ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش بازاریابی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش بازاریابی

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه هوش بازاریابی
مبانی نظری هوش بازاریابی
پیشینه تحقیق هوش بازاریابی
پیشینه داخلی هوش بازاریابی
پیشینه خارجی هوش بازاریابی
پیشینه پژوهش هوش بازاریابی
پیشینه نظری هوش بازاریابی
ادبیات نظری هوش بازاریابی
چارچوب نظری هوش بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

هوش بازاریابی تلاشی منسجم و اخلاقی به منظور جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بازار است اطلاعات بازار و محیط میتواند شامل اطلاعاتی در مورد رقبا نیز باشد، در حالی كه هوش رقابتی در جستجوی اطلاعاتی صرفاً در باره رقبا یا به عبارت دیگر دانش درباره رقبا است. پس هوش بازاریابی فراتر از هوش رقابتی است و می تواند در برگیرنده آن نیز باشد.(فاریابی   1390 : 23)

 

 

 

 

به منظور اجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوش بازاریابی شناخته شود این مشخصات عبارتند از :
1- ارتباط داشتن    : هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیت را بدهد و از ارایه اطلاعات نامرتبط و اطلاعات کم اهمیت اجتناب کند.
2- قابل استفاده بودن    :  هوش باید در قالبی مناسب ، قابل درک و قابل استفادده برای مدیران باشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجاد کند و اطلاعات را به گونه ای ارایه کند تا مدیران قادر به استفاده ار آن در حوزه های مختلف باشند.
3- زمان   : هوش باید در زمان مناسب به دست گیرنده برسد تا بتواند تصمیمات موثر اتخاذ کند همچنین امنیت آن باید مد نظر باشد به این معنی که اطلاعات حاصل از سیستم هوش بازاریابی به دست رقبا و افراد خارج از سازمان نیفتد .
4- صحت و دقت   : هوش باید واقعا صحیح باشد تجزیه و تحلیل ها به درستی و با دقت و با توجه به جوانب مختلف انجام شده باشد گیرنده اطلاعات باید به فرستنده اطلاعات اعتماد داشته باشد و نهایتا هوش باید بالاترین کیفیت را داشته باشد .
5- کامل بودن   : هوش باید حتی الامکان شامل تمام رویدادها و حالات ممکن باشد به طور صحیح تحلیل شود و برای تصمیم گیرنده واضح و روشن باشد .
6- اهداف   : هوش باید بدون گرایش و انحراف باشد دیدگاه شخصی باید به عنوان نظر شخصی مشخص شود و بر اهداف سازمانی متمرکز باشد.  (همان منبع  : 76)

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه تحقیق در مورد هوش بازاریابی

 1-  آقایان محمد فاریابی و علیرضا جلالی و فاطمه نیکبخت درسال 1390 در دانشگاه تبریز در مورد تاثیر ویژگیهای فردی بر ایجاد هوش بازاریابی در سازمانهای علمی و شرکتهای خدماتی تهران انجام داده اند که در این تحقیق پنج ویژگی فردی شخصیت ،خلاقیت ، انگیزه، هوش و پست سازمانی افراد و رابطه آن با ایجاد هوش بازاریابی در سازمان مورد مطالعه قرار گرفته و رابطه آنها با ایجاد هوش بازاریابی تایید گردیده است که مولفه هوش بالاترین تاثیر را بر ایجاد هوش بازاریابی داشته و سپس مولفه شخصیت و به ترتیب مولفه های خلافیت ؛ پست سازمانی و انگیزه کمترین تاثیر را داشته اند  جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بازاریابی ، متخصصان ، کارشناسان و مشاوران بازاریابی است که در مراکز علمی و شرکتهای تولیدی و خدماتی شهر تهران مشغول فعالیت هستند که توسط  تکمیل پرسشنامه توسط آنان انجام گردیده است .

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی
2-8  بازاریابی     2
2-9 هوشمندی     3
2-10 هوش بازاریابی     5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند    8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند    9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند    10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند    11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند    11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی   MIS    12
2-17  تحقیقات بازاریابی     13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی    15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی   (پاک مرام ،1388 : 56)    17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی    18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی    19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی    20
پیشینه پژوهش    21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی    21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی    23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران    24
خلاصه پیشینه تحقیق در ایران    26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی    27
منابع    29
منابع فارسی    29
منابع لاتین    30

بررسی خانه های دوره قاجار و پهلوی و شناسایی شرایط معماری آنها

بررسی خانه های دوره قاجار و پهلوی و شناسایی شرایط معماری آنها تزیینات معماری مسکونی تزیینات معماری مسکونی ایران دانلود پایان نامه تزیینات خانه های قاجار و پهلوی تزیینات معماری مسکونی دوره قاجار تزیینات معماری مسکونی دوره پهلوی بررسی خانه…

فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی

فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی مباني قاعده غرر غرر در معاملات بيع غرر در حديث نبوي معيار تشخيص غرر در معامله منابع و مستندات قاعده ي غرر غرر و عقد…

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي پاورپوینت فصل هفدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل هفدهم کتاب اقتصاد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری…

عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پایان نامه زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی…

بررسی خوردگی الكتروشیمیایی

بررسی خوردگی الكتروشیمیایی خوردگی چیست؟ گالوانیك الكتروشیمیایی اكوستیك امیشن عوامل موثر در خوردگی فلزات دانلود مقاله بررسی خوردگی الكتروشیمیایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته شیمی fileina فروشگاه…

مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان

مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان سازمان ارزیابی متوازن تفکر استراتژیک مدیریت استراتژی استراتژی سازمان و مدیریت عملكرد دانلود پایان نامه رشته مدیریت مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت دانلود…

تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی

تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر فخر الدین معروفی دست نویس دانشجو از مطالب کامل…

بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام

بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام نظریه های شادمانی شادکامی از دیدگاه روانشناختی شادکامی از دیدگاه جامعه شناختی ویژگیهای اصلی افراد شادکام مقالات شادکامی شادکامی doc پایان نامه شادکامی شادکامی چیست تعریف شادکامی در روانشناسی نظریه های شادکامی…

پروپوزال سرسختی روانشناختی در زنان

پروپوزال سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پروپوزال سرسختی دانلود پروپوزال سرسختی پروپوزال در مورد سرسختی پروپوزال سرسختی روانشناختی زنان نمونه پروپوزال سرسختی روانشناختی زنان دانلود پروپوزال سرسختی روانشناختی پروپوزال در مورد سرسختی روانشناختی رفتن به سایت اصلی هدف…

مقاله کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان ضرورت بانکداری الکترونیک در شهر الکترونیک

مقاله کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان ضرورت بانکداری الکترونیک در شهر الکترونیک بانکداری الکترونیک شهر الکترونیک پرداخت الکترونیکی ضرورت بانکداری الکترونیک در شهر الکترونیک مزایای استفاده از بانکداری الکترونیکی دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت رفتن به سایت اصلی مقاله کارشناسی…

ارسطو و فن شعر

ارسطو و فن شعر ارسطو فن شعر دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقاله فن شعر ارسطو دانلود مقاله ارسطو و فن شعر دانلود مقالات رشته ادبیات فارسی دانلود پایان نامه فن شعر ارسطو دانلود پایان نامه ارسطو و فن شعر…

مدل ویژگی های شغل در طراحی شغل و بررسی نقایص آن

مدل ویژگی های شغل در طراحی شغل و بررسی نقایص آن کلمات کلیدی : مدل ویژگی های شغل روشهای مختلف طراحی شغل نگرشهای مختلف نسبت به طراحی شغل مکاتب فکری مختلف طراحی شغل تعریف نظری  طراحي شغل تعریف عملیاتی طراحي…

پاورپوینت طراحی موتور الکتریکی جریان مستقیم ساده

پاورپوینت طراحی موتور الکتریکی جریان مستقیم ساده پاورپوینت طراحی موتور الکتریکی جریان مستقیم ساده طراحی موتور الکتریکی جریان مستقیم ساده تحقیق طراحی موتور الکتریکی جریان مستقیم ساده نحوه ی ساخت گام به گام موتور DC نحوه ی محاسبه ی نوع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در محیط کار 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در كار مبانی نظری معنويت در كار پیشینه تحقیق معنويت در كار مبانی نظری معنويت در محیط کار پیشینه تحقیق معنويت…

مبانی نظری سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

مبانی نظری سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها سیستم پاداش در سازمانها سیستم پاداش دهی در سازمان سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی انواع پاداش در مدیریت…

مبانی نظری شهر الکترونیک

مبانی نظری شهر الکترونیک مبانی نظری در مورد شهر الکترونیک دانلود مبانی نظری شهر الکترونیک دانلود پیشینه تحقیق شهر الکترونیک پیشینه تحقیق شهر الکترونیک ادبیات نظری شهر الکترونیک فصل دوم پایان نامه شهر الکترونیک ادبیات و مبانی نظری شهر الکترونیک…

بررسی نحوه تولید PVC و تهیه فرمولاسیون آن و انواع مواد افزودنی PVC

بررسی نحوه تولید PVC و تهیه فرمولاسیون آن و انواع مواد افزودنی PVC صنعت پلاستیک پلی وینیل کلراید تهیه فرمولاسیون PVC انواع مواد افزودنی PVC اهمیت pvc در صنعت نقش pvc در زندگی بررسی نحوه تولید PVC دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل درونی مبانی نظری منبع کنترل درونی پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی پیشینه داخلی منبع کنترل درونی پیشینه خارجی منبع کنترل درونی پیشینه پژوهش…

استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه

استراتژی منابع انسانی ، معیارهای اثربخش آن و بررسی رابطه آن با مفاهیم مشابه استراتژی منابع انسانی پایان نامه استراتژی منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی…

بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان

بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی

بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی قاچاق قاچاق کالا و ارز تاثیر قاچاق بر اقتصاد ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر…

بررسی دورنماهای آموزش و پرورش در بعد مدیریتی و آموزشی در راه جهانی شدن

بررسی دورنماهای آموزش و پرورش در بعد مدیریتی و آموزشی در راه جهانی شدن جهانی شدن آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش چشم انداز های آموزش و پرورش در راه جهانی شدن دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت…

مدلهای مفهومی و تعاملی دولت و شهر الکترونیک

مدلهای مفهومی و تعاملی دولت و شهر الکترونیک ارزيابي شهر الکترونيک شاخص هاي ارزيابي شهر الکترونيک دولت الکترونیک در ایران تاریخچه دولت الکترونیک در ایران بسترهاي مورد نياز براي ايجاد زندگي الكترونيكي بسترهاي مهم زيرساخت الكترونيك تحقیق درباره شهر الکترونیک…

پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان

پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان تحقیق بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان آشنايي با انواع شيشه ها شیشه های خم شيشه هاي مات و رنگي شيشه هاي با پوشش سطحي شيشه سكوريت شیشه اسپندرال…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *