بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن در وسایل الکتریکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….83

4-2- توصیف ویژگی جمعیت شناختی نمونه آماری……………………………………………………………………… 83

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………………………… 83

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل……………………………………………………………….. 84

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………………. 85

4-2-4- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن……………………………………………………………………………… 86

4-2-5- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد………………………………………………………………….. 87

4-2-6- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت……………………………………………………………….. 88

4-3- انتخاب نوع طبقات (لوازم مورد استفاده)…………………………………………………………………………….. 90

4-3-1- وضعیت افراد پاسخ  دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………………………. 90

4-3-2- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه اوّل؛ لوازم برقی آشپزخانه و منزل…………………….. 91

4-3-3- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه دوّم؛ لوازم صوتی و تصویری………………………….. 92

4-3-4- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در در طبقه سوّم؛ انواع کامپیوتر و ماشین  های اداری……….. 93

4-3-5- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه چهارم؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی……………….. 93

4-4- چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش براساس شاخص های مرکزی، پراکندگی و شکل توزیع…………94

4-5- بررسی نرمال بودن وضعیت متغیرها……………………………………………………………………………………. 96

4-6- تحلیل روایی…………………………………………………………………………………………………………………… 97

4-6-1- تحلیل عاملی اکتشافی…………………………………………………………………………………………………… 98

4-6-2- تحلیل عاملی تأییدی………………………………………………………………………………………………….. 100

4-6-2-1- نتایج تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………. 101

4- 6-3-3- روایی همگرا……………………………………………………………………………………………………….. 102

4- 6-4- روایی تشخیص………………………………………………………………………………………………………….103

4-7-1- برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………… 103

4-7-2- مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………… 104

4-7-3- آزمون برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………. 105

4-8- نیکوئی برازش مدل……………………………………………………………………………………………………….. 106

4-8-1- تفسیر شاخص های برازش…………………………………………………………………………………………….107

4-9- تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه-ها…………………………………………………………………………… 108

4-9-1- آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………………. 108

4-9-2- آزمون فرضیه دوّم………………………………………………………………………………………………………. 109

4-9-3- آزمون فرضیه سوّم……………………………………………………………………………………………………… 110

4-9-4- آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………….110

4-9-5- آزمون فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-6- آزمون فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-7- آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………112

4-9-8- آزمون فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………..112

4-9-9- آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………..113

4-9-10- آزمون فرضیه دهم……………………………………………………………………………………………………..115

4-9-11- آزمون فرضیه یازدهم………………………………………………………………………………………………….116

4-9-12- آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………………….117

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 120

5-2- نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 120

5-2-1- نتایج متغیرهای جمعیت  شناختی……………………………………………………………………………………120

5-2-2- نتایج انتخاب نوع طبقات و اولویت بندی برند-ها……………………………………………………………….121

5-3- نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………….122

5-3-1- نتیجه آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………..122

5-3-2- نتیجه آزمون فرضیه دوّم……………………………………………………………………………………………….122

5-3-3- نتیجه آزمون فرضیه سوّم………………………………………………………………………………………………122

5-3-4- نتیجه آزمون فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………123

5-3-5- نتیجه آزمون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………………………..123 

5-3-6- نتیجه آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………..123

5-3-7- نتیجه آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………124

5-3-8- نتیجه آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………….124

5-3-9- نتیجه آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………..125

5-3-10- نتیجه آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………….125

5-3-11- نتیجه آزمون فرضیه یازدهم…………………………………………………………………………………………125

5-3-12- نتیجه آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………….126 

5-4- بحث……………………………………………………………………………………………………………………………. 126

5-5- پیشنهاد-ها………………………………………………………………………………………………………………………..128

5-6- پیشنهادات براساس یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………..128

5-7- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………….131

5-8- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………..132

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 138

 

پیوست  ها

پیوست الف: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………149

پیوست ب: خروجی های نرم افزار SPSS…………………………………………………………………………………… 151

پیوست پ: خروجی های نرم افزار LISREL………………………………………………………………………………..153

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

(جدول 4-1) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت…………………………………………………………..83

(جدول 4-2) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………..84

(جدول 4-3) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………….85

(جدول 4-4) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………86

(جدول 4-5) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد……………………………………………………..87

(جدول 4-6) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………..88

 (جدول 4-7) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………..90

(جدول 4-8) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم برقی آشپزخانه و منزل………….91

(جدول 4-9) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم صوتی و تصویری………………..92

(جدول 4-10) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در انواع کامپیوتر و ماشین اداری………93

(جدول 4-11) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در وسایل سرمایشی و گرمایشی………94

(جدول 4-12) شاخص های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش…………………95

(جدول 4-13) آزمون كولموگروف- اسمیرنوف متغیرهای پژوهش…………………………………………………..97

 (جدول 4-14) آزمون KMO و بارتلت برای سؤالات پرسشنامه………………………………………………………98

(جدول 4-15) ماتریس عوامل چرخش یافته………………………………………………………………………………….99

(جدول 4-16) بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص  های پژوهش………………………….102

(جدول 4-17) AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش………………………………………………………………103

(جدول 4-18) شاخص  های برازش مدل ساختاری……………………………………………………………………….106

(جدول 4-19) نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری…………………………………………………………………..108

(جدول 4-20) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز……………………………………109

(جدول 4-21) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز……………………..109

(جدول 4-22) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند  و اعتبار برند…………………………………………..110

(جدول 4-23) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش درک شده برند سبز……………………………………..110

(جدول 4-24) خروجی رابطه بین اعتبار برند و تصویر برند سبز……………………………………………………111

(جدول 4-25) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……………………………………………..111

(جدول 4-26) خروجی رابطه بین ارزش درک شده برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………….112

(جدول 4-27) خروجی رابطه بین تصویر برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………………………..113

(جدول 4-28) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..114

(جدول 4-29) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..115

(جدول 4-30) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..116

(جدول 4-31) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..118

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

فهرست نمودارها

(نمودار 4-1) نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………….84

(نمودار 4-2) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………………..85

(نمودار 4-3) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………….86

(نمودار 4-4) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………………87

(نمودار 4-5)  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد…………………………………………………………….88

(نمودار 4-6) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………………..89

(نمودار 4-7) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات………………………………………………………………90

(نمودار 4-8) بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی……………………………………………………………………………101

(نمودار 4-9) آماره معناداری تحلیل عاملی…………………………………………………………………………………..102

(نمودار 4-10) ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………105

(نمودار 4-11) اعداد معنی داری مدل ساختاری پژوهش………………………………………………………………..106

(شکل 4-12) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده سبز….114

(شکل 4-13) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز…………115

(شکل 4-14) رابطه ارزش درک شده سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……116 

(شکل 4-15) رابطه تصویر برند سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز…………..117

 

 

 

 

مبانی نظری رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان

مبانی نظری رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی مبانی نظری اهمال کاری مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی مبانی نظری تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس جنسی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس جنسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس جنسی مبانی نظری اعتماد به نفس جنسی پیشینه تحقیق اعتماد به نفس جنسی پیشینه داخلی اعتماد به نفس جنسی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش و سرمایه فکری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش و سرمایه فکری مبانی نظری تحقیق مدیریت دانش دانلود مبانی نظری تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش مبانی نظری تحقیق سرمایه فکری دانلود مبانی نظری تحقیق…

پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش در سازمان پروپوزال استقرار…

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران تقاضای پول بحران های بانکی رابطه بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود مبانی نظری تقاضای پول دانلود مبانی نظری بحران های بانکی اثر بحران های بانکی بر تقاضای…

مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری مدیریت انبار و طراحی یک…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور بدنی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور بدنی مبانی نظری تصور بدنی ادبیات نظری تصور بدنی چارچوب نظری تصور بدنی فصل دوم پایان نامه تصور بدنی دانلود مبانی نظری تصور بدنی پیشینه تصور بدنی پیشینه تحقیق تصور بدنی پیشینه داخلی تصور…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط زناشویی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط زناشویی مبانی نظری غنی سازی روابط زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی روابط زناشویی پیشینه خارجی…

ساختارشناسی حل مسئله و بررسی آن در دیدگاه های مختلف

ساختارشناسی حل مسئله و بررسی آن در دیدگاه های مختلف کلمات کلیدی : سبک های حل مسئله راهبردهای حل مسئله ساختارشناسی حل مسئله مراحل سبک های حل مسئله مولفه های سبک های حل مسئله پایان نامه سبک های حل مسئله…

مبانی نظری ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

مبانی نظری ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی وضعیت HSE در پروژه های عمرانی مبانی…

ارزیابی عملکرد و روش های معمول در اندازه گیری کارایی

ارزیابی عملکرد و روش های معمول در اندازه گیری کارایی مفهوم کارایی و انواع آن ابعاد ارزیابی عملکرد انواع کارایی از نظر فارل تفاوت بهره وری و کارایی روش های تحلیل نسبت اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده…

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره تعارض مذاکره استراتژی های مدیران دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره پایان نامه کارشناسی مدیریت پایان نامه لیسانس مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی

شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی توزیع درآمد ضریب جینی کشورهای اسلامی شاخصهای اقتصادی دانلود مقاله شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

پرسشنامه بررسی تاثیر انگیزاننده های فضای فروشگاهی بر رفتار فرانقشی

پرسشنامه بررسی تاثیر انگیزاننده های فضای فروشگاهی بر رفتار فرانقشی پرسشنامه رفتارهای فرانقش پرسشنامه انگیزاننده های فضای فروشگاهی پرسشنامه رابطه انگیزاننده های فضای فروشگاهی با رفتار فرانقشی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر انگیزاننده های فضای فروشگاهی…

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه

فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود مبانی نظری خودکارآمدی کارآفرینانه پیشینه تحقیق خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی کارآفرینانه پیشینه داخلی خودکارآمدی کارآفرینانه پیشینه خارجی خودکارآمدی کارآفرینانه پیشینه پژوهش خودکارآمدی کارآفرینانه پیشینه…

اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران

اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران فناوری نانو تکنیک AHP صنایع بالادستی نفت تکنیکهای نوین تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی فناوری نانو در صنایع بالادستی نفت ایران اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع…

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان سازمان فناوری اطلاعات دانلود مقاله اثرات فناوری اطلاعات بر سازمان دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر سازمان دانلود مقاله تاثیر آی تی بر…

بررسی تابعيت و تعارض قوانین در ازدواج با اتباع خارجی

بررسی تابعيت و تعارض قوانین در ازدواج با اتباع خارجی کلمات کلیدی : ازدواج با اتباع بیگانه آثار ازدواج با تبعه بیگانه ازدواج با اتباع بیگانه در ایران ازدواج با اتباع خارجی در ایران شرایط ازدواج با اتباع خارجی در…

دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش

دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی کارخانه پشم گزارش فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 42 حجم : 2 مگابایت مقدمه احداث كارخانه پشم…

اساس سیستم حسابداری و نمونه کاربردهای آن با تاکید بر کاربرد در موسسات

اساس سیستم حسابداری و نمونه کاربردهای آن با تاکید بر کاربرد در موسسات سیستم حسابداری دارائیهای ثابت و استهلاک صورتحسابها و گزارش های مالی ماهیت سیستم حسابداری موارد استفاده از سیستم حسابداری ماهیت و موارد استفاده از سیستم حسابداری اساس…

چارچوب نظری تعارض نقش

چارچوب نظری تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش ادبیات نظری تحقیق تعارض نقش دانلود مبانی نظری تعارض نقش دانلود پیشینه تحقیق تعارض…

تاریخچه بورس اوراق بهادار

تاریخچه بورس اوراق بهادار بورس همکاری در بورس بورس اوراق بهادار سازمان کارگزاران بورس دانلود مقاله تاریخچه بورس اوراق بهادار شرایط پذیرش بورس اوراق بهادر شیوه معامله در بورس تهران خرید مقالات اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

پرسشنامه پرخاشگری کودکان باس و پری (AQ) با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه پرخاشگری کودکان باس و پری (AQ) با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه پرخاشگری کودکان پرسشنامه پرخاشگری باس پرسشنامه پرخاشگری دانش آموزان پرسشنامه پرخاشگری باس پری پرسشنامه روانشناسی پرخاشگری پرسشنامه رفتار پرخاشگری پرسشنامه خشم کودکان و…

شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی

شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی شكستن زیر كلمات تصمیم گیری فازی استخراج ویژگی رفتن به سایت اصلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *