علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

ارزش ویژه برند
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت
پایان نامه ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

 

 

 

 

چکیده

در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات استان گلستان ، های وب ، آسیاتک و صبانت مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است و تعداد آن 384 نفر درشهرستان گرگان(مرکز استان گلستان) می باشد که برای خرید برندهای فوق به مراکز ارائه دهنده این خدمات اینترنت پرسرعت مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار لیزرل 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی رابطه ای ندارد و فرضیه فوق رد می گردد. همچنین در این تحقیق تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده و رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت درک شده از یک برند

بازار خدمات و اینترنت پرسرعت

ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی

تداعی برند اطلاعات مثبت درباره یک برند

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول – کلیات پژوهش 

1-1 مقدمه

1-2 بیان مسئله 

1-3 اهداف تحقیق

1-4 اهمیت و ضرورت تحقیق

1-5 چارچوب نظری تحقیق

1-6     فرضیه ها

1-7 تعریف متغیرها

1-8 قلمرو تحقیق

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

 

فصل سوم – روش شناسی تحقیق

3-1   مقدمه

3 -2   روش تحقیق

3-3   جامعه آماری

3-4    نمونه آماری 

3-5   ابزار گردآوری داده ها

3-6   روایی پرسشنامه

3-7   پایایی پرسشنامه

3- 8    روش های تجزیه و تحلیل داده ها

3-9  مدل معادلات ساختاری

  3-9-1   ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر

 

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها 

4-1    مقدمه 

4-2    آمار توصیفی

  4-2-1  جنسیت

   4-2-2  سن

   4-2-3  وضعیت تأهل

   4-2-4  میزان تحصیلات

   4-2-5  شغل

   4-2-6  برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در استان گلستان

   4-2-7  مدت زمان استفاده از اینترنت

   4-2-8  آمار توصیفی متغیرها

4-3    آمار استنباطی

   4-3-1  آزمون همبستگی پیرسون

   4-3-2  تحلیل عاملی

     4-3-2-1 ارزیابی برازش كلی مدل

     4-3-2-2 حالت تخمین استاندارد مدل

     4-3-2-3 حالت معناداری اعداد (T – Values) مدل

 

فصل پنجم – نتیجه گیری وپیشنهادات

 5-1     مقدمه

5-2      بررسی یافته های پژوهش با توجه به آمار توصیفی

5-3      بررسی یافته های پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون

5-4      بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری 

  5-4      پیشنهادات تحقیق 

5-5 -1  پیشنهادات کاربردی

  5-4-2   پیشنهادات برای تحقیقات آتی

5-6      محدودیت های تحقیق

 

منابع

ضمائم

 

فهرست جدولها

جدول 3-1  شماره و تعداد سوالات برای سنجش متغیرهای تحقیق

جدول 3-2  ضریب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها

جدول 4-1  توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

جدول 4-2  توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

جدول 4-3  توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

جدول 4-4  توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

جدول 4-5  توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

جدول4-6   توزیع فراوانی مربوط به برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت استان گلستان به پاسخ-دهندگان

جدول 4-7  توزیع فراوانی مربوط به مدت استفاده از اینترنت پرسرعت پاسخ دهندگان

جدول 4-8  آمار توصیفی متغیرها

جدول 4-9  شاخص های برازش مدل

جدول 4-10 خلاصه ضرایب بدست آمده از تحلیل عاملی

 

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1   توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان

نمودار 4-2   توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان

نمودار 4-3   توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان

نمودار 4-4   توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

نمودار 4-5   توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان

نمودار 4-6   توزیع فراوانی مربوط به برند شرکت-های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در گلستان 

نمودار 4-7   توزیع فراوانی مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت

نمودار 4-8   مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر خانواده با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-9   مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-10  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر آگاهی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4- 11 مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر تداعی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-12  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر کیفیت با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

نمودار 4-13  مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر وفاداری با منحنی توزیع نرمال ونمودار جعبه ای

نمودار4-14 مقایسه ی توزیع نمونه گیری متغیر ارزش ویژه با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای

فهرست شکلها

شکل 1-2    مدل مفهومی تحقیق 

شکل 2-1    عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر

شکل2-2     مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند

شکل 4-1  تخمین استاندارد مدل

شکل 4-2  حالت معناداری اعداد (T – Values) مدل 1

 

 

 

 

 

بكارگیری روش پردازش تصویر جهت تعیین میزان پتاسیم خاك

بكارگیری روش پردازش تصویر جهت تعیین میزان پتاسیم خاك خاك پتاسیم پردازش تصویر كدهای رنگی RGB تعیین میزان پتاسیم خاك سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای

پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای تعریف حسابرسی انواع حسابرس مسئولیت حسابرسی داخلی انواع حسابرسی فرآیند حسابرسی رویکرد حسابرسی بر مبنای خطر رویکرد حسابرسی بر مبنای هدف حسابرسی سیستم اطلاعاتی آزمون پردازش…

پرسشنامه ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان

پرسشنامه ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT پرسشنامه مدل achieve پرسشنامه بهره وری هرسی و گلداسمیت پرسشنامه بهره…

پرسشنامه تعهد ، وجدان کاری و رضایت از شغل در محل کار

پرسشنامه تعهد ، وجدان کاری و رضایت از شغل در محل کار پرسشنامه تعهد در محل کار پرسشنامه وجدان کاری در محل کار پرسشنامه رضایت از شغل در محل کار رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تعهد ، وجدان…

بررسی نظریه های هوش مذهبی

بررسی نظریه های هوش مذهبی کلمات کلیدی : نظریه های هوش مذهبی عوامل موثر بر هوش مذهبی تعریف نظری هوش مذهبی تعریف عملیاتی هوش مذهبی   تعریف دین از دیدگاه اسلامی تعریف دین از دیدگاه روانشناختی تحقیق کامل در مورد هوش…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده مبانی نظری سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده پیشینه پژوهش سازمان یادگیرنده پیشینه داخلی سازمان یادگیرنده پیشینه خارجی سازمان یادگیرنده مبانی نظری در مورد سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق در مورد سازمان یادگیرنده چارچوب نظری…

پاورپوینت آشنایی با دیود و بررسی آن ( همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت آشنایی با دیود و بررسی آن ( همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت آشنایی با دیود و بررسی آن دیود ایده آل محافظت از دیود یکسوساز دیودی گیت دیودی فیزیک دیود مشخصات دیود واقعی آنالیز مدارات دیودی دیود زنر دیود…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی پیشینه پژوهش…

پاورپوینت مردم نگاری

پاورپوینت مردم نگاری پاورپوینت مردم نگاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مردم نگاری برای دانشجویان ارشد و دکتری رشته های علوم اجتماعی به تعداد 19 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجویان   شامل : مشاهده بدون مشارکت مراحل مشاهده مشارکت­…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه داخلی تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه خارجی تفکر انتقادی دانشجویان…

مبانی نظری سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

مبانی نظری سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری عوامل موثر در…

پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی

پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی مفاهیم فازی چراغ راهنمایی بررسی مفاهیم فازی چراغ راهنمایی تحقیق مفاهیم فازی چراغ راهنمایی مقاله مفاهیم فازی چراغ راهنمایی کنترل فازی مفاهیم فاز و Link روش های رایج کنترل چراغ…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی لکنت زبان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه لکنت زبان مبانی نظری لکنت زبان پیشینه تحقیق لکنت زبان پیشینه داخلی لکنت زبان پیشینه خارجی لکنت زبان پیشینه پژوهش لکنت زبان پیشینه نظری لکنت زبان…

پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان پیشینه حسابرسی…

پاورپوینت فصل پانزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل پانزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تجزیه…

امنیت شغلی و نقش آن در نگهداری كاركنان سازمان (بصورت کامل و آپدیت شده)

امنیت شغلی و نقش آن در نگهداری كاركنان سازمان (بصورت کامل و آپدیت شده) عوامل مهم نگهداری كاركنان امنیت شغلی مدیریت استرس بهداشت محیط كار ایمنی و سلامت حرفه ای دانلود پایان نامه رشته مدیریت امنیت شغلی و نقش آن…

فصل دوم پایان نامه پیش بینی بورس با داده کاوی

فصل دوم پایان نامه پیش بینی بورس با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی موضوع پایان نامه داده کاوی در سهام فصل دوم پایان نامه پیش بینی…

دانلود پرسشنامه محقق ساخته میل به ماندن با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه محقق ساخته میل به ماندن با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه میل به ماندن دانلود پرسشنامه میل به ماندن پرسشنامه میل به ماندن 19 سوالی پرسشنامه محقق ساخته میل به ماندن پرسشنامه میل به ماندن محقق…

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم)

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم) اخلاق معاشرت معیار معاشرت پاورپوینت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی فصل پنجم(اخلاق معاشرت) فهرست مطالب:انواع معاشرت,معیار معاشرت,اهتمام به امور مردم,اهمیت و جایگاه,اصلاح میان مردم,نظارت اجتماعی,آسیب شناسی معاشرت با دیگران,دوستی و…

بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق

بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران طلاق در قانون مدنی ایران حق طلاق در قانون…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب فراگیر مبانی نظری اختلال اضطراب فراگیر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر پیشینه داخلی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه خارجی اختلال اضطراب فراگیر…

پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق پروپوزال erp پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق پروپوزال روش پیاده…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه پایدار 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه پایدار 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توسعه پایدار مبانی نظری توسعه پایدار پیشینه تحقیق توسعه پایدار پیشینه داخلی توسعه پایدار پیشینه خارجی توسعه پایدار پیشینه پژوهش توسعه پایدار پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *