بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

سیر تحول CRM
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري
اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان
پیاده سازی crm در سازمان
دلایل شکست یک سیستم CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان صورت جامع و کامل می باشد

 

 

 

چالش هاي اجرايي CRM بطور کلی یکی از مهمترین دلایلی که سازمان‏ها از برنامه‌های کاربردی در سازمان استفاده می‌کنند، به دست آوردن و حفظ بلندمدت مشتری و ارزش‌گذاری برای وی می‌باشد که “مدیریت ارتباط با مشتری” نامیده می‌شود. برنامه‌های کاربردیCRM  می‌تواند برای پشتیبانی از کل فرایندهای مشتریمدار (Customer-    Centric) در سازمانها، در هر اندازه و سطحی شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتری استفاده شود. امروزه به منظور حفظ قدرت رقابتی، همه سازمان‏ها به دنبال راهی برای توسعه، حفظ و نگهداری، پایداری، دقت و مجموعه بهنگامی از مشتری، محصول، اطلاعات و خدمات در طول مدت بازاریابی و فروش، خدمات، پشتیبانی و واحدهای توسعه محصول میباشند که بر CRM  استوار هستند.
 

چاشهای اجرای CRM  به قرار زیر است :

 

 

الف) هزینه راه‌اندازی اولیه
هزینة راهاندازی اولیه، یکی از چالش‌های CRM محسوب می‌شود. ممکن است سازمان‌ها بر روی ابزارهای کاربردی مدیریت مشتری، مقادیر زیادی سرمایه‌گذاری کرده باشند. از آنجا که ممکن است بعضی از این ابزارها کاربردی اختصاصی داشته باشند، به سختی می‌توان آنها را در بخش‌های مختلف به اشتراک گذارد.

 

ب) ابزارهای کاربردی یکپارچه
سازمان‌ها به ابزارهای کاربردی یکپارچه‌ای نیاز دارند که بر اساس چرخه‌های حیات مشتری و تعاملات صورت گرفته با مشتری ایجاد شده باشد. سازمان‌هایی که به مدیریت تعاملات صورت گرفته با مشتری به زبان‌ها و واحدهای پولی مختلف نیاز دارند، نمی‌توانند CRM را از طریق فناوری‌های سنتی به اجرا در آورند و این کار برایشان بسیار مشکل خواهد بود.

 

 

ج) همکاری بخش‏های مختلف:
CRM یک رویکرد یکپارچه است و نیازمند همکاری بخش‌هایی از کسب و کار می‌باشد که قبلاً به صورت خودمختار عمل می‌کردند. داده‌هایی که در یک بخش جمع‌آوری شده‌اند، باید در تمام بخش‌های دیگر به اشتراک گذارده شوند. ممکن است بعضی از بخش‌ها نسبت به اشتراک داده‌های خود با دیگران، اظهار بی‌میلی و نارضایتی نمایند.

 

 

سیر تحول CRM در بیست سال اخیر بازاریابی رابطه‌ای (CRM) یکی از مفاهیم بحث برانگیز میان فعالان تجاری و دانشگاهی بوده است. در دهه پایانی قرن بیستم، استراتژی‌های رابطه‌ای مورد توجه زیادی قرار گرفت؛ به گونه‌ای که مباحث پیرامون آن بیشترین تاثیر را به جای گذاشته و به جرات می‌توان گفت این مهم از بحث برانگیز‌ترین موضوعات مدیریت بازرگانی بوده و در مراکز دانشگاهی به ویژه اروپا و آمریکا به آن پرداخته شده است.

 

 

-تحول در بازاریابی در گذر زمان
1- دهه 1950 دوران بازاریابی کالاهای مصرفی با مفاهیمی چون تولید کنندگان سازمانی و بازاریابی برند است. – مک دونالد وکی ‌اف ‌سی و…،  به عنوان مفاهیم غالب در بازاریابی صنعتی است.
2- دهه 1960 بیشتر تمرکز بر روی بازاریابی صنعتی بود.
3- دهه 1970توجه به سمت سازمان‌های غیرانتفاعی و بازاریابی اجتماعی معطوف شد.
4- دهه 1980 بازاریابی خدمات برای اولین‌بار در این دهه رونق پیدا می‌کند.
5- دهه 1990 زمان گسترش بازاریابی رابطه‌ای که علاوه بر تاثیر پذیری از دهه‌های گذشته در زمینه مدیریت توزیع و مدیریت سازمانی از مدیریت دانش تاثیر فراوان گرفت.
6- مدیریت بازاریابی باید با نگرش و رویکردی ارتباطی سه هدف را مد نظر قرار دهد:

 

 • مدیریت برقراری ارتباط با مشتری (همه روابط الزاما سودآور نیستند و برخی از مشتریان سود چندانی برای سازمان ندارند)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1 سیر ارتباطات با مشتری    15
2-1-1- قانون اساسی بقاء: توجه به مشتری    17
2-1-2-ارزش‌آفرینی    18
2-2 شاخص‌های شناختی و رفتاری عرضه‌کنندگان    18
2-3 تعریف مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-4 تاريخچه CRM    23
2-5 انواع فناوري CRM    23
2-6 چالش هاي اجرايي CRM    24
2-7- مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري CRM    25
2-8 چارچوب گارتنر    26
2-9- سیر تحول CRM    27
2-9-1-تحول در بازاریابی در گذر زمان    27
2-9-2-دلایل ظهور بازاریابی رابطه‌ای    28
2-9-3-  دلایل مطرح شدن CRM    28
2-9-4-دوره تکامل مدیریت ارتباط با مشتری    28
2-9-5-خصوصیت مشتری امروز    29
2-9-6-چرا سازمان‌ها توجه زیادی به پیاده سازی CRM دارند؟    29
2-9-7-مزایای ارتباط با مشتری    30
2-10 مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی    31
2-10-1-حیطه قلمرو e – CRM    32
2-11 علل موفقیت یا شکست CRM    32
2-12 اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان    33
2-12-1-اهداف CRM از ديدگاه بارنت    33
2-12-2-اهداف CRM از نقطه نظر نول    34
2-12-3- اهداف CRM  از نظر سويفت    34
2-12-4-اهداف  CRM از نقطه نظر كالا كوتا و رابينسون    35
2-12-5-اهداف CRM از ديدگاه گالبريث و راجرز    35
2-13- پیش نیازهای اصلی اجرای CRM    36
2-14 چالش‏هاي اجرايي CRM    39
2-15- بخش دوم
2-36 پیشینه تحقیق    

منابع
 

 

 

 

 

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی

پرسشنامه فرم تجدید نظر و اصلاح شده سازگاری زوجی زناشویی کلمات کلیدی : پرسشنامه RDAS پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه سازگاري زوجي پرسشنامه سازگاری زوجی زناشویی  فرم تجديد نظر شده مقياس سازگاري زناشويي پرسشنامه سازگاري زوجي اصلاح شده (RDAS) پرسشنامه فرم…

بررسی تورم در سالهای 1381 تا 1388 در اقتصاد ایران

بررسی تورم در سالهای 1381 تا 1388 در اقتصاد ایران تورم تولید نرخ ارز دستمزد نقدینگی روش ARDL شاخص قیمت کالاهای وارداتی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی تورم در سالهای 1381 تا 1388 در اقتصاد ایران بررسی تورم در…

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن جشن نوروز فرهنگ و تمدن ایران باستان عوامل ماندگاری جشن نوروز دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تاریخ بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر 21 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر 21 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سوگیری تفسیر ادبیات نظری سوگیری تفسیر چارچوب نظری سوگیری تفسیر فصل دوم پایان نامه سوگیری تفسیر دانلود مبانی نظری سوگیری تفسیر پیشینه سوگیری تفسیر پیشینه تحقیق…

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام تلگرام تبلیغات انبوه تبلیغات تلگرام چالش ممبر بازدید نرم افزار تبلیغات انبوه بازاریابی اینترنتی رفتن به سایت اصلی به نام خدا           توجه: این برنامه فقط به 100 نفر اول…

حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پایان نامه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پایان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش میل به طلاق

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش میل به طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به طلاق مبانی نظری میل به طلاق پیشینه تحقیق میل به طلاق پیشینه داخلی میل به طلاق پیشینه خارجی میل به طلاق پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی سنجش و ارزیابی عملکرد…

پروپوزال پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت

پروپوزال پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری…

پروپوزال و طرح تفصیلی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

پروپوزال و طرح تفصیلی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پروپوزال erp پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP پیاده سازی موفق سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پروپوزال…

بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق

بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق ماده 613 قما عوامل موثر قتل در حقوق ایران قانون مجازات اسلامی بررسی ماده 613 قما و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه…

دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰

دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ کلمات کلیدی : پرسشنامه شایستگی مربی پرسشنامه لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ دانلود پرسشنامه شایستگی مربی پرسشنامه شایستگی مربی 20 سوالی پرسشنامه شایستگی مربی لئوناردو داوینچی پرسشنامه شایستگی مربی لئوناردو داوینچی ۲۰۰۰ رفتن به…

جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت

جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت کلمات کلیدی : جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت رفتن به سایت اصلی جزوه درس کارآفرینی استاد صدیق پور در 6 فصل + پاورپوینت…

پروپوزال رابطه توسعه منابع انسانی و چابکی سازمانی

پروپوزال رابطه توسعه منابع انسانی و چابکی سازمانی کلمات کلیدی : پروپوزال چابکی سازمانی پروپوزال توسعه منابع انسانی دستیابی به چابکی سازمانی ابعاد چابكي در بخش دولتي مدل هاي توسعه منابع انساني ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی اصول و شاخصهاي…

آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی

آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی بطلان رأی داوری موارد اعتراض به رأی داور بطلان رأی داوری در حقوق ایران موارد اعتراض به رای داور در روند قضایی پایان نامه آثار رای داور بطلان رأی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار نامناسب معلمان مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان پیشینه داخلی رفتار نامناسب معلمان پیشینه خارجی رفتار نامناسب معلمان…

پروپوزال ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده

پروپوزال ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده کلمات کلیدی : رفتار باروری زوجین برنامه های تنظیم خانواده پروپوزال رفتار باروری زوجین نظریه های روانشناسی رفتار باروری زوجین تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده…

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره تعارض مذاکره استراتژی های مدیران دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره پایان نامه کارشناسی مدیریت پایان نامه لیسانس مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری مبانی نظری ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ مبانی نظری ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ مبانی نظری الگوهای فرزند پروری بررسی پیشینه فرزندپروری بررسی پیشینه سلامت روانی بررسی پیشینه پیشرفت تحصیلی رفتن به…

شناسایی و اجرای آرای داوری خارجی در ایران

شناسایی و اجرای آرای داوری خارجی در ایران داوری خارجی در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران چگونگی اجرای رای داوری در حقوق ایران پایان نامه اجرای آرای…

معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)

معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع) قصر الحمراء کاخ الحمراء معماری سنتی معماری خارجی معماری قصر الحمراء نقشة كامل الحمراء سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران پروپوزال کمرویی پروپوزال در مورد کمرویی بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان  تاثیر عملکرد خانواده بر كمرويي…

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش ادبیات نظری تحقیق تعارض نقش دانلود مبانی نظری تعارض نقش دانلود پیشینه تحقیق تعارض…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان مبانی نظری عدالت در سازمان ادبیات نظری عدالت در سازمان چارچوب نظری عدالت در سازمان فصل دوم پایان نامه عدالت در سازمان دانلود مبانی نظری عدالت در سازمان پیشینه عدالت در سازمان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *