رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند
سنجش ارزش ویژه برند
رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند
مدلهای سنجش ارزش ویژه برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود پایان نامه ارزش ویژه برند
پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند
دانلود پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه مدیریت

رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

مقدمه

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یكی از مفاهیم كلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده است. (سرینواسان و همكاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی است كه در برخی از كشورهای جهان حتی به عنوان یك رشته تحصیلی مجزا در سطح كارشناسی ارشد و دكتری ارائه می‌شود. و این در حالی است كه بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی كه تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارك تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یكی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می‌شود و یكی از موضوعاتی است كه طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این خود باعث شده كه تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در رابطه با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاكنون احتمالاً بیش از 300 مدل در رابطه با ارزش ویژه برند ارائه شده است) انجام شود.

برند، دارائی با ارزشی است و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته است. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان کرد که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه منظور خواهد کرد. این دو حرکت غیرمعمول بودند ولی انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت کرد. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار استفاده کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح استفاده کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در عمل- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل شد. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده است. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده است. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

ارزش ویژه برند در سال 1988 توسط موسسه علوم بازاریابی امریکا[16] به این صورت تعریف شد که مجموعه­ای است از رفتارها و ارتباطات مصرف­کننده­ی برند، اعضای شبکه و کانال برند و شرکت مادر که موجب می­شود برند بتواند سود بیشتری نسبت به زمانی که بدون نام برند باشد کسب کند (لوتسر، 1988). یک سال بعد، فرگوهر ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش افزوده شده به شرکت، تجارت و یا مصرف­کننده­ای که کالای همراه با برند را خریداری می­کند معرفی کرد (فرگوهر، 1989). در تعریف ساده و در عین حال عمیق اَمبلر، ارزش ویژه برند چیزی است که ما در سر خود داریم و همراهمان است (اَمبلر، 1992). ارزش ویژه برند ارزش افزوده­ای است که با محصولات و خدمات همراه می­شود. آکر ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه­ای از دارایی­ها و تعهداتی که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است تعریف کرد (آکر، 1991). این ارزش می­تواند در قالب نحوه­ی نگرش، احساس و عمل مشتریان در ارتباط با برند انعکاس یافته یا در قیمت­ها، سهم بازار و سودی که برند برای شرکت به ارمغان می­آورد منعکس شود. ارزش ویژه برند یک دارایی غیرقابل لمس و بسیار مهم برای شرکت­ها است که هم ارزش مالی و هم ارزش روانشناختی دارد (کاتلر و کلر، 2007، ص 276).

 

در ذیل تعاریف دیگری از ارزش ویژه برند آمده است:

– تعریف واژه ­نامه بین­المللی بازاریابی[17] از ارزش ویژه برند:

ارزش­ها، دارائی­ها سرمایه­ها و ادراکات مربوط به یک محصول، خدمت یا ایده که به آن اختصاص می­یابد و به وسیله سازنده­ی آن محصول، خدمت یا ایده ترویج داده می­شود. ارزش ویژه برند به تعهدات و مسئولیت­هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق می­شود (یادین، 2002، ص 53).

– تعریف دیدگاه (مصرف­کننده) محور[18] از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای برآورده­کردن و بالابردن انتظاراتی است که   مصرف­کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده­آل[19] استفاده می­برند و این خود بیانگر این است که چگونه مصرف­کنندگان گروه محصول را می­بینند و چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه می­کنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می­پردازند (پسیکف[20]، 2006، ص 30).

– تعریف نیکولینو[21] (2001، ص77) از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، مجموعه تمام ارزش­های متفاوتی است که افراد به نام یک برند اضافه می­کنند که این ارزش­ها می­تواند ترکیبی انتخابی از فاکتورهای کارکردی و احساسی باشد. ارزش ویژه برند ناملموس است و در ذهن افراد قراردارد. در عین حال قابل تبدیل شده به پول است.

موسسه علمی بازاریابی[22] ارزش ویژه برند را چنین تعریف می‌كند:

مجموعه‌ای از تداعی‌ها و رفتارها در بخش مشتریان برند، اعضای كانال و شركت مادر كه به برند امكان می‌دهد میزان بیشتری درآمد داشته باشد یا حاشیه سود بیشتری نسبت به زمانی كه بدون برند است داشته باشد و این به برند مزیت قوی، پایا و متمایزی را در مقابل رقبا می‌دهد (گردن،[23] 2002).

ارزش ویژه برند منفعت فزاینده و ارزش افزوده به یك محصول، توسط نام آن برند است مانند كوك، لیویلس، كداك و نایك[24] (فركوهار، هان و لجیری،[25] 1991). از زمانی كه «ارزش ویژه برند» مطرح شد، توجه رو به رشدی در میان پژوهشگران و فعالان بازاریابی نسبت به آن بوده است (كوب والگرن و همكاران،[26] 1995)، كه همین مسئله باعث پیدایش تعاریف زیادی از ارزش ویژه برند شده است: ارزش افزوده توسط نام برند (كوب والگرن و همكاران، 1995) منفعت فزاینده (كاماكورا و راسل،[27] 1993)، تفاوت بین ترجیح كلی برند و ترجیح چند ویژگی مبتنی بر سطوح ویژگی اندازه‌گیری شده هدف‌دار (پارك و سرینیواسان،[28] 1994) و كیفیت كلی و تمایل انتخاب (آگروال و رائو،[29] 1996).

از دیدگاه مشتری محور، كلر[30] (1993) ارزش ویژه برند را به عنوان تأثیرات متمایز تعریف می‌كند كه دانش برند بر پاسخ مشتری به بازاریابی برند دارد (ارزش ویژه برند مشتری محور).

براساس میزان ارزش ویژه برند، پروفسور دیوید آكر (1991)، رهبر آكادمیك در مدیریت برند، آن‌را به عنوان مجموعه‌ای از دارایی‌ها و تعهدات مرتبط با یك برند، نام آن، و سمبلی مفهوم‌سازی می‌كند كه به ارزشی كه توسط محصول یا خدمت برای شركت یا مشتریان شركت فراهم شده است، اضافه و یا از آن كاسته می‌شود.

مك كوئین[31] (1991)، ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول برند‌دار برای مشتری و ارزش آن بدون برندگذاری تعریف می‌كند.با توجه به دیدگاه رفتاری مشتری محور ارزش ویژه برند، یو و دانته[32] (2001)، ارزش ویژه برند را به عنوان پاسخ‌های مختلف مصرف‌كنندگان بین یك برند اصلی[33] و یك محصول بی‌برند زمانی كه هر دو، سطح مشابهی از مشوق‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول دارند، تعریف می‌كنند.

و نهایتاً اینكه، ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است كه بر محصولات یا خدمات اعطا می‌گردد. ارزش ویژه برند، ممكن است در طریق تفكر مشتریان، احساس و عمل در قبال برند نمایان شود همچنان كه در قیمت‌ها، سهم بازار و سودآوری، برند برای شركت به ارمغان بیاورد (كاتلر و كلر،[34] 2008).

در جدول شماره 1 تعاریف ارزش ویژه برند برخی از محققان به‌طور خلاصه آورده شده است:

جدول شماره 1: تعاریف ارزش ویژه برند از نقطه‌نظر صاحب‌نظران مختلف

نام محقق

تعریف ارزش ویژه برند

آكر

مجموعه‌ای از دارایی‌های برند و تعهدات مربوط به یك برند، نام و نشان آنكه به ارزش فراهم شده برای محصول یا خدمت برای شركت و یا مشتریان آن شركت اضافه می‌شود و یا از آن كاسته می‌شود

دی چرناتونی و مك دونالد[35]

ویژگی متمایزی كه تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته‌ای به ترازنامه شركت می‌دهد

فركوهار[36]

ارزش افزوده‌ای كه برند فرض شده به یك محصول اعطا می‌كند

كلر

تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌كننده به فعایت بازاریابی

 

پارك و سرینواسان

ترجیح نموی اعطا شده توسط برند به محصول، زمانی كه توسط یك مشتری فردی درك شده است

سایمون و سالیوان[37]

جریانات نقدی نموی كه به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی برند روی می‌دهد

سرینواسان[38]

جزئی از ترجیح كلی كه توسط ویژگی‌هایی كه به‌طور عینی اندازه‌گیری شده، بیان نمی‌شود

سوایت و همكاران[39]

معادل‌سازی مالی استفاده كلی مصرف‌كننده‌ای كه یك برند را می‌گیرد

دیویس[40] منتزر

ارزشی كه برای شركت به دلیل ارتباط محكم بین برند شركت و برندهای مشتریان ایجاد می‌شود

 

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] – Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

[16] – Anerican Marketing Science Institute

[17] – International Dictionary of Marketing.

[18] – Consumer Insight- Driven Definition of Brand Equity.

[19] – Category Ideal.

[20] – Passikoff.

[21] – Nicolion

[22] – The Marketing Science Institute.

[23] – Alastair Gordon.

[24] – Coke, Kodak, Levi’s, Nike.

[25] – Farquhar, Han, and Ljiri.

[26] – Cobb- Walgren et al.

[27] – Kamakuraand Russell.

[28] – Park and Srinivasan.

[29] – Agarwal and Rao, 1996.

[30] – Keller

[31] – McQueen.

[32] – Yoo, Dothu.

[33] – Focal.

[34] – Kotler and Keller.

[35] – DeChernatony and McDonald.

[36] – Farquhar.

[37] – Simon and Sullivan.

[38] – Srinivasan.

[39] – Swait, Erdem, Louviere and Dubelaar.

[40] – Davis and Mentzer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

2-1-6-3- رویکرد ترکییی

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

منابع

 

 

مبانی نظری بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

مبانی نظری بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه ارزش ویژه…

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مقاله ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد سازمان مقاله…

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان سایبرنتیک الگوی مدیریت سایبرنتیک خلاقیت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان دانلود مقاله مدیریت…

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی کلمات کلیدی : پرسشنامه RDAS پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه سازگاري زوجي پرسشنامه سازگاری زوجی زناشویی  فرم تجديد نظر شده مقياس سازگاري زناشويي پرسشنامه سازگاري زوجي اصلاح شده (RDAS) پرسشنامه فرم…

پرسشنامه روابط عاطفی موجود در خانواده علوی با روایی و پایایی

پرسشنامه روابط عاطفی موجود در خانواده علوی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه روابط عاطفی دانلود پرسشنامه روابط عاطفی پرسشنامه روابط عاطفی والدین پرسشنامه روابط عاطفی خانواده پرسشنامه روابط عاطفی خانواده علوی پرسشنامه روابط عاطفی خانواده 23 سوالی…

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم) طراحی و برنامه ریزی شهری طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی شهری ارزیابی فرآیند…

معرفی نانوسیال، ویژگی‌ها و روابط حاکم بر خواص آنها

معرفی نانوسیال، ویژگی‌ها و روابط حاکم بر خواص آنها نانوسیال انتقال حرارت سیستم های حرارتی خواص ترموفیزیکی سیال پایان نامه معرفی نانوسیال، ویژگی‌ها و روابط حاکم بر خواص آنها رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته مکانیک معرفی نانوسیال،…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش فصل…

فصل سوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

فصل سوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان ها فصل سوم مدیریت دانش در شرکت فصل سوم استقرار مدیریت دانش در شرکت فصل سوم پیاده…

مبانی نظری مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین

مبانی نظری مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد 67 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی کارایی و عملکرد 67 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد مبانی نظری کارایی مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد پیشینه تحقیق کارایی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی کارایی و عملکرد…

نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در حقوق ایران و ترکیه

نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در حقوق ایران و ترکیه جرایم اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در حقوق ترکیه نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال در…

نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

پاورپوینت بررسی زیبایی از منظر معماری

پاورپوینت بررسی زیبایی از منظر معماری پاورپوینت بررسی زیبایی از منظر معماری تحقیق بررسی زیبایی از منظر معماری بررسی زیبایی از منظر معماری زیبایی از منظر معماری زیبایی در معماری زیبایی فرمال زیبایی فیزیکی مجرد زیبایی سمبلیک زیبایی فیزیکی آمیخته…

آموزش برنامه نویسی CNC

آموزش برنامه نویسی CNC برنامه نویسی کنترل عددی (NC ) سیستم کنترل siemense آموزش برنامه نویسی CNC دانلود پروژه رشته مکانیک دانلود پروژه مکانیک خرید پروژه مکانیک برنامه نویسی به زبان M G کدی در سیستم کنترل siemense دانلود پایان…

اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک

اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و…

روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی

روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی سازمانهای خدمت محور رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی كارمندان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت…

گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS

گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS GPS نقشه برداری نقشه توپوگرافی پیاده سازی ابنیه های فنی دانلود گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه…

پاورپوینت آشنایی با ساز و کار توسعه پاک (CDM)

پاورپوینت آشنایی با ساز و کار توسعه پاک (CDM) پاورپوینت آشنایی با ساز و کار توسعه پاک (CDM) روش CDM پروژه های توسعه پاک چرخه آماده سازی پروژه توسعه پاک مراحل كليدي براي تصويب پروژههاي CDM اقدامات جهانی برای مقابله…

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی کلمات کلیدی : مولفه های تشکیل دهنده شادمانی عوامل موثر بر شادی و شادمانی اثرات شادی از منظر روان شناسی عوامل شادی دنیوی از نظر آیات و…

ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه

ابعاد و اقسام رشد و فرق آن با عدم رشد در موارد مشابه کلمات کلیدی : مفهوم رشد در قرآن مفهوم رشد در فقه عامه مفهوم رشد در فقه اماميه  ابعاد و اقسام رشد  دليل شرط بودن رشد در نکاح…

مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی

مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی پاورپوینت منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی سنتی مجتمع هاي زيستي سنتي شهرهای چین باستان شهر سلطنتی چین شهرهای هندی شهرهای یوروبا در افریقا…

مبانی نظری موارد فسخ نکاح از سوی زوج و زوجه در وضعیتهای سخت پزشکی

مبانی نظری موارد فسخ نکاح از سوی زوج و زوجه در وضعیتهای سخت پزشکی کلمات کلیدی : عیوب فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه مبانی نظری فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه امامیه فسخ نکاح در فقه اهل سنت فسخ…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض زناشویی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی مبانی نظری شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه تحقیق شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه پژوهش شیوه های…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *