چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز كرده‌اند و مفاهیم جدیدی چون كاردانشی ، دانش‌كار ، مدیریت دانش ، و سازمان‌های دانشی ، خبر از شدت یافتن این روند می‌دهند. پیتر دراكر، با به‌كار‌گیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد كه در آن‌ها به جای قدرت بازو قدرت ذهن حاكمیت دارد. براساس این نظریه در آینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند كه از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد كه قادر است از نیروی اندك قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1380 283). 

 

این‌گونه سازمان‌ها با چالش‌های نوینی روبرو هستند. امروزه شرایط و فضای رقابتی سازمان‌ها بیش از پیش پیچیده و متغیر شده است. این فضا به‌سرعت در حال تغییر است به‌گونه‌ای كه برای بیشتر سازمان‌ها این سرعت به مراتب بیش از سرعت پاسخگویی و توان تطبیق آن‌هاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی برای سازمان‌ها به‌وجود آورده است. جریان بی‌پایان دانش، بازارها را در حالت تغییر مداوم قرار داده كه این امر سازمان‌ها را ملزم به تغییرات مستمر می‌كند (مشبكی و زارعی، 1382،  92).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به‌عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره مؤثر آن دانش‌ها می‌تواند مهم‌ترین عامل تغییر یك سازمان باشد .(Hales, 2001) دانـش به‌واسـطه نزدیكی به تصمیم‌ها و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را بطور عام و سازمان‌های دولتی را به طور خاص بهبود بخشد (Hales & Kalucy, 2002:2).

 

 

 

2-2-2) تعاریف مفهـوم داده، اطلاعات، دانش

2-2-2-1)  مفهـوم داده: داده‌ها اولین سطح مدیریت دانش را تشكیل می‌دهند و عبارت‌اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این‌ها كه به خودی خود تولید معنی نمی‌كنند (Barney, 1991: 100).

در واقع می‌توان گفت كه داده‌ها، رشته واقعیت‌های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. به‌عنوان مثال، زمانی كه فردی به یك سازمان مراجعه و در ازای پرداخت مبالغی پول، خدمات یا كالاهایی را دریافت می‌كند، معامله‌ای اتفاق افتاده كه می‌توان آن را به‌عنوان «داده» توصیف نمود. چنین واقعیت‌هایی هرگز روشن نمی‌كنند كه آیا این سازمان به خوبی اداره می‌شود یا خیر، زیرا این داده‌ها به تنهایی معنی‌دار و هدفدار نیستند.

 

سازمان‌های نوین، معمولاً داده‌ها را در یك سیستم فناوری ذخیره می‌كنند. این داده‌ها توسط واحدهایی نظیر واحد مالی، حسابداری و بازاریابی به سیستم تزریق می‌شوند. پاسخگویی به نیاز مدیریت و دیگر بخش‌های سازمان به داده ها تاكنون برعهدة واحدهای مركزی اطلاعات سازمان بوده است، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، مدیریت داده‌ها را از نظر كمی برحسب ظرفیت، سرعت و هزینه ارزیابی می‌كنند، چه هزینه‌هایی برای بازخوانی یك واحد داده به مصرف می‌رسد؟ با چه سرعتی می‌توانیم داده را به سیستم منتقل كنیم؟ گنجایش سیستم چقدر است؟ وقتی نیاز به داده‌ها داریم آیا به موقع در اختیارمان قرار می‌گیرند؟ آیا نیازهای ما را تأمین می‌كنند؟

 

همه سازمان‌ها به انواع داده‌ها احتیاج دارند. نگهداری سوابق و بایگانی، نقطة كانونی فرهنگ داده به شمار می‌رود و مدیریت مؤثر داده‌ها در موفقیت آن‌ها نقش بسزایی دارد.

بعضی از سازمان‌ها به اشتباه فكر می‌كنند داده‌های بیشتر نسبت به داده‌‌های كمتر از حالت مطلوبتری برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ كنند. این وضعیت به دو دلیل نادرست است: اول اینكه داده‌های زیاد، كار تشخیص داده‌های لازم و درك آن‌ها را دشوار می‌كند. دلیل اساسی‌تر اینكه داده‌های فاقد معنی قابل استفاده‌اند. یعنی تنها بخشی از واقعیت را نشان داده و از هر نوع قضاوت، تفسیر و مبنای قابل اتكا برای اقدام مناسب، تهی هستند. داده‌ها را می‌توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم‌گیری به شمار آورد، چرا كه نمی‌توانند عمل لازم را تجویز كنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به‌هرحال برای سازمان‌ها و مخصوصاً سازمان‌های بزرگ اهمیت زیادی دارند. 

 

2-2-2-2) مفهـوم اطلاعات: دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشكیل می‌دهد. این سطح، داده‌های كمی خلاصه شده را در بر می‌گیرد كه گروه بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده‌اند تا بتوانند معنی‌دار شوند. این داده‌ها هم دانش را نشان نمی‌دهند. آن‌ها نشانگر آغاز مدیریت اطلاعات هستند، اطلاعاتی كه مدیر می‌تواند به‌كارگیرد تا كاری بیش از پردازش مراودة فردی انجام دهد. اطلاعات غالباً تشكیل اعداد و ارقام، كلمات و گزاره‌های انباشته شده را به خود گرفته و معنایی را ارائه می‌كند كه بزرگتر از آن چیزی است كه از داده‌های خام مكشوف می‌گردد. ولی نظریه‌پردازان و دست‌اندركاران دانش همگی بر این باورند كه این اطلاعات است و نه دانش (رادینگ، 1383، 39).

2-2-2-3)  مفهـوم دانش: پیچیدگی مفهوم دانش باعث شده است كه دیدگاه‌های مختلفی در خصوص آن شكل بگیرد. رادینگ معقتد است كه برای برخی، دانش سازمانی فرزانگی است كه نتیجه یادگیری و تجربه است. برای برخی دیگر دانش سازمانی فقط یادگیری، یا فقط تجربه است، برای برخی دیگر دانش سازمانی، اطلاعات یا داده می‌باشد.

 

دانش، فراتر از داده‌ها و اطلاعات است. تراگل ، دانش را اینگونه تعریف نموده است:

دانش ═ اطلاعات در زمینه +  درك مسئله

 

اكثر مردم، به‌طور شهودی فكر می‌كنند كه دانش، وسیع‌تر، عمیق‌تر و غنی‌تر از داده‌ها و اطلاعات است. مردم معمولاً هنگام گفت و گو دربارة صاحبان  دانش، تصویر كسانی را كه ارائه می‌دهند كه در زمینه‌ای خاص دارای اطلاعاتی زیاد، عمیق و قابل اعتماد بوده و اشخاصی هوشمند و تحصیل كرده‌اند. مردم لفظ دانشمند یا دانشور را برای یادداشت، كتاب راهنما و یا پایگاه‌های اطلاعاتی به كار نمی‌برند حتی اگر این موارد به‌وسیله افراد صاحب دانش تدوین شده باشند (داونپورت و پروساك، 1379، 28). داونپورت و پروساك در مقاله ای با عنوان «اصول مدیریت دانش» دانش را این‌گونه تعریف كرده‌اند:

 

دانش عبارت است از اعتقاد و باوری كه منجر به افزایش توان بالقوة پدیده‌ها برای اقدامات و تصمیمات اثربخش می‌شود. در این تعریف چند نكته اساسی نهفته است: اول اینكه دانش الزاماً موجب اثربخش شدن اقدامات و تصمیمات نمی‌شود، و این اثربخشی تابع عوامل مختلفی است. دوم اینكه، در این تعریف، پدیده ممكن است فرد، گروه یا سازمان و حتی جامعه باشد. سوم اینكه، دانش در درون افراد نهفته است و لذا از اطلاعات و داده متمایز می‌گردد. مطابق این تعریف، دانش به اطلاعاتی گفته می‌شود كه از طریق فرایندهایی مثل ژرف اندیشی و تبادل نظر و یادگیری در ذهن افراد و یا گروه‌ها پردازش شده است لذا با اطلاعات مادة خام ایجاد دانش است كه ممكن است در كتاب‌ها، گزارشات، فایل‌‌های كامپیوتری و … جای گرفته باشد (Alavi, 2000:115).

 

 

 

 

 

فهرست                                                                                                                   

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

2-2 مدیریت دانش

2-2-1 مقدمه 42

2-2-2 تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش 43

2-2-2-1 مفهوم داده 43

2-2-2-2 مفهوم اطلاعات 44

2-2-2-3 مفهوم دانش 44

2-2-3 طبقه‌بندی انواع دانش 45

2-2-3-1 دانش از نظر نوناكا 46

2-2-3-2 دانش از نظر جورنا 46

2-2-3-3 دانش از نظر ماشلوپ 47

2-2-3-4 دانش از نظر لیدنر 48

2-2-4 عناصر و ویژگی‌های دانش 48

2-2-4-1 عناصر دانش 49

2-2-4-2 ویژگی‌های دانش 50

2-2-5 دانش آفرینی در سازمان 53

2-2-6 تعریف مفهومی مدیریت دانش 56

2-2-7 منشأ و چگونگی شكل‌گیری مدیریت دانش 57

2-2-8 اصول مدیریت دانش 61

2-2-9 اهداف مدیریت دانش 63

2-2-10 تئوری‌های مدیریت دانش 64

2-2-10-1 تئوری‌های مدیریت دانش جامع 64

2-2-10-2 تئوری‌های مدیریت دانش تیمی 66

2-2-10-3 تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا 67

2-2-11 مؤلفه‌های مدیریت دانش 68

2-2-12 مدل‌های مدیریت دانش 69

2-2-12-1مدل بویست 71

2-2-12-2 مدل شش بعدی 72

2-2-12-3 مدل نوناكا 73

2-2-12-4 مدل رن جانسون 76

2-2-14-5 مدل استیوهالس 77

2-2-13 موانع مدیریت دانش 79

2-2-14 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش 82

2-2-14-1 پژوهش گلد 82

2-2-14-2 پژوهش موهرمان 83

2-2-14-3 پژوهش ریگانز و مك اویلی 84

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی متقاعدسازی نقش و کارکرد تبلیغ دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی خرید پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 25 (گزارشگري بر حسب قسمتهاي مختلف)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 25 (گزارشگري بر حسب قسمتهاي مختلف) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 25 (گزارشگري بر حسب قسمتهاي مختلف) پاورپوینتاستاندارد حسابداري شماره 25 (گزارشگري بر حسب قسمتهاي مختلف) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و پنج پاورپوینت استاندارد…

تاریخچه مدارس هوشمند و نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس

تاریخچه مدارس هوشمند و نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس کلمات کلیدی : تعریف مدارس هوشمند تاریخچه مدارس هوشمند ماهیت مدارس هوشمند مدل مفهومی مدارس هوشمند تحقیق درباره مدارس هوشمند تحقیق در مورد هوشمند سازی مدارس نقش فناوری های…

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت…

پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه

پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه اجزای منبع تغذیه مراحل تبدیل ولتاژ AC به DC عبور از ترانسفورمر یکسو سازی یکسوساز نیم موج : 1 دیود یکسو ساز نیم موج غیر ایده آل یکسو…

شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه

شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه شاهنامه فردوسی شغاد رستم عقده ی حقارت شخصیت شناسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه علل احساس حقارت شغاد در برابر رستم دانلود مقالات ارشد زبان و…

نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن

نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن انگیزش پیشرفت تحصیلی انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تاثیر انگیزش بر پیشرفت تحصیلی رابطه انگیزش با پیشرفت تحصیلی تعریف انگیزش…

پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند

پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری والدین پرسشنامه سبک فرزندپروری والدین پرسشنامه شیوه های فرزند پروری والدین بامریند پرسشنامه شیوه های فرزند پروری والدین دانلود پرسشنامه شیوه فرزند پروری والدین پرسشنامه سبک…

محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی

محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی در حوزه قانون حاکم بر ماهیت دعوی نظم عمومی ملی و فراملی قانون حاکم بر ماهیت دعوی محدودیت های نظم عمومی ملی و فراملی نظم عمومی ملی و قواعد انتظامی نظم عمومی در…

اصول مدیریت دکتر علی رضائیان

اصول مدیریت دکتر علی رضائیان اصول مدیریت دکتر علی رضائیان رفتن به سایت اصلی اصول مدیریت دکتر علی رضائیان مناسب امتحان پایان ترم و جمع بندی کنکور ارشد خلاصه 9 فصل کامل کتاب در 36 صفحه pdf   فصل اول…

بررسی مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور

بررسی مشکلات ایجاد و بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) در کشور MIS سازمان فناوری اطلاعات سیستم اطلاعات مدیریت مشکلات بکارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقالات مدیریت فروش فایل فروشگاه فایل…

تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی

تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی تحلیل محیط داخلی و بین الملل دکتر رودینی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی جناب آقاي دکتر رودینی 59 صفحه pdf مطالب ارائه شده درس در طول ترم

پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک پرسشنامه اضطراب کودکان پرسشنامه اضطراب کودکان اسپنس دانلود پرسشنامه اضطراب کودکان پرسشنامه اضطراب در کودکان پرسشنامه فرزند پروری پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ…

پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه…

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر ارزش‌گذاری برند برای مشتری مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند دانلود…

انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها

انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب انواع مدل های ارزیابی عملکرد مدل های ارزیابی عملکرد مالی مدل های ارزيابي بهره‎وري مدل هاي اثربخشي…

مقاله رشته حقوق با عنوان امضاء الکترونیکی و قوانین حاکم بر آن

مقاله رشته حقوق با عنوان امضاء الکترونیکی و قوانین حاکم بر آن رمز نگاری امضا الکترونیکی تجارت الکترونیکی دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان امضاء الکترونیکی و قوانین حاکم بر آن خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران

پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران فحشاء روسپیگری جرم شناسی روسپیان خیابانی رابطه جنسی بی قاعده عوامل روسپیگری و فحشاء در تهران دانلود پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان…

واقعیت درمانی در روانشناسی و اصول و عناصر اساسی آن

واقعیت درمانی در روانشناسی و اصول و عناصر اساسی آن کلمات کلیدی : نظریه واقعیت درمانی تعریف نظری واقعیت درمانی تعریف عملیاتی واقعیت درمانی نظریه های واقعیت درمانی واقعیت درمانی در روانشناسی تکنیکهای واقعیت درمانی نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر…

پاورپوینت فصل دوم کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی و همکاران با موضوع استراتژي و انواع آن

پاورپوینت فصل دوم کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی و همکاران با موضوع استراتژي و انواع آن کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی و…

دانلود پرسشنامه استاندارد کمرویی سموعی فرم کوتاه 20 سوالی

دانلود پرسشنامه استاندارد کمرویی سموعی فرم کوتاه 20 سوالی پرسشنامه کمرویی دانلود پرسشنامه کمرویی پرسشنامه کمرویی کودکان پرسشنامه کمرویی سموعی دانلود پرسشنامه کمرویی سموعی پرسشنامه استاندارد کمرویی سموعی رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه کمرویی سموعی: چارچوب پرسشنامه کمرویی توسط…

پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد با عنوان خصوصی سازی

پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد با عنوان خصوصی سازی خصوصی سازی فعالیت های اقتصادی ابزار توسعه اقتصادی اصل 44 قانون اساسی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد با عنوان خصوصی سازی خرید پایان…

آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی

آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی آزمون فرضیه readacross با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه داروی  انسانی موجود در محیط دارای یک پتانسیل برای اثرات نامطلوب بر موجودات غیرهدف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان…

دین سالاری؛ كانون اندیشه و تمدن در ایلام باستان

دین سالاری؛ كانون اندیشه و تمدن در ایلام باستان مهر ایلام مذهب معماری چغازنبیل هفت تپه موسیقی پیکره‌سازی نقوش برجسته سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق باستان شناسی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *