تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

کلمات کلیدی :

اعتبار برند
پرستیژ برند
تصویر برند
قصد خرید مجدد
قصد خرید مجدد مشتریان
پایان نامه قصد خرید مجدد
تاثیر پرستیژ برند بر قصد خرید مجدد
تاثیر اعتبار برند بر قصد خرید مجدد
تاثیر تصویر برند بر قصد خرید مجدد

رفتن به سایت اصلی

شناسايي عوامل موثر بر تصميم خريد خريدار، يكي از موضوعاتي است كه بازاريابان به منظور شناخت سلايق و خواسته هاي مشتريان خود سعي در شناسايي اين عوامل و مورد توجه قرار دادن آنها درتوليد، بسته بندي و بازاريابي محصولات شان داشته اند. با وجود شناخت رو به افزايش اهميت اعتبار و پرستي‍ژ برند، مطالعات بسيار کمي به بررسي اينکه چگونه اعتبار و پرستيژ برند روي رفتار انتخاب مشتري تاثير مي گذارد، پرداخته اند.

 

 

درک مکانيزم ترکيبي اعتبار و پرستيژ برند در تشکيل تمايل خريد نام تجاري براي تبليغ کنندگان و بازاريابان بسيار مهم و موثر خواهد بود، چون راهنمايي لازم را در توسعه موقعيت نام تجاري، از طريق تبليغات مناسب تر و استراتژي هاي نام تجاري سازي، ارائه مي دهد. علاوه بر اين، اطلاعات محدودي راجع به اين موضوع وجود دارد که آيا شرايط موجود در مکانيزم ترکيبي اعتبار و پرستيژ برند در تصميم گيري مشتري در بين دسته هاي مختلف محصولات، قوي تر يا ضعيف تر است يا نه. 

 

 

براي بررسي دقيق تحت شرايطي که اعتبار و پرستيژ برند به طور مختلفي بر تمايل مشتري براي خريد نام تجاري اثر مي گذارند، اين تحقيق اثرات ترکيبي پرستيژ، اعتبار و تصوير برند را بر قصد خريدمجدد، باتوجه به ریسک و کیفیت درک شده بررسی مي کند. ويژگي مهم ساخت يک نام تجاري قوي وجود يک ارزش درک شده بالا در يک نام تجاري است. ابعاد بسيار مختلفي از ارزش درک شده محصول يا نام تجاري در مقالات تعريف شده است. همانطور که اعتبار برند ممکن است يک بخش مطلوبتر و محسوس تري از ارزش درک شده را نشان دهد، بررسي بخش رقابتي اما متفاوت ديگري از ارزش درک شده (مثل پرستيژ برند) به همراه اعتبار برند تصوير متوازن تر و بزرگتري از فرايند تصميم هاي مشتري را نشان خواهد داد. 

 

اين پژوهش به دنبال اين است تا تاثير نقش پرستي‍ژ، اعتبار و تصوير برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده را بر روي قصد خريد مجدد مشتريان بررسي كند.

 

 

 

 

 

 

 
فهرست مطالب
فصل اول) کلیات تحقیق
1-1) مقدمه    2
1-2)  بیان مسئله    3
1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش    4
1-4) اهداف تحقیق    5
1-5) سوالات تحقیق    5
1-7) تعریف اصطلاحات تخصصی تحقیق    8
1-7-1 ) اعتبار برند     8
1-7- 2) پرستیژ برند    9
1-7-3) تصویر برند    10
1-7-4) کیفیت درک شده    10
1-7- 5) صرفه جویی در هزینه اطلاعات    11
1-7-6) ریسک درک شده    11
1-7-7) درگیری محصول    12
1-7-8) دانش محصول    12
1-7-9) قصد خرید مجدد    13
1-8 ) قلمرو تحقیق    13
1-8-1 ) قلمرو موضوعی    14
1-8-2 ) قلمرو مکانی    14
1-8-3 ) قلمرو زمانی    14
1-9 ) خلاصه و جمع بندی    14

 

 

فصل دوم) ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه    16
2-2) مبانی نظری تحقیق    18
2-2-1) برند    18
2-2-2) خصوصیات برند    20
2-2-3) مفهوم پرستیژ برند    21
2-2-4) مفهوم اعتبار برند    26
2-2-5) مفهوم تصویر برند    28
2-2-6) مفهوم کیفیت درک شده    31
2-2-7) مفهوم ریسک درک شده    33
2-2-8 ) مفهوم صرفه جویی در هزینه اطلاعات    37
2-2-9) مفهوم درگیری محصول    38
2-2-9-1) درگیری ذهنی مصرف کننده    39
2-2-10) مفهوم دانش محصول    41
2-2-10-1) خصوصیات دریافت شده محصول    42
2-2-10-2) وي‍‍‍‍‍ژگي محصولات    42
2-2-11) مفهوم قصد خرید مجدد    46
2-2-11-1) تاثیر پنج بعد مختلف تصویر ذهنی قیمت روی قصد خرید    48
2-2-11-2) تاثيرطبقه اجتماعي بر تصميم خريد    53
2-2-11-3) فرایند خرید    54
2-2-11-4) پيش بين رفتار خريداران با استفاده از مدل مازلو    56
2-2-11-5) درك فرايند خريد    60
2-2-11-6) مدل های مرتبط با قصد خرید    62
2-2-11-6-1) مدل استفان زیلک    62
2-2-11-6-2) مدل لوی و گندل    66
2-3) پیشینه پژوهش    68
2-3-1) مطالعات انجام شده در داخل کشور    68
2-3-2) مطالعات انجام شده در خارج کشور    85
2-4) توسعه فرضیات    100
2-5) خلاصه و جمع بندی    111

 

 

فصل سوم) روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه    113
3-2) روش تحقیق    113
3-3) جامعه آماری پژوهش    115
3-4)حجم نمونه و روش نمونه گیری    116
3-5) روش و ابزارگردآوری اطلاعات    117
3-6) روایی و پایایی    119
3-6-1)روایی    119
3-6-2) پایایی    120
3-6-2-1) تحلیل عاملی    122
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها    123
3-8) نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داده ها    123
3-9) خلاصه و جمع بندی    123

 

 

فصل چهارم) تجزیه و تحلیل داده ها
4-1) مقدمه    127
4-2) آمار توصیفی    127
4-2) ویژگی های جمعیت شناختی    128
4-3) آمار استنباطی    129
4-3-1) تعیین نرمال و غیر نرمال بودن داده ها    129
4-3-2) بررسی برازش مدل پژوهش    130
4-3 -3) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی)    131
4-3-3-1) بار عاملی شاخص ها یا سوال های پرسشنامه    131
4-3-3-2) پایایی مدل بیرونی    133
4-3-3-1-2) ضریب آلفای کرونباخ    133
4-3-3-1-1) پایایی ترکیبی (CR)    134
4-3-3-3) روایی مدل بیرونی    135
4-3-3-2) روایی همگرا    136
4-3-3-3) روایی واگرا    137
4-3-3-3-1) روش بارهای عاملی متقابل    137
4-3-3-3-2) روش فورنل و لاکر    141
4-3-4) ارزیابی مدل اندازه‌گیری (مدل بیرونی)    144
4-3-4-1) اندازه و معناداری ضرایب مسیر    144
4-3-4-1-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t- value)    144
4-3-4-1-2) ضریب رگرسیونی مسیرها    145
4-3-4-1-3) ضریب تعیین R2 (R Squars)    146
4-3-4-1-4) اندازه اثر f2    148
4-3-4-1-5) کیفیت پیش بینی کنندگی (Q2)    149
4-3-4-1-6) معیارRedundancy    150
4-4-3) بررسی مدل کلی پژوهش    151
4-5) نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها    152
4-6) اثر تعدیلگری    154
4-7) مدل اصلاح شده پژوهش    157
4-8) مقایسه شاخص های مدل اولیه و مدل اصلاح شده    158
4-9) خلاصه و جمع بندی    160

 

 

فصل پنجم) نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه    162
5-2) خلاصه تحقیق    162
5-3) مدل نهایی پژوهش    164
5-4) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه های پژوهش    165
5-4-1) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه اول    165
5-4-2) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه دوم    165
5-4-3) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه سوم    166
5-4-4) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه چهارم    167
5-4-5) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه پنجم    168
5-4-6) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه ششم    169
5-4-7) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه هفتم    169
5-4-8) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه هشتم    170
5-4-9) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه نهم    171
5-4-10) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه دهم    172
5-4-11) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه یازدهم    173
5-4-12) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه دوازدهم    174
5-4-13) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه سیزدهم    174
5-4-14) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه چهاردهم    175
5-4-15) نتیجه گیری های مبتنی بر فرضیه پانزدهم    176
5-5) نتیجه گیری کلی تحقیق    177
5-6) پیشنهادهای کاربردی و مدیریتی    178
5-7) پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی    179
5-8) محدودیت و مشکلات پژوهش    180
5-9) خلاصه و جمع بندی    180
پیوست ها    183
منابع    197

 

فهرست جداول
جدول(2-1) خلاصه نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق در داخل کشور    49
جدول (2-2) خلاصه نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق در خارج کشور    55
جدول (3-1) ترکیب سؤالات پرسشنامه    72
جدول (3-2) منابع مقیاس های سنجش    73
جدول (3-3) بررسی پایایی با آلفای کرونباخ    74
جدول (4-1) ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری    79
جدول( 4-2 ) نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف    80
جدول ( 4-3) بار عاملی سوال های پرسشنامه    81
جدول (4-4) ضریب آلفای کرونباخ    83
جدول (4-5) پایایی ترکیبی    84
جدول( 4-6) روایی همگرا    85
جدول(4-7) بارهای عاملی متقابل    86
جدول (4-8) داده های اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل    88
جدول (4-9) جدول فورنل- لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم  AVE    89
جدول (4-10) ضرایب معناداری Z (مقادیر t- value)    90
جدول (4-11) ضریب رگرسیونی مسیرها    91
جدول(4-12) ضریب تعیین R2    92
جدول (4-13) اندازه اثر F2    93
جدول (4-14) کیفیت پیش بینی کنندگی   ( Q2 )    94
جدول (4-15) معیارRedundancy    95
جدول (4-16) نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها    96
جدول (4-17) بار عاملی مدل اصلاح شده تحقیق    97
جدول (4-18) مقایسه شاخص های مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش    101

 

 

فهرست شکل ها
شکل (1-1) مدل پژوهش    6
شكل (2-1) مراحل فرآيند خريد كالا توسط  مشتري    36
شكل (2-2) سلسله مراتب اثرات در فرايند خريد    40
شکل (2-3) مدل استفان زیلک    41
شکل (2-4) مدل لوی و گندل    44
شکل (2- 5) مدل عملیاتی تحقیق    66
شکل (3-1) فرایند تحقیق    69
شکل (4-1) متغیر تعدیلگر درگیری محصول  بر کیفیت درک شده و قصد خرید مجدد    98
شکل (4-2) متغیر تعدیلگر دانش محصول بر ریسک درک شده و قصد خرید مجدد    99
شکل (4-3) مدل اصلاح شده تحقیق در حالت آماره های t    100
شکل(5-1) مدل نهایی پژوهش    105

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت مباني تصميم گيري مباني تصميم…

دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم

دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم کلمات کلیدی : پایان نامه آسم پایان نامه بیماری آسم دانلود پایان نامه آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد بیماری آسم…

اهمیت و نحوه شکلگیری عزت نفس و بررسی دیدگاه های نظری آن

اهمیت و نحوه شکلگیری عزت نفس و بررسی دیدگاه های نظری آن کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت ابعاد عزت نفس سازمانی بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس شكل گيري و رشد عزت نفس دیدگاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری ارتباط خودکنترلی پیشینه ارتباط خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی فصل دوم پایان نامه ارتباط خودکنترلی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی فصل…

ارزیابی مشکلات و اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس و منطقه گرایی در آن

ارزیابی مشکلات و اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس و منطقه گرایی در آن منطقه‌گرایی خاورمیانه منطقه‌گرایی خاورمیانه در ابعاد و حوزه‌های مختلف اختلافات کشورهای منطقه خلیج فارس مشکلات کشورهای منطقه خلیج فارس نقش ایران در ثبات خاورمیانه رفتن به سایت…

پرسشنامه نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

پرسشنامه نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : پرسشنامه رسانه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه تاثیر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی اینترنتی پرسشنامه مشارکت…

پرسشنامه تکانشگری بارات با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تکانشگری بارات با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تکانشگری بارات نمره گذاری پرسشنامه تکانشگری بارت تفسیر پرسشنامه تکانشگری بارت مقیاس تکانشگری بارات پرسشنامه تکانشگری کودکان روایی پرسشنامه تکانشگری بارات پایایی پرسشنامه تکانشگری بارات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی در ایران و جهان 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی مبانی نظری درباره هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه نظری هوش اجتماعی ادبیات…

اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن

اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن سیستم اسکادا سیستم های کنترل فناوری جمع آوری اطلاعات کاربردهای سیستم اسکادا اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن دانلود پایان نامه سیستم های اسکادا دانلود پایان نامه صنایع دانلود پایان…

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه…

عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن

عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن تورم نرخ تورم تورم ساختاری عوامل تورم در ایران راهكارهای اسلامی مبارزه با تورم عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن دانلود پایان…

ضرورت وجودی و مبنایی مجازات های بازدارنده

ضرورت وجودی و مبنایی مجازات های بازدارنده تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های تعزیری و بازدارنده قانون تعزیرات و…

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشنودی شغلی کارکنان مبانی نظری خشنودی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان پیشینه داخلی خشنودی شغلی کارکنان پیشینه خارجی خشنودی شغلی کارکنان…

نقد مرور زمان

نقد مرور زمان تعریف مرور زمان مرور زمان چیست مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ نقد مرور زمان‌ كیفری‌ مرور زمان در فقه‌ سنت مرور زمان کیفری در فقه‌ امامیه دانلود پایان نامه مرور زمان بررسی نظرات مختلف فقهای شیعه…

پروپوزال مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی

پروپوزال مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی پروپوزال مدیریت دانش…

پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي

پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي کلمات کلیدی : پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي تعريف و مفهوم نظام تأمين اجتماعي هدف نظامهاي تأمين اجتماعي سياستها و نظام تأمين اجتماعي ابعاد نظامهاي تأمين اجتماعي…

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس خطاهای متقارن و نامتقارن اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها…

پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی یسن چن با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی یسن چن با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودپنداره تحصیلی پرسشنامه خودپنداره مدرسه پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه دانلود پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی…

مفهوم موزه،طرح ریزی ومعماری آن

مفهوم موزه،طرح ریزی ومعماری آن مفهوم موزه انواع موزه معماری موزه طرح ریزی موزه تاریخچه موزه در ایران دانلود پروژه رشته معماری دانلود پروژه معماری دانلود پروژه مهندسی معماری خرید پروژه رشته معماری رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه رشته…

کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی

کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی دانلود پایان نامه رشته مدیریتتعهد سازمانی دانلود پایان نامه رشته مدیریتویژگیهای شغلی کارایی و توسعه سازمان کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی دانلود پایان…

مقاله اثرات هارمونیک‌ها

مقاله اثرات هارمونیک‌ها اثرات هارمونیک‌ سیستم‎های برق جریان هارمونیکی دانلود مقاله اثرات هارمونیک‌ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته برق خرید…

آثار حقوقی انتقال سهام

آثار حقوقی انتقال سهام ماهیت حقوقی سهم آثار حقوقی انتقال سهم انتقال سهم در شرکتهای تعاونی انتقال مالكیت سهام اجرای حقوق و تعهدات ناشی از انتقال سهم آثار حقوقی انتقال سهام دانلود تحقیق آثار حقوقی انتقال سهام رفتن به سایت…

مقاله مدیریت ریسك

مقاله مدیریت ریسك ریسك مدیریت ریسك ارتقای اثربخشی سازمانها دانلود مقاله مدیریت ریسك سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین کلمات کلیدی : پرسشنامه تنیدگی والدینی پرسشنامه استرس والدگری آبیدین پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه پرسشنامه استرس والدینی پرسشنامه استرس والدینی آبیدین پرسشنامه استرس والدینی psi دانلود پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه دانلود پرسشنامه استرس…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *