ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه
ارزیابی عملکرد بیمه ایران و پاسارگاد
معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه
مروری بر روش های ارزیابی عملکرد شعب بیمه
ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه با الگوی تعالی EFQM
ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تعالی EFQM
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه الگوی تعالی EFQM

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه بر اساس الگوی تعالی EFQM بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

 

چکیده
در پیشروی به سمت تعالی مشکلات و موانع زیادی آشکار می شوند که این مساله ،اهمیت توجه به ارزیابی را نشان می دهد، ارزیابی عملکرد سازمان به طور جامع در خور اعتماد همواره یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان و مدیران سازمان می باشد زیرا ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد هر سازمان ویژه واحد های خدماتی می گردد.و در نتیجه فرصت لازم برای ارتقا کیفیت عملکردساختارهای خدماتی ویاتولیدی راایجاد نماید.از الگو های مشهور در ارتقای ارزیابی ،الگوی تعالی EFQM است.رویکرد اعطا جایزه کیفیت ملی و سرآمدی سازمان بر این واقعیت تاکید دارد که بقا در رقابت جهانی مستلزم بهبود عملکرد در مقیاس جهانی است.

 

 

مدل تعالی سازمانی به عنوان یک ابزار فراگیر و نگرش جامع به تمامی زوایای سازمان ها به کمک مدیران می آید تا آن ها را در شناخت دقیق تر سازمان تحت امر خود یاری نماید.هدف پژوهش حاضر این است که صنعت بیمه را با استفاده از مدل  EFQM مورد ارزیابی قرار دهدو همچنین از موفقیت این سازمان در اجرای برنامه ها و رسیدن به اهداف خود در معیار های مختلف مدل آگاهی یابد.روش تحقیق از نظر نوع هدف کاربردی  واز نظر روش تحقیق توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری   شامل کلیه مدیران  شرکتها ونمایندگی های بیمه ایران و پاسارگاد است .ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسش نامه بوده،و روش گردآوری اطلاعات و داده ها میدانی و ازروش تجزیه و تحلیل اطلاعات من ویتنی استفاده شد. 

 

 

نتایج تحقیق عبارت است از:عملکرد شرکت های بیمه های مختلف بر مبنای نتایج مدل EFQM با یکدیگر متفاوت است.

 

 

 

 

 

کلید واژه:
مدل تعای سازمانیEFQM،ارزیابی عملکرد،حوزه توانمند سازها،حوزه نتایج.

 

 

 

 

مقدمه
دنیایی که در آن به سر می بریم بسیار پیچیده و واجد دو ویژگی عمده ،منابع محدود و نیازهای نامحدود می باشد. همین عامل موجب توجه روز افزون به کیفیت و بهره وری گردیده است. بهبود در عملکرد سازمان ها، می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی چالش های پیش روی سازمان و کسب و بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند شود. ارزیابی عملکرد و میزان دسترسی به اهداف از جمله نیازهای محسوس در هر سازمان می باشد در همین راستا مدل تعالی سازمانی بعنوان ابزار قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمان ها از موفقیت چشمگیری برخودار بوده و توانسته تا حدود زیاد، در آسیب شناسی سازمانی تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند.(بزاز جزایری،1386،ص57)

 

 

با به کارگیری این مدل ها ضمن اینکه سازمان می تواند میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهد می تواند، عملکرد خود را با سایر سازمان ها بویژه بهترین آن ها مقایسه کند.
در این پژوهش قصد داریم صنعت بیمه را با استفاده از مدل EFQM مورد ارزیابی قرار دهیم و همچنین از موفقیت این سازمان در اجرای برنامه ها و رسیدن به اهداف خود در معیارهای مختلف مدل آگاهی یابیم.
تحولات جدید باعث شده تا بخش خدمات با سرعت زیادی گسترش پیدا کند. یکی از زیر بخش های خدمات بیمه است که جایگاه ویژه ای دارد چرا که این بخش با قشر وسیعی از جامعه ارتباط دارد در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن اصول کیفیت در این بخش بتوان فرایند ارائه خدمات را بهبود داد و رضایت مراجعان را تامین کرد.(عرب وحید، 1389).

 

 

چارکر علل ارزیابی عملکرد را به شکل زیر بیان می کند:

1.    ارزیابی عملکرد، مشخص می کند که مشکل کجاها وجود دارد و کجاها نیاز به بهبود دارد.
2.    ارزیابی عملکرد، سازمان کمک می کند تا فرایند هایش را بخوبی بشناسد و به این شناخت برسد. که چه چیزی را می توانند و چه چیزی را نمی دانند(PARKER,2002,P7)مدل های تعالی سازمانی بعنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمان ها از موفقیت چشمگیری برخودار بوده اند مدل های تعالی سازمانی به گونه ای طراحی شده اند که به عنوان ابزار مناسبی برای رقابت و هم برای آسیب شناسی ، طراحی برنامه های توسعه سازمانی کاربرد دارد.
مدل EFQM ، مدلی نوین جهت ارزیابی عملکرد می باشد که سازمان را نسبت به روشهای سنتی به صورت جامع تری مورد ارزیابی قرار می دهد. یکی از برتری های این مدل استفاده از ابزاری قوی جهت امتیاز دهی سازمان ها به نام منطق RADAR می باشد. (محبی مقدم،1387)

 

 

 

 

بیان مساله
شناسایی مسائل ومشکلات مبتلا به سازمان ها و تعیین عامل ریشه ای بروز آن ها و به کارگیری راه کارهای موثر حل مسئله و بهبود وضعیت یکی از روش های توانمند سازی و کسب مزیت رقابتی است همه سازمان ها به نوعی خواهان رشد و ترقی و تعالی می باشند.سازمان هایی موفق ترند که آمادگی مقابله از شناسایی چالش ها را داشتند و بتوان رفع آن ها را در خود ایجاد کرده باشند مدل تعالی سازمانی پاسخی به این سوال است که سازمان برتر چگونه سازمانی است ،چه اهداف و مفاهیمی را دنبال میکند و معیارهایی که به رفتارهای آن حاکم است چیستند؟بهبود مستمرعملکرد سازمان ها،نیروی عظیم هم افزایی را ایجاد می کند که این نیروها می توانند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود.

 

 

دولت ها و سازمان ها و موسسات تلاش جلو برنده ای در این مورد اعمال می کنندبدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که بهبود جدی نیاز دارند،بهبود عملکرد میسر نخواهد شد.تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی  امکان پذیر نیست.این جملات اهمیت ارزیابی عملکرد را بیان می کند ،زمانی که مدیران از عملکرد خود اطلاعی نداشته باشد نمیتواند ظرفیت های استفاده نشده و بالقوه خودرا درک کنند بنابراین جهت اطلاع از ظرفیت های موجود و استفاده شده بایستی عملکرد اندازه گیری و ارزیابی گردد تا از طریق آن مدیران بتوانند استراتژی هی مناسب و مورد نیاز را در جهت رسیدن به اهداف و چشم انداز خود تدوین و عملیاتی سازند.(نجمی،1383)

 

 

در این پژوهش  به دنبال ارزیابی عملکرد صنعت بیمه بر مبنای نتایج مولفه های مدل EFQM هستیم همچنین می خواهیم از موفقیت این سازمان در اجرای برنامه ها و رسیدن به اهداف خود در معیارهای مختلف مدل آگاهی یابیم.
عملکرد در لغت یعنی حالت  یا کیفیت کارکرد. بنابراین ،عملکرد سازمانی یک سازه کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد.معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکارانش  ارایه شده است  مطابق این تعریف ، عملکرد به دو جز تقسیم میشود ،اثر بخشی و کارایی اقدامات گذشته.کارایی:توصیف کننده ی چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است،یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید برونداد های  معین.اثربخشی:که توصیف کننده ی درجه نیل  به اهداف  سازمانی است.(رهنورد،1387)

 

 

 بنابراین میتوان گفت كه عملكرد هم به عمل، هم به نتیجه عمل اشاره دارد. به عبارت دیگر، عملكرد به عنوان عمل امروز كه مقدمه تولید مقدار مشخصی ازارزش خروجی فرداست، تعریف میشود.(اکبری،1386)1-عملکرد،نتیجه یک عمل است
2-عملکرد،مقایسه نتایج یا چند الگو یا مرجع انتخاب شده یا تحمیل  شده داخلی یا خارجی است.
3-عملکرد نتایج مقایسه با انتظارات ماست
4-عملکرد ،نیل به دستاوردها توسط فرد،سیستم،سازمان یا فرایند است.(رحیمی،1385)

 

 

 

 

«فهرست مطالب»

چکیده    1
فصل اول. کلیات تحقیق    
1-1- مقدمه    
1– بیان مساله    
1– ضرورت و اهمیت تحقیق    6
1– چهار چوب نظری تحقیق    7
1-5- سوال اصلی تحقیق    8
1-6- اهداف تحقیق    8
1-7- فرضیه اصلی تحقیق    8
1-8- تعاریف مفهومی متغیر    8
1-8-1- تعریف عملیاتی متغیر    8
1-9- قلمرو تحقیق    9

فصل دوم. ادبیات تحقیق   
-1- مقدمه    
— مدل پيشرفته مديريت كيفيت جامع   
— گروه كنترل كيفيت (QCC)   
— تاريخچه جوايز كيفيت در ايران    
-5- تاريخچه EFQM     1
-6- تاریخچه مدل تعالی در جهان    
-7- تعاریف تعالی    
-8- مزايا مدل تعالي سازماني    
-9- نقاط ضعف مدلEFQM    0
-10- جایزه ملی کیفیت ایران INQA    
-11- آشنايي با تعالي سازماني    
 -1- اهداف مدل سرآمدي EFQM     
-1- نمايي از مدل EFQM     
-1- معيارهاي تعالي سازماني مدل EFQM    
-15- دلایل انتخاب مدل تعالی در ایران    
-16- پیشینه تحقیق    

فصل سوم. مواد و روش‌ها    
-1- مقدمه    
— نوع و روش تحقیق    
— جامعه آماری    
— نمونه آماری    
-5- روش هاوابزارجمع آوری داده ها واطلاعات    
-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری    
-6-1-روایی    
-6– پایایی(اعتبار)    
-7- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات    

فصل چهارم. تجزیه و تحلیل داده‌ها    
-1- مقدمه    
–1 توصيف متغيرهاي تحقيق    
— EFQM   
— efqm در بیمه ایران    
— efqm در بیمه پاسارگاد    
 — آزمون فرضيه تحقيق    
–1-آزمون فرضيه    

فصل پنجم. نتیجه‌گیری    
5-1- مقدمه    
5– نتایج آمار توصیفی    
5–1- EFQM    
5—efqm در بیمه ایران    
5— efqm در بیمه پاسارگاد    
5— ميانگين سوال متغیر تحقیق     
5–نتایج آزمون فرضیه    
5– پیشنهادهاي تحقیق    
5-5- پيشنهادات براي پژوهش هاي آينده    
5-6- محدودیت های تحقیق    
منابع    
پیوست‌ها    
پرسش نامه——

 

«فهرست جداول»
جدول-5- جدول توصیفی efqm    8
جدول-6- جدول توصیفی efqm  در بیمه ایران    9
جدول -7- جدول توصیفی تاثیر efqm  در بیمه پاسارگاد    0
جدول -8- آزمون کولموگروف-اسمیرنوف     1
جدول -9- جدول آزمون من ویتنی ((U عملکرد بیمه های ایران و پاسارگاد    

 

«فهرست نمودارها»
نمودار -5- نمودار هیستوگرام efqm    8
نمودار -6- نمودار هیستوگرام efqm  در بیمه ایران    9
نمودار -7- نمودار هیستوگرام تاثیر efqm  در بیمه پاسارگاد    0

 

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط تعریف ارتباطات نقش ارتباطات در سازمان علل برقراری ارتباط اجزایی سیستم ارتباطات مدل ادراکی ارتباطات الگوی فرآیند ارتباط چگونگی برقراری ارتباط اشکال ارتباطات سازمانی انتخاب رسانه ارتباطی مسیرهای…

فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر

فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر رفتن به سایت اصلی فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر به تعداد 170 اسلاید قایل ویرایش   چکیده زنبور در طبیعت فلوچارت…

شرایط صحت شرط ضمن عقد و اثرات آن

شرایط صحت شرط ضمن عقد و اثرات آن کلمات کلیدی : شرط ضمن عقد نواع شرط ضمن عقد اثر شرط ضمن عقد شروط ضمن عقد در قانون مدنی ضمانت اجرایی شروط ضمن عقد ماهيت حقوقي شرط ضمن عقد تحقیق در…

ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی فن بازار دفاعی ميانجي بازاريابي فناوري فناوری اطلاعات بازار کار اهمیت فناوری در صنایع دفاعی  فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی عوامل موثر در موفقیت فن…

پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS

پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS تحقیق سیستم های کنترل سرقت EAS مقاله سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم های کنترل سرقت EAS تقسیم بندی سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم فرکانس رادیویی سیستم…

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه بتن آرمه دانلود پروژه بتن آرمه دانلود پایان نامه بتن آرمه آرماتور بندی مواد سفات تسریع كننده مواد كاهنده آب یا فوق روان كننده ها بتن ریزی دالها و سقف ها رفتن…

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه

نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه بازار سرمایه متغیرهای مالی توسعه اقتصادی ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد نقش متغیرهای مالی بر مشارکت افراد در بازار سرمایه دانلود مقالات اقتصاد دانلود مقالات اقتصادی خرید مقالات اقتصاد رفتن به…

بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی

بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی تیمار آبی دانلود پایان نامه سیانوفیت سموم آبی روشهای تیمار آبی دانلود پایان نامه سموم سیانوباكتر بررسی جلبکهای سبز آبی منابع آبی دانلود پایان نامه رشته آب دانلود پایان نامه مهندسی آب رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس والدگری 24 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس والدگری 24 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی

وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی مطالبات معوق بانکی وصول مطالبات معوق بانکی روش‌های وصول مطالبات معوق وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی راهکارهای بانک‌های اسلامی برای وصول مطالبات بازپرداخت مطالبات در نظام بانکداری اسلامی کشورها رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی 62 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استعداد خستگی شغلی مبانی نظری استعداد خستگی شغلی پیشینه تحقیق استعداد خستگی شغلی پیشینه داخلی استعداد خستگی شغلی پیشینه خارجی استعداد خستگی شغلی…

پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران

پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران کلمات کلیدی : پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران پاورپوینت خلاصه جلد دوم کتاب…

پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پرسشنامه زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد زنجیره…

پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان پرسشنامه حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان…

پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی هنگام استراحت ، اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد

پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی هنگام استراحت ، اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد محاسبه انرژی مصرفی اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی رفتن به سایت اصلی •طبق قانون…

تشریح کامل پرورش کرم ابریشم مورد استفاده در فرش

تشریح کامل پرورش کرم ابریشم مورد استفاده در فرش کرم ابریشم دانلود پروژه پرورش کرم ابریشم دانلود پایان نامه نوغنداری دانلود پروژه نوغنداری دانلود پایان نامه رشته کشاورزی تشریح کامل پرورش کرم ابریشم مورد استفاده در فرش رفتن به سایت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خلاقیت کلمات کلیدی : مبانی نظری خلاقیت پیشینه تحقیق خلاقیت پیشینه خارجی خلاقیت پیشینه داخلی خلاقیت پیشینه تاریخی خلاقیت پیشینه تحقیق درباره خلاقیت تاریخچه خلاقیت در ایران پیشینه تحقیق در مورد خلاقیت پیشینه…

ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان پایان نامه اثربخشی مدیریت دانش سنجش اثربخشی مدیریت دانش محاسبه اثربخشی مدیریت دانش سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش…

پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی فرم کوتاه

پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی فرم کوتاه کلمات کلیدی : مقیاس فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی دانلود پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی پرسشنامه خودسنجی…

مبانی نظری توسعه منابع انسانی

مبانی نظری توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی کارکنان مبانی نظری و…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها…

ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس

ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی مدیران مسئولیت مدنی مدیران در معاملات ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود…

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری کار فناوری دستمزد بهره وری رابطه فناوری و بهره وری دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش…

بررسی سیستم ترمز ضد قفل

بررسی سیستم ترمز ضد قفل دانلود پایان نامه سیستم ترمز دانلود پایان نامه سیستم ترمز ضد قفل اجزای سیستم ترمز ضد قفل مراحل کارکرد سیستم ترمز ضد قفل بررسی سیستم ترمز ضد قفل بررسی سیستم ترمز ABS دانلود پایان نامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *