ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
دانلود پایان نامه ارشدداده کاوی
دانلود پایان نامه داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

  1-1: مقدمه ……………………………………………………………………………………………. 2

  1-2: بیان مسئله …………………………………………………………………………………….. 3

 1-3: هدف تحقیق …………………………………………………………………………………… 4

1-4: اهمیت تحقیق ………………………………………………………………………………….. 6

1-5: ساختار تحقیق …………………………………………………………………………………. 7

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1: مقدمه …………………………………………………………………………………………… 40

3-2: اطلاعات مجموعه داده ها و آماده سازی داده ………………………………………… 42

3-3: تعیین ارزش مشتری ……………………………………………………………………….. 44

3-4: استفاده از تکنیک های داده کاوی ……………………………………………………… 48

3-5: رهیافتی برای شخصی سازی تبلیغات …………………………………………………. 56

3-6: روش ارزیابی ………………………………………………………………………………… 59

 

فصل چهارم : محاسبات و یافته های تحقیق

4-1 : پایگاه داده هدف ……………………………………………………………………………. 62

4-2 : آماده سازی مجموعه داده ……………………………………………………………….. 63

4-3 : استخراج اطلاعات جهت تعیین معیارهای RFM …………………………………… 78

4-4 : داده کاوی ……………………………………………………………………………………. 82

4-5 : ارائه تبلیغات مناسب به مشتری ……………………………………………………….. 117

4-6 : ارزیابی مدل …………………………………………………………………………………. 119

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و کار آینده

5-1 : نتیجه گیری …………………………………………………………………………………. 126

5-2 : پیشنهادها و کار آینده ………………………………………………………………….. 128

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

فهرست شکل ها:

شکل 3-1 : فرایند شخصی سازی تبلیغات توسط داده کاوی …………………………………………… 41

شکل 3-2 : قالب کاری سیستم ارائه تبلیغ در سایت ………………………………………………………… 58 

شکل 4-1 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره یک در WEKA ………………………………. 107

شکل 4-2 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره دو در WEKA ………………………………… 110 

شکل 4-3 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره سه در WEKA ……………………………….. 114 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

جدول 3-1 : مشخصات کالاهای موجود ……………………………………………………………………………. 43 

جدول 3-2 : ارزش گذاری معیار Recency …………………………………………………………………….. 46 

جدول 3-3 : ارزش گذاری معیار Monetary …………………………………………………………………. 47

جدول 3-4 : مثال نحوه تخصیص RFM ……………………………………………………………………………. 48

جدول 4-1 : رکوردهای خرید مشتریان ……………………………………………………………………………… 63

جدول 4-2 : تخصیص مقادیر RFM ………………………………………………………………………………….. 79

جدول 4-3 : شماره خوشه مشتریان در K-means …………………………………………………………. 83

جدول 4-4 : رکوردهای خرید مشتریان پس از ویرایش …………………………………………………….. 92

جدول 4-5 : نتایج پیشنهادها و عرضه تبلیغات کالاها به مشتریان ……………………………………. 120   

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده…

نسخه 1.7.8 قالب وردپرسی دانش فایل

نسخه 1.7.8 قالب وردپرسی دانش فایل قالب قالب دانش فایل قالب دانش وردپرسی دانش فایل قالب وردپرس قالب سایت قالب برای سایت قالب وردپرسی قالب دانش فایل نسخه جدید نسخه آخر قالب دانش فایل رفتن به سایت اصلی با سلام…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان پیشینه داخلی اختلالات رفتاری کودکان پیشینه خارجی اختلالات رفتاری کودکان…

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری پیشینه دیوان عدالت اداری نحوه تاسیس دیوان عدالت اداری دانلود مقاله تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری دانلود مقاله حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری…

پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تئوری پرتفلیو (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تئوری پرتفلیو (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تئوری پرتفلیو…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نگرش

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نگرش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نگرش مبانی نظری نگرش پیشینه تحقیق نگرش پیشینه داخلی نگرش پیشینه خارجی نگرش پیشینه پژوهش نگرش پیشینه نظری نگرش ادبیات نظری نگرش چارچوب نظری نگرش…

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش

نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه داخلی سرسختی…

بررسی سموم ارگانو کلره در چهار گونه ماهی بیشتر مصرف شده(سفید، kuli، Kafal و کاپور) در دریای خزر

بررسی سموم ارگانو کلره در چهار گونه ماهی بیشتر مصرف شده(سفید، kuli، Kafal و کاپور) در دریای خزر سموم ارگانو کلره دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان بررسی سموم ارگانو کلره در چهار گونه…

پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس

پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس آشنایی با ساختار ژئودیتابیس تحقیق آشنایی با ساختار ژئودیتابیس مقاله آشنایی با ساختار ژئودیتابیس بررسی آشنایی با ساختار ژئودیتابیس ساختار ژئودیتابیس تحلیل ساختار ژئودیتابیس رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل:…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری تحلیل پوششی داده ها پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها پیشینه داخلی تحلیل پوششی داده ها…

جایگاه مصلحت در اسلام

جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت انعطاف پذیری دین اسلام دانلود مقالات رشته حقوق و فقه و معارف اسلامی دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت در اسلام دانلود مقالات رشته حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود…

پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری

پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روش پردازش اطلاعات به وسیله انسان روشهای…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری پرسشنامه عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری پیاده سازی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه پیاده سازی…

پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت

پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت طراحی سایت هنرهای تجسمی پایه هنر گرافیکی دانلود پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت اصول طراحی سایت‌های تجارت الکترونیکی هنرهای تجسمی و…

پاورپوینت قدرت- کنترل (فصل نهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

پاورپوینت قدرت- کنترل (فصل نهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی…

مبانی نظری بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

مبانی نظری بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان مبانی نظری رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت…

تهیه مدل دراستیك به منظور ارزیابی پتانسیل آلودگی آب زیر زمینی ناحیه خرامه با استفاده از GIS

تهیه مدل دراستیك به منظور ارزیابی پتانسیل آلودگی آب زیر زمینی ناحیه خرامه با استفاده از GIS سامانه اطلاعات جغرافیایی تهیه مدل دراستیك ارزیابی پتانسیل آلودگی آب زیر زمینی آلودگی آب زیر زمینی تهیه مدل دراستیك به منظور ارزیابی پتانسیل…

UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING

UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING رفتن به سایت اصلی UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING From Method to Postmethod B. Kumaravadivelu منبع درس اصول و روش تدریس زبان های خارجی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 278 صفحه pdf لطفا توجه نمایید این…

پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان توصیف و ویژگی های علم فقه

پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان توصیف و ویژگی های علم فقه علم فقه استقلال فقهی فقه در قرآن معرفت شناسی و مبانی فقه دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان توصیف و ویژگی های علم فقه خرید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری مدیریت منابع انسانی…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب 46 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب 46 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب…

ریشه های پیدایش ویژگی های سکونتگاههای غیررسمی و پیامدهای شکلگیری آن

ریشه های پیدایش ویژگی های سکونتگاههای غیررسمی و پیامدهای شکلگیری آن کلمات کلیدی : تعریف اسکان غیررسمی انواع سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای کالبدی سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای اجتماعی سکونتگاههای غیررسمی ریشه های پیدایش سکونتگاههای غیررسمی پیامدهای شکلگیری سکونتگاههای غیررسمی رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی اصول هوش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *