پارکینگ طراحی پارکینگ در اتوکد استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ دانلود پروژه طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان مطالعات…

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی عملکرد اعضا و اتصالات بارهای رفت و برگشتی طراحی لرزه ای سازه ها بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی بررسی…

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری

بررسی ابعاد و مدلهای وفاداری به برند و رضایت مشتری مدلهای وفاداری به برند عوامل موثر بر وفاداری مشتریان ابعاد رضایت مشتری مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری رضایتمندی و وفاداری مشتریان دانلود پایان نامه رضایت مشتری دانلود پایان نامه وفاداری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی رفتارهای پرخطر پیشینه خارجی رفتارهای پرخطر پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر پیشینه نظری…

مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد

مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد مسیل شهر مشهد مشکلات بهداشتی بافت خاک دانلود مسیلها و مشکلات ناشی از آنها در گستره شهر مشهد خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی زمین شناسی سیستم همکاری…

بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهرستان سوادکوه

بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهرستان سوادکوه ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت روابط زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت روابط زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت روابط زناشویی مبانی نظری کیفیت روابط زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی پیشینه داخلی کیفیت روابط زناشویی پیشینه خارجی کیفیت روابط زناشویی پیشینه پژوهش…

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی با عنوان كارایی ارزشی در تحلیل پوششی داده‌ها (DEA)

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی با عنوان كارایی ارزشی در تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) كارایی ارزشی تصمیم گیرنده(DM) تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) اندازه گیری كارایی واحدهای تصمیم گیرنده دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی كارایی ارزشی…

پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی

پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی کلمات کلیدی : پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی قیمت گذاری انتقالی تعریف قیمت گذاری انتقالی قیمت گذاری انتقالات داخلی رویکرد ارمزلنت اهداف قیمت گذاری انتقالی اهداف بین المللی قیمت گذاری انتقالی روش های قیمت گذاری انتقالی قیمت…

مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی

مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی دانلود مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی پیشینه تحقیق شرط ضمان در عقود اذنی ادبیات نظری شرط ضمان در عقود اذنی فصل دوم پایان نامه…

بررسی عوامل موثر امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر مساله حجاب

بررسی عوامل موثر امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رغبت

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رغبت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت مبانی نظری رغبت پیشینه تحقیق رغبت پیشینه داخلی رغبت پیشینه خارجی رغبت پیشینه پژوهش رغبت پیشینه نظری رغبت ادبیات نظری رغبت چارچوب نظری رغبت…

گزارش كارآموزی رشته برق- الكترونیك با عنوان تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه (مترو)

گزارش كارآموزی رشته برق- الكترونیك با عنوان تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه (مترو) تابلو‌های كنترل DCU تابلو‌های كنترل DCU شركت راه‌آهن شهری تهران حومه دانلود گزارش کارآموزی رشته برق الكترونیك دانلود گزارش کارآموزی رفتن به سایت اصلی…

لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران

لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران جایگاه جهانی ایران از لحاظ جمعیتی ترکیب جمعیت ایران وضعیت ازدواج و طلاق کشور تحولات جمعیتی خانوارها در کشور چالش‌ها و راهکارهای حفظ تعادل پویای ساختار جمعیتی کشور…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جو سازمانی مبانی نظری جو سازمانی پیشینه تحقیق جو سازمانی پیشینه داخلی جو سازمانی پیشینه خارجی جو سازمانی پیشینه پژوهش جو سازمانی پیشینه نظری…

موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات

موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد استثناء بر اصل لزوم رفع ابهام در معاملات دانلود پایان…

جزوه طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه های کامپیوتری تدریس استاد باطنی

جزوه طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه های کامپیوتری تدریس استاد باطنی کلمات کلیدی : جزوه طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه های کامپیوتری تدریس استاد باطنی رفتن به سایت اصلی جزوه طراحی و پیاده سازی زیرساخت شبکه های کامپیوتری تدریس استاد باطنی…

استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم

استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده ژنوم یوکاریوتی درون نوکلئوزوم قرار دارد، که واحد پایه کروماتین را شکل میدهد و به طور فیزیولوژیکی از  DNA درون…

پروپوزال ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

پروپوزال ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب پروپوزال اضافه بار اطلاعاتی وب تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی عوامل موثر…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *