چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

مبانی نظری آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه مبانی نظری آمیخته ترفیع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

چكیده

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).

ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991)

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

دانلود پاورپوینت نقش سیستم های اطلاعاتی و IT در مدیریت زنجیره تامین

دانلود پاورپوینت نقش سیستم های اطلاعاتی و IT در مدیریت زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین تفاوت مدیریت زنجیره تامین و لجستیک حوزه های مدیریت زنجیره تامین نقش سیستم های اطلاعاتی در مدیریت زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین و تجارت الکترونیک…

پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود

پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود پرسشنامه دسترسی به اهداف پرسشنامه سیاست های شرکت برای دسترسی به اهداف رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود    …

دانلود مقاله کامل و جامع در مورد سنگ منشاء

دانلود مقاله کامل و جامع در مورد سنگ منشاء سنگ های منشاء موثر نفت توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان دانلود مقاله سنگ منشاء مراحل تشکیل هیدروکربن‌ از سنگ منشاء فاکتورهای ژئوشیمیایی کنترل کننده سنگ منشاء رابطه تشکیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس و نظریه های آن مبانی نظری استرس و نظریه های آن پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن پیشینه داخلی استرس و…

شبکه های خودسازمان ده و تقسیم بندی آنها از لحاظ ساختاری

شبکه های خودسازمان ده و تقسیم بندی آنها از لحاظ ساختاری یادگیری رقابتی یادگیری بی نظارت شبكه های عصبی SOM دسته بندی ساختاری شبکه های خودسازمان ده شبکه های خودسازمان ده و تقسیم بندی آنها از لحاظ ساختاری دانلود مقالات…

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و تاثیرات آن

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و تاثیرات آن تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی تبلیغات تلویزیونی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی…

مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش

مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش زمینه‌های تاریخی پیدایش نظریه انگیزش انگیزش Provocation انگیزه‌های هوشیار و ناهوشیار دانلود مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی پیشینه داخلی مهارت های اجتماعی پیشینه خارجی مهارت های اجتماعی پیشینه پژوهش مهارت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 3 مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل دوم پایان نامه رضایت…

پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو

پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو پاورپوینت بررسی حل مسأله از طريق جستجو حل مسأله از طريق جستجو عامل هاي حل مسأله فرموله کردن مسائل مسأله هشت وزير الگوريتم هاي جستجوي درخت پياده سازي جستجوي عمومي درخت استراتژي هاي…

ارزیابی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی احداث سد بار نیشابور

ارزیابی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی احداث سد بار نیشابور ارزیابی اثرات اقتصادی احداث سد ارزیابی اثرات اجتماعی احداث سد ارزیابی زیست‌محیطی احداث سد بررسی اثرات زیست محیطی سدها ارزیابی اثرات زیست محیطی سدهاpdf مزایا و معایب سد سازی سد…

پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد

پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد پاورپوینت مبانی مدیریت حقوق و دستمزد مبانی مدیریت حقوق و دستمزد مدیریت حقوق و دستمزد تعریف حقوق و دستمزد ویژگیهای سیستم حقوق و دستمزد مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد بررسی نرخ حقوق…

بررسی غرر و موارد آن را در كنوانسیون بیع بین المللى كالا

بررسی غرر و موارد آن را در كنوانسیون بیع بین المللى كالا قاعده غرر موارد غرر غرر در معاملات غرر در معاملات بین المللى كنوانسیون بیع بین المللى كالا كنوانسیون 1980 آنسیترال دانلود پایان نامه غرر در معامله بررسی غرر…

توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن

توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته و روی آوردهای مختلف آن کلمات کلیدی : اختلال شخصیت خودشیفته انواع شخصیت خودشیفته تعاريف نظري اختلال شخصیت خودشیفته تعاريف عملياتي اختلال شخصیت خودشیفته تحقیق کامل اختلال شخصیت خودشیفته توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته روی…

پروپوزال بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو

پروپوزال بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو سیستم عامل های ابری چالش های سیستم عامل های ابری راهکارهایی برای چالش های سیستم عامل های ابری پروپوزال چالش های سیستم عامل های ابری…

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام پااین نامه مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رتبه بندی مشتریان بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک مدیریت ریسک اعتباری در بانک ملی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات…

گسترش منابع انسانی و نقش آی تی در آن

گسترش منابع انسانی و نقش آی تی در آن منابع انسانی دانلود مقاله توسعه منابع انسانی دانلود مقاله نقش فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله گسترش منابع انسانی و نقش آی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رضایت از زندگی زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رضایت از زندگی زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی زناشویی مبانی نظری رضایت از زندگی زناشویی پیشینه تحقیق رضایت از زندگی زناشویی پیشینه داخلی رضایت از زندگی زناشویی پیشینه خارجی…

ماهیت حقوقی تشکیلات شهرداری و بیان وظایف و اختیارات آنها

ماهیت حقوقی تشکیلات شهرداری و بیان وظایف و اختیارات آنها مسئولیت شهرداریها وظایف و اختیارات شهرداری ماهیت حقوقی تشکیلات شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری دانلود تحقیق مسئولیت شهرداری دانلود تحقیق اختیارات شهرداری دانلود تحقیق ماهیت حقوقی شهرداری رفتن به سایت اصلی…

دانلود پایان نامه در مورد طراحی لباس

دانلود پایان نامه در مورد طراحی لباس کلمات کلیدی : پروژه طراحی لباس پایان نامه طراحی لباس پایان نامه رشته طراحی لباس دانلود پایان نامه طراحی لباس نمونه پایان نامه طراحی لباس پایان نامه طراحی پارچه و لباس پایان نامه…

پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان

پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و الگو های نوین تألیف اصغر زمردیان پاورپوینت کتاب مدیریت تحول، استراتژی ها، کاربرد و…

حذف یون ها و فلزات سنگین از آب شهری با ترکیب مزوپوری SBA-15

حذف یون ها و فلزات سنگین از آب شهری با ترکیب مزوپوری SBA-15 حذف یونها سنگین از آب شهری حذف فلزات سنگین از آب شهری ترکیب مزوپوری SBA15 برای حذف یونها سنگین ترکیب مزوپوری SBA15 برای حذف فلزات سنگین ارائه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی مبانی نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ادبیات نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی چارچوب نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی…

فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان

فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان ابعاد توانمندسازی فرآیند توانمندسازی مدلهای توانمندسازی توانمندسازی کارکنان سازمان فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان دانلود پایان نامه توانمندسازی دانلود…

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود تحقیق فریب در ازدواج دانلود تحقیق تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *