ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

کارآفرینی سازمانی
تمایل به کارآفرینی سازمانی
عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی
تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری
بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی
شاخص هاي مناسب در انتخاب كارآفريني سازماني
مدل های کارآفرینی سازمانی
انواع مدل های کارآفرینی سازمانی
پایان نامه کارآفرینی سازمانی
دانلود پایان نامه کارآفرینی سازمانی
پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی

رفتن به سایت اصلی

مقوله کارآفرینی سازمانی به عنوان يكي از موضوعات مهم همواره در حوزه مدیریت مورد توجه بوده است. به دلیل اهمیت موضوع در این تحقيق تلاش شد تا عوامل مختلفي كه به طور مستقيم و غير مستقيم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری تاثیر دارند، مورد بررسی قرار گیرند. اين عوامل عبارتند از:

 

انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده، پویایی محیطی ادراک شده، نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده.

 

 

براي نشان دادن ارتباط ميان متغيرها 7 فرضيه مطرح گرديد. نتایج به دست آمده از آزمون مدل علّی تحقیق نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده به طور مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر دارند. همچنین متغیرهای انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده به طور غیر مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر می گذارند. علاوه بر این مشخص گردید که متغیرهای انگیزش و مهارت های فردی بر نگرش تاثیر مثبت دارند و از طرف دیگر، متغیرهای حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت دارند که این نتایج همسو با نتايج تحقيقات محققان پيشين از جمله فینی و دیگران (2012)، کوئه و دیگران (2012)، فریرا و دیگران (2012) و قنبری نژاد و دیگران (1391) است.

 

 

به طور کلی نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدل  به کار گرفته شده در تحقیق حاضر، عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی را به خوبی پیش بینی میکند و به مدیران سازمان ها به ویژه مدیران بانک ها کمک می نماید تا با شناسایی این عوامل به طراحی سیستم ها و استراتژی های مناسب برای تقویت و توسعه فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان بپردازند و از این طریق بتوانند مزیت رقابتی کسب نمایند. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق 
1-1 مقدمه    2
1-2- بیان مسأله    3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    6
1-4- اهداف تحقیق    8
1-4-1- هدف اصلی 8
1-4-2 – اهداف فرعی  8 
1-4-3 – هدف کاربردی  8 
1-5- چارچوب نظری    9
1-6- فرضیه های تحقیق    10
1-7- تعریف متغیرها    10
1-7-1- تعریف مفهومی متغیر ها    11
1-7-2- تعریف عملیاتی متغیرها    13
1-8- قلمرو تحقیق    15
1-8-1- قلمرو موضوعی    15
1-8-2- قلمرو مکانی    15
1-8-3- قلمرو زمانی    15

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق 
2-1- مقدمه    17
2-2- کارآفرینی    17
2-3- ویژگی های کارآفرینان    18
2-4- سه موج در کارآفرینی    20
2-5- انواع كارآفريني    23
2-6- کارآفرینی سازمانی    23
2-7- مدل هاي كارآفريني سازماني    26
2-7-1- مدل كارآفريني سازماني كورنوال و پرلمن    26
2-7-2- مدل كارآفريني سازماني اكهلس و نِك    27
2-7-3- مدل كارآفريني سازماني كوراتكو و همكاران    28
2-7-4- كارآفريني سازماني تامپسون30
2-8- شاخص هاي مناسب در انتخاب كارآفريني سازماني    31
2-9- فرآیند کارآفرینی سازمانی    32
2-10- موانع و محدودیت های كارآفريني سازماني    34
2-11- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    37
2-11-1- انگیزش    38
2-11-2- مهارت های فردی    39
2-11-3- حمایت محیطی ادراک شده    40
2-11-4- پویایی محیطی ادراک شده 40
2-11-5- نگرش    41
2-11-6- هنجارهای ذهنی    42
2-11-7- کنترل رفتاری ادراک شده    42
2-12- پیشینه تحقیق    43

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق 
3-1- مقدمه    47
3-2- فرآیند اجرای تحقیق    47
3-3- روش تحقیق    48
3-4- جامعه و نمونه آماری    48
3-5- روش و ابزار جمع آوری داده ها    49
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه    50
3-6-1- روایی    51
3-6-2- پایایی    52
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها53

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 
4-1- مقدمه    55
4-2- آمار توصیفی    55
4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان    56
4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان    57
4-2- 3- توصیف سطح تحصیلات پاسخ دهندگان    58
4-2-4- توصیف متغیر انگیزش    59
4-2-5- توصیف متغیر مهارت های فردی    60
4-2-6- توصیف متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
4-2-7- توصیف متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
4-2-8- توصیف متغیر نگرش    63
4-2-9- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی    64
4-2-10- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
4-2-11- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66
4-3- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها    67
4-4- ماتریس همبستگی بین متغیرها 68
4-5- شاخص های برازندگی مدل     69
4-6- آزمون فرضیه های تحقیق    70
4-7- بررسی فرضیه های تحقیق    73

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 
5-1- مقدمه    76
5-2- نتیجه گیری    76
5-3- پیشنهادات تحقیق    77
5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی    78
5-5- محدودیت های تحقیق    78

منابع و مآخذ
الف- فارسی    79
 ب- انگلیسی    84

پیوستها و ضمائم 88
چکیده انگلیسی     98

 

 

 

فهرست جداول 
جدول 1-1- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق     13  
جدول 2-1- جدول پیشینه تحقیق    43
جدول 3-1- صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه     49 
جدول 3-2- متغيرها و شماره سوالات پرسشنامه    50
جدول 3-3- جدول پایایی مربوط به سؤالات پرسشنامه    53 
جدول 4-1-  فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان     56 
جدول 4-2- فراوانی سن پاسخ دهندگان    57
جدول 4-3- فراوانی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان     58 
جدول 4-4- جدول توصیفی متغیر انگیزش    59
جدول 4-5-  جدول توصیفی متغیر مهارت های فردی    60
جدول 4-6- جدول توصیفی متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
جدول 4-7 – جدول توصیفی متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
جدول 4-8- جدول توصیفی متغیر نگرش    63
جدول 4-9-  جدول توصیفی متغیر هنجارهای ذهنی    64
جدول 4-10- جدول توصیفی متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
جدول 4-11 – جدول توصیفی متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66
جدول 4-12- نتایج حاصل از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف      67
جدول 4-13- ماتریس همبستگی میان متغیرها    68
جدول 4-14- شاخص های نیکویی برازش مدل    69
جدول 4-15- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق    70

 

 

فهرست اشکال
شکل 1-1-  مدل تحقیق      9
شکل 2-1- مدل كارآفريني سازماني كورنوال و پرلمن    27
شکل 2-2- مدل كارآفريني سازماني اكهلس و نِك    28
شکل 2-3- مدل كارآفريني سازماني كوراتكو و همكاران    30
شکل 2-4- ابعاد مختلف شکل گیری کارآفرینی در سازمان    31
شکل 2-5- فرآیند کارآفرینی سازمانی فرهنگی و صفرزاده    37
شکل 2-6- فرآیند کارآفرینی سازمانی اوکینب    34
شکل 2-7- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    37

 

 

فهرست نمودارها
نمودار 4-1- نمودار ستونی جنسیت     56
نمودار 4-2- نمودار ستونی سن    57
نمودار 4-3- نمودار ستونی سطح تحصیلات    58
نمودار 4-4- نمودار هیستوگرام متغیر انگیزش    59
نمودار 4-5- نمودار هیستوگرام متغیر مهارت های فردی    60
نمودار 4-6- نمودار هیستوگرام متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
نمودار 4-7- نمودار هیستوگرام متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
نمودار 4-8- نمودار هیستوگرام متغیر نگرش    63
نمودار 4-9- نمودار هیستوگرام متغیر هنجارهای ذهنی    64
نمودار 4-10- نمودار هیستوگرام متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
نمودار 4-11- نمودار هیستوگرام متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66

سیاست های ارزیابی عملکرد

سیاست های ارزیابی عملکرد تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد  سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آنها انواع سیاست های ارزیابی عملکرد  شاخص های ارزیابی عملکرد تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد مقاله سیاست های ارزیابی عملکرد…

جزوه آناتومی اندام - بخش فوقانی

جزوه آناتومی اندام - بخش فوقانی جزوه آناتومی اندام بخش فوقانی رفتن به سایت اصلی جزوه آناتومی اندام - بخش فوقانی به تعداد 60 صفحه pdf مناسب اساتید و دانشجویان پزشکی   شامل مباحث زیر می باشد. کلیات استخوان زوایای…

اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظر اسلام و سایر دیدگاه ها

اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظر اسلام و سایر دیدگاه ها کلمات کلیدی : تبیین مفهوم مسئولیت پایان نامه مسئولیت پذیری نظریه های مسئولیت پذیری تبیین مفهوم مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری از منظر اسلام مسئولیت پذیری از منظر جامعه…

فصل دوم پایان نامه حمایت سازمانی ادراک شده

فصل دوم پایان نامه حمایت سازمانی ادراک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده دانلود مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده دانلود پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده پیشینه داخلی حمایت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

اخلاق در فرآیند پژوهش علمی

اخلاق در فرآیند پژوهش علمی مقاله اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش اخلاق در پژوهش تاریخچه اخلاق در پژوهش اخلاق در فرآیند پژوهش علمی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت مبانی نظری مدیر و مدیریت دانلود مبانی نظری مدیر و مدیریت دانلود پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت پیشینه تحقیق مدیر و مدیریت ادبیات نظری مدیر و مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیر…

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف اهمیت خودکارآمدی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی اهمیت خودکارآمدی معلمان مبانی روانشناختی خودکارآمدی اثرات خودکارآمدی بر کار کرد های روانشناختی اثر خود کار…

مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت

مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت لایه های نازک آینه های حرارتی خواص تشعشعی خنک کاری تشعشعی خواص تشعشعی لایه های نازک انتقال حرارت تشعشعی در ابعاد نانو بهینه سازی خواص تشعشعی لایه…

مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش مبانی نظری با موضوع مدیریت دانش دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری حجاب و بدحجابی پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی پیشینه پژوهش حجاب و بدحجابی ادبیات نظری تحقیق حجاب و بدحجابی دانلود مبانی نظری…

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده…

پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مسأله تشخيص

پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مسأله تشخيص کلمات کلیدی : پاورپوینت مسأله تشخيص پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب مبانی اقتصاد…

پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی با موضوع نظام کاربردی منابع انسانی

پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی با موضوع نظام کاربردی منابع انسانی دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار تألیف دکتر ناصر میرسپاسی با موضوع نظام…

مقاله سازمان همکاری شانگهای

مقاله سازمان همکاری شانگهای اعضای شریك گفتگو سازمان‌های بین المللی سازمان همکاری شانگهای سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

بررسی تاثیر اتفاقات و دگرگونیهای درون حکومت در پیروزی انقلاب اسلامی

بررسی تاثیر اتفاقات و دگرگونیهای درون حکومت در پیروزی انقلاب اسلامی دلایل تغییر کابینه و انتصاب آموزگار علل انتخاب آموزگار به نخست وزیری بحرانها و چالش های پیش روی دولت آموزگار عوامل کناره گیری آموزگار از نخست وزیری تحولات و…

ادراک زیر آستانه ای و بررسی اثرات آن

ادراک زیر آستانه ای و بررسی اثرات آن ادراک زیر آستانه ای محرکهای زیرآستانه ای اثرات ادراک زیر آستانه ای تعریف ادراک زیر آستانه ای تحریک زیر آستانه ای چیست ادراک زیر آستانه ای در رفتار مصرف کننده ادراک زیر…

بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران

بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران تاریخچه قالی ایران نماد و نشانه در قالی ایران قالیبافی در دوره صفویه دانلود پایان نامه قالیهای کتیبه ای قالیهای…

بررسی روشهای بهبود كیفیت فشرده كننده JPEG برای انتقال تصویر در کانال نویزی

بررسی روشهای بهبود كیفیت فشرده كننده JPEG برای انتقال تصویر در کانال نویزی بررسی روشهای بهبود كیفیت فشرده كننده انتقال تصویر در كانال نویزی برق برق کنترل برق قدرت الکترونیک رفتن به سایت اصلی

مجازات بازدارنده در قانون مجازات اسلامی جدید سال 1392

مجازات بازدارنده در قانون مجازات اسلامی جدید سال 1392 مجازات بازدارنده و تعزیری مجازات بازدارنده در قانون جدید مجازات بازدارنده در قانون تفاوت مجازات بازدارنده و تعزیری قانون مجازات اسلامی بازدارنده قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده تعزیرات و مجازات های…

نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران

نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران هنجارهای زیست محیطی حمایت هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران ارتقاء هنجارهای زیست محیطی نقش سازمانهای غیر دولتی در حمایت هنجارهای زیست محیطی نقش سازمانهای غیر…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی مبانی نظری ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه داخلی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه خارجی ذهن آگاهی روانشناختی…

گرایش و عدم گرایش دختران دانشجو به حجاب

گرایش و عدم گرایش دختران دانشجو به حجاب وضعیت پوشش زن ایرانی بررسی گرایش دختران دانشجو به حجاب بررسی گرایش دختران دانشجو به بدحجابی نگاه دانشجویان دختر به موضوع حجاب عوامل مؤثر بر انتخاب نوع پوشش از سوی دانشجویان دختر…

شیوه های شناخت حقانیت حجاب و بطلان لاقیدی و بدحجابی

شیوه های شناخت حقانیت حجاب و بطلان لاقیدی و بدحجابی حقانیت حجاب شیوه های شناخت حقانیت حجاب شیوه های شناخت بطلان بدحجابی دانلود تحقیق حقانیت حجاب دانلود تحقیق بدحجابی دانلود تحقیق حجاب دانلود تحقیق شیوه های شناخت حقانیت حجاب دانلود…

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشنودی شغلی کارکنان مبانی نظری خشنودی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان پیشینه داخلی خشنودی شغلی کارکنان پیشینه خارجی خشنودی شغلی کارکنان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *