ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن

ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن

برنامه سازی خلاق در رادیو
اصول برنامه سازی خلاق در رادیو
شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو
شناسایی مولفه های برنامه سازی خلاق در رادیو
عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو
پایان نامه برنامه سازی خلاق در رادیو
توصیف عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو
پایان نامه عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رسانه

ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن

 

 

 

 

 

 

1-1- طرح مسئله

    تاریخ تحول تکنولوژیهای ارتباطی نشان داده است وقتی رسانه جدیدی اختراع می‌شود عده‌ای فکر می‌کنند که رسان ه های قدیمی از بین می‌روند، اما واقعیت موجود نشان می‌دهد که هنوز هم از رسان ه های قدیمی به اشکال مختلف استفاده می‌شود. چون هر رسانه‌ای دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود است که رسانه دیگر آن ویژگی را ندارد. در حال حاضر رقابت بیشتر رسان ه های مختلف برای جذب مخاطب بیشتر است چرا که افزایش منابع فرستنده به رقابت رسانه ها منجر می‌شود؛ رقابتی که در جهت جذب مخاطبان هرچه بیشتر است؛ مخاطبانی که امروزه با ویژگی‌هایی چون متنوع بودن، فعال بودن و گزینشی عمل کردن نسبت به گذشته مشخص می‌شوند. 

 

یک ملاک مهم در ارزیابی موفقیت هر رسانه‌ای، بررسی تعداد و میزان استفاده مخاطبان از آن رسانه است و انگیزه یا تغییری که در رفتارمخاطب بوجود می‌آورد واین، زمانی حاصل می‌شود که یک رسانه دارای ویژگیهای متمایز و متفاوت نسبت به سایر رسان ه ها باشد. در حال حاضر حدود 60 ایستگاه رادیویی در ایران فعالیت می‌کنند. بدون شک بعضی از این مراکز نسبت به بعضی دیگر از تعداد مخاطبان کمتر یا بیشتری برخوردارند. دلایل این موضوع می‌تواند بسیاری از موارد کمی و کیفی را شامل می‌شود. از آنجا که یکی از ویژگیهای کار علمی، تحدید موضوع است در این پژو هش، رسانه رادیو بررسی می-شود و از میان عوامل زیادی که در موفقیت و یا شکست رسانه رادیو تاثیر گذار است به بحث خلاقیت در برنامه‌سازی رادیو پرداخته می شود. خلاقیت فرایندی است كه بوسیله آن چیزی مثل فكر،‌ایده یا یك شی جدید تولید شودخلاقیت شیوه‌ای از تفكراست كه اید ه های  جدید را  بوجود  می‌آورد (كینگ واندرسون، 1386،ص17) . 

 

      در واقع دغدغه ذهنی پژوهشگر پس از یک د هه فعالیت تجربی در رادیو و مصاحب ه های مقدماتی با افراد کارشناس، مشخص شد که خلاقیت عنصر مهم، تاثیر گذاری در رادیو است و یکی از عوامل مؤثر بر افت مخاطبان رادیو موضوع کیفیت برنام ه های رادیو است که دچار روزمرگی، تکرار و اصول کلیشه‌ای  شده است. خلاقیت  عنصربا اهمییتی در این میان است. در پی این دغدغه ذهنی و مطالعه مقدماتی که انجام شد، این تحقیق به دنبال بررسی این مسئله است که ابعاد و مؤلف ه های برنامه‌سازی خلاق کدامند و همچنین چه عواملی باعث افزایش  یا کاهش خلاقیت در برنامه‌سازی رادیو می‌شود؟ 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رسانه

خلاقیت در رادیو

شناخت ابعاد خلاقیت

اصول برنامه سازی خلاق

 

 

 

2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق

     با توجه به اهمیتی که رسانه ها در زندگی افراد دارند هر‌گونه پژوهشی که بتواند جایگاه رادیو را در زندگی مردم پر‌رنگ سازد، دارای اهمیت است. ضرورت و اهمیت هر تحقیقی از دو جنبه نظری و کاربردی می‌تواند مطرح باشد. این تحقیق در ‌درجه اول سعی دارد، دانش نظری موضوع و جنب ه های جدید برنامه سازی خلاق در رسانه رادیو راشناسایی کند. در بحث برنامه سازی خلاق متون و گزارش و در کل اسناد مکتوب بسیار کمی در داخل ایران درباره برنامه سازی خلاق وجود دارد و انجام این پایان نامه می تواند خلاء موجود را پرکند و بر دانش نظری موضوع بیافزاید. و  در درجه دوم این تحقیق اصول و مولفه هایی را مشخص می‌کند که چنانچه در برنامه‌سازی رادیو به کار برده شود؛ می‌تواند باعث افزایش جذب مخاطب، تاثیرگذاری بیشتر، و دستیابی به اهداف و سیاست های ایستگاه رادیوی مورد نظر شود.

 

 

 

 

فهرست مطالب

توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن 1

 

فصل اول:كلیات و طرح تحقیق 3

1-1- طرح مسئله 4

2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق 5

3-1- هدف اصلی تحقیق 6

4-1- سؤال اصلی تحقیق 6

6-1- تعریف مفاهیم 6

 

فصل دوم :مبانی نظری تحقیق 8

1-2- تحقیقات پیشین 8

2-2- نظریه های مربوط به موضوع تحقیق 9

1-2-2- اهمیت ارتباطات جمعی 9

د- قابل رویت بودن آثار پیام 10

هـ- ارتباط سطحی و ناپایدار 11

2- نهادی بودن ارتباطات جمعی 13

3- وابستگی ارتباطات جمعی به سایر عناصر زندگی اجتماعی 14

2-2-2 وسایل ارتباط جمعی 16

3-2-2- رادیو 17

4-2-2- تعریف و تاریخچه مخاطب 23

5-2-2- مخاطب و تحول‌های آن 24

6-2-2- نظری ه های مخاطب 25

7-2-2- فعالیت مخاطب(فعال و منفعل) 26

8-2-2- مخاطب رادیو 28

1-8-2-2- قدرت انتخاب و گزینش مخاطبان در ایران 30

رویکرد مصلحت گرا 31

رویکرد نیاز محور 31

رویکرد نیاز مصلحت 32

ب) رادیوهای اختصاصی 33

ج) رادیوهای تخصصی 33

4-9-2-2- معایب رادیو 34

6-9-2-2- برنامه 36

1- 6-9-2-2- برنامه زنده 36

2-6-9-2-2- برنامه ترکیبی 36

9-9-2-2- تکنیک‌های ساخت برنامه با مواد زیر امکان پذیر است: 37

10-9-2-2- قالبهای رایج در ایران 37

10-2-2-  تغببرات محیطی، سازمان‌ها و خلاقیت 38

11-2-2- خاستگاه خلاقیت 40

12- 2- 2- مفهوم شناسی خلاقیت 42

13- 2- 2- فراگرد خلاقیت 45

2- افزایش حساسیت افراد نسبت به مسأله 47

3- مهیا ساختن شرایط خلاقیت از طریق فراهم ساختن مواد خام لازم 47

4- ایجاد سلاست فکر 48

5- استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مسأله 48

6- درخشش ناگهانی یک فکر 49

1-14-2-2- انواع خلاقیت 51

15- 2- 2- ویژگیهای افراد اخلاق 53

عدهای دیگر ویژگیهای افراد خلاق را به صورت زیر دسته بندی کردهاند: 53

16- 2- 2- دیدگا ه ها در مورد افراد خلاق 56

17-2-2- دیدگا ه های مختلف درباره خلاقیت 57

2-17-2-2- خلاقیت از دیدگاه سازمانی 58

18- 2- 2- نظری ه های خلاقیت 60

نظریه های فلسفی خلاقیت 60

1-18-2-2- نظری ه های علمی خلاقیت 62

2-18-2-2- دیدگاه روانشناختی اجتماعی 63

3-18-2-2- دیدگاه عصب شناختی 64

19- 2- 2- سازمان چیست؟ 67

عوامل اصلی ساختاری در سازمانهای رسانه ای 68

20- 2- 2- خلاقیت سازمانی در سازمانها 70

1-20-2-2- عوامل کلیدی موفقیت خلاقیت سازمانی: 72

2-20-2-2- ساختار خلاق 74

جدول مقایسه ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی 75

3-20-2-2- فرهنگ سازمانی خلاق 77

4-20-2-2- محیط خلاق 77

سبک مدیریت مناسب 80

21- 2- 2- عوامل موثر بر خلاقیت: 81

1- عوامل فردی: 82

2- عوامل محیطی: 83

3- عوامل گروهی: 83

4- عوامل سازمانی: 84

 

فصل سوم روش تحقیق 91

مقدمه 91

1-3- روش بررسی 92

1-1-3-روش اسنادی یا كتابخانهای 92

2-1-3-  روش پیمایشی 92

2-3- جامعه آماری 92

واحد و سطح تحلیل: 93

3-3- روش نمونه‌گیری 93

5-3- پایایی و اعتبار تحقیق 94

6-3- تکنیك گردآوری اطلاعات 95

 

فصل چهارم یافته های تحقیق 96

مولفه های سطح سازمانی: 99

جدول شماره 3- 4 بررسی توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان در رابطه بامولفه های تاثیرگذار 101

مولفه های تاثیر گذار: 101

جدول شماره 6- 4 بررسی توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنس 107

 

فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادها 154

1-5- نتایج 155

2-5- پیشنهادها 165

فهرست منابع و مأخذ: ‏ 166

 

 

 

 

 

 

پروژه سیستمهای تلویزیون

پروژه سیستمهای تلویزیون رمزنگاری مدلهای رنگ سیستمهای تلویزیون مدلهای فشرده سازی تصویر دانلود پروژه سیستمهای تلویزیون سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته الکترونیک fileina فروشگاه ساز…

قوانین موجود در برابر گرفتن آزادی از کودکان در حقوق ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی

قوانین موجود در برابر گرفتن آزادی از کودکان در حقوق ایران و مقایسه آن با قوانین بین المللی سن مسئولیت كیفری سلب آزادی قرار بازداشت موقت‌ كانون اصلاح و تربیت مفهوم لغوی طفل ضوابط بین المللی ناظر به سلب آزادی…

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن کلمات کلیدی : عقد نکاح در فقه پایان نامه عقد نکاح وضعیت حقوقی عقد نکاح عقد نکاح و شرایط آن عقد نکاح از نظر…

پاورپوینت آبنما

پاورپوینت آبنما آبنما مقاله آبنما تحقیق آبنما پژوهش آبنما پروژه آبنما رفتن به سایت اصلی •جذابیت آب از دیگر عناصر موجود در پارك بیشتر است. آب‌نما عنصری است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحی شود. تركیب مناسبی ایجاد…

پاورپوینت آشنایی با برج میلاد

پاورپوینت آشنایی با برج میلاد پاورپوینت آشنایی با برج میلاد مشخصات فنی برج میلاد مقایسه برج میلاد با دیگر برج ها راه‌های دسترسی و حمل و نقل برج میلاد قسمت های مختلف برج میلاد امکانات ویژه برج میلاد جایگاه برج…

كاربرد ترانسفورمرها

كاربرد ترانسفورمرها ترانس ترانسفورمر انواع ترانسها كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقاله كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک كاربرد ترانسفورمرها   مقدمه ترانسفورمر یك دستگاه تبدیل انرژی الكترومغناطیسی است ، زیرا…

بیع زمانی

بیع زمانی بیع بیع زمانی تایم شر ویژگیهای اساسی عقد بیع دانلود مقاله بیع زمانی دانلود مقاله رشته حقوق رفتن به سایت اصلی بیع زمانی   بیع زمانی اصطلاح بیع زمانی به نوع خاصی از انتقال مالكیت اطلاق می‌شود كه…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 18 (صورتهاي مالي تلفيقي و سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري فرعي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 18 (صورتهاي مالي تلفيقي و سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري فرعي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 18 (صورتهاي مالي تلفيقي و سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري فرعي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 18 پاورپوینت صورتهاي مالي…

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) دانلود پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSP M) تعریف ماتریس برنامه ربزی استراتژیک کمی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی (QSPM) مراحل پیاده سازی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی) (QSPM محدودیتهای QSPM رفتن…

گزارش كار آموزی با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو

گزارش كار آموزی با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو برنامه ریزی PLC سیستمهای كنترل رله ای سالن برش و پرس ایران خودرو دانلود گزارش كار آموزی رشته مکانیک با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو خرید گزارش…

تئوریهای متفاوت حسابداری

تئوریهای متفاوت حسابداری تئوریهای حسابداری حساب های ترازنامه ای دیدگاه های مختلف حسابداری تئوریهای متفاوت حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقالات رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حسابداری تئوریهای متفاوت حسابداری   مقدمه هیات اصول حسابداری در…

بررسی و تشریح نظریه های تداعی گر از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری

بررسی و تشریح نظریه های تداعی گر از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری نظریه های یادگیری تحقیق نظریه های یادگیری نظریه های تداعی گر تحقیق نظریه های تداعی گر مسایل یادگیری در انسان نظریه یادگیری اسپنس نظریه وابسته‌گرایی ثورندایک…

پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف

پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف پاورپوینت کل کتاب روانشناسی تربیتی…

پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی

پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی پرسشنامه مدیریت اجرایی پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا پرسشنامه مدیریت اجرایی با اعتماد پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد پرسشنامه عدالت پرسشنامه تعهد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه فناوری رسانه های اجتماعی دانلود مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی فصل دوم پایان نامه فناوری رسانه های…

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه سبک های تصمیم گیری هوش فرهنگی بیمه سلامت استان کردستان رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه سلامت بررسی رابطه سبک های تصمیم…

گفتمان فقهی و جرم انگاری در حوزة جرائم علیه امنیت ملت و دولت

گفتمان فقهی و جرم انگاری در حوزة جرائم علیه امنیت ملت و دولت جرم ‌انگاری فقه سیاسی جرائم علیه امنیت ملت جرائم علیه امنیت دولت محاربه و افساد فی‌الارض بغی دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان گفتمان فقهی و…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره دوازده پاورپوینت…

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار به سود هر سهم ارزش بازار به ارزش دفتری اهرم اقتصادی تبیین…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بدشکلی هراسی مبانی نظری بدشکلی هراسی پیشینه تحقیق بدشکلی هراسی پیشینه داخلی بدشکلی هراسی پیشینه خارجی بدشکلی هراسی پیشینه پژوهش بدشکلی هراسی پیشینه نظری بدشکلی هراسی…

پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر (1976)

پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر (1976) کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه سازگاری زن و شوهر پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپینر پرسشنامه سازگاري زناشويي پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر دانلود پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر نمره گذاری پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب مبانی نظری عفاف و حجاب پیشینه تحقیق عفاف و حجاب مبانی نظری و پیشینه تحقیق عفاف و حجاب پیشینه پژوهش عفاف و حجاب…

دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت

دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 50 حجم :…

شیوع و دامنه پیامدهای اختلال بدشکلی بدن و ارتباط جراحی ترمیمی با آن

شیوع و دامنه پیامدهای اختلال بدشکلی بدن و ارتباط جراحی ترمیمی با آن کلمات کلیدی : تعریف اختلال بدشکلی بدن پایان نامه اختلال بدشکلی بدن علائم اختلال بدشکلی بدن پیامدهای اختلال بدشکلی بدن راه های درمان اختلال بدشکلی بدن سسب…

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت پرسشنامه رضایت مشتری در بانک پرسشنامه رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت در صنعت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *