بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

تبلیغات تلویزیونی
تحولات تبلیغات در ایران
متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی
بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی
دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی
تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات تلویزیون
بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

 

 

 

چکیده

تبلیغات یكی از موضوعاتی است كه امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یكی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل كردن نیاز دارد. كار كرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشكار ساختن نیازهای نهفته ای است كه افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شكل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع كالاهای مصرفی بود كه منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدكنندگان شناخته شده به كار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف كنندگان از وجود و مزایای كالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانكه تافلر در كتاب فرهنگ مصرف كنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر كرده بود: ((چنان شود كه ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 

 

امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلكه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات كالا و خدمات می باشد. یكی از صنایعی كه كاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانكداری است.تبلیغات بانكی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریكا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاكم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانكها تدریجاً بانكداران استفاده از تبلیغات بانكی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.

 

در ایران تبلیغات بانكی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانكهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد كالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشكلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانكی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنكه تبلیغ متكی به تصویر است و بیشتر خدمات بانكی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانكی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانكی سعی در معرفی خدمات جدید خود – كه تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می كند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تلویزیونی

تحولات تبلیغات در ایران

اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی

 

 

 

مقدمه:

در كشور ما اثرگذارترین رسانه بر مردم كدام است؟یا بعبارتی دیگر؛ مردم كشور ما بیشتر از كدام رسانه ارتباط جمعی تأثیر می‌پذیرند؟شاید در بدو امر جواب بسیاری از مردم عادی و یا حتی كارشناسان ارتباطات به سؤالات فوق؛ تلویزیون باشد.تلویزیون رسانه‌ای با پوشش گسترده و مخاطبان زیاد است اما آیا براستی با ظهور و شكل‌گیری رسانه‌های جدید ارتباطی مانند؛ اینترنت و ماهواره و ابزارهای نوین ارتباطی مانند؛ SMS و بیلبورد، همچنان رسانه تلویزیون همانند سال‌های قبل دارای اثرگذاری زیاد است؟!و آیا مطبوعات با توجه به توسعه چشمگیرشان از ابعاد محتوا و كیفیت و رشد جمعیت شهرنشینی و طبقه با سواد جامعه كه به تبع آن میزان روزنامه خوانان را افزایش می‌دهد، همچنان در تقابل با رسانه تلویزیون شكست خورده و ضعیفند؟!

مگر نه اینكه امروزه استفاده از اینترنت، ماهواره و مطبوعات و دیگر ابزار نوین ارتباطی به ارزانی ممكن است و دیگر نمی‌توان گفت و نباید اذعان كرد كه تلویزیون به لحاظ استفاده ارزان‌ترین رسانه كشور است!

 

مزیت ارزانی تلویزیون دیگر ارزش گذشته خود را از دست داده است. مطبوعات با ارتقای كیفیت و محتوای خود مشتریان تبلیغاتی بزرگی را جذب نموده و از این طریق قیمت فروش خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاسته‌اند.دستیابی به اینترنت امروزه در هر كافی‌نت، كتابخانه و فرهنگسرایی ممكن است و شهروندان در صورت علاقه به استفاده از اینترنت در منزل مسكونی و محل كار خود تنها باید همانند خرید دستگاه تلویزیون هزینه اولیه خرید رایانه را بپردازند و پس از آن به راحتی به اینترنت راه یابند. پیشرفته‌ترین نوع و مدل ماهواره نیز با قیمت نازل البته با كارآیی بالا در دسترس شهروندان قرار دارد.پس خواسته یا ناخواسته باید به تلویزیون بعنوان اثرگذارترین رسانه كشور با دیده شك و تردید نگریست. توجه‌به‌این‌موضوع‌نیزبرای‌این‌تحقیق مفید خواهد بود كه اگر بدانیم سیاستهای نادرست اعمال شده در تلویزیون طی چند ساله اخیر سبب رویگردانی عده زیادی از رسانه ملی شده است، واقعیتی كه انكار آن ناممكن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیشگفتار 2

فصل اول :مقدمات 6

مقدمه 6

1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9

1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11

1 .3. اهداف تحقیق 11

1 .4.سئوالات تحقیق 11

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 12

 

فصل دوم:تبلیغات تلویزنی و تحولات آن 12

مقدمه 12

تعاریف بازاریابی : 13

خدمات و خدمات بانكی 17

درباره خدمات بانكی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود كه عبارتند از: 18

1- ناملموس بودن (intangibility): 18

2- تفكیك ناپذیری (inseparability) 19

3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 20

4- ناپیوستگی (inconsistency): 20

5- مسئولیت امانتداری : 21

6- جریان دو طرفه اطلاعات 22

تبلیغات 32

تعاریف تبلیغات: 33

بودجه تبلیغات: 45

1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 49

2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 49

ارزیابی : 49

تكنیك كریسپ: 58

تكنیك ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 59

معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 62

شركتهای تبلیغاتی: 63

مصرف كننده و عموم مردم 67

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 71

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 71

خصوصیات تلویزیون 73

اخبار و امور عمومی 77

ارزشهای اجتماعی 77

مقدمه مطالعات انتقادی 96

تلویزیون و مذهب 98

تصویر محوری در برابر كلام محوری 99

تلویزیون و خانواده در ایران 101

به سوی یك تركیب 107

نتایج 111

اثرات وسایل ارتباط جمعی: 112

اثرهای تجربه مصنوعی: 120

اثرهای خشونت تلویزیونی: 120

الگوی اثرهای قدرتمند: 123

 

بخش اول: ارتباط 124

الف- تعاریف – نظریه ها: 124

ب- ارتباط جمعی : 128

(برلو) اجزای ارتباطی خود را بدین شرح توضیح می دهد: 136

1- منبع- رمزگذار: 136

ب) نگرشها: 137

ج) سطح دانش: 137

د) موقعیت منبع در یك سیستم اجتماعی و فرهنگی: 137

گیرنده – رمزخوان: 138

3- پیام: 139

كانال: 139

وظایف وسایل ارتباط جمعی : 147

 

بخش دوم:مخاطب 148

الف – تعاریف – نظریه ها 148

برای تهیه كنندگان و فرستندگان پیام ارتباطی، پذیرش دیدگاه جامعه انبوه، حداقل سه معنی را به همراه دارد: 153

طبقه بندی (مك كوایل)، می باشد كه ابعاد زیر را در بر می گیرد: 157

ویژگی های مربوط به مخاطبان را به هشت بخش زیر تقسیم می كنند: 160

ج- دسته بندی مخاطبان: 173

 

بخش سوم:مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 179

(وبستر) سه جریان متفاوت را برای مخاطبان تلویزیونی مطرح می كند كه در جذب و حفظ مخاطبان تأثیر بسزایی دارد: 189

 

بخش چهارم:اقناع و متقاعدسازی مخاطب 191

منابع : 215

 

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های…

بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان

بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین…

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران بررسی باغ های کهن ایران معماری کتابخانه اسکندریه مصر باغ های کهن ایران باغ‌های بین‌النهرین باغ ایرانی خصوصیات باغ ایرانی از ورود اسلام در ایران تا دوره‌ی قاجار…

قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی

قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی نفی غرر نفی بیع غرری قاعده نفی غرر قاعده نفی غرر در معاملات قاعده فقهی نفی غرر به صورت مطلق نفی بیع غرری به صورت خاص دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

بررسی تعیین میزان ریسک پذیری مدیران در مدارس

بررسی تعیین میزان ریسک پذیری مدیران در مدارس مدیریت ریسك ریسک پذیری مدیران دانلود پایان نامه ریسک پذیری مدیران مدارس بررسی تعیین میزان ریسک پذیری مدیران در مدارس دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی (ویژه ارائه کلاسی درس حقوق تجارت الکترونیک)

پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی (ویژه ارائه کلاسی درس حقوق تجارت الکترونیک) کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی پاورپوینت حقوق تجارت الکترونیک تعریف جرم جرائم رایانه ای کلاهبرداری رایانه ای کلاهبرداری رایانه…

سبک های دلبستگی از دیدگاه های مختلف و بررسی انواع آن 

سبک های دلبستگی از دیدگاه های مختلف و بررسی انواع آن  کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه دلبستگی پایان نامه سبک های دلبستگی نظریه هاي اصلي دلبستگي مؤلفه هاي اصلي دلبستگي معيارهاي تشخيص دلبستگي تحول دلبستگي در نوجواني تداوم دلبستگي…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی 41 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احقاق حق جنسی مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی پیشینه داخلی احقاق حق جنسی پیشینه خارجی احقاق حق جنسی…

سمینار درس نظریه های اجتماعی 1 و کاربرد آن در پژوهش تلخیص کتاب وبر و اسلام برایان ترنر

سمینار درس نظریه های اجتماعی 1 و کاربرد آن در پژوهش تلخیص کتاب وبر و اسلام برایان ترنر سمینار درس نظریه های اجتماعی 1 و کاربرد آن در پژوهش تلخیص کتاب وبر و اسلام برایان ترنر رفتن به سایت اصلی…

پروپوزال ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گاز

پروپوزال ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گاز ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی پروپوزال…

پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي

پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي تكنولوژي و توسعه اقتصادي تحقیق تكنولوژي و توسعه اقتصادي مقاله تكنولوژي و توسعه اقتصادي بررسی تكنولوژي و توسعه اقتصادي فناوری تعريف تكنولوژي انواع تكنولوژي تكنولوژي كاربر تكنولوژي…

پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری

پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری شناخت نهاد وقف تبیین موانع و تنگناهای نهاد وقف شناخت حقوق موقوفه افزایش بهره وری نهاد وقف پروپوزال راهکارهای حقوقی…

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت پاورپوینت…

بررسی تأثیر شاخص ادراک فساد بر نرخ تورم (مطالعه موردی: کشورهای منطقه MENA)

بررسی تأثیر شاخص ادراک فساد بر نرخ تورم (مطالعه موردی: کشورهای منطقه MENA) مقاله درباره فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری بررسی تأثیر فساد اداری بر نرخ تورم بررسی تجربی بین نرخ تورم و فساد اداری بررسی تأثیر شاخص…

رفتار سازمانی

رفتار سازمانی رفتار سازمانی غنی سازی شغلی بهبود کارایی سازمان‌ها مدل های رفتار سازمانی عناصر رفتار سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21

پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 تحقیق بررسی فناوری های قرن 21 ویژگیهای فناوری های قرن 21 ، سریعتر، متصل شده و هوشمندتر نیمه هادی ها و صنایع الکترونیک تاثیرات تکامل صنعت الکترونیک سیستم…

نمونه سوالات استخدام سازمان تامین اجتماعی سال ۹۶

نمونه سوالات استخدام سازمان تامین اجتماعی سال ۹۶ نمونه سوالات استخدام سازمان تامین اجتماعی سال ۹۶ رفتن به سایت اصلی شرایط عمومی استخدام۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران۲- اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام یا یکی از…

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش بازاریابی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش بازاریابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش بازاریابی مبانی نظری هوش بازاریابی پیشینه تحقیق هوش بازاریابی پیشینه داخلی هوش بازاریابی پیشینه خارجی هوش بازاریابی پیشینه پژوهش هوش بازاریابی پیشینه نظری هوش بازاریابی ادبیات…

مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار

مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار کلمات کلیدی : پایان نامه در مورد sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار پایان نامه کارشناسی ارشد sdn مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی…

پرسشنامه اثربخشی برون سپاری فعالیت ها

پرسشنامه اثربخشی برون سپاری فعالیت ها پرسشنامه برون سپاری پرسشنامه برون سپاری منابع انسانی پرسشنامه برون سپاری خدمات و فعالیت های سازمان پرسشنامه استاندارد برون سپاری پرسشنامه استراتژی برون سپاری پرسشنامه استاندارد برون سپاری خدمات پرسشنامه برون سپاری خدمات دانلود…

پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری

پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری نظریه های کژ رفتاری تحقیق نظریه های کژ رفتاری مقاله نظریه های کژ رفتاری بررسی نظریه های کژ رفتاری پاورپوینت کژ رفتاری آرای متفکران اجتماعی در ایران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 75 صفحه آپدیت شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 75 صفحه آپدیت شده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی…

ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها

ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها معماری پاركینگ طراحی پاركینگ ضوابط معماری پاركینگ طراحی معماری پاركینگ استانداردهای معماری پاركینگ دانلود پروژه طراحی پاركینگ دانلود پروژه معماری پاركینگ ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها رفتن به سایت اصلی دانلود…

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه بتن آرمه دانلود پروژه بتن آرمه دانلود پایان نامه بتن آرمه آرماتور بندی مواد سفات تسریع كننده مواد كاهنده آب یا فوق روان كننده ها بتن ریزی دالها و سقف ها رفتن…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *