چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

مبانی نظری حاکمیت شرکتی
پیشینه حاکمیت شرکتی
دانلود مبانی نظری حاکمیت شرکتی
پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
ادبیات نظری حاکمیت شرکتی
فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
ادبیات و مبانی نظری حاکمیت شرکتی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته حسابداری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com
 

 

 

مقدمه

از مسائل مهمی که به دلیل رسوایی های گسترده مالی دههای اخیر مورد توجه محققان قرارگرفته و به عنوان یکی از موضاعات مهم برای سرمایه گذاران مطرح شده موضوع حاکمیت شرکتی است که به بررسی لزوم نظارت برمدیریت و تفکیک واحد اقتصادی از مالکیت آن ودرنهایت حفظ حقوق سرمایه گذاران و ذی نفعان می پردازد. حاکمیت شرکتی یک مجموعه روابطی است بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت که متضمن برقراری نظام کنترلی بمنظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده¬های احتمالی می¬باشد(سولومون و سولومون، 2004). این قانون که مبتنی بر نظام پاسخگوئی و مسئولیت اجتماعی استوارست مجموعه¬ای از وظایف و مسئولیتهایی است که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگوئی و شفافیت گردد. هدف نهایی حاکمیت شرکتی دستیابی به چهار مورد زیر است:

 

 1- پاسخگویی 2- شفافیت  3- عدالت  4- رعایت حقوق ذی‌نفعان. نظام حاکمیت شرکتی سیستمی نظارتی برای حفظ حقوق ذینفعان می باشد این نظام از طریق شفافیت و اعمال درستی گزارشات مالی شرکت ها در این راستا قدم می گذارد. از طرف دیگر مدیران و رفتارهای فرصت طلبانه آنها در گزارشدهی که معمولا از طریق مدیریت سود اعمال می گردد ممکن است حقوق ذینفعان را به خطر بیاندازد. كلید اصلی اجرای حاكمیت شركتی فراهم آوردن كنترل هایی جهت افزایش اطمینان و اعتماد نسبت به سیستم گزارشگری مالی كه از طریق صورتهای مالی ارائه می شود تا وضعیت شركت را به طور منصفانه ارائه دهند(داویدسون و همكاران، 2005).

 

 

بررسی ادبیات موجود نشان می‌دهدکه هیچ تعریف مورد توافقی در مورد حاکمیت شرکتی وجود ندارد. تفاوتهای چشمگیری در تعریف براساس کشور مورد نظر وجود دارد. حتی در امریکا یا انگلستان نیز رسیدن به تعریف واحد کار چندان آسانی نیست. تعریفهای موجود از حاکمیت شرکتی در یک طیف وسیع قرار می‌گیرند. دیدگاههای محدود در یک سو و دیدگاههای گسترده در سوی دیگر طیف قرار دارند. در دیدگاههای محدود، حاکمیت شرکتی به رابطه شرکت و سهامداران محدود می‌شود. این، ا لگویی قدیمی است که در قالب نظریه نمایندگی بیان می‌شود. در آن سوی طیف، حاکمیت شرکتی را می‌توان به صورت شبکه ای از روابط در نظر گرفت که نه تنهامیان شرکت و مالکان آنها (سهامداران) بلکه میان شرکت و تعداد زیادی از ذینفعان از جمله کارکنان، مشتریان، فروشندگان، دارندگان اوراق قرضه و… وجود دارد.

 

چنین دیدگاهی در قالب نظریه ذینفعان دیده می‌شود. بیان چند تعریف از حاکمیت شرکتی از میان صدها تعریف مطرح شده خالی از فایده نیست و می‌تواند برای ارائه تعریفی جامع و کامل از حاکمیت شرکتی به کار آید. این تعریفها از نگاهی محدود و در عین حال توصیف کننده نقش اساسی حاکمیت شرکتی آغاز می‌شود (گزارش کادبری 1992)، در میانه بر یک دیدگاه انحصاراً مالی که به موضوع روابط سهامداران و مدیریت (پارکینسون، 1994)  تاکید می کند، می رسد و سرانجام به تعریفی گسترده‌تر خاتمه می‌یابد که پاسخگویی شرکتی را در برابر ذینفعان و جامعه دربرمی‌گیرد (تریگر،  1984). 

 

تا کنون تعاریف مختلفی از طرف پژوهشگران و نهادهای مرتبط تعاریف و چهارچوبهای متفاوتی از حاکمیت شرکتی ارائه گردید است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می گردد:

 

صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در سال 2001 حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده‌اند:

 

ساختار روابط و مسوولیت‌ها در میان یک گروه اصلی شامل سهامداران، اعضای هیات‌مدیره و مدیر عامل برای ترویج بهتر عملکرد رقابتی لازم جهت دستیابی به هدف‌های اولیه مشارکت. همان‌طوری که از این تعریف معلوم می‌شود OECD تلاش دارد تا حاکمیت شرکتی را طوری توصیف کند تا حتی‌الامکان انواع سیستم‌های مختلف حاکمیت شرکتی را در بر گیرد. 

 

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC) در سال 2004 حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است: حاکمیت شرکتی (حاکمیت واحد تجاری) عبارت است از تعدادی مسوولیت‌ها و شیوه‌های به کار برده شده توسط هیات‌مدیره و مدیران موظف با هدف مشخص کردن مسیر استراتژیک که تضمین‌کننده دستیابی به هدف‌ها، کنترل ریسک‌ها و مصرف مسوولانه منابع است.  

گزارش کادبری در سال 1992 حاکمیت شرکتی را  چنین بیان می‌کند: …” سیستمی که شرکتها با آن، هدایت و کنترل می‌شوند”. در گزارش کاردون در بلژیک، سال 1995 این تعریف در مورد حاکمیت شرکتی آمده است: “حاکمیت شرکتی مجموعه‌ای از قواعد ناظربر هدایت و کنترل شرکت است”.

 

پارکینسون در سال 1994 می‌نویسد: “حاکمیت شرکتی عبارت است از فرایند نظارت و کنترل برای تضمین  عملکرد مدیر شرکت مطابق با منافع سهامداران”. هاپب و همکاران (1998) پس از تحقیقی که در اکسفورد انجام دادند در تبیین حاکمیت شرکتی می‌نویسند:”حاکمیت شرکتی به تشریح سازماندهی داخلی و ساختار قدرت شرکت، نحوه ایفای وظایف هیئت مدیره، ساختار مالکیت شرکت و روابط متقابل میان سهامداران و سایر ذینفعان، بخصوص نیروی کار شرکت و اعتبار دهندگان به آن می‌پردازد”. کیزی و رایت (1993) نوشته اند:”حاکمیت شرکتی عبارت است از: ساختارها، فرایندها، فرهنگها و سیستمهایی که عملیات موفق سازمان را فراهم کنند”.

 

مگینسون (1994) حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است:

 

“سیستم حاکمیت شرکتی را می‌توان مجموعه قوانین، مقررات، نهادها و روشهایی تعریف کرد که تعیین می‌کنند شرکتها چگونه و به نفع چه کسانی اداره می‌شوند. رابرت مانگز و نل مینو (1995)حاکمیت شرکتی را “ابزاری که هر اجتماع به وسیله آن جهت حرکت شرکت را تعیین می‌کند و یا به عبارت دیگر، حاکمیت شرکتی عبارت است از روابط میان گروههای مختلف در تعیین جهتگیری و عملکرد شرکت. گروههای اصلی عبارتند از: سهامداران، مدیرعامل و هیئت مدیره. سایر گروهها، شامل کارکنان، مشتریان، فروشندگان، اعتباردهندگان و اجتماع”. بر اساس تعریف تری گر (1984)”حاکمیت شرکتی تنها مربوط به اداره عملیات شرکت نیست بلکه به هدایت، نظارت و کنترل اعمال مدیران اجرایی و پاسخگویی آنها به تمام ذینفعان شرکت (اجتماع)  نیز مربوط است”.

 

تعریفهای  محدود حاکمیت شرکتی متمرکز بر قابلیتهای سیستم قانونی یک کشور برای حفظ حقوق سهامداران اقلیت است (مثلا‌ً IFAC 2004 و پارکینسون 1994.) این تعریفها اساساً برای مقایسه میان کشوری مناسبند و قوانین هر کشور نقش تعیین کننده‌ای در سیستم حاکمیت شرکتی دارد. بعلاوه تعریفهای گسترده‌تر حاکمیت شرکتی بر سطح پاسخگویی وسیعتری نسبت به سهامداران و دیگر ذینفعان تاکید دارند. تعریفهای تری گری (1984)، مگینسون (1994) و رابرت مانگز و نل مینو (1995) که به گروه بیشتری از ذینفعان تاکید دارند، از مقبولیت بیشتری نزد صاحبنظران برخوردارند. تعریفهای گسترده‌تر نشان می‌دهند که شرکتها در برابر کل جامعه، نسلهای آینده و منابع طبیعی (محیط‌زیست) مسئولیت دارند. در این دیدگاه، سیستم حاکمیت شرکتی موانع و اهرمهای تعادل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای شرکتهاست که تضمین می‌کند آنها مسئولیت خود را نسبت به تمام ذینفعان انجام می‌دهند و در تمام زمینه‌های فعالیت تجاری، به صورت مسئولا‌نه عمل می‌کنند. همچنین، استدلا‌ل منطقی در این دیدگاه آن است که منافع سهامداران را فقط می‌توان با درنظر گرفتن منافع ذینفعان برآورده کرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

 مبانی نظری حاکمیت شرکتی

1-2-2) تعاریف حاکمیت شرکتی

2-2-2) انواع سیستمهای حاکمیت شرکتی

1-2-2-2) حاكمیت شركتی درون سازمانی (رابطه ای )

 1-1-2-2-2) مکانیزمهای درون‌سازمانی (محاطی)

2-2-2-2) حاكمیت شركتی برون سازمانی (محیطی)

1-2-2-2-2) مکانیزمهای برون‌سازمانی (محیطی)

3-2-2-2) سیستم درون سازمانی در مقابل سیستم  برون سازمانی

3-2-2) تئوری های حاكمیت شركتی

1-3-2-2) تئوری هزینه معاملات 

2-3-2-2) تئوری نمایندگی

3-3-2-2) تئوری ذینفعان

4-3-2-2) تئوری ذینفعان در برابر تئوری نمایندگی

1-4-2-2) مدل مالی

2-4-2-2) مدل مباشرتی 36

3-4-2-2) مدل تئوری ذینفع 36

4-4-2-2) مدل سیاسی 37

5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی 37

1-5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی بر اساس دستورالعمل سازمان بورس 39

1-1-5-2-2) ساختار هیات مدیره 41

2-1-5-2-2) کمیته های هیات مدیره 42

3-1-5-2-2) تعداد اعضای هیات مدیره و گزینش آنها 42

4-1-5-2-2) استقلال مدیر 43

5-1-5-2-2) دبیر هیات مدیره 43

6-1-5-2-2) اعضای مشترك هیات مدیره 43

7-1-5-2-2) تعهد مالکیت سهام 43

8-1-5-2-2) بازنشستگی از هیات مدیره/ سقف دوره های عضویت در هیات مدیره 43

9-1-5-2-2) حضور در جلسات 43

6-2-2) الگوهای حاکمیت شرکتی 44

1-6-2-2) الگوی مبتنی بر بازار 44

2-6-2-2) الگوی مالکیت شرکتی مبتنی بر روابط 44

3-6-2-2) الگوی حاکمیت شرکتی در حال گذار 45

4-6-2-2) الگوی نو ظهور 45

7-2-2) مکانیزم حاكمیت شركتی 46

8-2-2) ساختارهای مالکیتی حاکمیت شرکتی 48

1-8-2-2) سرمایه‌گذاران نهادی 48

2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده 49

1-2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده در نگاه نظام حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران 49

3-8-2-2) مالکیت هیات‌مدیره 50

4-8-2-2)  دولتی و خصوصی 51

5-8-2-2) سهام شناور آزاد 51

9-2-2) ساختار های مدیریتی حاکمیت شرکتی 53

1-9-2-2) تفکیک دقیق وظایف مدیریت اجرائی از مدیریت غیر اجرائی 53

2-9-2-2) حقوق و مزایای مدیران 54

3-9-2-2) تفکیک یا عدم تفکیک سمت مدیر عامل وریاست هیات‌مدیره 54

4-9-2-2) اندازه هیات‌مدیره 55

10-2-2) حاکمیت شرکتی و شفافیت در اطلاعات حسابداری 55

1-10-2-2) اطلاعات حسابداری مالی 56

2-10-2-2) تأثیر اطلاعات حسابداری مالی بر نتایج اقتصادی 57

3-10-2-2) استفاده مستقیم از اطلاعات حسابداری در مکانیزم حاکمیت شرکت 60

11-2-2) حاکمیت شرکتی، نقدشوندگی و ارزش آفرینی 60

12-2-2) حاکمیت شرکتی، اطمینان بخشی و ارزش آفرینی 62

 

4-2) بخش: پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی 70

1-4-2) پژوهش های داخلی 70

2-4-2) پژوهش های داخلی 73

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

پرسشنامه محقق ساخته مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه دانشجویان

پرسشنامه محقق ساخته مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه دانشجویان کلمات کلیدی : پرسشنامه فعالیتهای فوق برنامه پرسشنامه فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه پرسشنامه فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه دانشجویان پرسشنامه مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه دانشجویان پرسشنامه محقق ساخته مشارکت…

پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش

پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات مبانی نظری تبلیغات دانلود مبانی نظری تبلیغات پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات نظری تبلیغات فصل دوم پایان نامه تبلیغات مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات و مبانی نظری تبلیغات رفتن به سایت اصلی دانلود…

شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه ارزیابی عملکرد هیات علمی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مقاله ارزیابی عملکرد…

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع مدیریت بر سود

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع مدیریت بر سود کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت مدیریت بر سود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری…

جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل

جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل رفتن به سایت اصلی جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل به تعداد 143 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمع بندی ایام امتحانات   سرفصلها بیوفیزیک مولکولی بیوفیزیک سلولی بیوفیزیک پرتویی…

بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه

بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه مسئولیت مدنی غار فقه و حقوق موضوعه ایران مسئولیت غار از نظر فقها شیعه بررسی و تحلیل مسئولیت غار با پیروی از نظر فقهای امامیه دانلود پایان نامه قاعده…

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای جرم مطبوعاتی جرایم رسانه ای اصول اخلاقی روزنامه نگاری دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه علوم ارتباطات دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

پاورپوینت كليات بازاريابي بين المللي( فصل اول کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی)

پاورپوینت كليات بازاريابي بين المللي( فصل اول کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت كليات بازاريابي بينالمللي ( فصل اول کتاب بازاریابی بین المللی تألیف دکتر میرزا حسن حسینی) پاورپوینت فصل اول کتاب بازاریابی بین المللی تألیف دکتر…

پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پروپوزال ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp پروپوزال عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی…

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی از حسابداری تحقیق روش اثباتی در حسابداری الگوی مبتنی بر تئوری تشکیل سندیکا الگوی مبتنی بر ارزیابی اطلاعات برای تصمیم گیرنده الگوی مبتنی بر…

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی

استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی استراتژی تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه استراتژی تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه آگهی های تلویزیونی عملكرد استراتژی تبلیغات در ساخت آگهی های تلویزیونی استراتژی تبلیغات و عملكرد آن در ساخت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت در سازمان مبانی نظری خلاقیت در سازمان پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان پیشینه داخلی خلاقیت در سازمان پیشینه خارجی خلاقیت در سازمان…

بررسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تكلیف چند رسانه ای فعالیت فوق برنامه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان تاثیر فعالیت های پس از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی تاثیر فعالیت های فوق برنامه…

سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن

سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن سیستم آموزشی ژاپن نظام آموزش و پرورش ژاپن استانداردهای مدارس ژاپن دانلود مقاله رشته مدیریت آموزشی سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی…

بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه

بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه تعریف محاربه جرم محاربه عناصر جرم محاربه دانلود تحقیق جرم محاربه عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه مقاله در مورد محاربه ارکان جرم محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی ادبیات نظری مدیریت دانش در آموزش عالی فصل…

مبانی نظری بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان

مبانی نظری بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان عوامل شغلی ویژگیهای شغلی تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل ویژگی های شغلی مدل ویژگیهای شغلی…

 پرسشنامه باورهای فراشناختی نوجوانان (MCQ-30)

 پرسشنامه باورهای فراشناختی نوجوانان (MCQ-30) کلمات کلیدی : پرسشنامه باورهای فراشناختی پرسشنامه فراشناخت ولز و هاتون آزمون فراشناخت 30 سوالی پرسشنامه فراشناختی mcq 30 فارسی پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (-۳۰mcq) پرسشنامه باورهای فراشناخت ولز دانلود پرسشنامه باورهای فراشناختی دانلود پرسشنامه…

پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای بازار خاکستری

پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای بازار خاکستری پرسشنامه نگرش مصرف کننده دانلود پرسشنامه نگرش مصرف کننده پرسشنامه بازار خاکستری پرسشنامه کالاهای بازار خاکستری پرسشنامه نگرش به کالاهای بازار خاکستری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه نگرش مصرف…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فرزندپروری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فرزندپروری مبانی نظری نظریه های فرزندپروری دانلود مبانی نظری نظریه های فرزندپروری پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری ادبیات نظری نظریه های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه نظریه های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری

پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری روشهای تحقیق و تئوری حسابداری روشهای علمی تحقیق تحقیقات مثبت حسابداری تئوری های دستوری و توصیفی روشهای قیاس و استقرا به…

رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی

رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی رویکردهای توانمند سازی مدل چهار مرحله ای توانمند سازی تری ویلسون مدل توانمند سازی بلانچارد و زیگامی مدل توانمند سازی کانگر مدل توانمند سازی کویین و اسپریتزر مولفه های توانمند سازی رضایت شغلی عوامل موثر…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *