سیاست های ارزیابی عملکرد

سیاست های ارزیابی عملکرد

تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد
 سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آنها
انواع سیاست های ارزیابی عملکرد
 شاخص های ارزیابی عملکرد
تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد
مقاله سیاست های ارزیابی عملکرد
پایان نامه سیاست های ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق پایان نامه رشته مدیریت

سیاست های ارزیابی عملکرد

 

 

 

هدف از این تحقیق بررسی سیاست های ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

سیاست های ارزیابی عملکرد 
مقدمه 
در سال های اخیر سازمان ها توجه بیشتری به کارکنان و اعضای خود را آغاز نموده اند. و روش های بهسازی محیط کار و تشویش کارکنان را جستجو می نمایند. به باور توماس استوارت  (1997) این توجه از آنجا ناشی می شود که ” انسان ارزنده ترین سرمایه هوشمند” سازمان به شمار می آید. سازمان هایی که این سرمایه را از دست می دهند مانند این است که خون بدنشان را از دست داده اند. برای ارج نهادن به این سرمایه عظیم به مدیریت عملکرد و به ویژه سیاست های ارزیابی عملکرد نیاز داریم (جزئی،130:1388) که در این نوشتاربه مفاهیم مرتبط با سیاست های ارزیابی عملکرد پرداخته شده است. 

 

 تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد 
عملکرد سازمانی (OP)  را می توان شاخصی برای اندازه گیری میزان دستیابی خوب و موثر یک اقدام به اهداف تعیین شده تعریف کرد که می تواند بوسیله کارایی و اثر بخشی سازمان در دستیابی به اهداف، برآورد شود. سیاست های ارزیابی عملکرد تابع عملکرد منابع انسانی و تعامل آنها با منابع و امکانات و تکنولوژی موجود در سازمان می باشد (هو ، 2008). از سوی دیگر عملکرد منابع انسانی هم تابع انگیزشی و توانایی آنها است. توانایی منابع انسانی خود تابع دانش شغلی و مهارت کاربد دانش مذکور در انجام وظایف و فعالیت های شغلی است. انگیزش منابع هم خود، تابع نگرش آن ها و شرایط و موقعیتی است که در آن کار می کنند با توجه به این مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد را می توان به شکل زیر مفهوم سازی کرد. 
سیاست های ارزیابی عملکرد = تابع (عملکرد منابع انسانی ×امکانات و تجهیزات ×تکنولوژی )
عملکرد منابع انسانی = تابع ( توانایی × انگیزش)
توانایی= تابع ( دانش و مهارت)
انگیزش = تابع (نگرش ×موقعیت) (بزاز جزایری؛17:1387) .

بطور خلاصه، می توان گفت سازمان ها می توانند با بهبود نگرش و موقعیت کاری موجب انگیزش کارکنان و افزایش دانش و مهارت انجام کار در آن ها و از طریق بکارگیری امکانات و تکنولوژی مناسب عملکرد سازمانی را بهبود ببخشد و سیاست-های ارزیابی عملکرد را در راستای نظرات کارکنان و بهبود عملکرد در نظر بگیرند.
سازمانها برای حفظ حیات خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد نیاز دارند(بزاز جزایری؛17:1387). عملکرد هم به چگونگی انجام وظایف، فعالیت ها و نتایج حاصله از آن ها اطلاق می شود (عالم تبریز و همکاران؛187:1388). به اعتقاد اسکرمرهورن و همکارانش  عملکرد به کیفیت و مقدار موفقیت های کار فردی یا گروهی اشاره دارد (هو، 2008). آرمسترانگ   عملکرد را یک استراتژی می داند که مبتنی بر تجزیه و تحلیل عوامل اساسی موفقیت و سطوح عملکرد حاصله بر پایه آن عوامل است (بزاز جزایری؛17:1387) .

همچنین هو (2008) بیان می کند که سیاست های ارزیابی عملکرد تمامی روش های ارزیابی کیفی و کمی کارها است.
سیاست های ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدف ها و شیوه های اقتصادی توام با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد (اشنایدر و همکاران ، 2012).سیاست های ارزیابی عملکرد یک جریان بازخورد فعالیت ها و مقایسه آنها با معیارهای تعیین شده است که طی آن واحدها و عوامل انسانی از چگونگی عملکرد خود و تاثیر آن در کارایی سازمان و نظرات مسئولان در مورد نتایج بدست آمده بر اساس شاخص های معرفی شده اطلاع کسب می کنند.

 

 دلیل دیگری که می توان بیان داشت این است که ارزیابی و اندازه گیری سه امتیاز کلیدی را برای سازمان به ارمغان می آورد که عبارتند از :

1-    تسهیل در تعیین استراتژی و اهداف بلند مدت مشتری مدار
2-    تهیه اطلاعات برای پاسخ گویی به ذی نفعان 
3-    تأکید بر مشارکت عمومی کارکنان که هر کدام خود کلیدی برای پیشرفت و توسعه سازمانی هستند و می توانند بستر تغییرات سازمانی به سوی بهینگی باشند.
امروزه ما اطلاعات کمی در ارتباط با عملکرد سازمانی بویژه بخش عمومی و دولتی داریم و باید توجه داشت که ارزیابی عملکرد یک پدیده بسیار پیچیده است . دلیل اصلی آن است که بکارگیری آن هم برای مدیران و هم برای بخش های مورد ارزیابی یک معمای بزرگ خواهد بود. بویژه زمانی که پژوهش های اساسی در برنامه ها و نقش های استراتژیک سازمان دیده نمی شود (گومز و همکاران ، 2014).

 

 

 ارزیابی عملکرد سال های متمادی است که در بخش دولتی و خصوصی در اغلب کشورهای پیشرفته جهان و تعدادی از کشورها در حال توسعه بکار گرفته شده است . در این کشورها تصویب قوانین خاص ارزیابی عملکرد جزء الزامات محسوب می گردد. گذشته از پایگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حدود مرزی که بابت آن در نظر گرفته می شود، ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاه ها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواسته ها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد شرط پاسخگویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدف های پیشرفته و توسعه و برقراری نوعی تبادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می گردد. ارزیابی به عنوان یکی از عملکردها و وظایف مهم مدیریت نوین و حتی مدیریت کلاسیک مطرح بوده و هست و زمانی برنامه-ریزی و طراحی های انجام شده در مورد سازمان مثمر ثمر خواهد بود که مبنای یک نظام ارزیابی سنجیده شود و نواقص آن رفع شود.

 

امروزه یکی از بیماری های جدی مدیریت مخصوصا در کشورهای جهان سوم که به سمت صنعتی شدن و همچنین دنیای اطلاعاتی حرکت می کنند، عدم کنترل و ارزیابی برنامه ها، افراد و سازمان و برگزیدن سیاست های ارزیابی عملکرد نامناسب است (چیو و همکاران،2012). قبل از دهه 1980، فرایند ارزیابی عملکرد سازمانی از طریق محاسبه هزینه مشخص می شد که بر شاخص های مالی انتخابی مانند سود و بازگشت سرمایه تاکید داشت. به دلیل تمرکز تنها بر شاخص-های مالی، به این روش انتقادات قابل توجهی شد. منتقدان استدلال می کردند که تاکید بر شاخص های مالی ممکن است تنها به ترویج تفکر کوتاه مدت منجر شود. جانسون و کاپلان  (1987) از نخستین نویسندگانی بودند که در مورد روش سنتی مبتنی بر هزینه برای اندازه گیری عملکرد سازمانی انتقاد نموده بودند. 

 

در این فرایند، آ ن ها نیاز به روش اندازه گیری عملکرد یکپارچه را درک کرده اند. در این زمینه، مک نیر و ماسکونی  نیز نیاز به روش اندازه گیری عملکرد یکپارچه را بیان کرده اند. آن ها نیاز به هم ترازی معیارهای مالی و غیر مالی را درک کرده اند. در اواخر دهه 1980، برخی از چارچوب هایی که برای ارائه یک تصویر جامع تر از ارزیابی عملکرد تلاش می کردند در ادبیات شروع به  کار نمودند. در همین حال، انتقاد از روش ارزیابی عملکرد سنتی ادامه داشت. در پاسخ به انتقادات، تعداد زیادی از سیاست های ارزیابی عملکرد (PMSs) برای گسترش فرآیند اندازه گیری عملکرد مطرح شدند. این سیاست ها عبارتند از SMART، ماتریس ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن و سیستم ارزیابی عملکرد پویای جمعی و … (گومز و همکاران، 2014).

 

در پژوهش های متعددی بیان شده است که اولین مطالعات مربوط به ارزیابی عملکرد تحت چهارچوب CAPM توسعه یافت. از میان سیاست های ارزیابی عملکرد می توان به آلفای جنسن CAPM، نسبت شارپ و معیار ترینور اشاره نمود. برای مثال روش آلفای جنسن برای ارزیابی عملکرد مدیران است که به مدل های چند عاملی تعمیم داده می شود. در واقع، این ایده، یک مدل مرجع ارائه می دهد که به درستی میانگین بازده دارایی ها را توضیح می دهد. از این نظر، این روش برای ارزیابی سرمایه گذاری ها ضروری است. ارزیابی عملکرد مدیران یک مسئله بسیار رایج در ادبیات تجربی مالی است. این موضوع به دلیل پیامدهای آن اهمیت دارد (مورنو و رودریگز ، 2012). به منظور انتخاب سیاست های مناسب ارزیابی عملکرد، باید اول، اهداف ارزیابی، کاملا توسط مدیران پروژه تعریف شود (چیو وهمکاران، 2011).  

ایرس (1989) اشاره کرد که می توان با توجه به پرونده های حقوقی کارکنان استفاده از ارزیابی عملکرد را عامل تنزل رتبه، عدم ارتقا، فسخ اشتغال، یا اخراج کارکنان در نظر گرفت. در بررسی پیامدهای قانونی مرتبط با استفاده از ارزیابی عملکرد در اقدامات منابع انسانی، مارتین و بارتول (1991) تایید کرده اند که سازمان ها باید برای توجیه منطق خود از نحوه استفاده ارزیابی عملکرد جهت شناسایی افرادی که برای کوچک سازی انتخاب شده اند، آماده شوند (اشنایدر و همکاران،2012).

 

 

 

انواع سیاست های ارزیابی عملکرد 
با توجه به اهمیت عوامل نیروی انسانی، سرمایه، محصول و مدیریت می توان سیاست های ارزیابی را به صورت زیر دسته بندی نمود (یزدانی،85:1385): 
الف ) ارزیابی مالی : این ارزیابی توسط نسبت های مالی و یا گزارشات و روش هایی نظیر سود و زیان ، بودجه بندی ، تطابق بودجه ، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و .. صورت می گیرد. 

ب) ارزیابی منابع انسانی : این ارزیابی توسط روش هایی نظیر کارسنجی ، انتخاب اجباری ، قیاسی، ثبت وقایع حساس، مقایسه زوجی و … صورت می گیرد. 

ج) ارزیابی فرایندهای تولید: این ارزیابی توسط روش های زیر انجام می گیرد.
•    روش های آدام اسمیت 
•    کارسنجی تیلور
•    کنترل پروژه 
•    کنترل کیفیت آماری
•    مدل های برنامه ریزی کنترا تولید
د) ارزیابی فرایندهای مدیریت : این ارزیابی به روش های زیر صورت می گیرد.
    ایزو 9000-140000
    مدیریت بر مبنای هدف 
    مدیریت کیفیت جامع 
    جایزه مالکوم بالدریچ
    نظام مدیریت هوشین
    خودارزیابی
    کارت امتیازی متوازن
    مدل های بلوغ
    بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
    دیدگاه ذی نفعان
    مدل های کمی و ریاضی مانند تحلیل پوششی داده ها و …(یزدانی،85:1385). 

در اینجا برخی از سیاست های ارزیابی عملکرد توضیح داده شده است.
•    روش ارزیابی عملکرد یکپارچه
تاکید محققان بیشتر بر ترویج رویکرد مورد به مورد برای ارزیابی عملکرد سازمانی در مقابل تئوری یکنواخت ناشی از چارچوب ها بود. بنابراین ادبیات ارزیابی عملکرد، برخی از دستورالعمل ها و ویژگی های مربوط به سیستم های ارزیابی عملکرد یکپارچه را بیان می کند که به شرح زیر است (گومز و همکاران،2014): 
    باید اطلاعات غیر مالی مربوطه، بر اساس عوامل کلیدی موفقیت  هر کسب و کار منعکس شود. 
    باید به عنوان ابزار تبیین استراتژی و نظارت بر نتایج کسب و کار پیاده شود.
     باید بر اساس اهداف سازمانی، عوامل حیاتی موفقیت، نیازهای مشتری باشد و باید بر هر دو جنبه مالی و غیر مالی نظارت داشته باشد. 
    باید اساسا به صورت پویا با توجه به استراتژی تغییر کند .
    باید نیازهای مربوط به شرایط خاص را رفع کند و باید بلند گرا بوده و همچنین به سادگی درک و اجرا شود.
    باید با سیستم  های پاداش مرتبط باشد. و
     معیارهای مالی و غیر مالی باید در چارچوب استراتژیک هم تراز و متناسب باشند (گومز و همکاران،2014).

 

 

 

 

فهرست مطالب

سیاست های ارزیابی عملکرد
2-2-1) مقدمه    
2-2-2) تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-3) سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آن-ها    
2-2-4) انواع سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-5) شاخص های ارزیابی عملکرد    

 پیشینه تحقیق
2-3-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشو
2-3-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور    

منابع

 

موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل

موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل مسئولیت حقوق بین الملل کمیسیون حقوق بین الملل دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق موقعیت اشخاص در حقوق بین الملل از دیدگاه کمیسیون حقوق بین الملل دانلود مقاله کارشناسی…

مقاله خواص شیر در سلامت قلب

مقاله خواص شیر در سلامت قلب شیر سلامت قلب تاثیر شیر در سلامت قلب دانلود مقاله خواص شیر در سلامت قلب آیا خوردن شیرباعث تقویت قلب می شود؟ آیا مصرف شیرهای پرچرب برای سلامتی قلب مفید است؟ همکاری در فروش…

بینش و جهان بینی شاعران معاصر نسبت به مسئله نماز و نیایش

بینش و جهان بینی شاعران معاصر نسبت به مسئله نماز و نیایش نماز و نیایش در شعر تحلیل آداب نماز و نیایش نماز و نیایش در اندیشه شاعران آداب نماز و نیایش به روايت شعر فارسي نماز و نیایش در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش درک شده فصل دوم پایان نامه ارزش درک شده دانلود مبانی نظری ارزش درک شده پیشینه ارزش درک شده پیشینه تحقیق ارزش درک شده پیشینه داخلی…

پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک

پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی پروتکل درمانی رفتار درمانی دیالکتیک پروتکل گروه درمانی آموزش تحمل پریشانی…

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ ابعاد رضایت زناشویی انریچ پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ پرسشنامه رضایت زناشویی enrich 115 ماده ای پرسشنامه رضایت زناشویی enrich پرسشنامه رضایتمندی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی 108 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی 108 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابان چارچوب نظری…

بررسی پایایی نسخه فارسی تست های بارتل و برگ در بیماران مولتیپل اسكلروز مراجعه كننده به کلینیکهای توانبخشی شهر تهران

بررسی پایایی نسخه فارسی تست های بارتل و برگ در بیماران مولتیپل اسكلروز مراجعه كننده به کلینیکهای توانبخشی شهر تهران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته توانبخشی با عنوان بررسی پایایی نسخه فارسی تست های بارتل و برگ در بیماران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدل های استرس شغلی مبانی نظری مدل های استرس شغلی پیشینه تحقیق مدل های استرس شغلی پیشینه داخلی مدل های استرس شغلی پیشینه خارجی…

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC )

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC ) ارزیابی عملکرد VOA استراتژی های VOA اهداف VOA کارت امتیازی متوازن BSC ارزیابی متوازن Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن دانلود ارزیابی استراتژی های محوری…

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

پرسشنامه ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مشتری پرسشنامه قصد خرید مصرف کننده دانلود پرسشنامه قصد خرید پرسشنامه استاندارد قصد خرید پرسشنامه تبلیغات موبایلی دانلود پرسشنامه تبلیغات موبایلی…

پرسشنامه بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

پرسشنامه بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه میزان تخلفات رانندگی پرسشنامه اخلاق شهروندی پرسشنامه اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی در شهر رفتن…

پرسشنامه بررسی و تاثیر موفقیت کاری افراد در سازمان و پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی

پرسشنامه بررسی و تاثیر موفقیت کاری افراد در سازمان و پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی پرسشنامه موفقیت کاری پرسشنامه موفقیت کاری افراد پرسشنامه موفقیت کاری افراد در سازمان پرسشنامه پیشرفت شغلی پرسشنامه ارتقا شغلی پرسشنامه پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی…

پاورپوینت بررسی مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه پردازی

پاورپوینت بررسی مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه پردازی پاورپوینت بررسی مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه پردازی تحقیق مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه پردازی مقاله مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه پردازی مفاهیم اساسی سازمان، نظریه و نظریه…

پروپوزال تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط

پروپوزال تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط محافظه كاری شرطی محافظه كاری غیرشرطی عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری شرطی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری غیرشرطی تاثیر…

نقش بازار سرمایه در برابر با بازار پول

نقش بازار سرمایه در برابر با بازار پول بازار پول بازار سرمایه معماری سیستم مالی همكنشی بازارهای پول و سرمایه دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد نقش بازار سرمایه در برابر با بازار پول رفتن به سایت اصلی دانلود…

پرسشنامه رضایت از زندگی داینر و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه رضایت از زندگی داینر و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رضایت از زندگی مقیاس رضایت از زندگی swls پرسشنامه رضایت از زندگی داینر روایی و پایایی پرسشنامه رضایت از زندگی داینر پرسشنامه رضایت…

كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه

كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه نانوفناوری شیشه خودرو صنعت تولید شیشه شیشه های ذخیره كننده انرژی كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و…

اکونومایزر

اکونومایزر دانلود مقاله اکونومایزر مبدل حرارتی کاهش اتلاف انرژی با اکونومایزر دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مکانیک دانلود مقالات مهندسی مکانیک سیستم حرارتی با اکونومایزر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک اکونومایزر (Economizer) مقدمه اکونومایزر (Economizer) یکی…

پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی

پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی پاورپوینت طراحی سیستم های اطلاعاتی و روشهای مستند سازی طراحی سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت روشهای مستند سازی ابزارهای متداول مستند سازی گردش عملیات سیستم رایانه ای نمودار گردش عملیات سیستم…

پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل

پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ پرسشنامه تعارض کار و خانواده پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون…

پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانکداری راستین

پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانکداری راستین دانلود رایگان پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک داری راستین پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک داری راستین زیرسیستم‌های IT بانکداری راستین سامانه بازار گواهی راستین (RCM)…

تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی

تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی جناب آقاي دکتر رودینی 59 صفحه pdf مطالب ارائه شده درس در طول ترم

پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت زناشویی 30 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت زناشویی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *