ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها

شاخص ارزیابی عملکرد بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها
پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش ترکیبی ahp،bsc و topsis

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها DEA و کارت امتیازی متوازن BSC بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

 

 

چکیده:
با توجه به لزوم و اهمیت مطالعه کارایی بانک‌ها، جهت شناسایی واحد های ناکارا و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد بانک‌ها، در پژوهش حاضر به اندازه گیری کارایی 20 شعبه از شعب بانک تجارت در شهر تهران و در دوره زمانی سال‌های 1389 و 1390 با استفاده از تحقیق روش تحلیل پوششی دادها و کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. برای محاسبه کارایی شعب بانک با DEA_BSC با فرض بازده متغیر به مقیاس و دیدگاه ورودی محور استفاده شده و با توجه به شاخص‌های ورودی و خروجی تعیین شده برای هر یک از مناظر کارت امتیازی متوازن امتیاز کارایی برای هر یک از چهار منظر محاسبه و سپس با استفاده از میانگین ساده و همچنین میانگین موزون بر اساس نظرات خبرگان به محاسبه امتیاز کارایی پرداخته‌ایم. همچنین از شیوه برنامه ریزی آرمانی تحلیل پوششی دادها (با دیدگاه ورودی محور) برای رفع مشکل مدل‌های کلاسیک استفاده کرده و از این روش نیز امتیاز کارایی شعب را محاسبه شده است. در فرآیند تحقیق شعب کارا و ناکارا تمیز داده شده، ضرایب کارایی هر یک از شعب محاسبه و مازاد عوامل تولید برای هر یک از شعب ناکارا تعیین گردیده است.

 

 

 

کلید واژه:
تحلیل پوششی داده ها، کارت امتیازی متوازی، CCR،BCC

 

 

 

 

فرآیند تحقیق:
در این پژوهش 20 شعبه از شعب بانک تجارت در منطقه شمال غرب تهران به عنوان جامعه هدف برگزیده شده و مدل تلفیقی تحلیل پوششی داده‌ها و کارت امتیازی متوازن DEA-BSC و همچنین مدل برنامه ریزی آرمانی تحلیل پوششی دادها DEAGP به عنوان مدل اصلی پژوهش انتخاب شدند.

 

 

در مدل اولیه میزان کارایی شعب با استفاده از کارت امتیازی متوازن که ابزاری مناسب جهت طراحی شاخص‌های ارزیابی عملکرد و سنجش آن از چهار منظر آموزش، فرآیند های داخلی، مشتریان و مالی می‌باشد شاخص‌های ارزیابی عملکرد مشخص و سپس با روش تحلیل پوششی داده‌ها که یک روش غیر پارامتریک است کارایی شعب در هر یک از چهار منظر فوق محاسبه گردیده و در روش دوم کلیه ورودی‌ها و خروجی‌ها مدل اولیه در نظر گرفته شده و با روش برنامه ریزی آرمانی کارایی شعب محاسبه گردیده است. 

 

 

 

 

در این پژوهش با توجه به اینکه فرض بازدهي ثابت نسبت به مقياس زماني مناسب است که کليه واحدهاي تحت مطالعه در مقياس بهينه عمل کنند و عواملی چون ضعف رقابتي، محدودیت‌های مالي، عوامل محيطي و … باعث می‌شود تا يک شرکت يا واحد در مقياس بهينه کار نکند. در نتیجه به‌کارگیری خصوصيت بازدهي ثابت نسبت به مقياس در حالي که کليه واحدها در مقياس بهينه کار نمی‌کنند به محاسبه کارايي فني منجر می‌شود که با کارايي مقياس مغشوش شده است؛ لذا در اين تحقيق از فرض بازدهي متغير نسبت به مقياس (مدل BCC)استفاده می‌شود (صادقیانی،1387). همچنین با توجه به اینکه انتخاب ديدگاه های ورودی محور يا خروجی محور، بر اساس ميزان کنترل مدير بر هر يک از ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌باشد. اگر مديريت کنترل کمتری بر خروجی‌ها داشته باشد در اين صورت، کاهش در ميزان ورودی‌ها به عنوان ديده گاه مديريت قرار می‌گیرد و به عبارتی مدل به صورت ورودی محور حل می‌گردد (عالم تبریز،1389). در این پژوهش هم با توجه به توانایی بیشتر مدیریت شعب بانک بر ورودی‌ها دارد ارزیابی کارایی شعب بر اساس دیدگاه ورودی محور می‌باشد.

 

 

 

 

 

در این پژوهش دو رویکرد برای رتبه بندی شعب استفاده می‌شود:

الف) رویکرد DAE-BSC

در این رویکرد مراحل زیر انجام می‌گیرد.
1.    انتخاب شاخص: در اين مرحله بر اساس مطالعه تحقیقات پیشین مجموعه از شاخص‌ها انتخاب گردیده و بعد از بررسی بیشتر و در نظر گرفتن اطلاعات بانک تجارت شاخص‌های هر یک از مناظر کارت امتیازی متوازن بر حسب ورودی و خروجی مشخص و اطلاعات مربوط به آن‌ها جمع آوری گردید.

 

2.    ارزيابي عملكرد: شاخص‌های ارزيابي شده توسط کارت امتیازی متوازن در هر چهار حوزه منظر با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها امتیاز کارایی هر شعبه محاسبه می‌گردد. شعب مرجع برای شعب ناکارا مشخص و میزان بهبود در ورودی‌های آن‌ها محاسبه گردید.

 

3.    رتبه بندی شعب: با توجه به وزن‌های بدست آمده بر اساس نظر خبرگان برای هر یک از چهار منظر کارت امتیازی متوازن میانگین موزون حاصل از امتیازات کارایی شعب در هر یک از چهار منظر محاسبه و به رتبه نهایی شعب مورد بررسی دست می‌یابیم.

 

 

ب) رویکرد برنامه ریزی آرمانی تحلیل پوششی داده‌ها :
در این رویکرد با توجه به کلیه ورودی‌ها و خروجی‌ها یک مدل تحلیل پوششی داده‌ها تشکیل داده و با استفاده از برنامه ریزی آرمانی رتبه شعب را محاسبه می‌کنیم.

 

 

لذا در اين پژوهش با تلفيق دو روش كارت امتياز متوازن BSC و تحليل پوششي داده‌ها DEA که از معتبرترین و کاربردی‌ترین روش‌های سنجش کارایی و بهره‌وری هستند به ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران می‌پردازیم.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالبفصل 1    کلیات تحقیق    1
1-1-مقدمه    2
1-2- بیان مسئله تحقیق    2
1-3- اهمیت- ضرورت    5
قانون برنامه پنجم توسعه – ماده 79    6
قانون مديريت خدمات كشوري، فصل يازدهم ـ ارزيابي عملكرد    7
1-4- اهداف تحقیق    8
1-5- سوال های تحقیق    9
1-6- فرضیه های تحقیق    9
1-7- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرح    9

 

 

فصل 2    ادبیات موضوع    11
2-1-مقدمه تحلیل پوششی داده‌ها    12
2-2- مروری بر مبانی نظری کارایی    13
2-2-1 مفهوم کارایی    13
2-2-2- انواع کارایی    14
2-3- کارایی، بهره‌وری و اثر بخشی    15
2-4- قانون بازده به مقیاس    16
2-5- روش‌های برآورد کارایی    18
2-6- روش‌های غیر پارامتریک    20
2-7- دیدگاه ورودی محور و دیدگاه خروجی محور    22
2-8- تحلیل پوششی داده‌ها DEA    23
2-8-1- مدل CCR    24
2-8-2- مدل BCC    28
2-9- برنامه ریزی آرمانی    31
2-10- مدل رتبه بندی کارایی متقاطع    32
2-11- مزایای تحلیل پوششی داده‌ها    33
2-12- کارت امتیازی متوازن    34
2-13- معرفي کارت امتيازي متوازن    36
2-14- مناظر کارت امتيازي متوازن    38
2-14-1 منظر مالی    38
2-14-2 منظر مشتری    38
2-14-3 منظر فرآيندهاي داخلي    39
2-14-4 منظر يادگيري و رشد    40
2-15-پیشینه تحقیق    42
2-15-1- مرور پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده‌ها    42
2-15-1-1 مقالات چاپ شده در مجلات بین‌المللی    42
2-15-1-2 مقالات چاپ شده در مجلات داخلی    49
2-15-2 مرور ادبیات موضوع کارت امتیازی متوازن    54
2-15-3 مرور ادبیات موضوع تحلیل پوششی داده‌ها و کارت امتیازی متوازن    58

 

 

فصل 3    روش تحقیق    76
3-1- مقدمه    77
3-2- روش انجام تحقیق    77
3-3- قلمرو زمانی مکانی تحقیق    78
3-4- داده‌ها و شیوه گرد آوری اطلاعات    78
3-5- واحد های تحت بررسی    84
3-6- شیوه رتبه بندی شعب    87

 

 

فصل 4    یافته های تحقیق    90
4-1-مقدمه    91
4-2- کارایی شعب بر اساس مدل ترکیبی DEA-BSC    91
4-2-1- کارایی شعب از منظر آموزش    91
4-2-1-1- امتیاز کارایی شعب    91
4-2-1-2- شعب مرجع برای شعب ناکارا    94
4-2-1-3- مازاد عوامل تولید شعب    95
4-2-2- کارایی شعب از منظر فرآیند های داخلی    97
4-2-2-1- امتیاز کارایی شعب    97
4-2-2-2- شعب مرجع برای شعب ناکارا    100
4-2-2-3- مازاد عوامل تولید شعب    101
4-2-3- کارایی شعب از منظر مشتریان    103
4-2-3-1- امتیاز کارایی شعب    103
4-2-3-2- شعب مرجع برای شعب ناکارا    106
4-2-3-3- مازاد عوامل تولید شعب    107
4-2-4- کارایی شعب از منظر مالی    109
4-2-4-1- امتیاز کارایی شعب    109
4-2-4-2- شعب مرجع برای شعب ناکارا    112
4-2-4-3- مازاد عوامل تولید شعب    113
4-2-5- رتبه بندی شعب بر اساس تلفیق مدل DEA-BSC    115
4-6-کارایی شعب بر اساس برنامه ریزی آرمانی تحلیل پوششی داده‌ها DEAGP    119
4-6-1-محاسبه کارایی شعب    119
4-6-2-میزان بهینه ورودی‌ها    124
4-6-3- مازاد عوامل تولید شعب    127
4-6-4- رتبه بندی شعب بر اساس روش DEAGP    125

 

 

فصل 5    نتیجه گیری و پیشنهادها    128
5-1-مقدمه    129
5-2- نتایج پژوهش    129
5-3- محدودیت‌های پژوهش    130
5-4-پیشنهادها برای بهبود هر شعبه    131
5-5-پیشنهادها اجرایی    136
5-6-پیشنهادها برای تحقیق‌های آتی    137
مراجع    137
پیوست‌ها    144

 

کتاب اقتصاد فرهنگ تالیف دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور

کتاب اقتصاد فرهنگ تالیف دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور کتاب اقتصاد فرهنگ تالیف دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور رفتن به سایت اصلی کتاب اقتصاد فرهنگ تالیف دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور ارزش و ارزش…

مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر…

بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن

بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری راهکار…

پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2

پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2 کلمات کلیدی : پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2 به تعداد 32 اسلاید مناسب اساتید و ارادئه دانشجو   مختصری از زندگینامه…

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی

پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان بر اساس مدل کارول دانلود پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان پرسشنامه مسئولیت…

پایان نامه داده کاوی در بانک

پایان نامه داده کاوی در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه در مورد داده کاوی در بانک موضوع پایان نامه…

استرس و فشارهای عصبی در سازمان و استراتژی های مقابله با آن

استرس و فشارهای عصبی در سازمان و استراتژی های مقابله با آن کلمات کلیدی : فشارهای عصبی سازمانی منابع و عوامل فشارهای عصبی پیامدهای فشارهای عصبی و روانی عوارض فشارهای عصبی و روانی استرس و فشارهای عصبی در سازمان پایان…

بررسی مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور

بررسی مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور MIS سازمان فناوری اطلاعات سیستم اطلاعات مدیریت مشکلات بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقالات مدیریت فروش فایل فروشگاه فایل…

ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پایان نامه ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پایان نامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش…

بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق

بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق طلاق قاعده نفی عسر و حرج کاربرد قاعده نفی عسروحرج در طلاق تبیین قاعده نفی عسروحرج بررسی مصادیق کاربرد قاعده نفی عسروحرج در طلاق بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق و نظریه های آن

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق و نظریه های آن کلمات کلیدی : مبانی نظری در مورد طلاق پیشینه تحقیق در مورد طلاق مبانی نظری طلاق و نظریه های آن پیشینه تحقیق طلاق و نظریه های آن پیشینه…

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی دانلود پاورپوینت تئوری بازارهای مالی استثناهای مالی تغییرپذیری بالای قیمت دارایی ها نسبت به ارزش ذاتی مربوط به آنها آیا بازار كارا است؟ شكوفا شدن مالی رفتاری آربیتراژ چیست مدل بازخورد سرمایه گذاران منطقی در مقابل…

پروپوزال بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان

پروپوزال بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان کلمات کلیدی : فرسودگی شغلی پرستاران فرسودگی شغلی حسابرسان بررسي فرسودگي شغلي در پرستاران رابطه فرسودگي شغلي با سلامت روان تعیین میزان سلامت روان دربین پرستاران شاغل فرسودگي شغلي پرستاران و…

پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی

پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی ویژگی‌های کلی کنترل داخلی مسئولیت پاسخگویی ویژگی‌های محیط فعالیت و مسئولیت پاسخگویی سطوح مسئولیت پاسخگویی رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با…

تاثیر مهارت ارتباطی مدیران بر رضایت شغلی کارکنان بازرسی

تاثیر مهارت ارتباطی مدیران بر رضایت شغلی کارکنان بازرسی رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان مهارتهای ارتباطی مدیران رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارتهای ارتباطی مدیران بازرسی رضایت شغلی کارکنان بازرسی دانلود مقاله ارشد مدیریت تاثیر مهارت ارتباطی…

مدل مفهومی ارزیابی پیاده سازی موفق ERP در سازمان های دولتی

مدل مفهومی ارزیابی پیاده سازی موفق ERP در سازمان های دولتی مدل مفهومی erp مدل مفهومی برنامه ریزی منابع سازمانی مدل مفهومی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مدل مفهومی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مدل مفهومی پیاده سازی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ترک خدمت کارکنان ادبیات نظری ترک خدمت کارکنان چارچوب نظری ترک خدمت کارکنان فصل دوم پایان نامه ترک خدمت کارکنان دانلود مبانی نظری ترک خدمت…

بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه

بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه همگرائی فناوریها فناوری فناوری ادراکی زیست فناوری فناوری نانو سلولهای بنیادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های جنسی 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های جنسی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های جنسی مبانی نظری مولفه های جنسی پیشینه تحقیق مولفه های جنسی پیشینه داخلی مولفه های جنسی پیشینه خارجی مولفه های جنسی…

اهمیت خودپنداره و تشریح نظریه های خود و خودپنداره

اهمیت خودپنداره و تشریح نظریه های خود و خودپنداره کلمات کلیدی : ابعاد خودپنداره پایان نامه خودپنداره شکل گیری خودپنداره تأثیرات خودپنداره بر رفتار ماهیت و عناصر خودپنداره نظریه های خودپنداره خودپنداره در اسلام نظریه های مربوط به خودپنداره نظریه…

حد نوسان قیمت در بورس

حد نوسان قیمت در بورس حد نوسان قیمت سهام آثار حد نوسان قیمت در بورس آثار حد نوسان قیمت در بورس تهران مقایسه توقف معاملات و حدنوسان فیمت سهام بررسی شیوه به کارگیری حد نوسان قیمت در برخی از کشورها…

پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21

پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 تحقیق بررسی فناوری های قرن 21 ویژگیهای فناوری های قرن 21 ، سریعتر، متصل شده و هوشمندتر نیمه هادی ها و صنایع الکترونیک تاثیرات تکامل صنعت الکترونیک سیستم…

اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن

اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن مدیریت ارتباط با مشتری محور پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مدیریت اهداف و دیدگاه های مختلف…

پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر

پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی مسافر احکام قرارداد حمل و نقل دریایی مسافر ماهیت حقوقی قرارداد حمل و…

جزوه حقوق تجارت 2

جزوه حقوق تجارت 2 کلمات کلیدی : جزوه حقوق تجارت 2 رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق تجارت 2 شرکت های تجاری دکتر فخاری 70 صفحه pdf منظم و با فهرست مناسب مطالعه و آمادگی امتحان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *