تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

رضایت شغلی
تعیین رضایت شغلی
نگرش به رشته تحصیلی
جو اخلاقی محیط کاری
ارتباط جو اخلاقی و نگرش به رشته تحصیلی در دانشجویان
ارتباط جو اخلاقی و رضایت شغلی در کارکنان
تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود
تعیین رضایت شغلی با توجه به جو اخلاقی محیط کاری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

 

 

 

 

***هدایا:ضمیمه کردن 3 پرسشنامه بصورت رایگان:

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

پرسشنامه نگرش به رشته تحصیلی

 پرسشنامه جو اخلاقی 

 

 

 

چکیده

زمینه و هدف: جو اخلاقی محیط کاری بیمارستان، علاوه بر تاثیر بر کیفیت مراقبت های ارائه شده توسط پرسنل، در رضایت شغلی آن ها نیز موثر است. از طرفی جو حاکم بر محیط های بالینی، از عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی و نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود نیز گزارش شده است. به  دلیل عدم وجود مطالعه ای در مورد تاثیر جو اخلاقی اتاق های عمل بر رضایت شغلی پرسنل آن و هم چنین تاثیر چنین جوی بر نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی خود، مطالعه حاضر در بیمارستان های آموزشی تبریز انجام گرفت. 

 

روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی می باشد که به صورت مقطعی در سال 1393، بر روی دانشجویان اتاق عمل و پرسنل اتاق عمل بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفته است. به علت محدود بودن تعداد پرسنل (تقریبا 200 نفر) و دانشجویان (تقریبا 120 نفر)، تمامی این افراد وارد پژوهش شدند. ابزارهای مورد استفاده، فرم مشخصات فردی- اجتماعی و پرسشنامه های جو اخلاقی بیمارستانی اولسون و رضایت شغلی مینه سوتا و نگرش تحصیلی دانشجویان می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی شامل ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن و آزمون کای- دو، تحت نرم افزار آماری SPSS18 استفاده شد. 

 

یافته ها: نتایج نشان داد که 78 درصد پرسنل مورد مطالعه زن و 3/75 درصد متاهل بوده و در طیف سنی 22 تا 56 سال با میانگین و انحراف معیار 98/6±54/34 قرار داشتند. در مورد دانشجویان نیز، 4/61 درصد مونث و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آن ها 87/20 بود. طبق نتایج بدست آمده، 9/64 درصد دانشجویان و 1/58 درصد پرسنل دیدگاه منفی به جو اخلاقی حاکم در اتاق های عمل داشتند. همچنین، 4/48 درصد پرسنل رضایت شغلی متوسطی داشتند و 8/51 درصد دانشجویان نیز نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر طبق نتایج، ارتباط معنی داری بین جو اخلاقی با رضایت شغلی پرسنل (93/0r= ،001/0 P≤) و بین جو اخلاقی با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی شان یافت شد (56/0r= ،001/0 P≤).

 

 

 

واژه های کلیدی:

نگرش

جو اخلاقی

رضایت شغلی

رشته تحصیلی

 

 

 

 

زمینه پژوهش:

علم اخلاق مجموعه ای از اصول و قواعد اخلاقی است و دارای استانداردهایی برای رفتار حرفه ای می باشد. اخلاق حرفه ای  نیز به عنوان مسئولیت پذیری اخلاقی افراد در حرفه و مسئولیت پذیری سازمان ها در حرفه و هر  دو در برابر حقوق صاحبان حق تعریف می شود (1). حفظ اخلاق حرفه ای مستلزم آن است که پرسنل تعهدات خود را در قبال ارزش ها و آرمان های حرفه ای سازمان نشان دهند و اجازه ندهند که این ارزش های اخلاقی به-خاطر مسائل شخصی و احساسی و مسائل دیگر به خطر بیفتد (2). مسائل اخلاقی در بیمارستان ها و سازمان-های مراقبت بهداشتی نیز، با سایر سازمان ها متفاوت است (3). از طرفی در حرفه  پرستاری، اخلاق امری ذاتی است (2)؛ زیرا اگر پرستاران با خود یا دیگران درباره  ارزش ها، توانایی ها و اعمالشان از لحاظ اخلاقی صادق نباشند، برای آن ها مشکل خواهد بود که به طور اخلاقی رفتار کنند (4). هم خود بیمارستان به عنوان یک سازمان مراقبت بهداشتی و هم تک  تک افراد مشغول به خدمت در آن، به عنوان افراد حرفه ای در مراقبت بهداشتی، متعهد به پیاده سازی اصول اخلاقی در حرفه  خود می باشند (2).

 

یکی از مفاهیم اصلی در اخلاق شغلی، جو سازمانی است (5) که به عنوان ادراکات اعضای سازمان از ارزش ها، عقاید و رفتارهای موجود در آن سازمان تلقی می شود (6). جو اخلاقی یکی از ابعاد جو سازمانی است و از آن به عنوان شخصیت سازمان یاد می شود (7). در واقع جو اخلاقی به عنوان بخشی از شخصیت سازمان، موید اخلاق آن سازمان است (8). جو اخلاقی در سیستم های مراقبت بهداشتی جوی از محیط کاری است که برای برخورد با مشکلات اخلاقی مساعد بوده و موجب پرورش عملکرد اخلاقی پرسنل می شود (9). اما طبق تعریف اولسون  جو اخلاقی درک فرد از سازمان است که بر نگرش و رفتار وی اثر می گذارد و به عنوان مرجعی برای رفتار فرد عمل می-کند. به عقیده  وی جو اخلاقی در سازمان های بهداشتی در ارتباطاتی که افراد حرفه ای مراقبت بهداشتی با یکدیگر، مدیران و بیماران دارند، نمود پیدا می کند. با آگاهی از مفهوم جو اخلاقی، پرستاران، پزشکان و مدیران بیمارستانی می توانند راهکار هایی را برای بهبود جو اخلاقی محیط کاری خود مشخص کرده و بکار گیرند. اولسون جو اخلاقی را در پنج حیطه قرار می دهد و اشاره می کند برداشتی که پرستاران از جو اخلاقی محیط کاری خود دارند، در ارتباطات آن ها با همکاران، پزشکان، مدیران، بیماران و بیمارستان نهفته است (7).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول: معرفی پژوهش

زمینه پژوهش ——————————————————— 2

ضرورت پژوهش ——————————————————– 8

اهداف پژوهش ——————————————————— 9

هدف کلی ————————————————————- 9

اهداف اختصاصی —————————————————–  10

اهداف فرعی ———————————————————  10

اهداف کاربردی ——————————————————  10

سوالات پژوهش ——————————————————  11

فرضیات پژوهش —————————————————— 11

پیش فرض های پژوهش ————————————————- 11

تعریف واژه های اختصاصی ———————————————– 12

جو اخلاقی ———————————————————– 12

رضایت شغلی ——————————————————— 12 

نگرش ————————————————————–  13

پرسنل اتاق عمل —————————————————— 14

 

فصل دوم: دانستنی های پژوهش

جو اخلاقی ———————————————————– 16

تعریف اخلاق ——————————————————— 16

علم اخلاق و پرستاری ————————————————– 17

جو، جو سازمانی و جو اخلاقی ——————————————– 18

چگونگی بهبود جو اخلاقی سازمان —————————————- 24

رضایت شغلی ——————————————————–  26

عوامل موثر بر رضایت شغلی ——————————————— 27

تاثیر رضایت شغلی بر سایر ابعاد سازمانی ———————————– 27

رضایت شغلی در پرستاران ———————————————-  28

نگرش ————————————————————–  29

ابعاد نگرش ———————————————————-  30

کنش یا کارکرد نگرش ها ———————————————— 31

تغییر نگرش ها ——————————————————– 32

مروری بر متون ——————————————————- 32

 

فصل سوم: روش پژوهش

روش پژوهش ——————————————————— 38

نوع پژوهش ———————————————————- 38

جامعه پژوهش ——————————————————– 38

محیط پژوهش ——————————————————– 39

نمونه پژوهش ——————————————————–  39

معیارهای ورود ——————————————————– 39

معیارهای ورود به تحقیق برای پرسنل ————————————- 39

معیارهای ورود به تحقیق برای دانشجویان ———————————- 40

معیارهای خروج ——————————————————- 40

معیارهای خروج برای پرسنل ——————————————– 40

معیارهای خروج برای دانشجویان —————————————– 40

روش نمونه گیری و حجم نمونه ——————————————- 40

ابزار گردآوری داده ها ————————————————— 41

روش کار ———————————————————— 43

تعیین اعتبار علمی (روایی) ———————————————- 44

تعیین اعتماد علمی (پایایی) ——————————————— 44

روش تجزیه و تحلیل داده ها ——————————————— 45

ملاحظات اخلاقی —————————————————– 45

محدودیت های پژوهش ————————————————- 46

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش

یافته های پژوهش —————————————————– 48

 

فصل پنجم: بحث و تفسیر یافته ها114

بحث و بررسی یافته ها ————————————————– 121

هدف اختصاصی اول —————————————————133

هدف اختصاصی دوم ————————————————— 135

هدف اختصاصی سوم ————————————————— 137

هدف اختصاصی چهارم ————————————————- 140

هدف اختصاصی پنجم ————————————————– 143

نتیجه گیری نهایی —————————————————–145

کاربرد یافته ها ——————————————————– 

پیشنهادات برای پژوهش های بعدی ————————————— 

منابع ————————————————————— 

 

 

پیوست ها

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

پرسشنامه جو اخلاقی بیمارستانی اولسون برای پرسنل اتاق عمل

پرسشنامه نگرش به رشته تحصیلی

 پرسشنامه جو اخلاقی بیمارستانی اولسون برای دانشجویان اتاق عمل

چکیده انگلیسی

 

 

 

 

فهرست جداول، اشکال و نمودارها

جدول 1: مشخصات فردی- اجتماعی- حرفه ای پرسنل اتاق عمل—————-  49

جدول 2: مشخصات فردی- اجتماعی- حرفه ای دانشجویان اتاق عمل ————- 51

جدول 3: توزیع فراوانی پرسنل اتاق عمل در بیمارستان های آموزشی تبریز ——–  53

جدول 4: توزیع فراوانی متغیرهای تحقیق در واحدهای مورد پژوهش ————- 53

جدول 5: توزیع فراوانی حیطه های جو اخلاقی در واحدهای مورد پژوهش ———  55

جدول 6: توزیع فراوانی حیطه  های رضایت شغلی در پرسنل اتاق عمل ———— 56

جدول 7: ضرایب همبستگی میان متغیر جو اخلاقی با متغیرهای رضایت شغلی و نگرش تحصیلی————————————————————- 56

جدول 8: ضرایب همبستگی رتبه ای اسپیرمن میان حیطه های جو اخلاقی و حیطه های رضایت شغلی ——————————————————— 57

جدول 9: ضرایب همبستگی رتبه ای اسپیرمن میان حیطه های جو اخلاقی با رضایت شغلی پرسنل و نگرش تحصیلی دانشجویان اتاق عمل —————————— 58

جدول 10: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین جو اخلاقی با مشخصات دموگرافیک پرسنل اتاق عمل ——————————————– 59

جدول 11: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین رضایت شغلی با مشخصات دموگرافیک پرسنل اتاق عمل ——————————————– 60

جدول 12: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین جو اخلاقی با مشخصات دموگرافیک دانشجویان اتاق عمل —————————————– 61

جدول 13: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین نگرش تحصیلی با مشخصات دموگرافیک دانشجویان اتاق عمل —————————————– 62

جدول 14: فراوانی پاسخ به پرسشنامه جو اخلاقی در دانشجویان اتاق عمل ——– 63

جدول 15: فراوانی پاسخ به پرسشنامه جو اخلاقی در پرسنل اتاق عمل ———– 66

جدول 16: فراوانی پاسخ به پرسشنامه رضایت شغلی در پرسنل اتاق عمل ———  69

جدول 17: فراوانی پاسخ به پرسشنامه نگرش تحصیلی در دانشجویان اتاق عمل —– 71

 

 

 

 

 

 

روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها

روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها کلمات کلیدی : پولشویی در بانکها پولشویی در بانکداری الکترونیک پولشویی در نظام بانکی ایران مبارزه با پولشویی در بانک ها روشهای پولشویی در سیستم بانکی پولشویی الکترونیکی در نظام بانکی…

کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی

کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی پست فشار قوی تجهیزات انتقال انرژی ترانسفورمر زمین کردن سکسیونر شین وشین بندی دانلود مقاله پست های فشار قوی دانلود کارآموزی برق قدرت رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی بر قدرت…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها Brain Drain فرار مغزها مهاجرت نخبگان دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها علل مهاجرت نخبگان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هراس اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هراس اجتماعی مبانی نظری هراس اجتماعی ادبیات نظری هراس اجتماعی چارچوب نظری هراس اجتماعی فصل دوم پایان نامه هراس اجتماعی دانلود مبانی نظری هراس اجتماعی پیشینه هراس اجتماعی پیشینه تحقیق هراس اجتماعی پیشینه داخلی هراس…

پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا

پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا صنعت خودرو سیستم تعلیق زانتیا سیستم فرمان هیدرولیک دانلود پروژه کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک خرید گزارش کارآموزی رشته مکانیک فروش گزارش کارآموزی رشته…

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند پرسشنامه سبک فرزندپروری دیانا بامریند تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه فرزند…

پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی

پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی اصول حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی مقاله اصول حاکمیت شرکتی تحقیق اصول حاکمیت شرکتی برترین فایل اصول حاکمیت شرکتی رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش) تعداد اسلاید:…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکل گیری انواع هویت 115 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکل گیری انواع هویت 115 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت پیشینه تحقیق هویت مبانی نظری انواع هویت پیشینه تحقیق انواع هویت مبانی نظری هویت و بحران هویت مبانی نظری شکل گیری انواع هویت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتار شهروندی مشتری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتار شهروندی مشتری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی مشتری مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری پیشینه داخلی رفتار شهروندی مشتری پیشینه خارجی رفتار شهروندی مشتری…

انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن

انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه…

پاورپوینت نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین به منظورکسب مزیت رقابتی

پاورپوینت نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین به منظورکسب مزیت رقابتی کلمات کلیدی : پاورپوینت نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین به منظورکسب مزیت رقابتی نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین به منظورکسب مزیت رقابتی کاربرد تجارت…

ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن

ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه 47 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه ادبیات نظری احساس تعلق به مدرسه چارچوب نظری احساس تعلق به مدرسه فصل دوم پایان نامه احساس تعلق به مدرسه…

مقاله ترجمه شده با عنوان عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک های تجاری لوکس تقلبی در میان مصرف ‏کنندگان کشور اندونزی

مقاله ترجمه شده با عنوان عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک های تجاری لوکس تقلبی در میان مصرف ‏کنندگان کشور اندونزی عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک های تجاری فروشگاه ساز فایل همکاری در…

بررسی عوامل مؤثر بر مطالبات معوق بانك تجارت در تهران

بررسی عوامل مؤثر بر مطالبات معوق بانك تجارت در تهران دانلود پایان نامه مطالبات معوق دانلود پایان نامه معوقات بانکی معوقات بانک تجارت تاریخچه بانکداری در ایران مطالبات معوق بانك تجارت بررسی عوامل مؤثر بر مطالبات معوق بانك تجارت پروژه…

پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل با روایی و پایایی معتبر

پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه تفکر قطعی نگر دانلود پرسشنامه تفکر قطعی نگر پرسشنامه استاندارد تفکر قطعی نگر پرسشنامه تفکر قطعی نگر محقق ساخته پرسشنامه تفکر قطعی نگر دانش…

پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع ارزیابی متوازن

پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع ارزیابی متوازن پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع ارزیابی متوازن پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر سجادی و صوفی پاورپوینت…

پروپوزال بررسی تاثیر پولشویی بر مصرف در اقتصاد ایران

پروپوزال بررسی تاثیر پولشویی بر مصرف در اقتصاد ایران کلمات کلیدی : نمونه پروپوزال پولشویی پروپوزال در مورد پولشویی دانلود پروپوزال پولشویی ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف آثار اجتماعی و سیاسی پولشویی تخمین روند…

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی…

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات بلوغ سازمانی مدیریت پروژه فناوری اطلاعات مدلسازی پروژه بلوغ فرآیند نرم افزار بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات دانلود پاورپوینت رشته مدیریت خرید پاورپوینت رشته مدیریت دانلود پاورپوینت مدیریت پاورپوینت…

پاورپوینت آشنایی با سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)

پاورپوینت آشنایی با سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) پاورپوینت آشنایی با سیستم های اطلاعات جغرافیایی GIS تعریف سیستم های اطلاعات جغرافیاییGIS کابردهای سیستم های اطلاعات جغرافیاییGIS آشنایی با سیستم های اطلاعات جغرافیاییGIS آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات…

پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار

پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ارتباط بین پزشک و بیمار به تعداد 22 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان   شامل مباحث : حساسیت شغلی پزشکی…

مبانی نظری ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده

مبانی نظری ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده کلمات کلیدی : رفتار باروری زوجین برنامه های تنظیم خانواده مبانی نظری رفتار باروری زوجین نظریه های روانشناسی رفتار باروری زوجین تمایل زوجین به برنامه های…

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی و رتبه بندی شرکت…

الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست و ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی

الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست و ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی ارزیابی عملکرد HSE سازمان ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌زیست   تکنیک‌های مورد استفاده در مدیریت HSE ابزارهای مورد استفاده در مدیریت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *