تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه خلاقیت سازمانی
استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور
پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور
مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی
رابطه مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی
پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی
پیاده سازی نظام مدیریت دانش بر روی خلاقیت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک

تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی در نهادهای دانش محور

 

 

 

چکیده

خلاقیت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های انسان است که تقریبا همه ابعاد و جنبه‌های زندگی و تمدن وی را تحت تاثیر کامل خود قرار می‌دهد. در عصر تحولات و تغییرات سریع، سازمان‌هایی در جرگه موسسات موفق قرار می‌گیرند که مرتبا دانش جدید تولید نموده، آنرا در سطح سازمان گسترش داده و با سرعت زیاد از آن در محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند استفاده کنند. مدیریت دانش توانایی خرد جمعی در افزایش پاسخ گویی و نوآوری است. برای اینکه مدیریت دانش قابلیت اصلی سازمان شود، وجود سه مولفه مهم اجتماعی- فرهنگی، سازمانی و فناوری ضروری است. با ترکیب این مولفه‌ها نظام مدیریت دانش خلق می‌شود.

 

بررسی میزان تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی جهت استفاده از آن برای توجیه مدیران ارشد نهادهای دانش محور و پیوند هر چه بیشتر علم مدیریت دانش با یکی از مفاهیم مهم رفتار سازمانی یعنی خلاقیت، با تعیین میزان تاثیر نظام مدیریت دانش بر آن از اهداف اصلی این پژوهش می‌باشد.

 

به این منظور میزان تاثیر انواع نظام (سیستم)‌های اصلی مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی در سازمان‌های دانش محور از طریق مصاحبه با مدیران تمامی شرکتهای مشاوره مدیریت فعال در حوزه ی مدیریت دانش بعنوان شاخص ترین نهادهای دانش محور در ایران طی یک پژوهش کیفی سنجیده شد. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد پیاده سازی نظام مدیریت دانش بر روی خلاقیت، مخصوصا خلاقیت سازمانی در نهادهای دانش محور تاثیر مستقیم دارد.

 

 

 

کلید واژه ها:

مدیریت دانش

خلاقیت سازمانی

نهاد دانش محور

نظام مدیریت دانش

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر كه عصر دانایی نامیده می‌شود، سازمانها شاهد محیط‌هایی هستند كه روز به روز پویاتر و چالش برانگیزتر می‌شوند. تغییر و تحول جزء جدایی ناپذیر دنیای امروزی است، به عبارت دیگر تنها جزء ثابت تغییر است. امروزه به سرمایه‌های نامشهود و معنوی كه همان دانش نامیده می‌شوند، به عنوان یك عامل مهم و حیاتی می‌نگرند. به بیان دیگر، سازمانهایی در برابر تغییرها و تحولها پیروز خواهند بود كه بتوانند سرمایه نامشهود و معنوی (دانش) خود را بهبود و توسعه بخشند (ملكی نیا، بجانی، 1388).مدیریت دانش فرآیند خلق ارزش از دارایی‌های نامحسوس سازمان است. دارایی‌های نامحسوس همچنین بعنوان سرمایه‌ی معنوی، شامل سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی یا سرمایه مشتری می‌باشد. سرمایه‌ی انسانی، قدرت مغز و معلومات کارکنان در سازمان می‌باشد. سرمایه‌ی ساختاری نیز به دارایی‌های معنوی اطلاق می‌شود که نمی‌تواند به آسانی توسط کارکنان به خانه برده شود (لیبوویتز  ، 1957).

نظام (سیستم)‌های اصلی مدیریت دانش عبارتند از: نظام‌های مدیریت اسناد و مدارک، نظام‌های پشتیبان تصمیم، نظام‌های پشتیبان گروه، نظام‌های اطلاعاتی مدیران اجرایی، نظام‌های مدیریت جریان کار، و نظام‌های مدیریت ارتباط با مشتری (جاشاپارا، 2004).

 

بدون تردید “خلاقیت و نوآوری” یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های انسان است که تقریبا همه ابعاد و جنبه‌های زندگی و تمدن وی را تحت تاثیر کامل خود قرارمی‌دهد. در واقع تمام علوم و فنون و هنرها و به‌طور کلی همه تمدن انسان محصول خلاقیت است و در این خصوص نقش تکوینی و تکاملی دارد (زمین پرداز، 1389).پل رومر  كه از منتقدان «اقتصاد دانش» به شمار می‌آید، گفته است فقط منابع دانش و تفكرات، دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند. انتقال نظام‌مند دانش، به طور عام بر كل فعالیت سازمان و به طور خاص بر كار تک‌تک اعضا و كاركنان آن تأثیر می‌گذارد، به همه آنان سود ‌رسانده و اثربخشی، كارآیی و بهره وری را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، خلاقیت‌ها از كاربرد دانش موجود و خلق نظرات جدید در انتقال نظام‌مند دانش، ریشه می‌گیرند و انتقال‌دهندگان، دریافت‌کنندگان و واسطه‌های دانش مورد نیاز، به دلیل تسهیم دانش، قیمتی مناسب را به شكل پیشرفت در كار و یا كسب موقعیت بهتر، دریافت می‌نمایند (عبدالکریمی، 1382).

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1- مقدمه 1

1-2- بیان مسئله 2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 3

1-4- اهداف تحقیق 4

1-4-1- اهداف اصلی 4

1-4-2- اهداف فرعی 4

1-5- فرضیات تحقیق 5

1-5-1- فرضیات اصلی 5

1-5-2- فرضیات فرعی 5

1-6- نوع و روش تحقیق 5

1-7- روش گردآوری اطلاعات 6

1-8- جامعه آماری 6

1-9- روش نمونه گیری 7

1-10- قلمرو تحقیق 7

1-10-1- قلمرو موضوعی 7

1-10-2- قلمرو مكانی 7

1-10-3- قلمرو زمانی 7

1-11- تعریف مفاهیم و واژگان كلیدی 8

1-11-1- نظام مدیریت دانش 8

1-11-1-1- انواع نظام‌های مدیریت دانش 9

1-11-2- خلاقیت 10

1-11-3- نهاد دانش محور 11

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 14

2-1- مبانی نظری 14

2-1-1- مقدمه 14

2-1-2- مدیریت دانش 17

2-1-2-1- چرخه‌ی دانش 17

شکل 2-1: حلقه تبدیل دانش (رادینگ، آلن؛ 1998، به نقل از لطیفی؛ 1383) 18

شکل 2-2: گامهای اصلی چرخه مدیریت دانش (ویگ، 1993) 18

2-1-2-2- هرم دانش 19

شکل 2-3: هرم دانش (عالم تبریز، محمد رحیمی، 1387) 19

2-1-2-3- توسعه دانش 19

2-1-2-4- اشتراک و توزیع دانش 20

2-1-2-5- مدیریت دانش 20

2-1-2-6- مدل‌های مدیریت دانش 24

رده بندی مدل‌ها: 24

2-1-2-6-1- مدل شبکه 24

2-1-2-6-2- مدل‌های شناختی 25

2-1-2-6-3- مدل‌های انجمنی / ارتباطی 25

2-1-2-6-4- مدل‌های فلسفی 26

2-1-2-6-5- مدل هیسیگ 27

2-1-2-6-6- مدل مك الروی 28

شکل 2-4: دوره عمر دانش(برگرون، 2003) 29

شکل 2-5: تولید دانش در زمینه‌های مختلف (فراپائولو، 2006، به نقل از احمدی؛ 1387) 31

2-1-2-6-8- مدل بكوویتز و  ویلیامز 31

شکل 2-6: عناصر بنیادی مدیریت دانش (پروست، روب، رومهاردت، 2000، به نقل از حسینی خواه؛ 1385) 35

جدول 2-1: مراحل و ابزارهای مدل پایه‌های ساختمان دانش 38

2-1-2-6-10- مدل بك من 39

2-1-2-6-11- مدل نوناکا و تاکئوچی 40

الف) اجتماعی شدن- از ضمنی به ضمنی: 40

د) درونی سازی – از صریح به ضمنی 42

شکل 2-7: مدل نوناکا و تاکئوچی (حسینقلی زاده 1387) 44

2-1-2-7- فرهنگ مدیریت دانش 44

2-1-2-8- نظام مدیریت دانش 45

جدول 2-2: مقایسه دیدگاه‌های عینیت گرا و عمل گرا درباره‌ی دانش 46

جدول 2-3: تاکید موضوعی ادبیات مدیریت دانش اولیه (اسکاربرو و همکاران، 2001) 48

2-1-2-9- انواع نظام مدیریت دانش 49

2-1-2-9-1- نظام‌های مدیریت اسناد و مدارک 49

جدول 2-4: فرآیند اجرای نظام مدیریت اسناد و مدارک 50

2-1-2-9-2- نظام‌های پشتیبان تصمیم 52

2-1-2-9-3- نظام‌های پشتیبان گروه 56

2-1-2-9-4- نظام‌های اطلاعاتی مدیران اجرایی 58

2-1-2-9-5- نظام‌های مدیریت جریان کار 59

شکل 2-8: اجزای نظام مدیریت جریان کار (جاشاپارا، 2004) 60

2-1-2-9-6- نظام‌های مدیریت ارتباط با مشتری 61

توسعه CRM باید مبتنی بر کاری دقیق و حساب شده شامل مراحل زیر باشد: 62

2-1-2-10- عوامل مؤثر بر طراحی و اجرای نظام مدیریت دانش 63

شکل 2-9: عوامل مؤثر در نظام مدیریت دانش سازمان (مهرعلی‌زاده، عبدی، 1388) 64

2-1-2-12- فرهنگ سازی مدیریت دانش 65

2-1-3- سازمان (نهاد) دانش محور 66

سازمان‌های دانش محور دارای سه ویژگی عمده‌ی زیر هستند: 67

2-1-4- خلاقیت 71

2-1-4-2- نوآوری 75

شکل 2-10: تفاوت مفهومی بین خلاقیت و نوآوری (گاروین، 2004) 77

شکل 2-11: ارتباط افراد خلاق و نوآور (رمضانی، 1388) 78

2-1-4-4- مراحل خلاقیت 79

شکل 2-12: مراحل خلاقیت از نظر آمابیل (رمضانی، 1388) 80

شکل 2-13: مراحل خلاقیت از نظر آلبریشت (رمضانی، 1388) 81

2-1-4-5- فرآیند خلاقیت 82

2-1-4-5-1- دیدگاه‌های فرآیند خلاقیت 82

2-1-4-5-2- مدل‌های فرآیند خلاقیت 83

2-1-4-5-2-1- مدل والاس 83

2-1-4-5-2-2- مدل روسمن 83

2-1-4-5-2-3- مدل اسبورن 84

2-1-4-5-2-4- مدل کوبرگ و بگنال 84

2-1-4-5-2-5- مدل آلبریشت 85

2-1-4-5-2-6- مدل کونتز و اودانل 85

2-1-4-5-2-8- مدل پارنز 86

2-1-4-5-2-9- مدل سایمون 86

2-1-4-5-2-11- مدل پلسک 87

2-1-4-6- تكنیك خلاقیت نظام یافته TRIZ 87

2-1-4-7- تكنیك‌های خلاقیت 89

2-1-4-8- عوامل باز دارنده خلاقیت 89

2-1-4-9- عوامل محرک خلاقیت و نوآوری 90

2-1-4-10- عوامل تاثیرگذار بر سازمان‌های خلاق 91

2-1-4-11- ویژگی‌های سازمان خلاق 92

2-1-4-12- انگیزه‌ها 93

2-2- پیشینه تحقیق 94

2-2-1- تحقیقات داخلی 94

2-2-2- تحقیقات خارجی 98

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق 99

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق 100

2-4- جمع بندی 101

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه 87

3-2- روش تحقیق 88

3-3- متغیرهای تحقیق 89

3-4- جامعه آماری 89

3-5- نمونه آماری 91

3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات 92

3-7- روایی و پایایی مصاحبه 93

3-8- شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات 96

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات

4-1- مقدمه 99

4-2- تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه 99

4-2-1- مصاحبه با مدیرعامل شرکت تحقیقات صنایع فرناس آریا 99

4-2-2- مصاحبه با مدیر فناوری شرکت اینوتکس ایران 101

4-2-3- مصاحبه با مدیرعامل شرکت سپهر اندیش دارمان 102

4-2-4- مصاحبه با مدیرعامل شرکت مشاوره مهندسی نداک 104

4-2-5- مصاحبه با مدیردپارتمان طرحریزی پروژه‌های شرکت گسترشاندیشه پویا 106

4-2-6- مصاحبه با مدیرتوسعه و بهبود محصول شرکت مشاوران توسعه آینده 107

4-2-7- مصاحبه با مدیرعامل شرکت فرا روش صبا 109

4-3- خصوصیات شرکتهای مورد مطالعه 111

4-3-1- خصوصیات شرکت تحقیقات صنایع فرناس آریا 111

4-3-2- خصوصیات شرکت اینوتکس ایران 112

4-3-3- خصوصیات شرکت سپهر اندیش دارمان 113

4-3-4- خصوصیات شرکت مشاوره مهندسی نداک 113

4-3-5- خصوصیات شرکت گسترش اندیشه پویا 115

4-3-6- خصوصیات شرکت مشاوران توسعه آینده 116

4-3-7- خصوصیات شرکت فرا روش صبا 117

4-4- نتایج تجزیه و تحلیل 119

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه 120

5-2- تحلیلی بر سوالات پژوهش 120

5-2-1- نتایچ بدست آمده از سوالات 120

5-3- نتیجه گیری 121

5-4- پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق 122

5-5- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی 123

5-6- محدودیتهای تحقیق 124

 

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی 125

6-2- منابع انگلیسی 129

 

 

 

فهرست اشکال و جداول

شکل 2-1: حلقه تبدیل دانش 16

شکل 2-2: گامهای اصلی چرخه مدیریت دانش 17

شکل 2-3: هرم دانش 17

شکل 2-4: دوره عمر دانش 25

شکل 2-5: تولید دانش در زمینه‌های مختلف 27

شکل 2-6: عناصر بنیادی مدیریت دانش 31

جدول 2-1: مراحل و ابزارهای مدل پایه‌های ساختمان دانش 33

شکل 2-7: مدل نوناکا و تاکئوچی 38

جدول 2-2: مقایسه دیدگاه‌های عینیت گرا و عمل گرا درباره‌ی دانش 40

جدول 2-3: تاکید موضوعی ادبیات مدیریت دانش اولیه 41

جدول 2-4: فرآیند اجرای نظام مدیریت اسناد و مدارک 43

شکل 2-8: اجزای نظام مدیریت جریان کار 51

شکل 2-9: عوامل مؤثر در نظام مدیریت دانش سازمان 54

شکل 2-10: تفاوت مفهومی بین خلاقیت و نوآوری 65

شکل 2-11: ارتباط افراد خلاق و نوآور 66

شکل 2-12: مراحل خلاقیت از نظر آمابیل 68

شکل 2-13: مراحل خلاقیت از نظر آلبریشت 69

جدول 3-1: سوالات طبقه بندی شده مصاحبه 95

جدول 4-1: وضعیت شرکت مورد مطالعه اول 101

جدول 4-2: وضعیت شرکت مورد مطالعه دوم 103

جدول 4-3: وضعیت شرکت مورد مطالعه سوم 105

جدول 4-4: وضعیت شرکت مورد مطالعه چهارم 106

جدول 4-5: وضعیت شرکت مورد مطالعه پنجم 108

جدول 4-6: وضعیت شرکت مورد مطالعه ششم 110

جدول 4-7: وضعیت شرکت مورد مطالعه هفتم 111

جدول 4-8: وضعیت کلی جامعه آماری مورد مطالعه 120

جدول 5-1: نتایج حاصل از پژوهش 122

 

بررسی تعهدات ضمنی در حقوق کیفری بازرگانی

بررسی تعهدات ضمنی در حقوق کیفری بازرگانی حقوق کیفری بازرگانی جهانی شدن جرم انگاری کیفری حقوق جزای بین الملل بازار آزاد دانلود مقاله حقوق کیفری بازرگانی بررسی تعهدات ضمنی در حقوق کیفری بازرگانی رفتن به سایت اصلی بررسی تعهدات ضمنی…

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک)

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک) پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز) پاورپوینت استاندارد شماره 16 پاورپوینت آثار تغییر در نرخ ارز آثار تغییر در نرخ ارز تغییر در نرخ ارز نرخ ارز تحقیق آثار…

انواع و اقسام مرور زمان و مقایسه آن با احکام مشابه در قوانین

انواع و اقسام مرور زمان و مقایسه آن با احکام مشابه در قوانین تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ در ایران‌ انواع و اقسام مرور زمان مقایسه مرور زمان با احکام مشابه در قوانین پیشینه…

پاورپوینت مدیریت کارآفرین

پاورپوینت مدیریت کارآفرین پاورپوینت مدیریت کارآفرین جایگاه کارآفرینی در اسلام کار و کارآفرینی در سیرة انبیای الهى انواع کار و کارآفرینی در کلام امام علی(ع) تعریف کارآفرینی اهمیت کارآفرینی انواع کارآفرینی کارآفرینی شرکتی کارآفرینی دولتی کارآفرینی اطلاعاتی کارآفرینی زوجی تفاوت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تعهد درک شده کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تعهد درک شده کارکنان فصل…

نسخه 1.7.8 قالب وردپرسی دانش فایل

نسخه 1.7.8 قالب وردپرسی دانش فایل قالب قالب دانش فایل قالب دانش وردپرسی دانش فایل قالب وردپرس قالب سایت قالب برای سایت قالب وردپرسی قالب دانش فایل نسخه جدید نسخه آخر قالب دانش فایل رفتن به سایت اصلی با سلام…

پاورپوینت تصميم گيري در مسائل مالي با تأکید بر ابزارهای مهندسي مالي

پاورپوینت تصميم گيري در مسائل مالي با تأکید بر ابزارهای مهندسي مالي پاورپوینت تصميم گيري در مسائل مالي با تأکید بر ابزارهای مهندسي مالي پاورپوینت ابزارهای مهندسي مالي اوراق مشتقه قرارداد فيوچرز(آتي) قرارداد فوروارد قراردادهاي سلف قراردادهاي استصناع قراردادهاي معاوضه…

پاورپوینت مفاهیم حسابرسی (فصل هشتم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

پاورپوینت مفاهیم حسابرسی (فصل هشتم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل هشتم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه پاورپوینت مفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل هشتم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل هشتم کتاب فلسفه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت کلمات کلیدی : مبانی نظری اوقات فراغت دانلود مبانی نظری اوقات فراغت پیشینه تحقیق اوقات فراغت فصل دوم پایان نامه اوقات فراغت پیشینه داخلی اوقات فراغت پیشینه خارجی اوقات فراغت پیشینه پژوهش اوقات فراغت…

بررسی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید و قدیم

بررسی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید و قدیم اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری کارت امتیازی متوازن ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن فصل دوم…

پاورپوینت سيستم امتيـازدهي و معـرفي منطق RADAR در مدیریت تولید

پاورپوینت سيستم امتيـازدهي و معـرفي منطق RADAR در مدیریت تولید کلمات کلیدی : پاورپوینت سيستم امتيـازدهي و معـرفي منطق RADARدر مدیریت تولید منطقRADAR چيست چرخه دمینگ و مقایسه آن با منطق رادار ماتريس امتيازدهي RADAR عناصر و ويژگي‌هاي منطق RADAR…

افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی تدوین برنامه بازاریابی پایان نامه افزایش فروش پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی پایان نامهافزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی رفتن به سایت اصلی…

کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3

کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 کلمات کلیدی : کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 رفتن به سایت اصلی کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و…

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش بررسی استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران بررسی فرهنگ سازمانی در شهرداری تهران پایان نامه با موضوع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 74 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری چابکی زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق…

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان سیر تحول CRM مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان پیاده سازی…

بررسی انواع تعهد و ابعاد 3 گانه آن و راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی

بررسی انواع تعهد و ابعاد 3 گانه آن و راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی دانلود پایان نامه انواع تعهد دانلود پایان نامه تعهد سازمانی ابعاد 3 گانه تعهد روشهای افزایش تعهد سازمانی بررسی انواع تعهد و ابعاد 3 گانه آن…

پایان نامه کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی با عنوان طراحی و بهبود سیستم كنترل كیفیت شركت پلاستیران

پایان نامه کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی با عنوان طراحی و بهبود سیستم كنترل كیفیت شركت پلاستیران بهره وری بهبود كیفیت برنامه ریزی و تحلیل سیستم طراحی و بهبود سیستم كنترل كیفیت كنترل كیفیت آماری استانداردهای بین المللی کیفیت طراحی و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مسیر شغلی یا كارراهه

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مسیر شغلی یا كارراهه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسیر شغلی مبانی نظری مسیر شغلی پیشینه تحقیق مسیر شغلی پیشینه داخلی مسیر شغلی پیشینه خارجی مسیر شغلی پیشینه پژوهش مسیر شغلی چارچوب نظری…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش فرهنگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش فرهنگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی پیشینه تحقیق هوش فرهنگی پیشینه داخلی هوش فرهنگی پیشینه خارجی هوش فرهنگی پیشینه پژوهش هوش فرهنگی پیشینه نظری هوش فرهنگی…

مبانی نظری پذیرش شرط اجل و انواع آن و موارد سقوط آن

مبانی نظری پذیرش شرط اجل و انواع آن و موارد سقوط آن کلمات کلیدی : ماهیت شرط اجل ویژگی های شرط اجل شرط اجل در حقوق ایران شرایط صحت شرط اجل موارد سقوط شرط اجل منابع پذیرش شرط اجل مبانی…

پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری

پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه تاثیر برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه تعهد رابطه ای پرسشنامه وفاداری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانایی فراشناختی 60 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانایی فراشناختی ادبیات نظری توانایی فراشناختی چارچوب نظری توانایی فراشناختی فصل دوم پایان نامه توانایی فراشناختی دانلود مبانی نظری توانایی فراشناختی پیشینه توانایی فراشناختی پیشینه تحقیق…

تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن

تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن جرم کلاهبرداری دانلود پایان نامه کلاهبرداری تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن عناصر تشکیل دهنده کلاهبرداری در حقوق ایران تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری بررسی عاملهای کلاهبرداری رفتن به سایت اصلی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *