بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

ارزیابی عملکرد در بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری
تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک 
بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM
پایان نامه بانکداری اینترنتی
پایان نامه در مورد بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور دربر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد  شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد.

تحقیق حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تنوع کاربرد کارتهای ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی تاثیرگذار است؟روش تحقیق از نوع توصیفی، تحلیلی از نوع علی است. جامعه آماری انتخاب شده مشتریان (دارندگان کارت ATM) بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان می باشند که تعداد 400 نمونه از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد.با توجه به نتایج به دست آمده مشاهده شد تنوع کاربرد کارت های ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان تاثیرگذار است و شدت رابطه بین تنوع کاربرد کارتهایATM   و بهبود عملکرد برابر 640/0 می باشد؛ از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با 409/0 می باشد که بیانگر آنست که متغیر تنوع کاربرد کارتهایATM   در حدود 41 درصد متغیر بهبود عملکرد را تبیین می کند. همچنین تنوع کاربرد کارتهای ATM بر ابعاد  بهبود  عملکرد  بصورت جداگانه نیز تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: بهبود عملکرد، سودآوری، رضایت مشتری، احساس امنیت مشتری، کارت ATM

 

مقدمه
از ويژگي‌هاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي  ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات مي‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی 15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است. اين پيشرفت‌، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمده‌اي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمده‌اي در شكل پول و سيستم‌هاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است.

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی کشور ایفا می کند. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بانک های ایرانی با استاندارد های بین المللی  است. وجود چنین شرایطی لزوم تجدید نظر در روابط بین نظام  بانکداری و مشتریان به عنوان منبع اصلی درآمد و موفقیت سازمان را ضروری می سازد. مشتریان را باید دلیل وجودی سازمان به حساب آورد لذا نه تنها شناخت نیاز های آشکار آنان، پیش بینی، تعیین و هدایت نیاز های پنهان مشتریان، طراحی و اجرا ی برنامه های ارائه خدمات در جهت رفع این نیاز ها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می باشد. شعار معروف ”همیشه حق با مشتری است” اگر به درستی اجرا شود می تواند باعث کسب موفقیت در نظام بانکداری کشور شود. به کارگیری جدیدترین روشهای بازاریابی در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری باعث موفقیت سازمان می گردد. زمانی که بتوانیم نیاز های مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب نماییم؛ آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.

 

 تشریح و بیان مسئله
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور در بر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد. از آن جاییکه در سازمان ها به بهبود عملکرد و رشد آن، چندان پرداخته نشده و از طرفی استفاده از ابزار مناسب برای کاهش حجم کار و شناسایی و ارضاء نیازهای مشتریان به خوبی صورت نمی گیرد، چنین به نظر می آید که شناخت و بکارگیری ابزار مناسب در بانک ها با توجه به پولی شدن اقتصادها و پیشرفتهای علمی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. که با استفاده از آن بتوان در زمان های مختلف، تغییرات به وجود آمده در میزان رضایت و احساس امنیت مشتریان و همین طور سودآوری بانک ها را مورد بررسی و سنجش قرار داد ( براداران حسن زاده و همکاران، 1388، ص190 ).

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده و نمایش تکنولوژی های گوناگون و متفاوت خدمات و گسترش ماشین های خودپرداز و ارائه مستقیم صورت حساب، پرداخت اتوماتیک و انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری خانگی تعربف کرد. در انتقال الکترونیکی وجوه یک وظیفه مهم وجود دارد و آن امکان دسترسی سریع و پیوسته به وجوه می باشد. مطالعات زیادی جهت نشان دادن قسمت های سودآور و قابلیت سوددهی بانکداری پیوسته الکترونیکی صورت گرفته است (  Pikkarainen, 2004, p. 225). امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانک های دولتی کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی می باشد. لازم است با توجه به نقشی که این نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامه های توسعه دارد به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های توسعه کشور به آن توجه شود (الوانی و ریاحی، 1382، ص20). با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاست های پولی، ارزی در بانکداری کشورها روزافزون گردیده است، بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد حائز اهمیت می باشد. بانک ها و برخی از مؤسسات مالی و اعتباری در سال های اخیر مبادرت به صدور کارت های اعتباری نموده اند که این کارت ها نیز به نوبه خود یک نوع پول آفرینی محسوب می شوند. 

از آنجاییکه که مردم علاقه مند به ذخیره پولی هستند که در مقابل خطرات مصون باشد و از طرف دیگر بانکدار؛ سلامت، راحتی، سهولت انتقال و خدمات دفترداری را با هزینه بسیار کم و یا بدون هزینه برای آن ها فرهم نماید. لذا کارت پول یا کارت بانکی از حدود 50 سال پیش متداول شد. و هدف اصلی و اولیه از ایجاد کارت پول، جایگزین کردن آن به جای سکه و اسکناس بوده تا امنیت جانی و مالی صاحبان آن فراهم شود و کاستن از هزینه های واحدهای تحویل و نگه داری و غیره در بانک ها بوده و است. بنابراین عملکرد مطلوب و مورد انتظار بانک منوط به ایجاد محیطی است که در خور آن بوده و مدیران متولی و مسئول آن می باشند. به کارگیری ابزار مناسبی همچون کارت های بانکی به دلیل مزایایی چون کاستن از زمان انتظار و سرعت در نقل و انتقال وجوه در کنار روند رو به رشد فن آوری، تشکیل مفهومی در برگیرنده پول مجازی با استفاده از ابزار الکترونیکی باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردیده است. تجارت الکترونیک شامل تمام فرم های مبادلات تجاری و بازرگانی از قبیل خرید و فروش کالا و خدمات به کمک ابزار الکترونیکی همچون تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت و غیره می باشد ( Mazloumian, 2004, p. 2 ).

توسعه فزاینده سیستم مالی در کشورهای در حال توسعه و گسترش روزافزون بانک های تجاری و سازمانهای بیمه و مؤسسات پرداخت کننده مستمری فضای رقابتی خاصی را پیش روی سازمان ها قرار داده است ( بهمن پور، 2003، ص12 ). پس با شناخت نیازها و انتظارات مشتریان محیط کار و دیگر عوامل مؤثر بر رفتار مشتریان و کارکنان می توان کارایی و اثربخشی را معنا کرد و بهبود عملکرد را عینیت بخشید ( کردنائیج و دلخواه، 1383، ص4 ). با توجه به اینکه در هر بانکی سیستم بانکداری مسئول پیگیری و تخمین  بهره و سرمایه گذاری داراییهای مشتریان در یک مکان مطمئن می باشد به نحوی که بالاترین میزان رضایت مشتریان بانک را به دنبال داشته باشد. و چنین عملکردی مستلزم استفاده از ابزار مناسب می باشد (ابراهیمی، 2002، ص6). لذا آنچه در این تحقیق اهمیت دارد، ، بررسی تنوع کاربرد کارت های ATM بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی می باشد

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه    .3
1-2) تشریح و بیان مسئله    .3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق    .5
1-4) اهداف تحقيق    .6
1-5) چهارچوب نظری    .6
1-6) فرضیات تحقيق    .7
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    .7
1-8) قلمرو تحقیق    .9
1-9) جمع بندی    .9

فصل دوم: مبانی نظری تحقيق
2-1) بانکداری الکترونیک    .12
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    .14
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    .18
2-4) کارت های اعتباری    .18
2-5) تشریح مفهوم عملکرد    .26
2-6) عملکرد سازمانی     .28
2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد    .28
2-8) انواع ارزیابی عملکرد     .29
2-9) فرآیند ارزیابی عملکرد    .31
2-10) اهداف ارزیابی عملکرد     .31
2-11) مدل های شناخته شده در زمینه ارزیابی عملکرد (فرایندها و چارچوبها)     .31
2-11-2) ماتریس عملکرد (1989)    .32
2-11-3) مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991)    .32
2-11-4) هرم عملکرد (1991)    .33
2-11-5) کارت امتیازدهی متوازن (1992)    .33
2-11-6) فرایند کسب و کار  (1996)    .34
2-11-7) تحلیل ذی نفعان (2001)    .35
2-11-8) مدل تعالی سازمان    .36
2-11-9) چارچوب مدوری و استیپل (2000)    .36
2-12) سودآوری    .38
2-13) رضایت مشتری    .38
2-14) احساس امنیت مشتری    .42
2-15) پیشینه تحقیق    .43
2-16) جمع بندی52 

فصل سوم: روش اجرای تحقيق
3-1) مقدمه     .54
3-2 روش تحقیق    .54
3-3) جامعه و نمونه آماری تحقیق    .55
3-3-1) جامعه آماری تحقیق    .55
3-3-2) نمونه آماری تحقیق    .55
3-4) روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات    .57
3-5) روایی و پایایی پرسشنامه    .58
3-5-1) روایی    .58
3-5-2) پایایی    .58
3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها    .59
 3-6-1) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی    .59
3-6-2) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار استنباطی    .60
3-6-3 ) تحليل رگرسيون    .60
3-6-4) آزمون دوربین واتسون    .61
3-6-5) تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری    .61
3-6-6 ) آزمون کلموگروف –  اسمیرنف.62
3-6-7 ) آزمون t-value    .62
3-6-8 ) تحلیل عاملی تأییدی    .63
3-6-9 ) شاخص های برازندگی    .64
 3-6-9-1 ) آزمون خی –  دو    .64
3-6-9-2 ) شاخص RMSEA     .64
3-10) جمع بندی    .64

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقيق
4-1) مقدمه:    .67
4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان:    .68
4-3)  توصیف متغیر های تحقیق:    .71
4-4) آزمون فرضیات تحقیق:    .73
4-5) یافته های جانبی تحقیق     .79

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه    .84
5-2) نتیجه گیری    .84
5-2-1 ) نتایج بررسی توصیفی داده ها    .84
5-2-2 ) نتایج آمار استنباطی    .85
5-3 ) پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق    .86
5-4) محدودیت های تحقیق    .87
5-5 ) پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده    .88

 منابع و مآخذ    .89
پیوست ها    .96
چکیده انگلیسی109  

فهرست جداول  

جدول 2-1) ابعاد مدل سرکوال    42
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    47
جدول 3-1) ضرایب آلفای کرونباخ  مربوط به متغیر ها    59
جدول 4-1)  توصیف متغیر جنسیت    68
جدول 4-2) توصیف متغیر سن    69
جدول 4-3) توصیف متغیر تحصیلات    70
جدول 4-4) توصیف متغیر  سودآوري    71
جدول 4-5) توصیف متغیر احساس امنيت مشتريان    71
جدول 4-6) توصیف متغیر  رضايت مشتریان    71
جدول 4-7) توصیف متغیر تنوع کاربرد کارتهاي ATM    72
جدول 4-8) توصیف متغیر بهبود عملکرد    72
جدول4-9) خلاصه وضعیت مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو بهبود عملکرد    73
جدول4-10) تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای ATM و بهبود عملکرد    73
جدول4-11) ضرایب مدل های رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو بهبود عملکرد    74
جدول4-12) خلاصه وضعیت مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای ATM و سودآوری    74
جدول4-13) تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو سودآوری    75
جدول4-14) ضرایب مدل های رگرسیون بین تنوع کاربرد کارت های  ATMو سودآوری    75
جدول4-15) خلاصه وضعیت مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای ATM و رضایت مشتریان    76
جدول4-16) تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای ATM و رضایت مشتریان76
جدول4-17) ضرایب مدل های رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو رضایت مشتریان.77
جدول4-18) خلاصه وضعیت مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو امنیت مشتریان77
جدول4-19) تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای  ATMو امنیت مشتریان.    78
جدول 4-20) ضرایب مدل های رگرسیون بین تنوع کاربرد کارتهای ATM و امنیت مشتریان78
جدول4-21) آزمون تی وضعیت موجود متغیرهای تحقیق.    79
جدول4-22) آزمون تی وضعیت موجود متغیرهای تحقیق در دو بخش.    80
جدول4-23) آزمون تی مقایسه متغیرهای تحقیق در دو بخش    81
جدول 4-24) خلاصه مدل رگرسیون در دو بخش خصوصی و دولتی    82

فهرست نمودار و اشكال
شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق    .7
شکل 2-1) مدل فورنل    .40
شکل2-2) مدل کانو     41
 

 

بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت

بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت مهارتهای رهبری سبک رهبری لیکرت نگرشهای مختلف رهبری دیدگاه های معاصر رهبری رهبری مدیران در سازمان بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت دانلود پایان نامه رشته…

طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی

طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی طراحی سیکلوترون پروتون تراپی انواع شتابدهنده طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی مزایا و معایب پروتون تراپی دانلود پایان نامه طراحی سیکلوترون دانلود پایان نامه پروتون تراپی رفتن به سایت اصلی طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی…

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری سیستم های تشخیص نفوذ در…

مبانی نظری وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

مبانی نظری وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن شاخص اخلاق عملی نظریه های علمی اخلاق مبانی نظری نظام اخلاقی نخبگان علمی مبانی نظری نظام ‌های اخلاقی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی پیشینه داخلی نقدشوندگی پیشینه خارجی نقدشوندگی پیشینه پژوهش نقدشوندگی پیشینه نظری نقدشوندگی ادبیات نظری نقدشوندگی چارچوب نظری نقدشوندگی رفتن به…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری…

ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی بررسی تاریخی ادبیات کودک…

بررسی نظریه های فرسودگی در زندگی زناشویی و عناصر دلزدگی از آن

بررسی نظریه های فرسودگی در زندگی زناشویی و عناصر دلزدگی از آن کلمات کلیدی : تعریف فرسودگی زناشویی تاریخچه و پیشینه فرسودگی زناشویی پایان نامه فرسودگی زناشویی عوامل و دلایل فرسودگی زناشویی عناصر فرسودگی زناشویی نظریه های فرسودگی زناشویی راههای…

پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان همراه با فایل های اجرایی

پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان همراه با فایل های اجرایی محاسبات سازه فلزی محاسبات سازه هتل باران محاسبات سازه های فلزی دفترچه محاسبات سازه فلزی طراحی سازه فلزی هتل دانلود پروژه سازه های فولادی هتل باران…

پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش

پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پروپوزال ساختار سازمانی پروپوزال مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای فعال شهید رجائی پروپوزال…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی الکترونیکی پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی پیشینه داخلی بازاریابی الکترونیکی پیشینه خارجی بازاریابی الکترونیکی پیشینه پژوهش بازاریابی الکترونیکی پیشینه نظری بازاریابی الکترونیکی ادبیات نظری بازاریابی الکترونیکی چارچوب نظری…

گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت

گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت طراحی وب سایت بانک اطلاعاتی سایت طراحی سایت با نرم افزار برنامه نویسی سایت با زبانهای برنامه نویسی ASPNet HTML دانلود گزارش کارآموزی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی وب سایت دانلود…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه) 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه) 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های ارتباطی مبانی نظری مهارت های ارتباطی پیشینه تحقیق مهارت های ارتباطی پیشینه داخلی مهارت های ارتباطی پیشینه…

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی مفاهیم مختلف تابعیت وضعیت تابعیت در حقوق ایران وضعیت حقوقی افراد بی تابعیت تابعیت در حقوق ایران تابعیت در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه تابعیت دانلود پایان نامه…

شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT

شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT شبیه سازی پخش بار كنترل کننده یكپارچه توان پخش بار سیستمهای قدرت كنترل کننده یكپارچه توان شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان…

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب گوشی تلفن همراه

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب گوشی تلفن همراه پرسشنامه انتخاب گوشی تلفن همراه پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب گوشی تلفن همراه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نارسایی هیجانی مبانی نظری نارسایی هیجانی پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی پیشینه داخلی نارسایی هیجانی پیشینه خارجی نارسایی هیجانی پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی پیشینه نظری نارسایی هیجانی ادبیات…

ابعاد و مولفه های عوامل سازمانی و شغلی و شخصی در ترک شغل

ابعاد و مولفه های عوامل سازمانی و شغلی و شخصی در ترک شغل عوامل شخصی در ترک شغل عوامل شغلی در ترک شغل عوامل سازمانی در ترک شغل ابعاد و مولفه های عوامل شخصی در ترک شغل ابعاد و مولفه…

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری اخلاق حرفه ای اخلاق رسانه ای حرفه روزنامه نگاری اصول اخلاقی روزنامه نگار دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری دانلود پایان نامه رشته…

پروپوزال ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه

پروپوزال ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه نگرش دانشجویان اعتماد اجتماعی مهاجرت دانشجویان غیر بومی ابعاد اعتماد اجتماعی اعتماد اجتماعی بین دانشجویان بومى و غیربومى ارزیابی نگرش دانشجویان…

مقاله بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR

مقاله بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR تنوع ژنتیکی سیب نشانگر SSR برای تشخیص تنوع ژنتیکی سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب های بومی ایران بررسی تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش معنويت در سازمان

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش معنويت در سازمان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در سازمان مبانی نظری معنويت در سازمان پیشینه تحقیق معنويت در سازمان پیشینه داخلی معنويت در سازمان پیشینه خارجی معنويت در سازمان…

كودك آزاری و روشهای كنترل و كاهش آن

كودك آزاری و روشهای كنترل و كاهش آن كودك آزاری حمایت از كودكان روشهای كنترل كودك آزاری دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی كودك آزاری و روشهای كنترل و كاهش آن روشهای کاهش كودك آزاری دانلود پایان نامه علوم تربیتی…

تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی

تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی فشار امتزاجی تزریق گاز به مخزن روش های ازدیاد برداشت دانلود مقاله تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *