عوامل روانی و فردی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

عوامل روانی و فردی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

کلمات کلیدی :

نیات رفتاری مشتریان
مدل نیات رفتاری
ابعاد نیات رفتاری
تعریف نیات رفتاری
نیات رفتاری در تبليغات موبایلی
تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان
انگیزه های اقدام به خرید مصرف کننده
عوامل مختلف مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

رفتن به سایت اصلی

لاتز  در سال 1381 بیان داشت که باورها بر شکل گیری نگرش ها تاثیر گذار هستند که این نگرش ها خود باعث پدید آمدن نیات رفتاری و در نتیجه افعال رفتاری می گردند. از دیدگاه رفتار مصرف کننده، نیات رفتاری نمایانگر تمایل مشتری برای انجام یک رفتار خاص مثل خرید یک محصول می باشد (Carter Larry Lee, 2009, p:218). روانشناسی به بازاریابان کمک می کند تا چرایی و چگونگی رفتار مصرف کننده را درک کنند. انگیزه، ادراک، یادگیری، شخصیت و تلقی، موضوعات مهمی برای تفسیر فرایند خرید و هدایت تلاش های بازاریابی به شمار می آیند. 

 

 

1.    انگیزه: 
انگیزه نیروی زاینده ای است که باعث رفتاری می شود تا نیازی ارضا گردد. از آنجا که نیازهای مصرف کننده کانون موضوعات بازاریابی است، بازاریابان می کوشند تا این نیازها را تحریک کنند. نیازهای بشر نامحدود است. روانشناسان نیازهای انسان را دارای سلسله مراتبی می دانند که در شکل زیر آمده است، تا زمانی که نیازهای مرتبه پایین تر برآورده نشود، فرد در صدد ارضای نیازهای مرتبه بالاتر بر نمی آید.

 

 

 

2.    ادراک
ادراک فرایندی است که در آن، فرد از طریق گزینش، سازماندهی و تفسیر اطلاعات، تصویری با معنا از جهان خلق می کند. خریداران از مجموعه اطلاعات، محصولات، تبلیغات و پیامها آنهایی را انتخاب می کنند که مطابق با نیازها، خواسته ها، تمایلات و نگرش های آنان باشد. فرایند سازماندهی، تفسیر و تعبیر اطلاعات مختلف را که به وسیلۀ مغز صورت می گیرد «ادراک گزینشی» می نامند. دریافت ها و ادراک های گزینشی، در مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری خرید، به نحوی مطرح می شود. به طور کلی، دریافت، فهم و نگهداری اطلاعات در افراد حالت انتخابی دارد و بنا به شرایط آنان متفاوت است (Batra,  , P: ).

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
نیات رفتاری    2
2-2-1) تعریف نیات رفتاری    2
2-2-2) عوامل روانی و فردی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان    3

1.    انگیزه:    4
پنج عامل اساسی در یادگیری عبارتند از:    7
همه تلقیات دارای این ویژگی های مشترک هستند:    11
2-2-3) عوامل موقعیتی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان    13

2-2-4) عوامل آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان    14

2-2-5) بررسی انگیزه های اقدام به خرید مصرف کننده    14

•    چگونگی خرید:    14
2-2-6) رفتارهای گوناگون به هنگام خرید    16
شکل 2- 4) رفتارهای گوناگون خرید ( کاتلر و آرمسترانگ، 1388، ص323)    18
2-2-7) اقدام به خرید    19

2-2-8) نیات رفتاری در تبليغات موبایلی    22

بخش دوم: پیشینه تحقیق    24
مطالعات خارج از کشور:    24
مطالعات داخل کشور:    28
منابع و مآخذ    30
منابع لاتین:    32

 

رساله دکترای رشته پزشکی با عنوان سرطان پستان

رساله دکترای رشته پزشکی با عنوان سرطان پستان سرطان سرطان پستان دانلود پایان نامه سرطان دانلود پایان نامه سرطان پستان سرطان های زنان مقایسه RTPCR و IHC، RNA ساختار پستان نرمال کارسینومای پستان طبقه بندی کارسینوماهای پستان بر اساس مطالعات…

بررسی عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک در آموزش‌ و پرورش و موانع اجرای آن (مطالعه موردی شهر نوشهر)

بررسی عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک در آموزش‌ و پرورش و موانع اجرای آن (مطالعه موردی شهر نوشهر) موانع اجرای بر اجرای موفق دولت الکترونیک بررسی عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک در آموزش‌ و پرورش و…

مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع

مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع نقش حسابرسی روابط نمایندگی بین سهامداران و مدیران در توسعه حسابرسی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و…

تحلیل قاچاق انسان و مبارزه با جرم آن با در اسناد بین المللی

تحلیل قاچاق انسان و مبارزه با جرم آن با در اسناد بین المللی قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان قاچاق انسان در پروتکل الحاقی به کنوانسیون…

رویکردهای نظری رضایت از زندگی و عوامل مرتبط با آن

رویکردهای نظری رضایت از زندگی و عوامل مرتبط با آن کلمات کلیدی : عوامل مرتبط با رضایت از زندگی ابعاد مختلف بهزیستی از نظر ریف رویکردهای نظری رضایت از زندگی پایان نامه نظری رضایت از زندگی پایان نامه رویکردهای نظری رضایت از…

انواع اختلالات مربوط به خوردن و عوارض ناشی از آن

انواع اختلالات مربوط به خوردن و عوارض ناشی از آن کلمات کلیدی : اختلال خوردن تغذیه درمان اختلالات خوردن اختلالات خوردن در روانشناسی اختلال خوردن در روانشناسی انواع اختلالات مربوط به خوردن درمان اختلالات خوردن در کودکان تحقیق پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی ادبیات نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی چارچوب نظری انگیزش پیشرفت تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش پیشرفت تحصیلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی موفق مدیریت دانش 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی موفق مدیریت دانش 72 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی هوشمند رفتن…

پاورپوینت برنامه ريزي استراتژيك و فرايند بازاريابي

پاورپوینت برنامه ريزي استراتژيك و فرايند بازاريابي کلمات کلیدی : پاورپوینت برنامه ريزي استراتژيك و فرايند بازاريابي برنامه ريزي استراتژيك و فرايند بازاريابي تحقیق برنامه ريزي استراتژيك و فرايند بازاريابي پاورپوینت برنامه ريزي استراتژيك پاورپوینت فرايند بازاريابي فرايند برنامه ريزي…

پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل

پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل مقاله طراحي سيستم های حمل و نقل تحلیل طراحي سيستم های حمل و نقل طراحي سيستم های حمل و نقل باربران خودكار(AGV) انواع باربران خودكار انواع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امیدواری مبانی نظری امیدواری پیشینه تحقیق امیدواری پیشینه داخلی امیدواری پیشینه خارجی امیدواری پیشینه پژوهش امیدواری پیشینه نظری امیدواری ادبیات نظری امیدواری چارچوب نظری امیدواری رفتن…

پاورپوینت بازار کار، اشتغال و بيکاري

پاورپوینت بازار کار، اشتغال و بيکاري کلمات کلیدی : پاورپوینت بازار کار شاخص هاي بازار کار اقتصاد کار بازار کار عرضه نيروي کار عوامل مؤثر بر عرضه نيروي کار منحني عرضه نيروي کار تقاضاي نيروي کار عوامل مؤثر بر تقاضاي…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت درک شده 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت درک شده 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کیفیت درک شده فصل دوم پایان نامه کیفیت درک شده دانلود مبانی نظری کیفیت درک شده پیشینه کیفیت درک شده پیشینه تحقیق کیفیت درک شده…

طراحی و مقادیر نامی موتور و مبدل در سیستم های کششی القایی

طراحی و مقادیر نامی موتور و مبدل در سیستم های کششی القایی معیار طراحی موتور طراحی موتور و اینورتر سیستم های تراكشن القایی مقایسه بین پارامترهای دو موتور دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک طراحی و مقادیر نامی موتور…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه داخلی مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه خارجی مسئولیت پذیری اجتماعی…

ماهیت خود نظم دهی و بررسی نظریه های آن

ماهیت خود نظم دهی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : ماهیت خود نظم دهی و بررسی نظریه های آن رفتن به سایت اصلی ماهیت خود نظم دهی و بررسی نظریه های آن به کنترل فراشناختی  تعیین هدف  خود…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پرسشنامه کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه بررسی…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری پرسشنامه بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه رفتار خرید مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر…

تبیین جایگاه اذن ولی در نکاح رشیده و مطالعه تطبیقی اختیار دختر در نکاح در فقه شیعه و اهل تسنن

تبیین جایگاه اذن ولی در نکاح رشیده و مطالعه تطبیقی اختیار دختر در نکاح در فقه شیعه و اهل تسنن کلمات کلیدی : سن رشد در نکاح اعتبار رشد در نکاح اعتبار رشد در طلاق بلوغ و رشد در قانون…

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی در زنان دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی زنان پایان نامه در مورد سرسختی روانشناختی پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی…

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام پااین نامه مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رتبه بندی مشتریان بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک مدیریت ریسک اعتباری در بانک ملی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات…

ترمیم و تقویت سازه های بتنی توسط دیوار برشی

ترمیم و تقویت سازه های بتنی توسط دیوار برشی دانلود مقاله دیوار برشی سازه های بتنی دانلود مقاله ترمیم و تقویت سازه های بتنی دانلود مقاله ترمیم و تقویت سازه های بتنی توسط دیوار برشی دانلود مقالات کارشناسی ارشد عمران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام مدیریت دانش 88 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *