بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

ماهیت و مبانی توقیف اموال

ماهیت و مبانی توقیف اموال کلمات کلیدی : مبانی توقیف اموال ماهیت توقیف اموال توقیف اموال غیر منقول توقیف اموال در ثبت اسناد مصونیت مال از تضییع واتلاف استیفاء محکوم به از مال توقیف شده توقیف اموال در اجرای احکام…

بررسی راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها

بررسی راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها برآورد رسوب بار رسوبی رودخانه ها محاسبه روابط بار رسوبی محاسبه بار رسوبی رودخانه بررسی مشخصات هیدرولیکی رودخانه ها برای تعیین دقیق برآورد رسوب بررسی روشهای هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه دوغ…

مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل یادگیری سازمانی پویایی محیطی عملکرد سازمانی مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط رفتن به…

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی و فنی

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی و فنی پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی…

فصل دوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

فصل دوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش…

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری اثباتی حسابداری زی مرمن و واتز ترجمه پارسائیان با موضوع نقش تحقيقات حسابداري

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری اثباتی حسابداری زی مرمن و واتز ترجمه پارسائیان با موضوع نقش تحقيقات حسابداري کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری اثباتی حسابداری تألیف جرالد ال.زی مرمن و راس ال. واتز ترجمه دکتر علی پارسائیان…

اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری

اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری اصلاح زمین پیش بارگذاری تراکم دینامیکی تحکیم و تثبیت خاک بهسازی عمیق خاك های سست اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین…

مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش

مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش دانلود مبانی نظری تصمیم گیری مدیران مدارس پیشینه تحقیق تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش ادبیات نظری تصمیم گیری مدیران مدارس…

گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان منطقه برق خیام استان تهران

گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان منطقه برق خیام استان تهران دانلود گزارش کارآموزی دانلود کارآموزی رشته برق دانلود گزارش کارآموزی رشته برق دانلود گزارش کارآموزی منطقه برق خیام استان تهران رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی رشته…

مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی وجدان وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی از نگاه کانت دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه رشته فلسفه اخلاق رفتن به…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی کلمات کلیدی : مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری سازگاری در روانشناسی پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی پیشینه داخلی سازگاری در روانشناسی پیشینه خارجی سازگاری…

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…

پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی

پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تفاوت گات با WTO مهم ترین اهداف WTO الزامات عضویت در WTO گزارش جامع تجاری ضرورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی…

مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه

مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه خط نقطه عناصر بصری و تجسمی دانلود مقاله رشته گرافیک با عنوان خط و نقطه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز…

پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET

پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET ترانزیستور دانلود پاورپوینت ترانزیستور ماسفت دانلود پاورپوینت ترانزیستور MOSFET دانلود پاورپوینت ترانزیستور اثر میدان ترانزیستور اثر میدانی نیمه‌رسانا اکسید فلز دانلود پاورپوینت و ارائه کامل ترانزیستور MOSFET ترانزیستور اثر میدان در مدارهای آنالوگ و…

پایان نامه کارشناسی ارشد معماری با عنوان مرکز هنرهای نمایشی مدرن

پایان نامه کارشناسی ارشد معماری با عنوان مرکز هنرهای نمایشی مدرن پایان نامه هنرهای نمایشی پیشینه هنرهای نمایشی درجهان پایان نامه مرکز هنرهای نمایشی استانداردهای طراحی هنرهای نمایشی ضوابط طراحی هنرهای نمایشی عوامل موثر در روند طراحی مجموعه هنرهای نمایشی…

تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران

تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در صنعت فرش نقش پیاده سازی مدیریت دانش در افزایش صادرات تاثیر مولفه‌های مدیریت دانش بر صادرات…

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری مكانیزاسیون‌ اداری بهره وری نیروی انسانی‌ سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری اثرات مكانیزه شدن بر افزایش بهره وری دانلود…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی رفتارهای پرخطر پیشینه خارجی رفتارهای پرخطر پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر پیشینه نظری رفتارهای پرخطر…

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر تحقیق روشهاي برقراري ارتباط مؤثر روشهاي برقراري ارتباط مؤثر ارتباط چيست اهميت ارتباط عناصر اصلي ارتباط اجزاي ارتباط گوش دادن اهداف گوش دادن خصوصيات گوش دادن فعال توصيه هایي براي…

توربین بادی

توربین بادی تاریخچه توربین بادی توربین ژنراتور بادی انرژی مکانیکی توربین های بادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید تحقیق و مقاله برق رفتن به سایت اصلی توربین…

بررسی دیدگاه ها و رویکردهای متفاوت درباره نقش رسانه با تشریح نظریه ها

بررسی دیدگاه ها و رویکردهای متفاوت درباره نقش رسانه با تشریح نظریه ها دیدگاه ها درباره نقش رسانه کارکردهای رسانه ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه تکنولوژی و مدیریت رسانه انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی کیفیت برنامه های رسانه…

پروپوزال ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان

پروپوزال ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد مدیران پروپوزال استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پروپوزال استراتژی های منابع…

پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید

پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید پرسشنامه قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه میزان لذت بخشی خرید رفتن به…

مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مبانی نظریتحلیل محتوای کتاب دین…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *