ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی

ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی

داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک
مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی
سمینار مدیریت دانش مشتریان بانک
سمینار مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی
سمینار مدیریت دانش مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود سمینار پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات

ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی

 

 

 

 

 

چکیده

در این سمینار روش پیشنهادی و مؤلفه های آن به همراه مدل های مورد استفاده بیان خواهند شد. در ادامه جزئیات مربوط به گام‌های اصلی بیان شده و فرایندهای داخلی آن ها معرفی و روش پیشنهادی بر روی داده‌های واقعی مربوط به مشتریان بانک اقتصاد مهر شعب استان مازندران اعمال می گردد. 

 

 

 

در سمینار پیش رو چارچوب کلی روش پیشنهادی تشریح می گردد و سعی شده با طرح این چارچوب بر پایه ی گام‌های اساسی، اهداف تحقیق که همان بخش‌بندی مشتریان و استخراج استراتژی‌های متناسب با هر بخش و به‌کارگیری استراتژی ها و دانش حاصل در چرخه مدیریت دانشی سازمان می باشد، حاصل گردد.

در این مسیر برخی روش‌های موجود در زمینه خوشه‌بندی مبتنی بر بخش‌بندی مانند K-Means، WK-Means،  A-Harmonic means و معیارهای ارزیابی و اعتبارسنجی خوشه‌ها همچون شاخص مجموع مربع خطاها و روش Min-Max برای نرمال سازی داده‌ها تشریح خواهند شد.

 

جایگاه مشتری در فضای رقابتی کسب‌وکار بر کسی پوشیده نیست. به ویژه در نظام بانکی مشتری، نقش بسیار مؤثری در مسیر نیل به اهداف سازمان ایفا می کند.  این نقش در بانک های خصوصی بسیار مورد توجه قرار گرفته و این بانک ها مطالعات و فعالیت‌های ویژه ای را در این زمینه اختصاص داده اند. در این تحقیق سعی شده تا با استفاده از روش‌های داده‌کاوی دانش نهفته در اطلاعات موجود در پایگاه داده‌های حاصل از تعاملات بانک و مشتری را استخراج نموده و از آن در جهت اخذ راهبُردهای مدیریت ارتباط با مشتری بهره گیری نماییم.

 

در سمینار چارچوب کلی روش پیشنهادی و الگوریتم‌های انتخابی برای پیاده سازی گام‌های این روش تشریح گردید.در این ادامه بر طبق چارچوب ارائه شده در فصل قبل، سعی شده تا با اعمال الگوریتم ها بر روی پایگاه داده‌های مشتریان بانک مهر اقتصاد، در جهت حصول اهداف تحقیق که همان بخش‌بندی مشتریان و استخراج راهبُردهای متناسب با هر بخش و به‌کارگیری راهبُردها و دانش حاصل در چرخه مدیریت دانشی سازمان می باشد، گام برداریم.در این تحقیق روش Min-Max برای نرمال سازی داده‌ها، روش‌های K-Means، WK-Means،  A-Harmonic means جهت خوشه‌بندی داده‌ها و شاخص مجموع مربع خطاها برای ارزیابی و اعتبارسنجی خوشه‌ها به کار گرفته خواهند شد.مورد مطالعه در این تحقیق مشتریان بانک مهر اقتصاد می-باشند.

 

 

 

 

كلمات كلیدی :

داده کاوی

کشف دانش

مدیریت دانش مشتری

خوشه بندی مشتریان

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

3-1- مقدمه

3-2- روش پیشنهادی

3-2-1- چارچوب تحقیق

3-2-2- انتخاب متغیرها

3-2-3- آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها

3-2-3-1- نرمال سازی داده‌ها

3-2-4- تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها

3-2-5- خوشه‌بندی

3-2-5-1- انواع خوشه‌بندی

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش K-Means

3-2-5-1-1- مزایای استفاده از الگوریتم خوشه‌بندی K-Means

3-2-5-1-2-  محدودیت‌های الگوریتم K-Means

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means

3-2-5-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means

3-2-6- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش

3-2-7- به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی

3-3- روش‌های جمع آوری اطلاعات

3-4- جمع‌بندی مطالب فصل

 

4-1- مقدمه

4-2- معرفی بانک مهر اقتصاد

4-3- موضوع و فعالیت بانک

4-4- محاسبات تحقیق

4-4-1- گام انتخاب و جمع آوری متغیرهای ورودی

4-4-2- گام آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها

4-4-3-گام تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها

4-4-4- گام خوشه‌بندی داده‌ها

4-4-4-1- خوشه‌بندی به روش K-Means

4-4-4-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means 1

4-4-4-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means 1

4-4-5- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش

4-4-6-گام به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی

4-5- نتایج تحقیق

4-6- جمع‌بندی مطالب فصل

 

 

منابع و مآخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول‌ها

 

جدول 3-1 متغیرهای تحقیق 80

جدول 4-1 نمونه ده‌تایی از داده‌های مربوط به مشتریان بانک مهر اقتصاد 95

جدول 4-2 متغیرهای نرمال شده 96

جدول 4-3 وزن نسبی متغیرهای تحقیق 100

جدول 4-5 مقادیر مجموع مربع خطاها در الگوریتم‌های مختلف خوشه‌بندی 101

جدول 4-6 دسته‌بندی مشتریان بر مبنای ویژگی‌های رفتاری مشابه 103

جدول 4-7 اطلاعات مربوط به خوشه‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد به روش K-Means 104

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودارها

 

شکل 3-1 چارچوب تحقیق 78

شکل 4-1 خوشه اول، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-2 خوشه دوم، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-3 خوشه سوم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-4 خوشه چهارم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-5 خوشه پنجم، الگوریتم K-Means 99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی گردشگری پایدار و اصول اساسی آن

بررسی گردشگری پایدار و اصول اساسی آن مبانی گردشگری اصول گردشگری نظریه های گردشگری اهداف صنعت گردشگری بررسی ماهیت صنعت گردشگری دانلود پایان نامه اصول گردشگری پایدار دانلود پایان نامه گردشگری پایدار توسعه پایدار گردشگری برنامه ریزی گردشگری با تاکید…

پایان نامه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و چین(از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها)

پایان نامه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و چین(از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها) قاچاق کالا تخلفات گمرکی وضعیت قاچاق کالا در ایران و چین دانلود پایان نامه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و چین(از نظر قوانین و…

پاورپوینت بررسی نقش تسهیلات پولی و مالی در گسترش بنگاه های کوچک

پاورپوینت بررسی نقش تسهیلات پولی و مالی در گسترش بنگاه های کوچک کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی نقش تسهیلات پولی و مالی در گسترش بنگاه های کوچک نقش تسهیلات پولی و مالی در گسترش بنگاه های کوچک تقسیم بندی كشورها…

پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه

پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه دانلود پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه اصل جبران غرامت یک بیمه نامه به ارزش توافق شده بیمه عمر اصل نفع بیمه ای شرایط یک قرارداد بیمه ویژگی های قانونی متمایز در…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام

پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام کلمات کلیدی : پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام لل پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام لل لل پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی…

پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفت دکتر سرلک و فراتی

پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفت دکتر سرلک و فراتی پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفت دکتر سرلک و فراتی 11 فایل پاورپوینت برای هر فصل جداگانه رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته دکتر سرلک و…

تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی

تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی آثار فسخ بیع اقساطی موارد فسخ بیع اقساطی پایان نامه فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی در حقوق ایران فسخ بیع اقساطی در قانون متحدالشکل تجاری آمریکا فسخ بیع اقساطی در کنوانسیون…

معماری بنا قوام دوله

معماری بنا قوام دوله معماری سنتی تاریخچه بنا قوام دوله معماری بنا قوام دوله سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق معماری رفتن…

مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها

مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مبانی نظری مطالبات…

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان تاریخچه نانو فناوری نانو فناوری نانو در صنعت ساختمان کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن نانو تکنولوژی چیست؟ دانلود گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

اهمیت و نحوه شکلگیری عزت نفس و بررسی دیدگاه های نظری آن

اهمیت و نحوه شکلگیری عزت نفس و بررسی دیدگاه های نظری آن کلمات کلیدی : ابعاد عزت نفس کوپر اسمیت ابعاد عزت نفس سازمانی بررسی ابعاد عزت نفس سطوح و ابعاد عزت نفس شكل گيري و رشد عزت نفس دیدگاه…

نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی

نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی اشتغال کارآفرینی آموزش‌های علمی کاربردی دانلود مقاله اشتغال دانلود مقاله کارآفرینی نقش موثر آموزش‌های علمی‌کاربردی در توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی دانلود مقاله توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی دانلود مقالات علوم اجتماعی رفتن…

بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی

بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی بررسی رابطه دادگاه و داوری موارد دخالت دادگاه در رسیدگی داوری داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی مداخله دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی مصادیق مداخله دادگاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه کیفیت ارتباط دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط ادبیات نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط دانلود…

بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها

بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در قانون جدید عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری…

هرمنونتیك و نقش آن در فهم متون دینی

هرمنونتیك و نقش آن در فهم متون دینی تاویل هرمنوتیك نقش هرمنونتیك در فهم متون دینی دانلود مقاله هرمنونتیك و نقش آن در فهم متون دینی خرید مقالات هنر و گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش…

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه) خصوصی سازی صنعت بیمه روشهای خصوصی سازی صنعت بیمه آثار خصوصی سازی صنعت بیمه دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان نامه بیمه آثارخصوصی سازی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت دانلود مبانی نظری عملکرد بازرگانی شرکت پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت ادبیات نظری عملکرد بازرگانی شرکت فصل دوم پایان نامه عملکرد بازرگانی شرکت مبانی نظری و پیشینه…

بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش

بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت یادگیری…

پاورپوینت تیم و گروه

پاورپوینت تیم و گروه پاورپوینت تیم و گروه تیم و گروه تحقیق تیم و گروه مقاله تیم و گروه دلایل تشکیل گروه عوامل موثر بر عملکرد گروه ها عواملی که باعث انسجام گروه می شود رفتن به سایت اصلی عنوان:…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *